سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تاکید اسلام برکسب علم ودانش/ نماز جمعه شجره مبارک و رحمانی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 416 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.10.30
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/10/29



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،خدمتگزاران به این مملکت عزیزانی که در کشتی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند، ان شاءالله خداوند روح ایشان را شاد کند، شادی روح اموات و مؤمنین و مؤمناتی که امروز از دنیا رفتند ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه سرکار خانم دکتر صباحی ،نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .خدا ان شاءالله عاقبت همه ما را ختم بخیر کند.

یک حدیث قدسی کوتاه ولی بسیار گهربار را خدمت شما عزیزان عرض می کنم که ان شاءالله هم درسی برای خودم و هم برای شما عزیزان باشد. حدیث قدسی کلام خداست منتهی در قرآن نیامده است و گفتگوی خدا با پیامبران دیگر است که به ما رسیده است . حدیث جالبی است که ان شاءالله مفید فایده باشد.

تاکید اسلام برکسب علم ودانش:

«عُدَّةُ الدَّاعِي، أَوْحَي اللَّهُ تَعَالَي إِلَي دَاوُدَ (ع) » خداي متعال به داوود نبي (ع) وحي كرد كه «يَا دَاوُدُ إِنِّي وَضَعْتُ خَمْسَةً فِي‏ خَمْسَةٍ » اي داوود من پنج چيز را در پنچ جا قرار داده ام «وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهَا فِي خَمْسَةٍ غَيْرِهَا فَلَا يَجِدُونَهَا » ولی مردم آن را در پنج جای ديگر جستجو می كنند بنا براين به آن دست نمی يابند : (مردم مجرای اصلی را گم کرده اند و راه را اشتباه می روند) « وَضَعْتُ الْعِلْمَ فِي الْجُوعِ وَ الْجَهْدِ » من علم و دانش را درگرسنگی و تلاش فراوان قرار داده ام ( اگر به کسی بگوئید نادان ناراحت می شود ، همه از جهل و نادانی متنفر هستند، آن قدری اسلام روی علم و دانش تأکید کرده است در ادیان دیگر تایید نشده است. با علم ودانش می توان خدا را شناخت. برای خواندن قران و عمل به دستورات خداوند نیز باید علم داشته باشی. با علم است که می توانی در زندگی صاحب پول و سرمایه شد. البته نه فقط علم دین، بلکه علم روز را هم باید داشته باشی. درباب اهمیت علم اموزی پيامبر اعظم (ص) می فرماید: «اطلبوا العلم ولو بالصين» (1) علم را بیاموزید ، حتی اگر در چین باشد و در حدیثی دیگر می فرمایند: « اطْلُبُوا الْعِلْمَ‏ مِنَ‏ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد»(2) از گهواره تا گور دانش بجوئيد. علم غذای روح است، منتهی ما به جای علم، تنها به دنبال کسب مدرک هستیم .با سواد شدن به مدارج علمی بالا رسیدن نیست. همان طور که جسم ما نیاز به غذا دارد، روح ماهم غذا می خواهد. غذای روح ما علم است.سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، خصوصاً از زمانی که فضای مجازی آمده است ، ما دیگر فرصت مطالعه نداریم حتی گفتگو هم نمی کنیم. همه سرگرم امورات شخصی خودشان هستند.چند وقت قبل تلویزیون یک خانواده ای را نشان می داد که مادربزرگ بچه ها و نوه و نتیجه هایش را دعوت کرده بود و یک سبد جلوی در گذاشته بود که هر کس می خواهد داخل شود، موبایل خود را خاموش کند و داخل این سبد بگذارد. این قدر سرگرمی برای ما درست کرده اند که فراموش می کنیم ،مطالعه کنیم وما باید حرف اول را در دنیا بزنیم ،علم از اسلام به اروپا رفته است.این همه تمدن و پیشرفت علوم در زمانی بود که اروپا در توحش به سر می بردندوکتابهای علمی زیادی را نوشته اندو همگان این را قبول دارند ولی امروز دست مسلمانان کوتاه شده است .

چگونه علم را به دست بیاوریم:

حال علم را چگونه به دست بیاوریم؟ خدای متعال می فرماید: « وَضَعْتُ الْعِلْمَ فِي الْجُوعِ وَ الْجَهْدِ »من علم را در گرسنگی و تلاش و کوشش گذاشته ام. شبانه روز تلاش کنید برای عالم شدن باید تلاش و کوشش کنیدو سختی کشید. باشکم پر و پرخوری و ولگردی کسی عالم نمی شود ،هر کس عالم شده یا دکتر ومهندس شده است، نان زحمت کشی خودش را خورده است. با تنبلی و بی عاری و درس نخواندن کسی به جایی نخواهید رسید. علم در تلاش و کوشش فراوان قرار دادم ولی) «وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي الشِّبَعِ وَ الرَّاحَةِ فَلَا يَجِدُونَهُ» مردم آن را در سيری و راحتی جستجو مي كنند و نمی يابند.( توقع دارند که شب خوابیدند و فردا صبح بلند شدند ، بدون تلاش و کوشش عالِم بشوند ، چنین چیزی امکان ندارد .کسی که می خواهد عالم شود، باید تلاش و کوشش کند و کم بخورد. پس علم به راحتی به دست نمی آید بلکه با زحمت به دست می آید.رفیق بازی و شب نشینی به دست نمی آید)« وَضَعْتُ الْعِزَّ فِي طَاعَتِي » من عزت و افتخار را در عمل به دستورات و فرامين خودم قرار داده ام(همه مردم دنبال شرافت و عزت می گردند که خداوند می فرماید : این شرافت و عزت در اطاعت از من است. اگر دستورات من را اطاعت کنید، عزیز می شوید و هر کس با دستورات من مخالفت کند، خوار وخفیف خواهد شد. یوسف بَرده بود ولی مطیع خدا بود و عزیز مصر شد.

زلیخا همسر حاکم و اشراف زاده بود ولی وقتی دنبال گناه و مخالفت با خدا رفت، ذلیل شد.

عزت و شرافت و بزرگی در انجام دستورات خداوند است) «وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي خِدْمَةِ السُّلْطَانِ فَلَا يَجِدُونَهُ » ولي مردم آن را در خدمتگذاری به ستمگران جستجو می كنند و هرگز نمی يابند.(عده ای دنبال ارتباط با امریکا هستند وگمان می کنند که اگر به حاکم و استکبار وصل بشوند، به عزت می رسند.

مدعیان حقوق بشر:

امروز افراد زیادی تلاش می کنند تا کشور مارا به سمت غربی ها ببرند. رهبر انقلاب می فرمایند : خسارت محض این است که ما کشور را غربی کنیم .آنها برای تغییر نحوه زندگی ، تفکر و حتی تغییر لباس پوشیدن ما وتغییر تاریخ و تمدن و غذا خوردن ما برنامه ریزی کرده اند تا یکپارچه غربی شویم. تلاش دشمن وهمه شبکه های فارسی بی بی سی برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است آنها می گویند: ما ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم و سربلندی شما ایرانی هارا می خواهیم در ایران حقوق بشر وجود ندارد باید نظام ایران را سرنگون کنید .

آنها از امریکا و اسرائیل پول می گیرند و برنامه می سازندو بر علیه نظام ما حرف میزنند.اینها خدمت سلطان است و عزتی به دنبال ندارد.این ها همان افرادی بودند که در زمانی که صدام به ایران حمله کرد ،هشت سال بدترین موشک ها و شیمیایی را می زدند، هر روز برای ما شهید و جانباز می آوردند. اگر آنها ایران را دوست دارند، چرا آن زمان از صدام دفاع می کردند. امروز هم از امریکا و اسرائیل دفاع می کنند. اینها فکر می کنند عزت و سربلندی این است که نوکر سلطان و دشمنان باشند.که اشتباه است، اینهایی که علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند و دم از حقوق بشر می زنند . چرا وقتی در یمن این همه کودک بی گناه کشته می شوند ، به جنایت امریکا و سعودی در این کشور اعتراض نکردند وحتی یک بار علیه اسرائیل و ترامپ صحبتی نمی کنند. جالب است دهها سال است که اسراییلی ها سرزمین فلسطین را غصب کردند ، مردمش را اخراج کردند وتعداد زیادی را کشتند و این جنایت را ادامه دارد .حالا ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می کنند.اگر واقعا دوستدار انسانیت و حقوق بشر هستید حتی برای یک بار، حداقل یک اخم به اسرائیلی ها داشته باشید.در خود امریکا این همه جنایت علیه سیاه پوست ها می شودچرا یک بار اعتراض نکردید که امریکایی ها حقوق بشر را رعایت نمی کنندو حقوق بشر در امریکارعایت نمی شود؟ پیداست این افراد پول می گیرند تا علیه نظام ایران صحبت کنندو کاری به حقوق بشر ندارند. برخی از جوانان ما که سختی های قبل وبعد از انقلاب را ندیده اندو گمان می کند که اینها راست می گویند. به خدا قسم دروغ می گویند، اگر این بیداری مردم نبود ،الان داعشی ها برما حکومت میکردند همان کاری که در سوریه عراق کردند .امروز امریکایی ها و سعودی ها در بحرین ویمن به وجود آورده اند . آنها نمی توانند بزرگی و عزت ملت ایران را که در اطاعت از خدا و پیامبر و اطاعت از امیرالمومنین و اطاعت از امام زمان و اطاعت از جانشین امام زمان و اطاعت از امام(ره) و اطاعت از حضرت عظمی الامام خامنه ای است. تمام و هم و غم این مرد بزرگ این است که ایران آباد شود. زمانی که امام به فرودگاه رسیدند ،خطاب به ارتش فرمودند: ای ارتش! آقا باشید و نوکر نباشید. دشمنان با شایعات و تبلیغات منفی تمام تلاششان بر نابودی نظام است.

تاثیر گذاری شایعات بر مردم:

شایعات خیلی تاثیرگذار است ، با همین شایعات بود که امیرالمومنین را با این همه عظمت ، خانه نشین کردو همین شایعات باعث شد که حضرت زهرا سیلی بخورد و سر امام حسین بالای نی برود، همین باعث شد تا گلوی علی اصغر دریده شود. شایعات بسیار موثر است. شبهه و شایعه مانند خاری است که به پای انسان می رود و درد ناک است و تا خار را بیرون نیاوری ، راحت نمی شوی و در عذاب خواهی بود. باید شبهه را حل کنیم . بنابراین وظیفه همه ما این است که برای حفظ دین اسلام تمام تلاش خود را بکینم. در این اغتشاشات اخیر بیشترین حمله و ویرانگری برای مراکز دینی ،بسیج و دفاتر ائمه جمعه و مساجد بود.در هیچ زمان و در هیچ برهه ای امامزاده را آتش نمی زدند ولی این سری امامزاده را هم آتش زدند. پیداست که اینها دشمن دین و دشمن اسلام هستند.

آنها از حکومت اسلام در کشور مخالف هستند. منشأ بیداری ، استقامت وسربلندی و عزت اسلام است برای همین دشمنان مخالف اسلام هستند. خدای متعال می فرماید :عزت و بزرگی و شرافت و بر بال فرشته نشستن، در عمل به دستورات و فرامین من است یعنی عمل به اسلام ناب؛ ولی عده ای آن را در اسلام امریکایی و در خدمت امریکا بودن جستجو می کنند هرگز به آن دست پیدا نخواهند کرد. شاه که آن همه خدمت به امریکا کرده بود وقتی از ایران فرار کرد،حتی او را به امریکاراه ندادند. همه عاقبت صدام را که این همه به امریکا خدمت کرده بود را هم به خاطر دارید. امریکایی ها دنبال منافع خودشان هستند ،ترامپ صراحتا اعلام کرد سعودی ها با داشتن نفت و پول و... مانند یک گاو شیرده هستندتا زمانی بشود ما آنهارا میدوشیم ،سپس رها می کنیم.

اینهادنبال منافع خودشان هستند تا به نوایی برسند .ماباید حواسمان جمع باشد و به این شایعات اهمیت ندهیم.

ایرانیان یاوران دین خدا در آخرالزمان(عج):

در روایتی رسول خدا - كه سلام خدا بر او و خاندان پاكش باد - فرمودند : « يا علي ! و اعلم ان اعجب الناس ايمانا و اعظمهم يقينا قوم يكونون في آخر الزمان ، لم يلحقوا النبي فحجبت عنهم الحجة فامنوا علي سواد علي بياض .»(3) اي علي ! بدان كه عجيب ترين مردم و از نظر ايماني و عظيم ترين ايشان در يقين ( به خداوند و نشانه هاي او ) گروهي در آخر الزمان هستند كه پيامبر را نديده اند و حجت خدا نيز از ايشان غايب شده است ، اما آنان هم چنان به سياهي بر روي سپيدي ايمان دارند .( يعني ايمانشان به واسطه ي نوشته هاي سياه بر كاغذ هاي سفيدي است كه از پيشينيانشان به يادگار دارند و انگار ما را مشاهده کرده اند). همین طور نقل شده است : روزی رسول خدا(ص) در بین جمعی از اصحاب خود، دوبار فرمودند: «آه شوقاً الی اخوانی» ای کاش برادرانم را می دیدم؛ اصحاب گفتند: ای رسول خدا، آیا ما برادران شما نیستیم؟ حضرت (ص) فرمودند: شما اصحاب من هستید، «اخوانی یأتون فی آخرالزمان» برادران من قومی هستند که در آخرالزمان به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند. خدا اسامی آنها و پدران آنها را قبل از آنکه آنها را از صُلب پدرانشان و رحم مادرانشان خارج نماید، به من آموخته است. آنها کسانی هستند که پایداریشان بر دین خود، از راه روندة برخار مغیلان و از نگهدارندة آتش سوزان در دست بیشتر است. آنها در ظلمات، چراغ های هدایت اند و خداوند آنها را از هر فتنه ای در زمین پُر از ظلمت نجات می دهد. امامشان در پس غیبت است و دسترسی ندارند ولی ایمانشان از همه محکمتر است.(4)روزی رسول خدا در جمع اصحابشان فرمودند: «به زودی گروهی بعد از شما می‌‎آیند که یک نفر از آنان، اجر پنجاه نفر از شما (صحابه) را دارد». اصحاب گفتند: «یا رسول‎الله! ما با تو در بدر، اُحد و حُنین شرکت داشتیم و قرآن، میان ما نازل شد». پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: «اگر آنچه آنان تحمّل می‌‎کنند، بر شما وارد می‌‎شد، مانند صبر آنان، صبر نمی‌کردید».
(5)متاسفانه اسباب انحراف و گمراهی و پیروی از هوای نفس و شیطان در همه جا فراهم است و برخی به راحتی فریب می خورند ولی ملت ایران بیدارند،این ملت بزرگ ایران با وجود همه سختی ها و گرفتاریها در مقابل توطئه ها ایستاده اند و این عزت را خدا داده است این ها همه از پیروی مردم از امیرالمومنین و عشق به سیدالشهداست.این مقام و عزتی که ملت ایران دارد ، از برکت توجه به دستورات خداوند و پیروی ازاهل بیت است .خداوند می فرماید: عزت در اطاعت از فرامین من است نه در ارتباط و اتصال با حاکمان وشیطان) در ادامه حدیث آمده است :«وَ وَضَعْتُ الْغِنَي فِي الْقَنَاعَةِ » من بی نيازی را در قناعت قرار دادم «وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي كَثْرَةِ الْمَالِ فَلَا يَجِدُونَهُ» و مردم آن را در زيادی ثروت جستجو مي كنند و هرگز نمی يابند. (برخی افراد مال و ثروت زیادی را جمع می کنند و نه به خانواده خود کمک می کنند و نه به فقرا و کشور خود و مانند کرم ابریشم پیله ای دور خود می تند و درآن زندانی می شوند. مردم فکر می کنند هرچه بیشتر مال جمع کنند بی نیازترند درصورتی که بی نیازی در قناعت است نه در فراوانی مال. البته منظور جمع کردن مال است ، نه به دست آرودن مال از راه راه حلال و خرج کردن آن در راه خیر. امیرالوممنین(ع) بسیار کار و تلاش می کردند، در دوران ۲۵ساله ای که علی(ع) را کنار زدند، پولدارترین مرد عرب علی بود. او از صفر شروع کرد؛ معاویه می گفت علی فقیر نشین است.یکسال درامد علی را جمع کردندو فروختندو طلای سبیار خریدند ؛ بازهم می گویند علی فقیر است .زیرا او همه چندین هزار طلاو درهم خود را در راه فقرا خرج کرد. انسان تازنده است باید کارو تلاش بکند و پول پیدا کند منتهی در عین حال به اندازه نیازش مصرف کندو بقیه آن را به دیگران و فقرا کمک کند. این عین بهشت و عمل به دستورات خداوند است.یک عده فکر می کنند تنبلی و بی عاری و دست گدایی به سمت این و آن دراز کردن زرنگی است نه این ننگ است .انسان باید طوری زندگی کند و کار وتلاش کند که بتواند مخارج ده نفردیگر را هم تامین کند.

انسان می تواند با فکر واندیشه خود و ثروت و توان خود کاری راه بیندازد تا دیگران نیز از قِبل او نان بخورند و روزی داشته باشند وچرخ اقتصاد این مملکت بچرخد. برخی فکر می کنند فقط باید نماز و روزه بگیرند. «برای دنیا چنان کن که انگار همیشه زنده ای و برای آخرت چنان کن که فردا می میری».برخی فقط در اندیشه در جمع کردن مال هستند بدون خرج اینکه آن را در راه صحیح خرج کنند و حاضر نیستندبه دیگران کمک کنندو در هیچ کار خیری پیش قدم شوند و مدرسه، بیمارستان حوزه علمیه ، مصلی و... بسازند. مانند کرم ابریشم دور خود تار می تنندو زندگی می کند.(6)

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

یا حضرت صاحب الزمان(عج) تا به کی چشم انتظار تو باشیم.امروز دشمن دین جَّدت را مورد هدف قرار داده است. ؛ یوسف زهرا هرکجای عالمی از طرف ما به شما سلام .امروز یک عنایت ویژه به ما داشته باشید.

نماز جمعه شجره مبارک و رحمانی

در توصیه به تقوی مقام معظم رهبری در حکم جدید رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جناب حجه الاسلام والمسلمین علی اکبری یک جمله ای را گفتند که آن جمله اهمیت نماز جمعه را می رساند .
فرمودند: نماز جمعه شجره مبارک و رحمانی است . در پشت واژه رحمانی معانی زیادی قراردارد. خداوند یک رحمت خاص دارد و یک رحمت عام. رحمت خاص را رحیم می گویند و مربوط به قیامت است . خداونددر قیامت نسبت به بندگان خوب خودش که اهل بهشت هستند یه رحمت خاص دارد که شامل بندگان خاص اوست. این رحمت در دنیا رحمان است یعنی خداوند مهربان است. این رحمان اسم و رحمت خداست ومهربانی نسبت به همه ، چه گناه کند چه نکند . معصیت کننده گناه می کند خدا می بیند ولی پرده عصمتش را نمی درد. این رحمت عام و رحمانیت خداوند است و شامل همه می شود و همه موجودات و آفریده های خداوند را شامل می شود. نماز جمعه شجره طیبه رحمانی است همانند زمین و خاک که به همه تعلق دارد. نماز جمعه متعلق به همه است از ابتدا هم اینطور بود. امام جمعه امام جمع است.باید جمع را در نظر بگیرد، نمی تواند به خواست یک عده خاص توجه کند ،رحمتش باید عام باشد و همه را زیر چتر خودش بگیرد .این شجره مایه رحمت و برکت است.

نمازجمعه از برکت امام است. ما قبل از انقلاب نماز جمعه نداشتیم ، نماز جمعه را اگر بخواهیم مثال بزنیم به تعبیر مقام معظم رهبری شبیه لیله القدر است. ارزش شب قدر از هزار ماه بالاتر است ، نماز جمعه مانند شب قدر است که از برکت امام و شهدا به نظام جمهوری اسلامی هدیه شده است هم عبادی و هم سیاسی و مایه برکت است.

صرفه جویی درمصرف آب:

امروز روز هوای پاک نامگذاری شده است. یعنی محیط زندگی را آلوده نکنیم. متاسفانه ما بعد از انقلاب از این همه نعمتی که خداوند به ما داده است به درستی استفاده نمی کنیم. یکی از نعمت های خداوند آب است ، در گذشته پدران ما از هزار سال پیش از صنعت قنات استفاده می کردند و تا یک حد معینی آب را از چاه در می آوردند و همه استفاده می کردند. هزار سال چشمه های زیر زمینی سرجای خودش بود. خدا همه چیز را به اندازه آفریده است حالا شما ببینید که ما چه بلایی سر نعمت های خداوندآورده ایم.دنیا را خداوند بر اساس نظم آفریده است مانند چرخ دنده ای که منظم می چرخد.همه به هم وصل هستند ما نباید این نظم را به هم بزنیم. اگر این نظم بهم بخورد ،خود ما ضررمی کنیم و دچار آسیب می شویم. متاسفانه بعد از انقلاب ما بی رویه شروع به حفر چاه کردیم و زمینی که با حفر هفت متر به آب می رسیدیم ،امروز باید چاههایی به عمق 50 متر،100متر و حتی 200 متر حفر کنیم تا به آب برسیم. آیا این اندازه اسراف در آّب و هدر دادن منابعی که تجدیدی نمی شود کار درستی است؟ آیا فقط ما حق استفاده ازآب را داریم و نسل های آینده حق ندارند؟ ما چاه زدن را آوردیم ولی فرهنگ حفر چاه و نحوه صحیح استفاده از چاه را نیاوردیم. کارشناسان آب می گویند 41درصد آب زمینی را حق دارید استفاده کنید اگر 60 درصد استفاده کردید، کم کم زمین خشک می شود و دیگر قابل سکونت نیست و دیگر آن مکان قابل سکونت نیست چون نظم بهم خورده است .متاسفانه در زرند ما حدود 83 درصد از آبهای زیرزمینی ،استفاده می شود یعنی کسانی در کشورهایشان آب فراوان دارند اجازه این حجم برداشت از آب های زیرزمینی را نمی دهند و یک قطره آب را هدر نمی دهند ،این صرفه جویی نه تنها در مصرف آب باید باشد بلکه در همه منابع مانند آب ، برق، گاز و محیط زیست هم باید رعایت شود. در روایت داریم از رسول خدا(ص) داریم که می فرمایند: در زمین خشک شده هم سم نریزید ولو اینکه متعلق به کفار و دشمنان شما باشد.ما حق نداریم محیط زیست را آلوده کنیم .متاسفانه وسایل نقلیه دودزا را استفاده می کنیم ،کارخانه هایمان سم و آلودگی زیادی را به هوا وارد می کند. اسلام می گوید در سرزمین دشمنانتان هم حق ندارید ،سم بریزید. این روز روز هوای پاک است، کمی بیشتر به محیط و طبیعت اطراف خودمان توجه داشته باشیم.

روز پیروزی عزه:

روز پیروزی غزه را هم داریم، 22روز مردم غزه در برابر یک ارتش تا دندان مسلح مقاومت کردند . رهبر انقلاب یک جمله بسیار عالی خطاب به امریکایی ها فرمودند: «ما در دهه پنجاه شما را از ایران بیرون ریختیم و در دهه نود نیز شما را از کل منطقه بیرون راندیم. » اسرائیلی که می گفت: از فلسطین تا مصر، متعلق به من است، امروز در نقطه خودش محصور شده است و دور خودش دیوار کشیده است.این قدرت خداو اطاعت از خداست.اینها از برکت امام و شهدا ست.برای همین است که امریکایی ها و استکبار جهانی از ایران عصبانی است و به دنبال اغتشاش در ایران است و منافقین را خط می دهند، داعشیان را حمایت می کنند. همه مردم ایران انقلابی هستندو ما طاغوتی و شاهی نداریم . این امریکایی ها هستند که هم پول می دهندو هم کمک می کنند تا زمینه سقوط نظام ایران را فراهم کنند ،خدا می داند موقعیت فراهم شود، ممکن است سر هم ببرند. اینها یک تعداد هستند ولی امروز نگاه می کنید نظام جمهوری اسلامی سربلند است و به لطف خدا روز به روز هم پیشرفت می کند. ان شاءالله روزی خواهد رسید که از ایران اسلامی اسلام ناب به سراسر دنیا منتشر و زمینه ظهور حضرت مهدی فراهم خواهد شد و خون شهدا به ثمر خواهد نشست و هدر نمی رود .ممکن است در این راه سختی هایی هم وجود داشته باشد ولی نظام جمهوری اسلامی شکست بردار نخواهد بود.روز به روز دشمن ما ذلیل تر شده است و امریکایی ها شکست می خورندو سیلی می خورند. ان شاءالله که طلیعه این پیروزی را که دیدیم ، پیروزی کامل را هم ببینیم.

ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به شما و پرستاران عزیز تبریک عرض می کنیم. از زحمات همه پرستاران هم تشکر می کنیم ، خدارحمت کند همه کسانی را که در عرصه انجام وظیفه و خدمت به کشور جان باختند وخداوند ان شاءالله روح همه آنها را شاد بگرداند.

خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- وسائل الشيعه، ج ۲۷، ص ۲۷

2- نهج الفصاحه ( مجموعه كلمات قصار حضرت رسول (ص) )، ابو القاسم‏ پاينده، انتشارات دنياى دانش‏، 1382، ص 218.

3- من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق ) ، ج 4 ، ص 366

4- صفار، صائر الدرجات، ص 104؛ عباس بن معروف از طریق نجاشی و او از طریق حماد بن عیسی، و او از کسانی است که و حمادبن عیسس از ابی الجارود، به توفیق شیخ مفید(ره) مورد وثوق است، و او نیز از ابوبصیر، نقل کرده اند.

5- بحارالانوار، ج۵۲‌، ‌ص130

6- بحار الأنوار: ج75،ص 453، باب 33؛ نوادر المواعظ و الحكم: 444؛



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5413.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5414.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5415.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5416.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5417.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5418.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5419.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.