سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 231 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.10.25
 
جناب آقای مهندس مرتاض مدیر عامل جدید شرکت ذغال سنگ استان کرمان در معین همکارانشان مورخه 96/10/24 با حضور دردفتر امام جمعه زرند با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم دیدار وگفتگو کردند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مدیر عامل جدید شرکت ذغالسنگ 96/10/24

الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یا بقیةالله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

قال أمير المؤمنين علي عليه السلام: « العَمَلُ شِعارُ المُؤمِنِ» (1)

خوشامد عرض می کنم خدمت حضرتعالی و مسئولیت جدید را هم به شما تبریک عرض می کنم.همین طور خدمت جناب حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای سلطانی و دیگر بزرگواران نیز خیرمقدم عرض می کنم.

ضرورت کار و تلاش دراسلام:

روایتی را که خدمتتان عرض کردم از امیرالمومنین علی(ع) است که حضرت می فرمایند: « الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ »(1) کلمه شِعار از شَعراست ، شَعر در زبان عربی به معنای مو است ودر زبان عرب به لباسی که به بدن می چسبد شِعار می گویند ویک لباس رو هم داریم که به آن دِسار می گویند ، با این توضیح معنای این حدیث روشن ترمی شود امیرالمومومنین (ع) می فرمایند : عمل به جان مومن بسته است ومومن اهل کار است واهل تنبلی کردن نیست وکار به مومن چسبیده است. امیدواریم با کار وتلاش شما تحولی در کارخانه انجام شود.انسان به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد ولی اگر با عقلای قوم و خیر وخواهان مشورت کند، خیلی از کارها پیش می رود.

وجود یک اتاق فکر در هر مجموعه ای لازم است. کاری که با نظر افراد سیاستگذار و مشاور انجام می شود ، قطعا مُثمر ثمرتر خواهد بود و انسان به روزمرگی و حاشیه دچار نخواهد شد.

صبوری لازمه کار:

حضرت موسی برای پیشبرد اهداف وسیله مدیریت ابتدا از خداوند شرح صدر و سینه گشاده می خواهد با اوقات تلخی و سینه تنگ کاری جلو نمی رود، هرکاری صبوری و سینه گشاده می خواهد. کسی که بیرون گود است ، حرف زیاد می زند و تنها کسی که در گود است ، می داند چه خبر است. مثلا یک روحانی بیرون باشد کسی به او کار ندارد ولی وقتی به سمت امام جمعه منسوب می شود،همه نگاهها به سوی اوست وصدحرف هم به او می زنند .هرچه مسئولیت مهمتر باشد، ترکش هایش هم بیشتر است آدم نباید از اینها بترسد ، اگر بترسید ، موفق نمی شوید. امام على علیه السّلام فرمودند: « إذا هبت أمراً فقع فیه، فإنّ شدّة توقّیه أعظم ممّا تخاف منه» (2) هرگاه از كاری ترسیدی، خود را بـه كام آن بینداز، زیرا ترس شدید از آن كار، دشوارتر و زیان‌بارتر از اقدام به آن كار است.

از هر کاری ترسیدی خودت را در آن بینداز:

پس اگر از کاری ترسیدی ، خودت را داخل آن کار بینداز و به سمت آن برو بعد از آن هم در کار نباید استرس داشته باشید، بلکه باید تحقیق و برنامه ریزی داشته باشید وقتی کاری اتفاق افتاد، انسان باید با عقل و تدبیر آن را مدیریت کند. یکی از اسباب مدیریت این است که انسان یک معاون خوب داشته باشد. چنانچه حضرت موسی نیز در ابتدای رسالت خود از خداوند می خواهد تا : « وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي * هَارُونَ أَخِي » (3) هارون که برادرش بود را وزیر و یاورش قرار دهی وبه وسیله او نیرویش را زیاد کنی و در کارهایش شریک سازی ! انتخاب هارون بخاطر خویشاوندی نبوده است، برای این بود که شایستگی آن را داشته است. کلمه وزیر از وزر به معنای بار سنگین، می آید . وزیر را وزیر می گویند چون بارهای سنگین را باید بردارد. در هرکاری انسان به یک معاون پخته و کاربلد نیاز دارد که خیلی می تواند موثر باشد.

درست است در مسیر پیشرفت مشکلاتی وجود دارد ولی بن بست وجود ندارد وهیچگاه راه بسته نیست .من می دانم که پولی را که شما طلب دارید،به شما نمی دهند. شما در این چندسال از بخش داخلی آسیب زیادی دیده اید، شاید بخش مهمی از مشکلات شما مربوط به بدقولی دیگران بوده باشدکه اگر طلب شما را می پرداختند ،امروز مشکلات روی هم تلمبار نمی شد. ولی شما می توانید از طریق نماینده باید پیگیری کنید ، ایشان انسان پاکاری است که می توانید مشورت قوی و برنامه ریزی داشته باشید. الان ما حدود ده امام جمعه در شمال استان داریم، اگر همه ما ائمه جمعه به صورت هماهنگ به کارخانه اصفهان اعتراض کنیم که چرا طلب ذوب آهن ایران را نمی دهید ، خیلی موثر است. ما هنوز یک کلام نگفتیم، اطلاعات ،سپاه، فرمانداری صدا ما را ضبط و منتقل می کنند و برد بالایی دارد . ما در نماز جمعه یک مسئله ای مطرح کردم که حق و حقوق کارگران باید به موقع پرداخت بشود واینکه پیمانکار توانمندی را انتخاب کنید واگر با وجود این شرایط بازهم کارگر ان مشکل داشته باشد، باید سراغ مسئولین کارخانه برویم. این صحبت بنده برد بالایی داشت که بالافاصله از مدیریت بانک پاسارگاد و از فولاد زنگ زدند که گفتند ما این مشکلات را داشتیم. من از مشکلات خبر دارم ولی پیمانکار شما یک سال است که حق و حقوق کارگر را نداده است و آنها هر دفعه برای دریافت حقوق باید متوسل به دفتر امام جمعه بشوند و یا جلوی درب کارخانه تجمع کنندو اتفاق بد دیگری بیفتد ،متاسفانه دیدی که در این اعتراضات یک نفر کشته و چه مشکلاتی پیش آمد. می توانید از همان اول از پیمانکار وثیقه بگیرید.اگر توان ندارد لابی گری نکند کسی را انتخاب کنید که توانایی داشته باشد. چرا جبران اشتباه شمارا شهرستان و یا فرمانداری بدهند و مردم به خیابانها بریزند. آن هم در موقعیتی که دشمنان از کوچکترین مورد ، نهایت سوء استفاده را علیه نظام ببرند و ارزشها را زیر سوال ببرد . شما هم باید بروز باشید و رسیدگی کنید .

وقتی انسان یک تیم قوی داشته باشد کارها بهتر پیش می رود. مدیر که نباید فقط روی صندلی بنشیند. اینطوری کاری پیش نمی رود ، مدیر باید به همه نقاط تحت سلطه اش سر بزند و رسیدگی کند و از طریق استاندار و نماینده و وزیر پل بزند باید بودجه کندو سعی کند تا مشکلات را حل کند. ان شاءالله که شما در سمت خود موفق باشید از آقای فلاح هم تشکر می کنم .شما یک خانواده عیالوار بزرگ هستید و در گذشته کل کارگران این منطقه ، نان خور ذوب آهن بودند و امروز بازنشسته شده اند و خانواده های آنها نان خور شما هستند.بنابراین جای حساسی کار می کنید و ذوب آهن زرند خیلی حساس است چون بزرگ است و در زندگی مردم تاثیرگذار است و از هرجهت باید مورد توجه باشد. هم از جهت سلامتی افرادی که در آنجا مشغول کار هستند و باید برای بهداشت ،حقوق و معاش آنها برنامه ریزی کنید. از طرف دیگر بادی توجه داشته باشید که معدن حفظ شود و طوری نباشد که معدن نابود شود و زحمات گذشته از بین برود ، همه جانبه توجه کنید ،طوری نباشد که سرعت فدای درستی کارشود و رگه های ذغال کور شود که در این صورت خسارت زیادی خواهد داشت. در عین حال که کار معادن باید دقیق و منظم پیش رود ، حق و حقوق کارگر هم باید به موقع و به اندازه پرداخت شود، بنده
هم در خدمت شما هستم . ممکن حرف من تنها اثری نداشته باشد ولی اگر 10 امام جمعه شمال استان همزمان و هماهنگ یک حرف را بزنند موجی راه خواهد افتاد و می تواند استاندار و دیگر مسئولین مرتبط را به چالش بکشد که چه می کنند؟

بنابراین شما از این ابزار ها می توانید استفاده کنید ولی ما باید اطلاع داشته باشیم .ما اگر ندانیم شما چه می کنیدو ارتباطی نباشد کارها پیش نمی رود. هر ماه یا دو ماهی یکبار جلسات بگیرید حالا در زرند یا شهرستانهای دیگر و کل ائمه جمعه را دعوت کنید.تا ما از مشکلات شما آگاه بشویم ومشکلات مردمی که به ما مراجعه می کنند را به شما منتقل کنیم .اگر اینگونه شود ،خیلی از کارها پیش می رود.

ان شاءالله مشکلات حل شود و کار شما هم روز به روز پیشرفت کند.در گذشته وضع ذوب آهن آنقدر خوب بود که دفاتر ائمه جمعه و مصلی ها کمک مالی می کردند و نیرو می داد . حتی در زمان حاج آقابابایی و قبل از آن، سرویس های نماز جمعه را ذوب آهن تامین می کرد. البته خیلی از جاهای دیگر هم مشارکت داشتند. الان مشکلات زیاد شده است .البته مدیر آن نیست که همه چیز برای او فراهم باشد، مدیر توانا کسی است که با وجود مشکلات به همه جا برسد. الحمدالله شما مدیری توانمند هستید و آنهایی هم که شمارا انتخاب کردند، مشکلات منطقه را می دانستندو توانایی های شما آگاه بودند. ان شاءالله که موفق و موید باشید ماهم از حضورتان تشکر می کنم.هرکاری هم از دستمان بربیاید کوتاهی نمی کنیم و در خدمتتان هستیم . از حضور همه شما بزرگواران نیز تشکر می کنم.


پی نوشت:

1- غرر الحكم : ۴۰۸

2- غررالحكم، 8955

3- سوره مبارکه طه، آیات 29 و 30



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5375.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5376.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5377.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5378.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.