سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی/ ارزش قائل شدن برای استعدادهای جوانان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 415 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.11.21
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/11/20



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ»(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،ارواح مومنین و مومناتی که اهل نماز جمعه بودندو از دنیا رفتند، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان و سلامتی همه نمازگزاران روز جمعه ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، مخصوصا از سخنران قبل از خطبه ها فرماندار محترم که از خدمات ارزشمند دولت در این یکساله صحبت کردند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

انقلاب اسلامی در آینه آیات و روایات:

ایام خجسته پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنم. در این خطبه نگاهی خواهم داشت به آیات و روایاتی که به این انقلاب عظیم اشاره دارد، آیه ای که در ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم از آیات پایانی سوره چهل و هفتم است که این سوره مزین شده به نام مبارک پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) ؛ خدای متعال در بخش پایانی این سوره کریمه ، خطاب به مسلمانان در رکاب رسول خدا(ص) می فرماید: « وَإِن تَتَوَلَّوْا »اگر شما روی برتابيد و به اسلام پشت کنید، (این رویگردانی شما از اسلام، ضرری به دین وارد نمی کند )«يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ »خداوند به جای شما مردمی ديگر می آرد «ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ » که هرگز همسان شما نباشند. و هیچگاه به دین پشت نمی کنند. در آن زمان ،مسلمانان به چه چیزی پشت کردند؟ آنها هم نماز می خواندند و روزه می گرفتندو هم خمس و زکات خود را می پرداختندو هم اهل جهاد بودند.پس به چیزی پشت کردند؟! آنها به مهمترین دستور پیامبر خدا که امامت و ولایت امیرالمومنین(ع)پشت کردندو از امامت رویگردان شدند که در قرآن از آن به رویگردانی از دین نام برده است. در مورد این قوم برگزیده و جایگزین در آیات دیگر هم سخن گفته شده است.مانند سوره جمعه که خداوند می فرماید: « وَ آخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ »(2) (اين بعثت، مخصوص زمان پيامبر نيست، بلكه براى) ديگرانى از مردم كه هنوز به آنان ملحق نشده‌اند (و در آينده متولّد مى‌شوند، خواهد بود).

منظور رسول خدا(ص) از قوم جایگزین کیست:

در آیات دیگر هم در این رابطه هست که در اینجا مجال نیست که بیان کنم. بعد از نزول این آیات ، این سوال برای مسلمانان در رکاب رسول خدا مطرح شد که آن قوم جایگزین چه کسانی هستندو چه ویژگی هایی دارند؟( این روایت ازجمله روایات معتبر است که هم از علمای شیعه و هم از علمای اهل سنت نقل شده است. در سنن ابن ماجه ، ابن عساکر، الزام الناصب وهم منابع شیعی این روایت ذکر شده است.) روای می گوید:وقتی از رسول خدا(ص) سوال شد که این قوم جایگزین چه کسانی هستند؟ « فضرب بیده على عاتق سلمان» پیامبرخدا(ص) دست بر ران پای سلمان زدند وفرمودند: « هذا و ذووه... » سلمان وهمشریان اوهستند، (یعنی ایرانی ها پرچم اسلام را بر دوش می گیرند. البته در برخی روایات آمده است که رسول خدا دست بر شانه سلمان زدند . پیداست که در جاهای مختلف سوال شده است و رسول خدا هر بار همین جواب را داده اند. در اینجا رسول خدا قسم یاد کردند(در صورتی که حرف پیامبر سند است و نیاز به قسم ندارد ، قسم ایشان به این معناست که این مطلب جدی و حتمی است) در ادامه رسول خدا فرمودند: « لو کان الدین معلقا بالثریا- لتناوله رجال من أبناء فارس»(3) به خدایى که جانم به دست او است، اگر ایمان به خدا را در ثریا (دورترین ستاره و سیاره از زمین) آویزان کرده باشند، بالأخره مردمى از فارس آن را به دست مى‏آورند( مردم ایران به درجه ای از ایمان خواهند رسید که شما هرگز به آن دست پیدا نخواهید کرد.) این روایت خبر از آینده درخشان علمی، دینی، ایمانی و وفاداری و پایبندی مردم ایران به اسلام ناب می دهد.

شیرمردانی که از دشمن فرار نمی کنند:


در روایتی دیگر رسول خدا در مورد مردم ایران می فرماید: « ثم یجعلهم الله اسدا لایفرون » خداوند آنها(ایرانیان) را شیرمردانی قرار می دهد که از برابر دشمنان فرار نمی کنند.این ویژگی یکی از صفات برجسته امیرالمومنین است. چنانچه نقل شده است: زره امیرالمومنین طوری بود که وقتی ـن را می پوشیدند،تنها قسمت جلوی بدن را می پوشاند وپشت نداشت.وقتی در این خصوص از حضرت سوال شد . فرمود: هرگز در هيچ مبارزه اي پشت نکرده ام وفرار نکرده ام،اگر دشمنم به پشت من دست يافت ، مرا زنده نگذارَد! (4) .رسول خدا نیز در مورد مردم ایران می فرماید: اینها مردمانی هستند که به دشمن پشت نمی کنندو فرار نمی کنند و همواره ثابت قدم هستند. در منابع متعدد ذکر شده است که ملت ایران قومی هستند که جایگزین ملت عرب خواهند شد و پرچم اسلام ناب را بر دوش خواهند گرفت و پایبند به دین و محکم هستند و هرگز فرار نمی کنند.ملت ایران مانند عربها نیستند که به دین خدا پشت کنند. در منابع شیعه روایاتی هم در این زمینه روایاتی را داریم که یکی از این روایات را جهت تبرک خدمتتان عرض می کنم:

مردمی از شرق قیام می کنند:

امام باقر (ع)می فرمایند: «كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ » گويا مي بينم مردمي در شرق قيام كرده،(کلمه قوم هم در روایات وهم آیات قرآن آمده است که پیامبر مصداق بزرگ آن را مردم ایران معرفی کرده است.) «يطلُبونَ الحَقَّ » حق را طلب مي كنند، (به شهادت تاریخ تاکنون جز ملت ایران ،هیچ قوم دیگری از مشرق قیام نکرده اند که دنبال حق باشند. اگر این روایت را تحلیل کنیم نکات بسیار دقیقی را به ما می دهد. "قَد خَرَجُوا" نشانه حضور مردم است، واینکه اجتماع مردم ایران بر اسلام ناب خواهد بود. در انقلابهایی که در دنیا صورت گرفته است یه عده خاص بودندیا هدف انقلاب مادی بوده است ودنبال حق نبوده اندو اینکه انقلاب نبوده، کودتا بوده است.

دو ویژگی متمایز انقلاب اسلامی ایران:

انقلاب اسلامی ایران دو ویژگی ناب دارد که آن را از دیگر انقلابها متمایز کرده است: اولین ویژگی حضور گسترده مردم است و دیگری این است که انقلاب ما مبتنی بر اسلام ناب و ولی فقیه شکل گرفته است. در خاطرات یکی از علمای عرب بزرگ آمده است : ( البته بنده نمی خواهم به خواب استشهاد کنم ،چون آن قدر روایات مستحکم و روشن در این زمینه وجود دارد که نیازی به استشهاد نیست ولی برای تقریب ذهن خدمتتان عرض می کنم. ) این عالم برجسته عرب می گوید: در خواب دیدم که امام زمان از خانه حضرت امام خمینی در نجف بیرون آمدندو پشت سر ایشان حضرت امام و بعد عجم ها بیرون آمدند و پشت سر امام راه افتادند .

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی:

این انقلاب یک انقلاب الهی است . یکی از ویژگی انقلاب ما، داشتن رهبری الهی است ، امام (ره) یک مرد بزرگ الهی بود. بت شکن بزرگ قرن که بعد از انبیا و معصومین چنین شخصیت جامع الاطرافی را جهان به خودش ندیده است که چگونه بادست خالی در مقابل یک طاغوت 2500 ساله که تمام دولت های کفر از آن حمایت می کردند، ایستاد و در اولین سخنرانی خود بعد از ورود به ایران در بهشت زهرا قاطعانه اعلامی کند : «من تو دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می‌کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم.» قدرت ولایت را ببینید مانند ذوالفقار امام علی ، گفتن همان و ساقط شدن دولت کفر برای همیشه همان. در ادامه حدیث آمده است: بعد از اینکه ملت ایران حق را طلب کردند)«فَلايعطُونَهُ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ» ولي به آنان نمي دهند. دوباره حق را مي طلبند، به آنان داده نمي شود.(سال 41)« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند،(سال 57 را تبیین می کند) «فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. (این نهضت ادامه دارد واین پرچم اسلام ونورالهی است ودشمن نمی تواند آن را خاموش کند واین راه ومسیر ادامه دارد تا ان شاءالله این پرچم حق به دست صاحب حق می رسد. نکته ناب روایت این است که این پرچم زمین نمی افتد، این انقلاب ماندگار است و می ماند تا به دست صاحب الزمان برسد)« قَتلاهُم شُهَداءُ» كشته هاي آنها شهيد به شمار مي روند.(در دنیا انسانهای زیادی کشته می شوندولی هر کشته ای شهید نیست و این یک بشارت برای مردم ایران است. در اینجا حضرت تایید می کنند که کشته های قیام ملت ایران ، شهید هستند.)« أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » آگاه باشيد! اگر من آن زمان را درك كنم، خود را براي صاحب اين امر نگاه مي دارم. (5) امام باقر(ع) در این حدیث ،مراحل نهضت وانقلاب اسلامی را از سال 41 پیشگویی کرده اند .حضرت امام(ره) می فرماید:اراده خدا بر این است که این انقلاب ، مقدمه ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) باشد و روایات هم این مطلب را تایید می کند.

انقلاب اسلامی ایران در شعر شعرا:

به اشعار شعرا هم نگاه کنید، این مطلب آمده است.حتی شعرای غیر مسلمان همانند نوستراداموس و شعرای شیعه مانند شاه نعمت الله ولی ، شعرای غیر ایرانی مانند اقبال لاهوری انقلاب اسلامی را پیشگویی کرده اند و از وظیفه بزرگی که ملت ایران در عصر غیبت بر دوش دارد و راجع به شخص حضرت امام سخن گفته اند. امام بزرگوار ما یک فقیه ، فیلسوف ،زاهد عابد ،عارف ، مردی خود ساخته بود و فردی بود که پیشگویی قرآن مجید را درباره ملت ایران تحقق بخشید.چند بیتی از پیشگویی شاه نعمت الله ولی، این مرد بزرگ را خدمت شما عرض می کنم که همه چیز را حساب شده بیان می کند:

ابتدا دوران سیاه طاغوت و محمدرضا شاه را ذکر می کند .بعد دوران انقلاب را بیان می کند:

چون زمستان پنجمین بگذشت * ششمش خوش بهار می بینم
نایب مهدی آشکار شود * بلکه من آشکار می بینم

پادشاهی تمام دانائی * سروری با وقار می بینم
هر کجا رو نهد بفضل اله * دشمنش خاکسار می بینم

بندگان جناب حضرت او * سر به سر تاجدار می بینم
تا چهل سال ای برادر من * دور آن شهریار می بینم

دور او چون شود تمام به کار * پسرش یادگار می بینم
پادشاه و امام هفت اقلیم * شاه عالی تبار می بینم (بعد انقلاب)

بعد از او خود امام خواهد بود * که جهان را مدار می بینم
میم و حا ، میم و دال می خوانم * نام آن نامدار می بینم(اسم حضرت صاحب همنام پیامبر است. معمولا طبق برخی روایات، نام امام زمان را در زمان غیبت با صراحت نگویید و مقطع بگویید. تا حضرت ظهور کنند.)

صورت و سیرتش چو پیغمبر * علم و حلمش شعار می بینم
دین و دنیا از او شود معمور * خلق از او بختیار می بینم(دین و دنیا از برکت حضرت صاحب آباد می شود.)

ید و بیضا که باد پاینده * باز با ذوالفقار می بینم
(بعد اشاره به آمدن حضرت مسیح می کنم.)

مهدی وقت و عیسی دوران* هر دو را شهسوار می بینم
گلشن شرع را همی بویم * گل دین را به بار می بینم(دین مانند گلستانی که به بار نشسته است،اسلام ناب آشکار می شود.)

این بخشی از آیات و روایاتی بود که در مورد انقلاب اسلامی وجود داشت که به آن اشاره کردم تا دلتان قرص بود، قرص تر شود و محکم پای این انقلاب و نظام بمانید تا ان شاءالله به خواست خدا زمینه ظهور حجت حق فراهم شودو این پرچم حق به دست حضرت صاحب قرار بگیرد.

خدایا بحق محمدوآل محمد هرچه گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله.

حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را دعوت می کنم به تقوای الهی ونشانه تقوا حفظ نظام جمهوری اسلامی است. ان شاءالله که در راهپیمایی 22بهمن ، همه باشکوه واجب و لازم است که شرکت کنیم.

حال این حضور مردمی چه تاثیری دارد؟ در خطبه اول ذکر کردم، انقلاب اسلامی مردمی است. مردم بودند که انقلاب را تا به اینجا رسانده اند والا اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، امام و رهبر به تنهایی هیچ کاری نمی توانند، انجام بدهند. امیرالمومنین هم باشی، بدون حمایت مردم نمی توانی کاری انجام بدهی، او که امام معصوم است و علم وقدرت الهی دارد او هم با ید سردر چاه بکندوبا چاه سخن بگوید. امام حسین هم اگر مردم حضور نداشته باشند، نمی تواند کاری از پیش ببرد.اگر این انقلاب تا امروز مانده است به برکت این مردم است.امام(ره) بارها فرمودند: به خوبی مردم ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. امام هرکجا ازمردم ایران سخن می گویند، آنها را مردم عزیز و وفادار خطاب می کنند.به راستی که امام(ره) و مقام معظم رهبری ، این رهبر بزرگ و این دیده بان بزرگ شایسته این مردم هستند و این مردم نیز شایسته این امام و رهبر هستند .رهبری حضرت آیت الله والعظمی الامام خامنه ای این پرچمدار بزرگ که نمونه اش در جهان وجود ندارد، لایق این مردم است و این مردم هم لایق چنین رهبری هستند. این حضورتان را دست کم نگیرید.حفظ انقلاب از برکت در صحنه بودن مردم است . وقتی همه مردم پشتیبان انقلاب و نظام باشند ، دشمن هیچ کاری را نمی تواند، انجام بدهد. در مقابل این سیل عظیم الهی و مردمی دشمن ناتوان است هرکجا حضور مردم کمرنگ شد، دشمن طمع می کند.یکی از برکات این حضور ما این است که انقلاب بیمه می شود و از آسیب ها حفظ می شود .دشمن وقتی نگاه می کند این حضور از بمب اتمی و هسته ای برای دشمن خطرناکتر است و حفظ دین خداست، نباید دست کم گرفته شود. حضور ما لبیک به رسول خداو امیرالمومنین و لبیک به امام وشهداو حفظ خون شهداست.نباید این حضور را دست کم گرفت، این حضور و توجه و بصیرت بوده است که ما را تا اینجا رسانده است. انقلاب را مردم وهمین جوانان به اینجا رسانده است.جنگ را همین مردم به نفع اسلام تمام کردند و توطئه ها را یکی پس از دیگری همین مردم خنثی کردند.

در همین اغتشاشات اخیر که می رفت تهدید جدی برای نظام شود ، حضور مردم بود که مانند کاغذی لوله می کرد، اغتشاشات را جمع کردند ومردم کار را تمام کردند. حفظ انقلاب به دو اصل اسلام ناب به رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم است.

انقلاب اسلامی در بیان امام خمینی:

در اینجا چند جمله ای را از حضرت امام در مورد انقلاب اسلامی که در وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی رحمه‌الله آمده است، خدمتتان عرض می کنم.

«من اکنون به ملتهای شریف ستمدیده و به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که از این راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غربِ ستمگرِ کافر وابسته است، بلکه به صراطی که خداوند به آنها نصیب فرموده است محکم و استوار و متعهد و پایدارً پایبند بوده، و لحظه‌(ای‌)‌ از شکر این نعمت غفلت نکرده و دستهای ناپاک عمال ابرقدرتها، چه عمال خارجی و چه عمال داخلی بدتر از خارجی، تزلزلی در نیت پاک و اراده آهنین آنان رخنه نکند؛ »

« ما می‌دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهانخواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید . »

« امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند. »

« به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم »

بنابراین ما وظیفه داریم که از این انقلاب ، مانند عزیزترین فردمان محافظت کنیم، ان شاءالله همه در راهپیمایی روز 22 بهمن که از ساعت 10 صبح از میدان 22 بهمن شروع می شود و تا میدان معلم ادامه دارد، حضور همگانی داشته باشید.

نکته دوم : برادران و خواهران دشمنان دست از سر ما بر نمی دارند، از روز اول انقلاب ، توطئه علیه ما بوده و خواهد بود. قرآن می فرماید: « وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَ أَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً واحِدَةً »(6) امروز دشمن خیلی به ما فشار آورده است که موشک نداشته باشید . قران می فرماید:دشمن دوست دارند كه شما از سلاحها و متاعهاى خود غافل شويد و يك مرتبه به شما هجوم كنند. دشمن دلش برای حقوق بشر نسوخته است که می گوید: موشک نداشته باشید ،موشک دفاعی و مایه اقتدار ماست. قرآن دستور می دهد که ازسلاح های خود غافل نشوید. ما مواضع مستحکم رئیس جمهور محترم باید تشکر کنیم که در سخنرانی اخیر فرمودند :ما هرچه نیاز داشته باشیم، ساخته و می سازیم.از هیچکس هم اجازه نمی گیریم . این مواضع مقتدر قابل تقدیر و قابل تشکر است که رئیس جمهور عزیزمان در سخنرانی اخیر اعلام کردند وگرنه دشمن می خواهد ما هیچ نداشتیم. در بحث مذاکرات رئیس جمهور امریکا مایل است ،باز هم با ایران پای میز مذاکره بیایدو دوباره برجامی دیگر امضا شود وخواسته شان هم این است که ایران دیگر موشک نسازد. ما هرچه را برای دفاع از کشورمان لازم است را می سازیم و مقتدرانه حمایت می کنیم. دشمن می خواهد ما از "أَسْلِحَتِكُمْ " اسلحه های خودمان (موشک) و" أَمْتِعَتِكُمْ" اقتصاد خود غافل باشیم. پس ما باید هم از نظر قدرت نظامی ، قوی باشیم و هم از نظر اقتصاد . هر ملتی ضعیف شد توسری می خورد. هر ملتی که قدرت نداشته باشد استعمار می شود.

بخاطر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان بعد از چهل سال، همچنان آرزو دارند برگردندو هردفعه نیز سیلی می خوردند؟دور تادور کشور ما درجنگ ومحاصره بود ولی ایران همچنان امن و مستحکم ایستاده است. .یک جمله ای از معاون سپاه خدمت شما عرض کنم که ببینید چه سلاحهای را نظام جمهوری اسلامی تهیه کرده است که دشمن خواب آن را هم نمی بیندو فکر آن را هم نمی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در نشست هماهنگی برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:« ما امروز موشکی را می‌توانیم پرتاب کنیم که شناورهای متحرک را با دقت 100 درصد مورد اصابت قرار دهد؛ آن هم نه موشک کروز بلکه موشک بالستیک آن هم با سرعت هشت برابر سرعت صوت وارد زمین می‌شود و این زمانی بدست آمده است که تمام دروازه‌های علم و فناوری به روی ما بسته است.

من به جرات می‌گویم که این فناوری نه در آمریکا و نه در روسیه وجود ندارد و فقط در ایران است چرا که روسیه موشکی به نام «اسکندر» دارد که موشکی دقیق است اما برای اهداف ثابت.»

فرزندان ملت این کار را کرده اند و موشکی با چنین دقت ساخته اند.این فناوری را کسی به ما نداده است و ما خودمان به این فناوری رسیده ایم.همین که به جوانان عزیز توجه شده است در بحث هسته ای و علمی و... گل کاشته اندو در بحث اقتصاد هم همین طور است. جوانی که می تواند موشک و هواپیما بسازد چرا نمی تواند ماشین و موتور بسازد و ما وابسته به فرانسه و دیگر کشورها هستیم ؟ چون در این بحث به جوانان بها داده نمی شود. اگر در صنعت ماشین وخودرو به جوانان بها داده شود در این زمینه هم پیشرفت خواهیم کرد. همانطور که در بحث هسته ای و نظامی و فضایی این قشر جوان فرهیخته را تحویل گرفتند و زمینه را برای آنها فراهم کردند.

ارزش قائل شدن برای استعدادهای جوانان:

چند وقت پیش از همین زرند یک آقایی می گفت من ماشینی را طراحی و درست کردم و ترمزی برای آن تعبیه کردم که اگر یک چرخ از کار می افتاد سه چرخ دیگرش ترمز می گرفت. اگر دو کف ترمز از کار می افتاد دو کف دیگر ترمز می گرفت. حتی اگر سه تای آن از کار بیفتد آن یکی ترمز می گرفت و از خیلی از تصادفات جلوگیری می کند.این جریان مربوط به بعد از انقلاب است. این مخترع جوان می گفت: ماشین خود را به به اداره راهنمایی و رانندگی وقت بردم ولی به من گفتند تنها کاری که ما می توانیم برای شما انجام بدهیم این است که ترمزی را که ساخته ای از ماشین جداکنی و دور بیندازی، والا زندانی می شوی!! وقتی ما این چنین استعدادها را می کشیم ،چطور می توانیم پیشرفت کنیم؟ در همین زرند که یک شهرستان کوچک است، می بینیم که چه استعدادهایی نهفته است.هرکجا به جوان بها داده شد، رشد کردیم. در اقتصادهم همین طور است اگر دست جوان را باز بگذاریم و تبعیض نباشد قطعا مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. یکی از مشکلات امروز انقلاب ما تبعیض است. تبعیض چیست ؟ مثلاً در کارخانه یک مهندس برق استخدام است و ماهانه100 تومان حقوق میگیرد ولی یک مهندس دیگر که کاری بیشتری هم انجام می دهد، 50 تومان می گیرد. توجیه می کنند یکی روزمزد است ودیگری ... . این تبعیض ها ناراحتی ایجاد می کند وگرنه مردم برای اصل انقلاب و نظام جان فدا هستند. این تبعیض و بی عدالتی را که در بعضی جاها می بینیم ،رنج آور است. یا مثلا دزدی های کلان می شود ولی هیچ برخوردی با آن نمی شود ویا اگر برخورد می شود، اطلاع رسانی نمی شود . این مایه ناراحتی و نارضایتی مردم است. و یا از کم کاری مدیران ،مردم ناراحت هستند. مثلا برای گرفتن یک موافقت نامه اصولی باید چند سال بروی و بیایی و آخرش هم هیچ، این کاغذ بازی ها باعث نا امیدی است. استاندار محترم طرحی را دادند که قرار شد شهرستان ما به آن پایبند باشند.که تمام اختیارات را به استاندار بدهند و هرکس می خواهد پیشرفت کند بتواند وبه مرکز بیایدو نیاز نباشد به ادارات مختلف برود . تا این کاغذ بازی ها و این مشکلات هست ،کسی رغبت به سرمایه گذاری ندارد. والا اگر گره ها باز شودو افکار باز شود و زمینه فراهم شود،پیشرفت خواهیم کرد. استان ما چهارفصل است به لطف خدا ما هیچ نیازی به دنیا نداریم ما همه چی داریم .ملت محروم یمن که از چهار طرف محدود و تحریم است،توانسته است موشک ساخته است و پدر امریکا و آل سعودرا درآورده است. آنها با اینکه هیچی ندارندچنین پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند. ما الحمدالله همه چی داریم. ما هیچ نیازی به دنیا نداریم. اگر این سوء مدیریتی ها درست شود کشور ما ان شاءالله گلستان می شود. ان شا ءالله همه پرشور در راهپیمایی شرکت می کنید.

برخی مناسبت های هفته را به صورت خلاصه اشاره می کنم :


21بهمن شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان حضرت امام (ره) است.

اگر تاریخ را بخوانید، در چنین روزی دولت طاغوت اعلام حکومت نظامی کرد تا بعد تانک ها اولین جایی را که بمباران کردند، مقر حضرت امام وبعد رادیو،تلویزیون را منفجر کنند وبعد انقلاب شکست می خورد. چنین نقشه ای را برای 21بهمن کشیده بودند. به مجردی اینکه امام متوجه این مطلب شدند، واجب کردند که همه مردم به صحنه بیایند و فرمودند: حکومت نظامی باید شکسته شود.آیت الله طالقانی با امام تماس گرفتند که مردم کشته می شوند، نباید مردم بیایند ولی اصرار می کنند .امام می فرمایند: اگر دستور از جانب حضرت صاحب باشد، شما چه می کنید؟ ایشان خیلی متاثر می شوند که چرا در مقابل دستور امام اینگونه ایستادند. مردم به صحنه می آمدند و حکومت نظامی شکسته شد ودولت طاغوت کمرش شکست و در 22بهمن انقلاب، پیروز شد .پس وعده بین ما حضور در راهپیمایی 22 بهمن خواهد بود.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه محمّد،آیه 38

2- سوره مبارکه جمعه،آیه 3

3- قرب الاسناد، ص53، بحارالأنوار، ج64 ، ص175.

4- عيون الأخبار ، ابن قتيبه:131/1. نيز ، ر. ک:شرح الأخبار:34/112/1.

5- كتاب الغيبة، ص 145.

6- سوره مبارکه نساء، آيه 102




http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6089.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6090.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6091.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6092.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6093.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.