سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

هدف از وحدت بین شیعه وسنی / گوشه ای از جنایات انگلیس خبیث علیه ایران:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 455 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.09.27
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/09/24


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (1)

السلام علیک یا رسول الله (ص)، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی و سردار شهدای مدافع حرم شهید حججی ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب حجه الاسلام گلستانی که بیان احکام داشتند ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . ان شاءالله خدای متعال این سعی همگانی در برپایی نماز جمعه را از همه ما قبول بگرداند.

هفته ای را که در پیش داریم شهادت شهید مفتح است که رو زوحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. ولادت با سعادت پیامبر اعظم(ص) از دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل سنت و تعدادی ازعلمای شیعه و مشهور بین شیعیان هفدهم ماه ربیع الاول ، هفته وحدت نامگذاری شده است. حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها بر وحدت کلمه و حفظ وحدت تاکید کرده اند. وحدت بین مسلمانان ، وحدت حوزه و دانشگاه ، وحدت دولت و ملت .

هدف از وحدت بین شیعه وسنی:

مراد و هدف از وحدت چیست؟ چرا ما باید با اهل سنت وحدت داشته باشیم. هر کدام از ما یک فرقه مذهبی هستیم، عقاید مشترک و هم عقاید مخالف هم داریم. آیا این وحدت به معنای این است که همه سنی ها شیعه و همه شیعیان سنی بشوند؟ چرا حوزه و دانشگاه باید وحدت داشته باشند، آیا این وحدت به این معناست که دانشگاه و حوزه یکی بشوند؟ منظور از وحدت در اندیشه امام و مقام معظم رهبری چه می تواند باشد. آیا این وحدت از دستورات قرآن و روش رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) گرفته شده است؟ اینها سوالاتی است که در این زمینه مطرح می شود. وحدت به معنای همگرایی، دوستی و با هم بودن و یک دست بودن است.

معنای وحدت بین جهان اسلام:

وحدت بین جهان اسلام ، شیعه و سنی به این معناست که همه ما خدا و پیامبر خدا(ص) را قبول داریم، همه قرآن را قبول داریم و اهل بیت را دوست داریم، همه به روز قیامت اعتقاد داریم همه نماز می خوانیم و روزه می گیریم و زکات می دهیم وحج می رویم و مشترکات زیادی داریم. معنای وحدت این است که در مشترکات با هم دوست باشیم و در مقابل دشمنان اسلام یک دست و یک پارچه باشیم و سد نفوذ ناپذیری را بسازیم و به دشمنان امروز ، اسلام امریکایی ،به سران صهیونیست و انگلیس خبیث و استکبار جهانی اجازه ندهیم که بین ما تفرقه ایجاد کند. معنای وحدت این است ما نمی خواهیم شیعه سنی شود و یا سنی شیعه شود. نه ما می خواهیم حوزه علمیه دانشگاه شود و نه دانشگاه ، حوزه علمیه شود. بلکه با وحدت حوزه و دانشگاه این کشور ساخته شود و استقلال ما حفظ می شود. نباید اجازه بدهیم بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد شود وآنها همدیگر را طرد کنند تا دشمنان از این اختلافات سود ببرند. بنابراین وحدت به معنای مشترکات را گرفتن ، ید واحده در مقابل دشمن بودن است.

مومنان باهم برادر هستند:

آیا برای این وحدت دلیل و مدرکی هم دارید؟ بله خدای متعال اولین اندیشه وحدت را در قرآن بیان کرده است و می فرماید: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (1) مومنین کسانی که ایمان به خداو پیامبر و قرآن دارند، همه با هم برادر هستندو حق ندارند باهم دشمنی کنندو یا در آیه شریفه دیگر خدای تعالی می فرماید: « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»همگی به ریسمان خدا ( = قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌) ، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! قرآن تاکید می کند که مبادا تفرقه بین تان ایجاد شود، وحدت کلمه داشته باشید. مبادا اجازه بدهید دشمن بین شما جدایی بیندازد. «وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم»و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید «إِذ كُنتُم أَعداءً»که چگونه دشمن یکدیگر بودید، «فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم» و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد .« فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا » و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید! (2) مسلمانان سراسر دنیا باید باید نسبت به هم برادر و دوست باشندو دشمن مشترک را بشناسند.این اندیشه قرآن است.

دشمن مشترک همه مسلمانان:

امروز دشمن مشترک همه مسلمانان جهان استکبار جهانی ، امریکا، صهیونیست ها و انگلیسی هاست.در خطبه دوم گوشه ای از جنایاتی که انگلیسی های خبیث نسبت به ما ایرانی ها انجام داده است را خدمتتان عرض می کنم.

امروز دشمنان ما شمشیر را بر علیه مسلمانان از رو بسته اند و بیت المقدس، این سرزمین مقدس را محل تاخت و تاز خود قرار داده اند. رئیس جمهور امریکا صراحتاً اعلام کرد ، قدس قبله اول مسلمانان را پایتخت انسانهای بی وطن، مجرم، جنایتکار و بدترین قصابان جهان اعلام کرده است و گفته اند سفارت خودشان را هم در این شهر قرار می دهند .همه جنگ و دشمنی هایی که امروز در بحرین ، سوریه ، عراق ، یمن و در سراسر دنیای اسلام می بینید ، زیر سر استکبار جهانی است، دشمن مشترک از این اختلافات سود می برد، چقدر مسلمانان بدبخت و بیچاره شده اند. این اختلاف چه کرده است بیش از یک میلیارد مسلمان در دنیا اسیر 4- 5 میلیون صهیونیست شده اند. آن هم نه تنها یک سال و یا دو سال، بلکه دهها سال . مسلمانان ارتش ، سلاح ، تانک و پول دارند ولی اسیر دست اینها شده اند. امام (ره) فرمودند : اگر مسلمانان هرکدام یک سطل آب ( الان تعداد مسلمانان خیلی بیشتر شده است اگر هرکدام یک لیوان آب) به سوی صهیونیستها بریزند صهیونیست ها را آب می برد ولی چگونه اینها بر ما حاکم شده اند و قبله اول ما دست اینهاست؟ آنها با ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی بین مسلمانان به این نتیجه رسیده اند. این اندیشه قرآن است. حتی اندیشه قرآن بالاتر از آن است : « قُل يا أَهلَ الكِتابِ » بگو: ای اهل کتاب! (کسانی که ما برای شما کتاب انجیل، تورات، صحف، زبور فرستادیم . ای موحدان عالم ! ای مسیحیان و یهودیان عالم و زرتشتیانی که خدا را قبول دارید) « تَعالَوا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم » بیایید به سوی سخنی که میان ما و شما یکسان است « أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ »که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزی را همتای او قرار ندهیم (3). خداوند می فرماید: همه شما آن کلمه ای که خدای واحدست را قبول دارید، بگیرید و تفرقه نکنید با هم دشمنی نکنید، کشور و منابع را نابود نکنید . این اندیشه قرآن است. حالا ما چگونه بپذیریم. مثلاً در شهر ما اختلاف خطی و جناحی به حد معمول اشکال ندارد ولی به حدی که چشم دیدن هم را نداشته باشید و دشمن هم باشید، این روش خلاف اسلام و قرآن است و شما نام آن را هر چیزی می خواهید ، بگذارید این کار پیشی گرفتن از قرآن و پیامبر(ص) و امام(ره) و مقام معظم رهبری است. اختلاف بین چپ و راست ، اصولگرا و اصلاح طلب معنا ندارد.

تاکید امام راحل ومقام معظم رهبری بر وحدت کلمه:

امام دائما بر وحدت کلمه تاکید داشتند، کسانی که سن شان بالاست و سخنرانی های امام را شنیدند، می دانند که حضرت امام در هیچ سخنرانی نبود که از وحدت کلمه سخن نگویند. امروز هم مقام معظم رهبری برای جلوگیری از ایجاد دودستگی در کشور فرمودند : من این تقسیم بندی های چپ و راست ، اصول گرا و اصلاح طلب را قبول ندارم .

اصولگرای اصلاح طلب

اخیراً هم فرمودند: انقلابی و غیر انقلابی . تقابل و اختلاف بین انقلابی و غیر انقلابی است. همه مردم زرند انقلابی هستند و ضد انقلاب در شهرستان نداریم. این جناح بندی ها ناشی از اندیشه تفرقه و جدایی از شیطان و دشمنان است و از اندیشه انقلاب ودین و قرآن نمی جوشد. این اختلافات گناه و معصیتی بسیار بزرگ و باعث عقب ماندگی و بدبختی و بیچارگی می شود.در سطح کلان که نگاه کنید این اختلافات باعث شده است که 4-5 میلیون یهودی صهیونیست بر کل دنیا و بر امریکا و رئیس جمهور آن ، بر دادگاههای امریکایی و برقضات آنها و بر تبلیغات استکبار جهانی حاکم شوند و در سطح کشور خودمان هم این اختلافات را مشاهده می کنید. یک گروه بر سرکار می آید ، طبقه ای را درست می کند، گروه دیگر که برروی کار می آید، آن را خراب می کند و همه مدیران را برکنار و حذف می کند ؛ از نیروهای هم استفاده نمی کند. دائما مدیریت ها تغییر پیدا می کند. مدیریت باید ثابت باشد و مدیر باید تخصص و دانش داشته باشد. هر گروهی بر روی کار می آید از نیروهای هم حزب و جناح خودش استفاده میکند ، پس کی ما باید پیشرفت کنیم و در مقابل دشمن ایستادگی کنیم ؟ کی می خواهیم از این انقلاب مظلوم وملتی که این همه خون داده است ،جان داده است و پشتیبان نظام و دولت بوده است و از همه چیز گذشتندو کوتاهی نکردند، دفاع کنیم؟این وظیفه دانشگاه و حوزه و همه مدیران و مسئولین است که به داد مردم برسند تا مشکلات مردم حل شود این اندیشه قرآن و اسلام است. وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که دانشجویان لباس طلبه ها را بر تن کنند و دروس آنهارا بخوانند نه بلکه حوزه و دانشگاه در کنار دو بال برای پرواز هستند، علم و تخصص در کنار دین و تعهد باعث پیشرفت است. اگر فردی را به برکت علمش ، رئیس یک قسمت گذاشتند ، به برکت دینداری زیر میزی نگیرد و از موقعیت خودش سواستفاده نکند و رشوه نگیرد و ناحق کار نکند و گره گشا باشد و از این علم برای گره گشایی استفاده کند. این وحدت حوزه و دانشگاه است.این همان اندیشه قران، اندیشه پیامبر ما است. رسول خدا(ص) وقتی به شهر مدینه رفتند،بین هر دو نفر عهد برادر خواندند . در آن زمان دو حزب و دو گروه و دو قبیله ای بودند که سالهای سال با هم دشمنی داشتند و به خون هم تشنه بودند(اوس و خزرج) ؛ پیامبر خدا(ص) بین آنها صلح برقرار کردند و آنهارا برادر خواندند. یهودی ها بین اینها اختلاف انداختند و شمشیر ها را کشیدند ، رسول خدا(ص) فرمودند: بعد از اسلام به کفر برمی گردید؟ و آنها را دعوت به دوستی و برادری کردند.(4)

در روایتی امام صادق (ع) خطاب به زید بن حشّام می فرمایند: « ای زید! با مردم ( یعنی عامه و اهل تسنن) با اخلاقِ خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بگزارید و مریضانشان را عیادت کنید و در تشیع جنازه هایشان حاضر شوید و اگر توانستید امام جماعت یا مؤذن آنها شوید این کار را بکنید که اگر شما چنین عمل کردید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خدا او را رحمت کند چه اصحابش را خوب تربیت کرده است و اگر این امور را ترک نمودید خواهند گفت: اینان جعفریان اند، خداوند جزایش را بدهد چه اصحابش را بد تربیت کرده است.(5)

باعث سرزنش ما نشوید

معاویة بن وهب می گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: رفتار شایسته ی ما با اقوام مان و آنان که با آنها معاشرت داریم و شیعه هم نیستند چیست؟ (با اهل تسنن که در همسایگی ما زندگی می کنند چه رفتاری داشته باشیم؟) امام (ع) فرمودند: به پیشوایان خود نگاه کنید و از آنان پیروی کنید، آن گونه که آنان رفتار می کنند شما نیز همان طور رفتار کنید، به خدا سوگند آنان به عیادت بیماران غیرشیعه شان می روند و بر جنازه هایشان حاضر می شوند و به سود و ضرر آنها (هرچه حق باشد) گواهی می دهند و امانتهای آنان را به آنها بر می گردانند. (6‏) (چون شیعیان سالهای سال با اهل تسنن اختلاف داشتند،برایشان بسیار سخت بود که اینگونه امام فرمودند، رفتار کنند که) امام فرمود: آیا می ترسید گمراهتان کنیم؟! نه به خدا هرگز شما را گمراه نمی کنیم! (7)این شیوه اهل بیت بود.

این شیوه رفتار شیعه در مقابل اهل سنت بود. حال شیعه در برابر شیعه ، دانشگاه نسبت به حوزه و حوزه نسبت به ح دانشگاه ،چه وظیفه ای دارد؟ اگر همه با هم باشیم و خیرخواه هم باشیم شهر ما پیشرفت می کند.اگر از انسانهای مومن ،متعهد و متخصص استفاده کنیم ، کار پیشرفت می کند . درانتخاب افراد به کارایی آنهاو شایستگی آنها نگاه کنیم ، نه به خط و جناح سیاسی آنها ، به دین و ایمان و امانتداری آنها نگاه کنیم که خیانت نمی کند.این شیوه قرآن و دین و شیوه جعفر بن محمد است.این راه حضرت امام و مقام معظم رهبری و اسلام ناب است که در مقابل اسلام امریکایی است و الحمدالله مردم ما هم بیدار و هم هوشیار و هم در صحنه هستند.

خدایا به حق محمدو آل محمد نعمت برادری و محبت را بین ما افزون بفرما

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را دعوت می کنم به تقوای الهی ،ترس از مخالفت با پروردگار، انجام واجبات الهی و ترک محرمات .
مناسبت هایی که داریم به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

اولین نکته اینکه گویا زلزله ، دست بردار نیست. بالاخره نمی توان جلوی حوادث طبیعی را گرفت و زلزله قابل پیش بینی نیست. .منتهی اینکه مهم است ما چگونه باید رفتار کنیم. از این نعمت هوش و استعداد و این امکانات خداوندی که در طبیعت در اختیار ما قرار داده شده است ،چگونه استفاده کنیم؟ زلزله به خودی خود مخرب نیست ، مثلا اگر در بیابان و زیر آسمان باشیمو زلزله اتفاق بیفتد، خطری ما را تهدید نمی کند.آنچه حادثه ساز می شود، مربوط به خود انسان است ،اگر خانه های خودرا مقاوم سازی نکنیم و موقع زلزله در محل امن نباشیم، قطعا دچار حادثه و آسیب خواهیم شد. با استرس و اضطراب نمی توان زندگی کرد. منشا همه بیماری ها اضطراب است . فشارهای روحی و روانی است که باعث افزایش امراض جسمی می شود. بنابراین نوسازی ، مقاوم سازی و ساخت ساختمان ضد زلزله ویا ساخت حداقل یک اتاق امن در منزل، بسیار ضروری است . این کاری است که مردم باید انجام دهند، حال مدیران و مسئولین چه وظیفه ای دارند؟ آنچه امروز من درخواست کنم این است که مدیران و مسئولین ما در شهرداری، فرمانداری، بانک و نظام مهندسی باید به مردم در مقاوم سازی خانه هایشان همکاری کنند و مطابق آنچه به ما گزارش می دهند ، عمل کنند .متاسفانه گزارشات آنها با گلایه ها و گزارشات مردمی که به ما می رسد، هم خوانی ندارد .

مسئولین می گویند: ما بودجه لازم برای نوسازی و ساخت 3000 خانه
را دریافت کردیم ولی مردم استقبال نکرده اند و از کل شهرستان یک سوم هم نیامدند و فقط حدود 900 نفر ثبت نام کرده اند. آیا پیشگیری مهم نیست؟ آیا پیشگیری از نگاه فرماندار محترم، شهرداری ، رئیس بانک ،استاندار، امام جمعه و همه کسانی درست اندرکار هستند،مهم نیست؟متاسفانه در زلزله کرمانشاه 620 نفر کشته شدند و چه داغی بر مردم نشست! تا کی می توان این خرابی هارا جبران کرد؟ چرا ما همکاری نمی کنید؟ چرا بانک ها سخت می گیرند و نظام مهندسی این قدر اذیت می کند؟ چرا شهرداری کار مردم راه نمی اندازد؟ چرا مدام تحت عنوانین مختلف از مردم پول می خواهید؟ لابد یک جای کارتان عیب دارد که مردم استقبال نم یکنند. می گویند ما برای نوسازی 3000 خانه سهمیه داریم و می توانیم 3000 نفر دیگر هم سهمیه بگیریم ولی مردم استقبال نم یکنند! مگر ما چند خانه در شهرستان داریم؟ لابد سخت می گیرید و گره در کار مردم می اندازید که کار پیش نمی رود و مردم استقبال نمی کنند.

اگر در زلزله سال 83 زرند ، در سال 84 که اولین دوره آقای احمدی نژاد روی کار آمد. ما کار نداریم که ایشان چهارسال بعد چطور بوده است، یا امروز بدترین حرفها را می زند. ما وضعیت امروز او کار نداریم ولی خدمتی که احمدی نژاد در دوره اول کرد وبودجه را در اختیار مردم قرار داد تا خانه های خودشان را نوسازی کنند، باعث شد امروز مادر زلزله هجدک وجاهای دیگر ، تلفات انسانی نداشته باشیم. چون در آن زمان مردم توانستند با تسهیلات دولتی خانه های خود را نوسازی و ضد زلزله بسازند ، امروز می توانند با آرامش زندگی می کنند . شما در این دولت هم باید برای مردم کار کنید و گره ها را باز کنید، شما به بنده به عنوان امام جمعه گزارش می دهید که مردم برای گرفتن وام نمی آیند، دعوت کنید تا مردم برای دریافت وام بیایند، از آن طرف صد نفر از این مردم ، به من گفتند که وقتی برای وام مراجعه کنیم ،گرفتار کاغذبازی می شویم و مجبوریم کلی هزینه کنیم و اگر بخواهیم حساب کنیم می بینیم که این مقدار وامی که به ما می دهند،همه را باید به خود آقایان بدهیم ؟! با این اوضاع چطور ما با مردم باید صحبت کنیم و بگوییم،وام بگیرید و خانه هایتان نوسازی کنید؟ لطفا به این اوضاع رسیدگی کنید،شما باید گره گشایی کنید، این چه وضعی است؟ شهرستانی که روی ویبره است و هر لحظه ممکن است حادثه ای اتفاق بیفتد. کارشناسان می گویند ما نمی دانیم شاید زلزله بدتری اتفاق بیفتد ،شاید هم اتفاق نیفتد. بهرحال زلزله قابل پیش بینی نیست ولی مردم باید آمادگی داشته باشند و پیشگیری کنند.

خدای نکرده اگر زلزله با شدت زیاد اتفاق افتاد و تلفات انسانی و کشته دادیم و یا عده ای دچار نقص عضو شدند، یا آوار روی انسان بریزد، آن وقت کمک های ما دیگر چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ دولت باید شرایط پیشگیری را فراهم بیاورد.

من نمی گویم مشکل از شهردار است، خیر ایشان خوب هستند ولی باید از کارمند خودش هم سوال کند تا ببیند عیب کار کجاست؟رئیس بانک خوب است ولی کارمند بانک سخت می گیرد. تا کی باید کاغذ بازی در شهرستان داشته باشیم. وقتی همه نابود شدند برای چه کسی خانه می سازید. من از مسئولین خواهش می کنم، مدیریت بحران برای این مواقع است با حرف هم درست نمی شود. اگر این مشکل برطرف نشود،بنده هفته آینده راست و حسینی به مردم خواهم گفت مقصر اصلی این قصه، چه کسی است ؟ و چه کسی سنگ پیش پای مردم می اندازد! ما در احاق حق مردم شوخی نداریم و در استیفای حق مردم و منافع مردم با هیچکس معامله نمی کنیم.صاف و حسینی می گویم: نوکر مردم هستیم نه نوکر خلق و جناح خاص! هر کسی که برای مردم کار خوب کند ، تشویق می کنیم و هرکس را کار بد کند نصیحت و راهنمایی می کنیم . اگر خود را اصلاح نکنندو کارد به استخوان رسید ، نام او را به همه اعلام می کنیم .

نکته دوم این است که این کشور سرمایه دارد این آب و برق و گازی که امروز در اختیار ماست یک سرمایه با ارزش برای این کشور است نباید هَدَر برود و بیش از حد استفاده کرد. خدا دو چشم دارد و باید از هر دو استفاده کرد ، نمی شود گفت یک چشم را ببندیم ، اسراف است . هر چیزی یک حدی دارد ،در زندگی باید به اندازه از امکانات زندگی استفاده کرد . امکاناتی که خداوند داده است باید در ظاهر زندگی انسان نمود داشته باشد،انسان نباید خودش را به فقر بزند، خداوند این رفتار را دوست ندارد، از نعمت های الهی باید به اندازه استفاده کرد ولی از حد متعادل که رد شد اسراف است. اگر ما در مصرف برق زیاد روی کنیم در جایی دیگر هموطنانمان با کمبود برق مواجه خواهند شد.مگر چقدر در کشور برق تولید می شود. نباید در مصرف گاز زیاده روی کردو اتاق را خیلی گرم کرد و برای تعدیل هوا ، در یا پنجره را باز کنیم. می توانیم بخاری یا شوفاژ را کم کنیم. متاسفانه این قدری که ما در دنیا اسراف می کنیم هیچ کشوری اسراف نمیکند. این نعمت های بزرگ را خدا به ما داده است، قدر بدانیم. در دیگر کشورها مانند کشورهای اروپایی مانند ما میوه را کیلویی نمی خرند بلکه یک دانه سیب می خرندیا یک برش از هندوانه را می خرند. باید قدردان نعمت هایی باشیم که خداوند به ما داده است.نباید مانند قوم سبا یا قومهایی که قرآن لعن کرده باشیم ، چون مورد عذاب خداوند قرار می گیریم . درست است خداوند مهربان است ولی باید بدانیم که خداوند قهار هم هست نباید نعمت های الهی را هدر بدهیم و کفران کنیم که در این صورت خدا نعمتش را از ما می گیرد و مورد عذاب واقع می شویم.بنابراین توصیه می کنم قدر نعمت هایمان را بدانیم و از آن درست و به اندازه استفاده کنیم و در این هوای سرد به هموطنان دیگرمان رحم کنید.

روز وحدت حوزه ودانشگاه:

شهادت آيت‌الله دكتر محمد مفتح(ره) (1358ه.ش) و روز وحدت حوزه و دانشگاه‌ را داریم. خدا رحمت کند این بزرگوار که به دست منافقین به شهادت رسیدند. منافقینی که ساخته پرداخته دست انگلیس خبیث بودند . خبیث تر از انگلیسی ها در عالم وجود ندارد. آنها دائما در حال در اختلاف افکنی ، دروغ ، کلک و نامردی هستند. در همین قصه برجام، انگلیس پادو و دنباله رو امریکا است. مقامات آنها دائم به ایران رفت و آمد می کنند تا کاری کنند که ایران متعهد به برجام باقی بماند ولی هیچ سود و منفعتی از برجام نبرد و دشمنان ما و امریکا دستش باز باشد و کامل نفع ببردو ما دستمان بسته باشد.

از دیگر توطئه های انگلیسی ها فرقه سازی است.آنها بودند که فرقه های بهابیت و شیخیه و وهابیت را درست کردند. امروز قبر و زندگی رئیس بها در اسرائیل است. انگلیسی ها بودند که وهابیت را درست کردندو امروز این همه جنایت می کنند. در خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیسی نوشته شده است که چگونه آنها حساب شده برای اختلاف اندازی بین مسلمانان برنامه ریزی کردند.

گوشه ای از جنایات انگلیس خبیث ،این روباه پیر را خدمتتان عرض می کنم:
* در سال 1857 بر اساس پیمان پاریس (در زمان قاجار) افغانستان را از ایران جدا کردند.

* در قرارداد رویتر به مدت هفتاد سال ایران به انگلیس فروخته شد.

* تاسیس فرقه های بابیت و بهائیت به قصد نابودی اسلام ناب در دوران قاجار

* تحمیل قرارداد انحصار توتون و تنباکو در اختیار انگلیس

* تحمیل قرارداد لاتاری تاسیس قمار خانه در ایران

* تحمیل قرارداد برای اکتشاف معادن و غارت منابع ایران

* انحراف انقلاب مشروطیت و زمینه سازی برای اعدام شیخ فضل الله نوری، رهبر انقلاب مشروطیت

* تحمیل قرارداد 1907 که بر اساس آن ایران بین انگلیس و روسیه تقسیم شد

* قرارد1919 که شمال ایران در اختیار انگلیسی ها قرار گرفت

* روی کار آوردن رضا خان با کودتا

* فراری دادن رضا خان و روی کار آوردن محمدرضا و طاغوت

* کودتای 28 مرداد

* نقش مستقیمی در جنوب خلیج فارس وجدایی بحرین از ایران

* همراهی با امریکا در سرکوب انقلاب اسلامی

* راه اندازی گروهک ها و شهادت بزرگان انقلاب اسلامی ایران

* کمک به رژیم بعث عراق در حمله به ایران

* حمله به سفارت ایران در لندن

* حمایت مستمر از گروهک ها در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی

* حمایت از سلمان رشدی

* آموزش و تجهیز و پشتیبانی از بمب گذاری و اقدامات تروریستی در سیستان و بلوچستان

*حمایت از فتنه 88

* حمایت از تحریمهای ایران در این 33 سال

* زمینه چینی برای ترور دانشمندان هسته ای

* براندازی نظام جمهوری و حمایت از براندازان و ... این ها بخشی از جنایات انگلیسی ها در ایران بود.

صحبت های خودمان را جمع کنیم، وقتی ترامپ اعلام کرد که می خواهد قدس را پایتخت اسرائیل قرار بدهد، خدا حفظ کند سردار سلیمانی را که سخنان او بازتاب زیادی داشت که به فرماندهان در غزه اعلام کرد، سپاه قدس تمام و کمال حامی شما و مردم غزه است .ان شاءالله این کار امریکا و اسرائیل، باعث نابودی هرچه زود اسرائیل شود.

خدایا به حق محمدو آل محمد هرآنچه را گفتیم محض رضای خودت قرار بده


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الحجرات، آیه 10

2- سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۰۳

3- سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴

4- واقدی‌، المغازی‌، ج 2 / ابن‌ سعد، الطبقات‌ الکبری‌، ۱ (۲) 46 / احمد بن‌ حنبل‌، ج۶/

5- شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج1، ص383 و شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج8، ص430.(سند این روایت صحیح است. محمد بن علی بن الحسین بإسناده عن زید الشحام

6- شیخ کلینی، کافی، ج2، ص636 ؛ علی بن حسن بن فضل طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص123؛ شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج12، ص6.(سند این روایت صحیح است. محمد بن یعقوب‏ عن محمد بن یحیى عن أحمد بن محمد عن علی بن الحکم عن معاویة بن وهب
7- علی بن حسن بن فضل طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص123و بحار الأنوار، ج85، ص119.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5127.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5128.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5129.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5130.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5131.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5132.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5133.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5134.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5135.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5136.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5137.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5138.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5139.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5140.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5141.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5142.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5143.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5144.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5145.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5146.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.