سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شهر خانوک

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 249 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.11.21
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن پیروی انقلاب اسلامی در محل تکیه امام حسین(ع) شهر خانوک مورخه96/11/20



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم جشن پیروزی انقلاب در خانوک مورخه96/11/20


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیکم یا شهداء، یا سعدا، یا نجباء

سعادتی نصیب حقیر شد تا در ایام سالگرد خجسته پیروزی انقلاب عظیم اسلامی ،در جمع شما مردم بسیار خوب ، مؤمن و متدین و در جمع شما برادران و خواهران مکرمه ،جوانان، نوجوانان، خانواده های عزیز و بزرگوار شهدا ،جانبازان و ایثارگران حضور پیدا کنم. خدای متعال را بر این نعمت شکرگزارم.

از برادر عزیز و گرانقدرم امام جمعه عزیز و محترم حجه الاسلام والمسلمین شجاعی که حقیر را در این مجلس باشکوه دعوت کردند ،صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. بنده نیز خیرمقدم عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران، آفرین بر شما مردم بسیار خوب که در این ایام خجسته سالگرد انقلاب اسلامی این مجلس باشکوه را برپا کردید.
از هیئت امنا مجری محترم از جناب آقای اسدی مداح بسیار عزیزمان که شعر بلند بسیار خوبی را قرائت کردند، از شهردار محترم و از همه دست اندرکاران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم، ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا را هم تسلیت عرض می کنم.

خوشبختی کامل در گرودوستی با امیرالمومنین(ع):

در ابتدای جلسه ، روایتی را از حضرت زهرا خدمتتان عرض می کنم. بعد نگاهی به انقلاب اسلامی و اهداف بسیار مهم و بلندی که این انقلاب دارد می اندازیم و وظایفی که ما در قبال انقلاب داریم، را یادآور می شوم.

اما آن کلامی که از حضرت زهرا(س) خدمتتان عرض می کنم، این کلام ناب است. که حضرت زهرا (س) می فرمایند: « إنَّ السَّعيدَ كُلَّ السَّعيدِ حَقَّ السَّعيدِ، مَنْ أحَبَّ عَليّاً في حَياتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ »(2) سعادتمند حقيقى كسى است كه على را در حيات او و پس از رحلتش دوست بدارد. خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم که من و شما را مُحب وشیعه امیرالمومنین و حضرت زهرا قرار داد. این مطلب اول که حضرت میفرماید: خوشبختی کامل عشق به امیرالمومنین است.

مخصوصا ما ایرانی ها هرچه داریم از برکت امیرالمومنین و حضرت زهرا است، ما مدیون اهل بیت هستیم.انقلاب اسلامی ما هم از برکت امیرالمومنین و حضرت زهرا و سیدالشهداست. انقلاب ما در واقع از تجلی نورانیت حضرت زهرا و امیرالمومنین شده است .

وضعیت تاریک ملت ایران در زمان طاغوت:

نکته دوم بعضی از برادران مسن سال نیز در این جلسه حضور دارند وبه خاطر می آورند که در دوران طاغوت کشور ما و ملت ما هیچ ارزشی نداشتند .جهانیان ما را هیچ حساب می کردندو غرور ما ایرانی ها را شکسته بودند. چهل هزار نظامی امریکایی بر ارتش و کشور ما حاکم بودند و منابع کشور ما صرف اسرائیل و خاندان طاغوت می شد و امریکایی ها در ایران علاوه بر حق و حقوقی که می گرفتند، حق اضافه ای هم به نام حق توحش می گرفتند، با این عنوان که ما امریکایی ها انسانهایی متمدن هستیم و دربین مردمی وحشی (ایرانیان) زندگی می کنیم. غرور ملی ما ایرانیان را شکسته بودند و ما نه تنها در دنیا بلکه در کشور خودمان هم هیچ نقش و تاثیری نداشتیم. مغز و فکر جوانان ما سرکوب شده بود .همه چی مارا وابسته کرده بودند دانشگاههای ما وابسته، فکر ما وابسته بود .مثلاً اگر هواپیماهای f14 که به ما داده بودند ، نیاز به تعمیر پیدا می کرد، همافرای ما حق نداشتند دست به آچار بشوند و برای تعمیر به خارج کشور می بردند و می گفتند شما نمی توانید . ما در جهان آن روز هیچ بودیم. سرنوشت ما به دست خارجی ها بود . نماینده مجلس ما را سفارت انگلیس و امریکا تعیین می کردند.همین امشب تلویزیون صحبت های یکی از وزرای دولت پهلوی و معاون معاون هواپیمایی وقت را نشان می داد که می گفت :آن زمان، امریکایی در خیابانهای اصفهان بد مستی می کردند و هر زن زیبایی را می دیدند، می گرفتند و به زور با خود می بردند و کسی هم حق اعتراض نداشت. آمریکایی ها در کشور ما همه کاره بودند و ما هم ملتی وابسته که هیچ اراده ای از خود نداشت.

امام خمینی ما را از بندگی وطاغوت نجات داد:

امام بزرگوار به ما شخصیت داد و جسم ما را آزاد کرد به ما سروری و آقایی داد و ما را ارزشمند کرد. ما را از بندگی و طاغوت نجات داد. در زمان شاه هم ما نماز می خواندیم و روضه اباعبدالله برگزار می کردیم ولی روضه ما اسیر طاغوت بود. همانطور که امام علي(ع) به مالک اشتر می فرمایند: «فَإِنَّ هَذَا الدِّينَ قَدْ كَانَ أَسِيراً فِي أَيْدِي الأَشْرَارِ يُعْمَلُ فِيهِ بِالْهَوَى وَ تُطْلَبُ بِهِ الدُّنْيَا» (3) دين در دست اشرار (معاویه) اسير گشته بود كه با نام دين به هواپرستي پرداخته و دنياي خود را به دست مي‌آوردند و امام علی(ع) دین را آزاد کرد، طاغوت هم مانند معاویه دین ما را اسیر کرده بود ، امام (ره)هم دین ما و تشیع ما را آزاد کرد و هم خود مارا. انقلاب اسلامی دو ویژگی ممتاز دارد: یک حضور و پشتیبانی مردم ،دوم اسلامی بودن و مبتنی بودن بر اسلام ناب و مبتنی بر ولایت فقیه به رهبری حضرت امام .این حضورمردم تاثیر بسیار مهمی دارد. برادران خواهران پس فردا22 بهمن است حضور ما خیلی موثر است این انقلاب به برکت همین حضور مردم حفظ شده است.

انقلاب اسلامی ایران در شعر شعرا:

هم در آیات و هم در روایات و هم اشعار شعرا از انقلاب اسلامی گفته شده است. برای اینکه تنوعی در مجلس ایجاد شود یک شعری را از دیوان شاه نعمت الله ولی چاپ پنجم که سال 70 چاپ شده است را خدمتتان عرض می کنم.او ابتدا دوران سیاه طاغوت و محمدرضا شاه را ذکر می کند .بعد دوران انقلاب را بیان می کند:

چون زمستان پنجمین بگذشت * ششمش خوش بهار می بینم (زمستان ششم، بهار است .22 بهمن در زمستان بوده است)

نایب مهدی آشکار شود * بلکه من آشکار می بینم ( این سخن مربوط به صدسال قبل است . امام در 22بهمن به ایران آمد)

پادشاهی تمام دانائی * سروری با وقار می بینم (حکومت او بر اساس علم است. امام(ره) می فرماید: حکومت اسلامی یعنی حکومت علم و دانایی)

هر کجا رو نهد بفضل اله * دشمنش خاکسار می بینم
بندگان جناب حضرت او * سر به سر تاجدار می بینم(اطرافیان او همه از بزرگان است)

تا چهل سال ای برادر من * دور آن شهریار می بینم

دور او چون شود تمام به کار * پسرش یادگار می بینم

پادشاه و امام هفت اقلیم * شاه عالی تبار می بینم

بعد از او خود امام خواهد بود * که جهان را مدار می بینم(بعد از چهل سال حکومت مهدی شروع خواهد شد. روایات هم همین را تایید می کند : رسول اكرم (ص) مي فرمايد: «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه »(4) مردمي از شرق(ایران) قيام ميكنند و زمينه را براي حركت جهاني مهدي فراهم ميسازند.)

میم و حا ، میم و دال می خوانم * نام آن نامدار می بینم(اسم حضرت صاحب همنام پیامبر است. معمولا طبق برخی روایات، نام امام زمان را در زمان غیبت نباید با صراحت گفت و باید مقطع گفت، تا حضرت ظهور کنند.)
صورت و سیرتش چو پیغمبر * علم و حلمش شعار می بینم(در مورد امام زمان می گوید)

دین و دنیا از او شود معمور * خلق از او بختیار می بینم(دین و دنیا از برکت حضرت صاحب آباد می شود.)

ید و بیضا که باد پاینده * باز با ذوالفقار می بینم

(بعد اشاره به آمدن حضرت مسیح می کنم.)

مهدی وقت و عیسی دوران* هر دو را شهسوار می بینم(امام زمان که ظهور می کنند حضرت عیسی هم از فرماندهانی هستند که همراه ایشان هستند.)

گلشن شرع را همی بویم * گل دین را به بار می بینم(در آن زمان دین مانند گلستانی است که به بار نشسته است،پیامبر دین را کاشته است.در زمان امام زمان این باغ گل اسلام ناب به بار می نشیند. )شعرا و عرفای بزرگ دیگری هم انقلاب اسلامی را پیشگویی کرده اند.این مطلب نه تنها از زبان عرفا آمده است بلکه در آیات و روایات هم آمده است .یک روایت برجسته را خدمت شما عرض می کنم تا امشب تا از اینکه خدای تبارک و تعالی ما را در چنین زمانی خلق کرده است،شاد شوید. در زمان رهبرانی الهی چون امام و رهبر بزرگ انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای حفظ الله تعالی .هر چه خدا را بر این نعمت شکر کنیم، باز هم از عهده شکر این نعمت بر نخواهیم آمد.این روایت را با گوش جان بشنوید.

مردمی از شرق قیام می کنند:

امام باقر (ع)می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده،(کلمه قوم هم در روایات وهم آیات قرآن آمده است که پیامبر مصداق بزرگ آن را مردم ایران معرفی کرده است.) «يطلُبونَ الحَقَّ » حق را طلب مي كنند، (به شهادت تاریخ تاکنون جز ملت ایران ،هیچ قوم دیگری از مشرق قیام نکرده اند که دنبال حق باشند. اگر این روایت را تحلیل کنیم نکات بسیار دقیقی را به ما می دهد. "قَد خَرَجُوا" نشانه حضور مردم است، واینکه اجتماع مردم ایران بر اسلام ناب خواهد بود.

وجه تمایز انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی ایران دو ویژگی ناب دارد که آن را از دیگر انقلابها متمایز کرده است: اولین ویژگی حضور گسترده مردم است و دیگری این است که انقلاب ما مبتنی بر اسلام ناب و ولی فقیه شکل گرفته است. حضور مردم در شکل گیری و حفظ انقلاب بسیار مهم بوده است و اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، امام و رهبر به تنهایی هیچ کاری نمی توانند، انجام بدهند. امیرالمومنین هم باشی، بدون حمایت مردم نمی توانی کاری انجام بدهی، او که امام معصوم است و علم وقدرت الهی دارد او هم با ید سردر چاه بکندوبا چاه سخن بگوید. امام حسین هم اگر مردم حضور نداشته باشند، نمی تواند کاری از پیش ببرد.اگر این انقلاب تا امروز مانده است به برکت این مردم است.امام(ره) بارها فرمودند: به خوبی مردم ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. امام هرکجا ازمردم ایران سخن می گویند، آنها را مردم عزیز و وفادار خطاب می کنند.

چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است

در روایتی آمده است که روزی رسول خدا(صلوات‌الله علیه و آله) در بین جمعی از اصحاب خود، فرمودند: « اشوقاهُ اِلَی لِقاءِ اِخوانی» چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است؛اصحابی که دور حضرت بودند، گفتند: ای رسول خدا، آیا ما برادران شما نیستیم؟ حضرت فرمودند: خیر، شما یاران من هستید؛ و برادران من قومی هستند که در آخرالزمان به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند. (5)

عامل حفظ وبقای اسلام:

حضور مردم عامل حفظ و بقای اسلام است. این حضور مردم در 22 بهمن بسیار مهم است.دشمن ناامید می شود و تمام توطئه هایش خنثی می شود.خدا می داند چقدر دشمنان در اتاق های خودشان نشسته اند و برنامه ریزی کردند و هزینه کردند تا با افکار شیطانی، جوان ما را منحرف کنند و از راه ماهواره ، مسائل جنسی ، اختلافی، تشویش اذهان ، بدنام کردن ، بمباران تبلیغاتی مانع از حضور مردم شود. ولی اگر مردم حضور در صحنه پیدا می کنند مانند سیلی که راه می افتد و خار و خاشاک را با خودش می بردوهمه جا گلستان پاک می شود ،تمام نقشه های دشمن را برملا می کند. حضور مردم این چنین نقشی دارد.) در ادامه حدیث آمده است: بعد از اینکه ملت ایران حق را طلب کردند « فَلايعطُونَهُ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ » ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود. « فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند (مراحل انقلاب را از سال 42 تا سال 57 را تبیین می کند) « فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند. تا اينكه قيام مي كنند (شما سخنرانی طاغوت را یادتان است که شاه گفت: پیام شما مردم را شنیدم، هرچه بخواهید به شما می دهم ولی امام فرمود: شاه باید برود. ) « وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم » و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. (این نهضت ادامه دارد واین پرچم اسلام و نورالهی است و دشمن نمی تواند آن را خاموش کند واین راه و مسیر ادامه دارد تا ان شاءالله این پرچم حق به دست صاحب حق می رسد. نکته ناب روایت این است که این پرچم زمین نمی افتد، این انقلاب ماندگار است و می ماند تا به دست صاحب الزمان(عج) برسد ) « قَتلاهُم شُهَداءُ » كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند. ( این یک روایت همه جانبه است، در دنیا انسانهای زیادی کشته می شوندولی هر کشته ای شهید نیست و این یک بشارت برای مردم ایران است که چون برای حق و به فرمان جانشین امام زمان (عج) قیام کردند، در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند. )« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (6) پس پیداست که کسی که عمر طبیعی داشته باشد در انقلاب اسلامی،ان شاءالله ظهور حضرت صاحب را درک می کند.بالاخره این نهضت به دست صاحبش می رسد .یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الزمان است که این مطلب در کلام امام هم آمده است که حضرت امام (ره) فرمودند: « انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت – ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. » (7) این بخشی از کلام امام بود.

دیدگاه حضرت امام در مورد انقلاب اسلامی ایران :

امام در وصیت نامه سیاسی الهی خود وصیت کرده اند : « به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم و درمشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی از آن نگهداری کنید.»

همین طور امام خمینی (ره) فرمودند : « حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری را حفظش کنیم » . « و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیفهایی است که خدا دارد؛ یعنی حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمّیتش بیشتر است. برای این­که امام عصر هم خودش را فدا می­ کند برای اسلام. همه ی انبیا از صدر عالم تا حالا که آمدند، برای کلمه ی حقّ و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متحمل و متکفل شدند و جانبازی­ها را کردند همه برای حفظ اسلام است. »(8) بر همین اساس است که حضرت علی(ع) در لیلة المبیت ، جای پیامبر(ص) خوابید. چون در آن موقعیّت ، حفظ جان رسول خدا(ص) عین حفظ اسلام بود ؛ بخصوص که حضرتش برای تشکیل حکومت اسلامی راهی مدینه بود و حفظ اسلام بر حفظ جان علی(ع) ارجحیّت دارد. باز بر همین اساس است که امام حسین(ع) ، با علم به این که خودش و خاندان و یارانش شهید خواهند شد و اهلش به اسارت خواهند رفت ، دست به قیام بر ضدّ یزید زد. چون اصل اسلام را در حیطه ی عمل ، در خطر می دید.

در فرازی دیگر حضرت امام (ره) می فرماید : « و امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به‌طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند. » (9) این نکته اول بود که حفظ نظام اسلامی بر من و شما و همه مسلمانان دنیا واجب است.که حضرت امام فرمودند: « حفظ اسلام در راس تمام واجبات است.» (10) همچنین در فرازی دیگر حضرت امام می فرمایند: « حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌کند برای اسلام. همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.»(11)این نظر و دیدگاه حضرت امام در مورد انقلاب اسلامی ایران است.در آیات قرآن هم به انقلاب اسلامی ایران اشاره شده است که یک نمونه از آن را خدمتتان عرض می کنم.

آن قوم جایگزین چه کسانی هستند:

خدای متعال در بخش پایانی این سوره محمد ، خطاب به مسلمانان در رکاب رسول خدا(ص) می فرماید: « وَإِن تَتَوَلَّوْا »اگر شما روی برتابيد و به اسلام پشت کنید، (این رویگردانی شما از اسلام، ضرری به دین وارد نمی کند )«يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ »خداوند به جای شما مردمی ديگر می آرد «ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ » که هرگز همسان شما نباشند. و هیچگاه به دین پشت نمی کنند. در آن زمان ،مسلمانان به چه چیزی پشت کردند؟ آنها هم نماز می خواندند و روزه می گرفتند و هم خمس و زکات خود را می پرداختندو هم اهل جهاد بودند.پس به چیزی پشت کردند؟! آنها به مهمترین دستور پیامبر خدا که امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)پشت کردندو از امامت رویگردان شدند که در قرآن از آن به رویگردانی از دین نام برده است. در مورد این قوم برگزیده و جایگزین در آیات دیگر هم سخن گفته شده است.مانند سوره جمعه که خداوند می فرماید: « وَ آخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ » (12) (اين بعثت، مخصوص زمان پيامبر نيست، بلكه براى) ديگرانى از مردم كه هنوز به آنان ملحق نشده‌اند (و در آينده متولّد مى‌شوند، خواهد بود).راوی می گوید: بعد از نزول این آیه ، این سوال برای مسلمانان در رکاب رسول خدا مطرح شد که آن قوم جایگزین چه کسانی هستندو چه ویژگی هایی دارند؟ « فضرب بیده على عاتق سلمان» پیامبرخدا(ص) دست بر ران پای سلمان زدند وفرمودند: « هذا و ذووه... » سلمان وهمشریان اوهستند، (یعنی ایرانی ها پرچم اسلام را بر دوش می گیرند. البته در برخی روایات آمده است که رسول خدا دست بر شانه سلمان زدند . پیداست که در جاهای مختلف سوال شده است و رسول خدا هر بار همین جواب را داده اند. در اینجا رسول خدا قسم یاد کردند(در صورتی که حرف پیامبر سند است و نیاز به قسم ندارد ، قسم ایشان به این معناست که این مطلب جدی و حتمی است) در ادامه رسول خدا فرمودند: « لو کان الدین معلقا بالثریا- لتناوله رجال من أبناء فارس»(13) به خدایى که جانم به دست او است، اگر ایمان به خدا را در ثریا (دورترین ستاره و سیاره از زمین) آویزان کرده باشند، بالأخره مردمى از فارس آن را به دست مى‏آورند( مردم ایران به درجه ای از ایمان خواهند رسید که شما هرگز به آن دست پیدا نخواهید کرد. در روایتی دیگر رسول خدا در مورد مردم ایران می فرماید: « ثم یجعلهم الله اسدا لایفرون » خداوند آنها(ایرانیان) را شیرمردانی قرار می دهد که از برابر دشمنان فرار نمی کنند. این توصیفات رسول خدا در مورد مردم ایران است.

امام هم در وصیت نامه خود می فرمایند: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی، می باشند.»

به راستی که امام(ره) و مقام معظم رهبری ، این رهبر بزرگ و این دیده بان بزرگ شایسته این مردم هستند و این مردم نیز شایسته این امام و رهبر هستند .رهبری حضرت آیت الله والعظمی الامام خامنه ای این پرچمدار بزرگ که نمونه اش در جهان وجود ندارد، لایق این مردم است و این مردم هم لایق چنین رهبری هستند. این نظام اسلامی اهداف بسیار بلندی دارد، ان شاءالله در 22بهمن همه حضورپیدا کنند. نگویید حضور تاثیر ندارد این حضور از بمب اتم هم برای دشمن خطرناک تر است. نگویید کسی نمی فهد همه جهانیان می فهمند . پس حضور مردم بسیار موثر است، حضور یکپارچه مردم ، مشت محکمی بر دهان دشمنان و رئیس جمهور نادان امریکاست که کشور را حفظ می کندو از خیلی آسیب ها نجات پیدا می دهد. اگر این انقلاب تا امروز مانده است به برکت این مردم است. انقلاب را مردم وهمین جوانان به اینجا رسانده است. جنگ را همین مردم به نفع اسلام تمام کردند و توطئه ها را یکی پس از دیگری همین مردم خنثی کردند.

حضور مردم درهمه صحنه ها:

در همین اغتشاشات اخیر که می رفت تهدید جدیدی برای نظام شود ، حضور مردم بود که مانند کاغذی لوله می کرد، اغتشاشات را جمع کردند ومردم کار را تمام کردند. حفظ انقلاب به دو اصل اسلام ناب رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم است. اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، امام و رهبر به تنهایی هیچ کاری نمی توانند، انجام بدهند. امیرالمومنین هم باشی، بدون حمایت مردم نمی توانی کاری انجام بدهی، او که امام معصوم است و علم و قدرت الهی دارد او هم اگر حمایت مردم را نداشته باشد، باید سر در چاه بکند وبا چاه سخن بگوید. امام حسین هم اگر مردم حضور نداشته باشند، نمی تواند کاری از پیش ببرد. علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، ان شا الله همه باشکوه در راهپیمایی 22بهمن حاضر شوید.

چون حفظ نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا بر همه ما واجب است و باید دین خود را نسبت به آن ادا کنیم و تجدید عهد با امام وشهداومقام معظم رهبری داشته باشیم.

ان شاالله که این عید بر همه شما مبارک باشد. از اینکه فرصت را در اختیار حقیر قرار داده اید تا در خدمتتان باشم از شما تشکر می کنم.

خدایا چنان کن سرانجام کار *تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه محمد، آیه 38

2- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 2، ص449 / امالی صدوق ، ص182

3- نهج‌البلاغه، نامه 53.

4- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14

5- مکیال المکارم ، ج 1 ،ص 421

6- كتاب الغيبة، ص 145.

7- صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱ ، صفحه ۳۲۷

8- صحیفه نور، ج 15، ص 221

9- صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱ ، صفحه ۴۰۳

10- صحیفه نور، ج 21، ص 176

11- صحیفه امام خمینی ، جلد ۱۵ ، صفحه ۳۶۵

12- سوره محمد ،آیه38

13- قرب الاسناد، ص53، بحارالأنوار، ج64 ، ص175.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6094.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6095.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6096.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6097.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6098.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6099.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.