سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راهکار حفظ دین و ایمان در آخرالزمان/ تاکید وتوصیه رهبر معظم انقلاب بر حل مشکل اقتصادی مردم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 976 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.10.24
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/10/22


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی و سردار شهدای مدافع حرم شهید حججی ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، عزیزانمان از هیئت علمدار روستای عزیزآباد که با لباس ورزشی در نماز جمعه شرکت کرده اند ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه جناب سرهنگ ایرانمنش که در دوران دفاع مقدس وظیفه سنگین دفاع را بر دوش داشتند ،نماینده مردم شهرستان زرند در شورای اسلامی و امروز هم کار مهم کمک به بازسازی گنبد سیدالشهدا را برعهده دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

حفظ دین وایمان در آخر الزمان:

موضوع بحث این هفته که تصمیم گرفتم خدمت شما عر ض کنم یک بحث دامنه دار و بحث بسیار مهم است . در دوره آخرالزمان ما چگونه دین و ایمان خودمان را حفظ کنیم. در توصیف دوره آخرالزمان روایات زیادی داریم . شاید بیشتر از نماز و ورزه و حدود شش، هفت هزار روایت در توصیف مردم آخرالزمان آمده است. مردم آخرالزمان به کدام مردم گفته می شود؟

به پیامبر ما حضرت محمد (ص) می گویند پیامبرآخرالزمان ؛ از نظر مقام اول است ولی پیامبر آخر است. هم اول و هم آخر است. آخرین دین و مکمل همه انبیاء به دست پیامبر خاتم است. بنابراین زمان رسول خدا هم ، زمان پیامبر آخرالزمان بوده است. اگر نسبت به اول زمان پیامبر در نظر بگیریم ما مردم آخرالزمان هستیم .ظهور امام زمان هم در آخرالزمان است. این نسبی است . بهرحال ما در دوران آخرالزمان هستیم. در روایتی از رسول خدا (ص) می فرمایند : زمانی بر مردم می آید(در آخرالزمان )که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است (1) . در روایت دیگر نیز رسول خدا(ص) در وصف برادران آخر الزمانی خود می فرماید: هر یک از آنان بر دین خود باقی است با این که باقی ماندن بر دین سخت تر از زدن تیغ درخت با دست و صاف کردن آن با دست است.(2) دینداری در آخرالزمان تا این اندازه سخت است. چه کنیم؟ راهکار حفظ دین و ایمان در آخرالزمان چیست؟ برخی از روایات را خدمتتان عرض می کنم و بعد به توصیف آخرالزمان می پردازیم. و به این نکته اشاره می کنم که آیا همه مسلمانان و همه مردم آخرالزمان در یک ردیف هستند یا وضعیت برخی از مسلمان با برخی دیگر متفاوت است.

راهکار حفظ دین و ایمان در آخرالزمان

روزی رسول خدا(ص) در بین جمعی از اصحاب خود، دوبار فرمودند: «آه شوقاً الی اخوانی» ای کاش برادرانم را می دیدم؛ اصحاب گفتند: ای رسول خدا، آیا ما برادران شما نیستیم؟ حضرت (ص) فرمودند: شما اصحاب من هستید، «اخوانی یأتون فی آخرالزمان» برادران من قومی هستند که در آخرالزمان به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند. خدا اسامی آنها و پدران آنها را قبل از آنکه آنها را از صلب پدرانشان و رحم مادرانشان خارج نماید، به من آموخته است. آنها کسانی هستند که پایداریشان بر دین خود، از راه روندة برخار مغیلان و از نگهدارندة آتش سوزان در دست بیشتر است. آنها در ظلمات، چراغ های هدایت اند و خداوند آنها را از هر فتنه ای در زمین پر از ظلمت نجات می دهد.

امامشان در پس غیبت است و دسترسی ندارندولی ایمانشان از همه محکمتر است.(3)

رسول خدا - كه سلام خدا بر او و خاندان پاكش باد - فرمودند : « يا علي ! و اعلم ان اعجب الناس ايمانا و اعظمهم يقينا قوم يكونون في آخر الزمان ، لم يلحقوا النبي فحجبت عنهم الحجة فامنوا علي سواد علي بياض .»(4) اي علي ! بدان كه عجيب ترين مردم و از نظر ايماني و عظيم ترين ايشان در يقين ( به خداوند و نشانه هاي او ) گروهي در آخر الزمان هستند كه پيامبر را نديده اند و حجت خدا نيز از ايشان غايب شده است ، اما آنان هم چنان به سياهي بر روي سپيدي ايمان دارند .( يعني ايمانشان به واسطه ي نوشته هاي سياه بر كاغذ هاي سفيدي است كه از پيشينيانشان به يادگار دارند).

توحید از منظر امام سجاد(ع):

از امام سجاد عليه السلام‌ راجع به‌ توحيد پرسش شد، فرمود: خداى عزّوجلّ دانست كه در آخر الزمان مردمى محقِّق و موشكاف آيند.از اين رو سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و آيات سوره حديد را كه آخرش «وَ هُوَ عَلِيمٌ‏ بِذَاتِ الصُّدُورِ» است نازل فرمود، پس هر كه براى خداشناسى غير از اين جويد ،هلاك است.(5) . مردم آخرالزمان هستند که معنا و مفهوم این آیات را می فهمند. کسی که نا آشنا به آیات و روایات باشد، گمان می کند همه مسلمانان در آخرالزمان مانند هم هستند و در رنج و عذابند ولی وقتی روایات را جمع کنیم و در کنار هم قرار می دهیم ، باید تمایز قائل بشویم بین یک عده با عده ای دیگر.

نگهداری دین در آخر الزمان(عج):

یکی روایات در این زمینه خدمتتان عرض می کنم تا ببینید راهکار چیست. این روایت هم از شیعه و هم از اهل سنت نقل شده است. عن أنس عن النبي (ص) أنه قال: «يأتي على الناس زمان الصابر منهم على دينه كالقابض على الجمرة » (1) رسول خدا فرمود: زمانی بر مردم می آید که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است . آتش سرخ شده را انسان نمی تواند در دست خود نگه دارد. دینداری در آخرالزمان از این هم سخت تر است. در روایت دیگر ایشان در وصف برادران آخر الزمانی خود می فرماید: «لأحدهم أشد بقية على دينه من خرط القتاد في الليلة الظلماء أو كالقابض على جمر الغضا » (2) هر یک از آنان بر دین خود باقی است با این که باقی ماندن بر دین سخت تر از زدن تیغ درخت با دست و صاف کردن آن و از نگه داشتن آتش درخت های سخت (که آتششان دوام زیاد دارد) ، در دست است. همچنین در جایی دیگر رسول خدا فرمود: « زمانی بر مردم بیاید که شکم هاشان خدایان آنها شود، و زنانشان قبله گاهشان و پول شان دین شان شود و کالاهای دنیوی را مایه شرف و اعتبار و ارزش خویش دانند. از ایمان جز نامی و از اسلام جز آثاری و از قرآن جز درس نماند. ساختمان های مسجدهایشان آباد باشد ولی دلهایشان از جهت هدایت خدا خراب شود.» هوای نفس و شهوت هر چه دستور بدهد، همان کار را انجام می دهند. و نه از عقل کمک می گیرند ونه به دستورات خدا توجهی دارند. همه جا به دنبال پول هستند. روز قیامت افرادی را برای حساب و کتاب می آورند که به اندازه کوهها کار خیر انجام داده اند ، همه به حال آنها غبطه می خورند و می گویند جای اینان در بهترین مکان بهشت است ولی ندای الهی بلند می شود که مستقیم آنها را به جهنم ببرید. سوال می کنند: چرا؟ مگر اینها، این همه نماز روزه نگرفته اند؟ اینها بارها حج و خانه خدا را بجا آورده اند و اهل نماز شب ونماز جمعه بوده اند. پس چگونه این همه کار خیر آنها دیده نشده است.

خداوند می گوید : این فرد به مال حرام که می رسید، پرهیز نداشت.الان به جامعه نگاه می کنیم، افراد دیندار مسجدی را می بینیم که نصف دین را دارند و به تجارت که می رسد دین را کنار می گذارند. نماز و روزه سر جای خودش ولی در بحث حلال و حرام دین را کنار می زنند. از هر راهی مالی را به دست بیاورند،نگه می دارند. این روایت می فرماید دینشان پولشان است و کسی را شریف تر می دانند که پول بیشتری داشته باشدو تجارت بیشتری کند .در ادامه حدیث می فرماید: «دانشمندشان بدترین مخلوقات . قرآن می خوانند ولی اثری ندارد»

احوال مردم در آخر الزمان:

پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله وسلم) : « سيَخْرُجُ في آخِرِ الزّمانِ قَومٌ ... يَقولونَ مِن قَولِ خَيرِ البَرِيَّةِ ، يَقْرَؤونَ القُرآنَ ، لا يُجاوِزُ حَناجِرَهُم» به زودى در آخر الزمان گروهى پيدا مى شوند ... سخن بهترين خلق خدا را به زبان مى آورند و قرآن مى خوانند ، اما از حنجره هاى آنان فراتر نمى رود . (ایمان آنها قلبی نیست و به زبان آنهاست) . (6) این در توصیف مردم آخرالزمان است. وقتی ما نگاه می کنیم، در بخش زیادی از عالم اسلام این چنین است. امروز دینی که وهابیت در دنیا ترویج می دهد، ترویج چنین ایمانی است. آنها در دنیا به دنبال درهم و دینار و مسجد شیک هستند ولی قلب های آنها خراب است و علمای آنها از بدترین انسانها هستند. علمای سوء آنها فتوای قتل شیعه که مسلمان هستند را هم صادر می کند. فتوای همین ها بود که عراق را به آتش کشیدند.به فتوای همین ها بود که بچه های شیعه را سر بریدند.ماشین هایشان را با سر شیعیان علوی تزئین کردندو این فتوای همین ها بود که دعا را برای حزب الله حرام کردند، اگر به بخشی از دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که این حدیث مصداق است .

بخشی از یک روایت از امام صادق(ع) را خدمتتان عرض کنم .در این روایت که مرحوم کلینی در کتاب روضه کافی ص 522، هم در کتاب گرانسنگ وسائل الشیعه مرحوم شیخ حرعاملی نقل شده است . دوران قبل از ظهور را امام صادق(ع) تفسیر کردند که 120 چالش و گرفتاری برای مردم را بیان می کند.

۱۲۰ علامت آخرالزمان از دیدگاه امام صادق(ع)

امام صادق(ع) طی روایتی به جزئیات علائم و مفاسدی که در آستانه انقلاب مهدی فراگیر جامعه بشری می گردد اشاره نموده اند که گویی این پیشگویی ها مربوط به همین قرن حاضر است ،حضرت می فرمایند: آنگاه که دیدی دین بی محتوا شده، همانند ظرفی که آن را واژگون نمایند.(امروز ببینید دین مسیحیت وارونه است. دین اسلامی که توسط وهابیون صادر می شود ، وارونه است و آن دینی نیست که رسول خدا آورده است وحرفها وکلمات محمدبن عبدالوهاب است و او را بیشتر از رسول خدا قبول دارند کسی که ساخته پرداخته سازمان امنیت انگلیس است. در کتابی به نام خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی آمده است که محمد عبدالوهاب تربیت شده و ساخته ماست ، توصیه می کنم حتما مطالعه کنید.) در ادامه حدیث می فرماید: وقتی دیدی که شر آشکار است و از آن نهی نمی شود و هر که کار زشت انجام دهد معذورش دارند. (البته این حالت نسبت به کل دنیاست، نه فقط مسلمانان) .دیدی که اهل باطل بر اهل حق بزرگی جویند. و... در چنین موقعی مواظب خود باش و نجات خود را از خداوند بخواه.(7) البته هرچند حفظ دین و عمل به وظیفه، در دنیای پرتلاطم و سراسر ظلم و فساد، کاری دشوار است، پاداش انسان‎های متدین و دین‎مدار نیز افزون است. روزی رسول خدا در جمع اصحابشان فرمودند: «به زودی گروهی بعد از شما می‌‎آیند که یک نفر از آنان، اجر پنجاه نفر از شما (صحابه) را دارد». اصحاب گفتند: «یا رسول‎الله! ما با تو در بدر، اُحد و حُنین شرکت داشتیم و قرآن، میان ما نازل شد». پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: «اگر آنچه آنان تحمّل می‌‎کنند، بر شما وارد می‌‎شد، مانند صبر آنان، صبر نمی‌کردید». (8) مؤمنان آخرالزمان، به فرموده امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، در کار‌ها و فداکاری‎های بزرگ مسلمانان صدر اسلام شریکند. (9)

عامل نجات از بیان رسول خدا(ص):

روایات از این دست بسیار هستند. این عامل نجات چیست؟ عامل نجات همان عمل به فرمایش گهربار پیامبر اعظم است. رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم بارها فرمود: «من (از ميان شما مي روم و) دو چيز گران بها را در ميان شما مي گذارم. اگر بعد از من، به آن دو تمسك نماييد گمراه نمي شويد. يكي از آن دو از ديگري بزرگ تر است و آن، كتاب خدا و (ديگري) عترت و اهل بيت من هستند و اين دو هرگز از هم جدا نمي شوند، تا كنار حوض كوثر بر من وارد شوند. پس دقّت كنيد، با عترت من چگونه رفتار خواهيد كرد.» (10)علت انحراف در دنیای اسلام این است که اهل بیت را از قرآن جدا کردند و قرآن را هم زمین زدند و این دو باید باهم باشند. علت موفقیت تعدادی از مسلمانان آخرالزمان که امروز مصداق آن ملت بزرگ ایران اسلامی است ،عمل به قرآن و پیروی از اهل بیت و در عصر غیبت پیروی از ولی فقیه است. خداوند را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم. هرکجا به دستورات قرآن و جانشین امام زمان(عج) عمل کردیم، از ظلمت نجات پیدا کردیم و راه را درست تشخیص دادیم و هرکجا جدا شدیم در همانجا هم شکست خوردیم و منحرف شدیم. این همه سعادت پیروزی و خوشبختی که تا کنون نصیب ملت ایران شده است و شایستگی یپدا کرده است که زمینه ساز ظهور حضرت شود به برکت این دو چیز است.قرآن و چنگ زدن به اهل بیت امیرالمومنین و یازده فرزندش و در عصر غیبت جانشین او ولی فقیه است، امروز ولی فقیه و جانشین امام زمان رهبر ما حضرت آیت الله عظمی الامام خامنه ای است. خداوند سایه ایشان را بر سر ملت مستدام بدارد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

قرآن معجزه الهی:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را دعوت می کنم به تقوای الهی ، در توصیه به تقوی این آیه شریفه قرآن را مد نظر قرار دهید. «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى وَرَضيتُ لَكُمُ الْاسْلامَ ديناً...»
(11)امروز كافران از (زوالِ) آيينِ شما، مأيوس شدند؛ بنابراين، از آنها نترسيد! و از (مخالفت) من بترسيد! امروز، دين شما را كامل كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آيين (جاودانِ) شما پذيرفتم ... خداوند می فرماید ما قرآن را از هرگونه تحریف و تغییر حفظ می کنیم، کتب انبیای گذشته از جمله تورات وانجیل دستکاری و تحریف شده است ، مثلا در تورات تحریف شده، آمده است : حضرت موسی با خدا شراب خورد و کشتی گرفت!!! ولی به لطف خدای تعالی در قرآن نتوانستند حتی یک «واو » را جابجا کنند.چرا؟ چون قرآن معجزه و ساخته دست خداست. خداوند چگونه قرآن را حفظ کرده است؟ یکی از این کارها استتار است ودر کارهای نظامی بحث استتار خیلی مهم است .قرآن هم برخی آیات را استتار کرده است. از جمله آیه مربوط به امامت و لایت را خداوند بین یک آیه قرار داده است. ابتدای آیه این است که خداوند می فرماید: « گوشت مردار، و خون، و گوشت خوك، و حيواناتى كه به غير نام خدا ذبح شوند، و حيوانات خفه شده، و به زجر كشته شده، و آنها كه بر اثر پرت‏شدن از بلندى بميرند، و آنها كه به ضرب شاخ حيوان ديگرى مرده باشند، و باقيمانده صيد حيوان درنده- مگر آنكه (بموقع به آن حيوان برسيد، و) آن را سرببريد- و حيواناتى كه روى بتها (يا در برابر آنها) ذبح مى‏شوند، (همه) بر شما حرام شده است و (همچنين) قسمت كردن گوشت حيوان به وسيله چوبه‏هاى تير مخصوص بخت آزمايى تمام اين اعمال، فسق و گناه است-» بعد یک دفعه از اکمال دین سخن می گوید . بنده در درس حضرت آیت الله فاضل بودم که این بحث را مطرح کردند و اعجاز قرآن را می گفتند که چگونه خداوند قران را حفظ کرده است. آیه ای هم که مربوط به اهل بیت است و راجع به امیرالمومنین و حضرت زهراست در وسط یک آیه است .که راجع به همسران رسول خداست. سوال کنند چرا اکمال دین مجزا نیامده است. زیرا ممکن بود این آیه را حذف و یا کم و زیاد کنند مانند گل اطراف آن خار است آن را حفظ کرده است.در طبیعت هم خداوند برای حفظ جان یک پرنده ،آن را هم رنگ درخت و یا علف کرده است و این گونه حفظ می شود غیر از اعجاز قرآن ،خداوند آن را با اسباب طبیعی حفظ می کند. از جمله این آیه اکمال دین : «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى وَرَضيتُ لَكُمُ الْاسْلامَ ديناً...» (11) امروز كافران از (زوالِ) آيينِ شما، مأيوس شدند؛ بنابراين، از آنها نترسيد! و از (مخالفت) من بترسيد! امروز، دين شما را كامل كردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آيين (جاودانِ) شما پذيرفتم ... . کفار می گفتند رسول خدا چون پسر ندارد ، نعوذبالله ابتر است و جانشینی ندارد که راهش را ادامه بدهد پس راه او را گم خواهد شد. وقتی مولایمان امیرالمومنین به جانشینی و قائم مقامی پیامبر برگزیده شد و یازده فرزندش و ادامه اش در عصر غیبت ولی فقیه به عنوان رهبر جامعه انتخاب شدند، هندسه نظام دینی تا قیام قیامت ترسیم و حفظ شد. خداوند می فرماید بعد انتخاب امیرالمومنین « الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا » کافران نا امید شدند، «كَفَرُوا » یعنی مشرکین ،یهودیان، نصارا اینها دیگر نمی توانند به دین شما ضربه بزنند همان حرف امام فرمودند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.یا در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: امریکا غلط می کند. ایشان به پشتیبانی این آیه این سخن را می گویند. منتهی ادامه آیه مهم است و تهدید است. «وَاخْشَوْنِ» از کفار نترسید ولی از من بترسید یعنی مبادا با دستورات من مخالفت کنید مبادا با انتخاب علی مخالفت کنید و در عصر غیبت با جانشینی امام معصوم مخالفت کنید. اگر مخالفت کردید، کفار بر شما مسلط می شوند خداوند می فرماید: تا زمانی پیرو امام خود هستیدو از من می ترسید و به دستورات من عمل می کنید. وبا ولِّی من مخالف نیستید ، از کفار خوف نداشته باشید که نمی توانند به شما ضربه بزنند .چه زمانی کفار می توانند بر شما تسلط داشته باشند؟ وقتی بامن (خدا)و دستورات و رسول من مخالفت کردید، با امیرالمومنین مخالفت کردیدو در عصر غیبت با جانشین امام زمان مخالفت کردید، آن وقت کفار بر شما مسلط می شوند.

دی ماه بصیرت واگاهی:

وقتی تقویم را نگاه کنید، دی ماه واقعا معجزه است ماه دی در تقویم نظام جمهوری اسلامی، ماه ولایت است . ماه بصیرت و آگاهی است. در 19دی سال 57 من طلبه بودم سال اول طلبگی وقتی روزنامه اطاعات به حضرت امام توهین کرد. عده ای از طلاب جوان و روحانیون که تعداد زیادی هم نبودند حدود 2000 نفر، یک راهپیمایی آرام و عرض تسلیت پیش مراجع داشتندو دو سه روز ادامه داشت. صبح 19 دی منزل آیت الله وحید سخنرانی داشتند. بعد ازظهر رفتند نزد آیت الله نوری همدانی رفتند . البته ایشان آن زمان، مرجع تقلید نبودند ولی از علمای بزرگ بودند. من خودم شاهد بودم ایشان سخنرانی کردو به شاه خطاب کردند وقصیده بزرگ خواندند. یک زمانی بعد از انقلاب و در زمان صدارت فرهنگ ارشاد مهاجرانی طلاب در مسجد اعظم تحصن کردند وآیت الله نوری همدانی همان شعر را مجدد خوانند که مه فشاند نور و سگ عو عو کند. تو هر چه علیه امام بگویی امام مانند ماه شب چهارده نورافشانی می کند و دنیا را روشن کردند. آن زمان چرا این خواند برای اینکه از امام و ولِّی خود تبعیت کنند. در نه دی 88 هم که فتنه گران مساجد را آتش کشیدند و به عکس امام توهین کردند و شعارهای ساختارشکن دادند، موسوی در اطلاعیه رسمی خود آنهارا امت خداجو خواند .آیا امت خداجو مسجدو قران را به آتش می زنند؟! بعد از آن ، این مردم رشید فهمیده ایران اسلامی به میدان آمدند و طومار فتنه را درهم کوبیدند. در سال جدید هم دشمنان برای ضربه زدن به نظام، برنامه ریزی کردند. ما مشکلات و تنگناهای اقتصادی زیادی داریم و دشمن هم از این گلوگاهها و تنگناها استفاده می کند.بعضی از موسسات عالی پولهای مردم را بالا کشیدند،و حق و حقوق مردم را هم نمی دهند .اینها زمینه شدو دشمن برنامه ریزی حساب شده ای کرد.

تلاش آل سعود برای برهم زدن آرامش منطقه:

اول امریکایی ها بعد صهیونیست ها و انگلیسی که طراح فتنه هستندو سالها طراحی و برنامه ریزی کردند ومدیریت کردندو با پول هنگفت آل سعودو درآمد نفت و برخی کشورهای دیگر ، مدیریت کردند تا منافقین به میدان بیایند. ولی عهد سعودی اعلام کرد ما جنگ را به داخل ایران می کشانیم و رسما اعلام کردند که ناآرامی را به ایران می بریم.اینها با منافقین پیمان بستندو آنهارا تجهیز کردندو آموزش دادندو یک گروه منافقین وارد شدند. سلطنت طلب ها، وهابیون، تکفیری ها و داعشیون که در سوریه و عراق شکست خورده بودند، وارد شدند. برنامه این بود که اغتشاش را از شهرهای کوچک شروع کنند بعد به شهرهای بزرگتر بکشانند مثلا در روستای قهدریجان حمله کردند تا پاسگاه را بگیرند و آنجا را آتش زدند تا اسلحه ها را بگیرند . برخی دفاتر ائمه جمعه را آتش زدند و ماشین ها را سوختند تا مرحله مرحله به شهرهای بزرگتر بیایند. هدف آنها از شعارهایشان معلوم بود تا اینکه پرچم ایران اسلامی را آتش زدند.
افتخار هر کشوری پرچم آن است که برای آن خون می دهند ، فرماندهان جان می دهندو در زمان عاشورا یزید وقتی پرچم را دید،چند مرتبه نشست و بلند شد و گفت این پرچم در دست چه کسی بوده است که این چنین سوراخ سوراخ شده است ولی دسته آن سالم است. گفتند پرچم در دستان ابوالفضل بوده است .پرچم هر کشوری نماد و افتخار آن کشور است ، آن هم با کلمه طیبه الله که روی آن هک شده است.پرچم را به زیر کشیدند و آتش زدند ،معلوم است که اینها کار دشمنان است.

رهبر انقلاب در تفسیر فرمودند : جنگ و نبرد ملت با ضد ملت ، نبرد اسلام با ضد اسلام برنامه این بود. حال دشمنان از چه حربه و ضعفی استفاده کردند؟

تاکید وتوصیه رهبر معظم انقلاب بر حل مشکل اقتصادی مردم:

چند سال است که ولی و پیشوای ما مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی هشدار می دهند که گره کور اقتصاد را باز کنیدو مشکلات مردم را حل کنید . متاسفانه امروز در هر خانه ای ، چندجوان تحصیل کرده و بیکار داریم که با چه بدبختی درس خواندند، الان دانشجویان در شهر خودشان درس می خوانند. قبلا دانشجویان در سختی و به دور از خانواده و در شهرهای دیگر درس می خوانند .مثلا از زرند به مشهد می رفتندو مدرک گرفتند و حالا بیکار هستند. وضع معیشتی سخت شده است. دیگر چگونه ولی باید دستور بدهد؟ اینها تنگنا هستند. اینکه خدا می فرماید: از من بترسید یعنی با من خدا مخالفت نکنید و دستور امام و رهبر را اطاعت کنید که در غیر این صورت ذلیل می شوید. از این گرفتاری دشمن سواستفاده کرد و روز اول عده ای از مردم آنها را همراهی کردند ولی وقتی مردم دیدند اینها به جنگ دین برخواسته اند و قصد نابودی اسلام را دارند، همان مردمی که مشکلات داشتندو روز اول همراهی کردند وقتی دیدند قصه ،قصه دیگری است ،دست از تظاهرات و همراهی برداشتندو مسیر خود را از اغتشاشگران جدا کردند. یک دختر بدحجابی می گفت : من کشورم ورهبرم و امنیتم را دوست دارم .در کجای جهان چنین امنیتی وجود دارد؟ اطراف ما در جنگ و آتش هستند، ما این همه خون دادیم و جان دادیم تا به اینجا رسیدیم .حال اجازه بدهیم داعش برما حکومت کند؟ هیهات . این بود که مردم خودجوش بدون اینکه رهبر امر کند یا مراجع فتوا بدهند ، در حمایت از نظام و کشور راهپیمایی برگزار شد.حتی در شهرستان زرند هم نه کسی گفته بود ونه تبلیغی شده بود، نماز جمعه آن روز از همه روز ها شلوغ تر و حضور مردم خودجوش بیشتر بود. این نشانه اسلام شناسی و زمان شناسی و بصیرت است. این نشانه دینداری است که پیامبر فرمود چقدر دلم برای برادرام تنگ شده است. این ملت برادر رسول خدا شده است خیلی مقام بلندی است .این است که مقام معظم رهبری فرمود نه یکبار بلکه هزار بار از این مردم باید تشکر کرد.این مردم لایق این رهبر و این رهبر لایق این مردم است.از این مردم وفادارتر در طول تاریخ برای هیچ پیامبرو امامی نیامده است و معجزه است که با این بیداری و آگاهی این طومار هم به لطف الهی جمع شد. و رهبرانقلاب وعده حق دادند که ایران اسلامی در جهان سرآمد خواهد شد و توطئه های امریکا شکست خواهد خورد.مردم حق مطلب را ادا کردند ،حالا این مدیران و مسئولین که نوکر این مردم هستند باید گره ها را باز کنندو مسائل اقتصادی را حل کنندو نگاه به بیرون نداشته باشند.نتیجه نگاه به بیرون ، همین می شود که دیدید. وقتی ما می توانیم پیشرفت کنیم که خودمان را باور کنیم و جوانمان راباور کنیم و در همین زرند جوانی پیش من آمد که من می توانم خانه های ضد زلزله را طراحی کنم و با قیمت ارزان بسازم وبحث گرما و سرمای آن را کنم .چراباور نمی کنیم ؟ حتماباید از خارج کشور و یا از جای دیگر برای ما درست کنند؟! الحمدالله جوانان پرتوان و توانمند فراوان هستند و ما به کمک همین بچه های خودمان و دادن فرصت و امکانات به آنها می توانیم غوغا کنیم و کشور خودمان را آباد کنیم. ان شاءالله مدیران و مسئولین ،حق مردم را ادا کنندو گره ها را باز کنند.


پی نوشت:

1- میرزاحسین نوری،مستدک الوسائل ،بیروت، مؤسسه آلبیت، سال 1388، ج 12 ص 33.)

2- محمد بن الحسن الصفار ، بصائر الدرجات ، تهران ، اعلمی ، 1404 ق ، ص 104

3- صفار، صائر الدرجات، ص 104؛ عباس بن معروف از طریق نجاشی و او از طریق حماد بن عیسی، و او از کسانی است که و حمادبن عیسس از ابی الجارود، به توفیق شیخ مفید(ره) مورد وثوق است، و او نیز از ابوبصیر، نقل کرده اند.

4- من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق ) ، ج 4 ، ص 366

5- توحيد صدوق، ص 283، باب40، باب أدنى ما يجزئ من معرفة التوحيد
6- كنز العمّال : 30949 .

7- روضه کافی ،”مرحوم کلینی”،حدیث ۷ / بحار الانوار،”علامه مجلسی”،ج ۵۲ ، ص ۲۵۴-۲۶۰٫

8- بحارالانوار، ج۵۲‌، ‌ص۱۳۰.

9- بحارالانوار، ج۵۲‌، ‌ص131

10- خلاصة عبقات الانوار في امامة الائمّة الاطهار، ج 1، ص 3؛ سنن التّرمذي، ج 5، ص 622.

11- سوره مائده، آيه 3.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5350.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5351.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5352.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5353.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5354.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5355.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5356.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5357.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5358.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5359.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.