سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت علامه سید احمدجعفری با حضور امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 267 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.11.24
 
برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله سید احمد جعفری با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم و جمعی از مسئولین شهرستان درمحل دفتر امام جمعه مورخه 96/11/23



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای روحانی ومرحوم آیت الله سید احمد جعفری مورخه96/11/23


السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،

خوش آمد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران ، ان شاء الله که خدای متعال سعی وکوشش همه شما عزیزان در جهت بزرگداشت علم وعالِم مخصوصاً بزرگ عالِم شهرمان حضرت آیت الله جعفری وشهدای روحانی شهرمان قابل تقدیر است .

ارزش عالِم از بیان رسول خدا(ص):

در باب ارزش عالِم پیغمبر خدا(ص) می فرمایند: « فَضلُ العالِمِ عَلَى العابِدِ كفَضلِ القَمَرِ عَلى سائرِ النُّجومِ لَيلَةَ البَدرِ » (1) برترى عالم بر عابد، مانند برترى ماه شب چهارده است بر ديگر ستارگان. و در جایی دیگر آمده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل سوال کردند که نزد خداوند علماء گرامی ترند یا شهدا ؟ گفت : یک نفر عالم گرامی تر است از هزار شهید. زیرا علماء به پیغمبران اقتدا کردند و شهدا به علماء اقتدا کردند. (2) و روایت هم داریم که « مِدادُ الْعُلَمآءِ أَفْضَلُ مِنْ دِمآءِ الشُّهَداءِ » ارزش قلم علما از خون شهیدان برتر است. یک عالم است که شهید درست می کند اگر عالِم وعلم نباشد شهید هم درست نمی شد .یک زمان حضرت امام آن لحظه ای که این جمله را نوشتند وبنی صدر را عزل کردند چقدر تاثیر گذار بود والّا باید چقدر شهید می دادیم واین همه برکاتی که داریم همه از برکت یک عالِم که حضرت امام باشند است واین جلسه هم در باب تجلیل از عالِم بزرگ شهر که همه ما ریزه خوار ایشان هستیم و وظیفه ماست تا هرچه که درتوان داریم در جهت بزرگداشت عالِم شهرمان انجام بدهیم وما هم وظیفه خودمان می دانیم تا از این عالِم بزرگ وهمچنین شهدای طلبه و روحانی تجلیل کنیم .در سراسرکشور شهرستان ما اگر اول نباشد رتبه دوم را به لحاظ بیشترین شهید طلبه و روحانی را دارد .در عملیات کربلای پنج چقدر از طلاب شهرستان حضور داشتند وبیشترین طلبه شهیدی را هم که دادیم در همین عملیات بود .

خاطره ای از عملیات کربلای 5:

بچه های طلبه درکمپرسی نشسته بودند وبه طرف خط می رفتند من آن صحنه را به یاد دارم که چهره ای آنها مانند ماه می درخشید واصلاً معلوم بود که اینها شهید می شوند یکی از این شهداء پور حبیبی بود که من دیدم چند نفر از این بچه های رزمنده در حالی که صورتهایشان پُر از خون ومغز بود آمدند سوال کردم چه خبر شده؟ گفتند : خمپاره شصت آمد و به مغز پور حبیبی خورد ومغزش پاشید وهمچنین شهید عرب زاده که من کنارش بودم ولاله گوشش ترکش خورده بود وبا یک کاغذ آن را چسبانده بود ، من از او سوال کردم آیا دلت می خواهد که شهید بشوی؟ گفت: راضی هستم به رضای خدا وبعد من به سنگر کناری رفتم وبعد یک خمپاره به پهلوی شهید عرب زاده خورده بود وایشان را به شهادت رسانده بود ، رمز این عملیات هم یا زهرا(س) بود وهمه بچه ها واقعاً ارتباط معنوی با حضرت زهرا(س) داشتند وبیشتر از ناحیه پهلو ترکش خورده و به شهادت رسیده بودند ،ما چنین شهدای والامقامی درشهرستانمان داریم ولازم است که جهت بزرگداشت این عزیزان وهمچنین عالِم بزرگ شهرمان مراسم باشکوهی را برگزار کنیم وبنده هم در خدمت شما هستم تا بتوانیم یک برنامه ریزی خوبی را داشته باشیم ویک پیشنهاد هم دارم که روحانیت شهر ما در مساجد به مدت چند شب در این خصوص صحبت کنند ، ما حتی یک طلبه شهید قبل از انقلاب داریم که مبارزاتی داشته و وقتی که آیت الله غفاری شهید می شوند وایشان را برای تشیع می آورند این شهید جزء افرادی بوده است که در تشیع جنازه ایشان شرکت کرد ه بود وقتی که در تشیع جنازه شهید غفاری شرکت می کند ساواک آن زمان او و چند نفر دیگر را دستگیر می کند ودر سردخانه زنده به گور می کنند وبعد که آنها را آزاد می کنند این شهید ذات الریه می کند وبعد از مدتی درمان در بیمارستان تهران به شهادت می رسد و در همین شهر او را دفن می کنند ولی کسی اطلاعی نداشت که چنین طلبه مبارزی وجود داشته است بالاخره ما چنین ستارگانی داریم وباید یک برنامه خوبی را تدارک ببینیم .باز هم از همه شما عزیزان وبالاخص جناب آقای عرب زاده که پیگیر هستند تشکر می کنم وان شاء الله که بتوانیم به کمک شما عزیزان وفرزندان مرحوم آیت الله جعفری مراسم باشکوهی را برگزار کنیم .

بر محمد وآل محمد صلوات.


پی نوشت:

1- ثواب الأعمال : 159/1 .

2- ارشاد القلوب جلد 2 صفحه 205



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6166.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6167.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6168.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.