سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری مراسم جشن تکلیف 300 دانش آموز دختر مدارس زرند با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 251 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.11.05
 
با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم وجمعی از مسئولین شهرستان درمورخه96/11/4 300 دانش آموز دختر مقطع سوم ابتدایی مدارس زرند طی مراسمی و در فضایی روحانی رسیدن به سن عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی خود را جشن گرفتند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس زرند مورخه96/11/4

الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله ال الله

این عید برشما دختران وفرزندان عزیز،پدران ومادران شما مبارک باشد، از ریاست محترم آموزش وپرورش وهمکارانشان، ازجناب حجت الاسلام حسینی معاونت محترم پرورشی و میهمانان عزیز وسروران عزیز روحانی جناب حاج آقای عرب زاده وجناب حاج اقای موحدنیا که از فرمایشات وبرنامه هایشان استفاده کردیم، صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم .

چرا دختران زودتر به تکلیف می رسند:

امروز روزعید ، عید بزرگ تکلیف است، ما از یک جسم ویک روح تشکیل شده ایم، خدای متعال برای ما جسم وروح قرار داده است ، جسم ما به غذا ،آب ونوشیدنی احتیاج دارد، اگر آب وغذا به ما نرسد مریض می شویم وهمینطور روح ما هم به غذا ومعنویت احتیاج دارد، غذای روح ما ارتباط با خدا و نماز و انجام دستورات خداست،حالا چرا دختران شش سال زودتر مکلف می شوند ؟ برای اینکه اولاً خدا خیلی دختران را دوست دارد ودستورداده وقتی که پدر ومادر هدیه می خرند اول به دخترها وبعد به پسرها بدهند ازنظرخداوند دختر زودتر آماده می شود تا این غذای روح را دریافت کند وشش سال از پسرها آماده تر است و زودترمهیا می شود تا این غذای روح را تحویل بگیرد برای همین سن تکلیف دختران نُه سالگی است، حالا من ازشما سوال می کنم اگر پدرومادری به فرزندشان غذا ندهند کارخوبی انجام می دهند؟ حالا وقتی که دختر خانم به سنی رسید که غذای روح می خواهد آیا خدا می تواند غذای روح او را برایش مهیا نکند؟ خیر! خدا غذای روحش را معین کرده است، نماز را معین کرده است و با خدا حرف بزند اعمالش را قبول می کند، نُه ساله که شد خانم وبزرگ می شود وخدا تمام کارهایش را می پذیرد ولی پسر شش سال بعد به تکلف می رسد بنابراین تکلیف یک حق است وظلمی نیست که دختر انجام داده که خدا او را زودتر مکلف می کند چون دختر زودتر آمادگی و زودتر غذای روح را پیدا می کند.

چه کارهایی بعد از تکلیف واجب می شود:

وقتی که به سن تکلیف رسید با چه کاری انجام بدهد؟ کارهایش را خدا می پذیرد، نماز می خواند،حیا داشته باشد، این دخترمان خیلی شعرخوبی را خواند وباید کارهای بد هم دوری کند، دروغ نگوید ، غیبت نکند، حسد،خودخواهی،تکبر، خودش را بزرگ ببیند این رذائل اخلاقی را نداشته باشد ، به دوستش آزار نرساند ،به پدر ومادر آزار نرساند ،سن تکلیف این است دستورات خدا را که باعث خوشبخت وموفق شدن در زندگی می شود را انجام دهد ان شاء الله که در این هفته مدیران محترم همه شما را به نماز جمعه بیاورند . ان شاء الله که موفق وخوشبخت باشید.

خدایا به حق محمد وآل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرما.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5454.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5455.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5456.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5457.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5458.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.