سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 266 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.11.18
 
جناب آقای مهندس سهراب نژاد مدیرعامل محترم شرکت هولدینگ فولاد استان درر معیت جناب آقای مهندس فرود نیا مدیر عامل محترم مجتمع فولاد زرند ایرانیان و همکارانشان مورخه96/11/16 با حضور در دفتر امام جمعه زرند ضمن دیدار وگفتگو با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم به ارائه گزارشی از روند ساخت ساز مجتمع فولاد در زرند و همچنین چگونگی بکارگیری در این مجتمع پرداختند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مدیر عامل مجتمع فولاد زرند ایرانیان مورخه96/11/16


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

وابستگی ملت ایران در دوران طاغوت:

ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی را خدمت حضرتعالی و همکاران بزرگوارتان تبریک عرض می کنم. همه اینها از برکت از انقلاب اسلامی است. ما در دوران طاغوت وابسته بودیم هیچ چیز از خودمان نداشتیم و دولت و ملت ما هیچ ارزشی نداشتند. چهل هزار نظامی امریکایی بر ارتش و کشور ما حاکم بودند و منابع کشور ما را غارت می کردند و امریکایی ها در ایران علاوه بر حق و حقوقی که می گرفتند، حق اضافه ای هم به نام حق توحش می گرفتند، با این عنوان که ما امریکایی ها انسانهایی متمدن هستیم و دربین مردمی وحشی (ایرانیان) زندگی می کنیم. غرور ملی ما ایرانیان را شکسته بودند و ما نه تنها در دنیا بلکه در کشور خودمان هم هیچ نقش و تاثیری نداشتیم. مغز و فکر جوانان ما سرکوب شده بود . همه چی مارا وابسته کرده بودند دانشگاههای ما وابسته، فکر ما وابسته بود و اگر هواپیماهای f14 که به ما داده بودند ، نیاز به تعمیر پیدا می کرد، همافرای ما حق نداشتند دست به آچار بشوند و برای تعمیر به خارج کشور می بردند و می گفتند شما نمی توانید . ما در جهان آن روز هیچ بودیم، امام بزرگوار به ما شخصیت داد و مارا همه چیز کرد جسم مارا آزاد کرد به ما سروری و آقایی دادو ما را ارزشمند کرد. ما را از بندگی و طاغوت نجات داد. وقتی حضرت امام وارد فرودگاه شدند ،سخنرانی کوتاهی داشتند و به ارتشیان آن زمان خطاب کردند : ای ارتشیان ما نمی خواهیم شما تو سری خور و وابسته باشید بلکه شما باید آقا باشید. هدف نظام و جهموری اسلامی سروری انسانها و مسلمانان است.

باور " ما می توانیم" از برکت وجود حضرت امام :

امام به ما یاد داد: ما می توانیم و ما می توانیم را در شهرستان خودمان لمس می کنیم. همانطور که اشاره کردید معادن ما در گذشته در اختیار روس ها بود وآنها بر همه چیز حکومت داشتند . من یادم می آید که در منطقه ذوب آهن کسی جرات عبور نداشت و به ما اجازه نمی دادند که از آن محل عبور کنیم. ولی امروز ما به خود باوری رسیدیم. در هر نقطه ای که ما به خودمان را باور کردیم ، پیشرفت کردیم و استعدادها شکوفا شد . از جمله صنعت فولاد شهرستان، من باید از حضرتعالی و جناب آقای قاسمی صمیمانه تقدیر و تشکر کنم که شهرستان زرندرا به عنوان چرخه فولاد انتخاب شد، آنهم علی رغم همه تحریمهایی که در این سالها بودیم و مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه وجود داشت. امروز هم این مواد به دست خود بچه های مهندس میلانی این کار انجام می شود ، از این بابت بسیار خرسند هستیم و به خود می بالیم و افتخار می کنیم که امروز چرخه کامل فولاد در شهرستان ما و به دستان نیروهای دلسوز، متدین و پابه کار خودمان در حال انجام است. ما نیز هر کاری که از دستمان بر بیاید، انجام می دهیم و زمینه را فراهم می کنیم که مشکلی در راه صنعت شهرستان ایجاد نشود.قطعاً این پیشرفتها را یک عده نمی تواند ببینند. ما هم دشمن خارجی ما داریم و هم دست هایی در داخل هستند که ناپاکند وبا نفاق در جمع کارگری نفوذ پیدامی کنند که نیت باطنی آنها با آنچه می گویند متفائت است. چاره کار این مسئله هم ، دادن اطلاعات است، اگر مرتب اطلاعات به مردم داده شود که بالای 93درصد از کارگران بومی استفاده می شود، این خیلی از مسائل را خنثی می کند. چون تبلیغات سوء می کنند که همه کارگران فولاد غیربومی هستند و در من جلساتی بودم که وقتی آمار شما به شورای اداری اعلام شد، جلوی بسیاری از تنش هارا گرفت .وقتی اطلاعات به موقع باشد، می تواند مثمر ثمر باشد.

ارائه گزارش در نماز جمعه توسط مسئولان فولاد :

حتی شما یا یکی از نمایندگان تان می توانید ، هر چند وقت یکبار در یکی از نماز جمعه ها گزارش بدهند. در موردپیشرفت کار و اینکه با چه مشکلات و خون دلهایی این وسایل تهیه می شودو چه خدمت بزرگی به کشور کرده می شود. مردم عاقل و فهمیده هستند، منتهی اطلاعات غلط به آنها می دهندو مسائل ناهنجاری را به دروغ می گویندو ذهن ها مغشوش می شود و تا اصلاح کنید طول می کشد. خواهشی که بنده دارم این است که شما بحث سخنرانی قبل از خطبه ها را در شهر و روستاها پیگیری کنید. نماز جمعه مکانی است که تبلیغات سوء را خنثی می کند وهم باعث می شود کارهای انجام شده را رو در رو به صورت مستقیم به مردم بگویید. حتی وقتی حشما در نماز جمعه حضور داشته باشید،می توانید صحبت های مردم را هم می شنوید و خیلی از مسائل حل می شود و کارها پیش می رود.

مدتی بحث آلایندگی کارخانه ها بود که در مجلات و روزنامه ها مطرح می شد. حتی بحث سقط جنین و به دنیا آمدن نوزادان نارس و مسائل دیگر از این زمینه ویا بحث جذب نیروی غیر بومی از خارج استان و استفاده نکردن از نیروهای بومی و داخلی و مسائل از این قبیل که موج رنج مدیران فولاد شد.وای اگر اطلاعات دقیق به مردم داده شود ، جلوی بسیاری از دلخوری ها و اغتشاشات گرفته می شود. قرار است در آینده 5000 نیرو بومی جذب کنند که مایه افتخار است. در هیمن جا از شما تقدیر و تشکر می کنم.

یک سری گلایه ها هم بود که به کارگران به ما می گفتند ،آنهم از شرکت های پیمانکاری شما بود که فلان شرکت پیمانکاری بعد از اتمام کار کلا جمع کرده است و رفته است و حقوق شش ماه وحتی یکسال کارگران را نداده ست و دست کارگران به جایی بند نیست.اینها باید به گردن شما باشد.شاید شما پولهارا پرداخت کردید ولی چون پیمانکار پول آنها را نداده بود، می گفتند فولاد پول مارا نداده است.این جور مسائل را ماهم داشتیم که خیلی ها به دفتر مراجعه کردندو به ما می گفتند. حتی بعضی کارگران به این علت اعتصاب می کردندکه ما به آنها گفتیم شما نباید راه بندان کنیدواگر مسئله ای هم دارید، نباید خیابان را ببندید ویا کار را تعطیل کنید. باید نماینده تان را بفرستید دفترامام جمعه ، فرماندار و نماینده ومسئولین مربوطه هم تشریف می آورند و ان شاءالله که مشکلات حل می شود.چند نفری هم اصرار داشتند با مهندس ریاضی صحبت کنند. ایشان گفتند اسامی آنهایی حقوق نگرفتند بنویسید که تا هفته آینده حقوق آنهارا می پردازیم ولی همه رفتند و هیچکدام نیامدند. معلوم شد که بحث حقوق نبوده است .منطقه کارگری حساس است و شایعات زیادی می شود. البته کارهای خوبی شده است و مایه افتخار است. دست و بازوی شمارا می بوسم که خودتان بالای سر کار هستیدو این کار با دست خودتان انجام می شود و چرخه فولادو اقتصاد راه اندازی می شود و مایه مباهات است و این پیشرفت بر همه شما مبارک باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6079.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6080.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6081.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6082.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.