سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضرت زهرا(س) یگانه حامی امیرالمومنین(ع)/ به برکت امام(ره) ملت ایران سرآمد شد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 392 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.11.29
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/11/27



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ(ص) قَالَتْ: «خَرَجَ عَلَیْنَا رَسُولُ اللهِ(ص) عَشِیَّةَ عَرَفَةَ فَقَالَ إِنَّ اللهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى بَاهَى بِکُمْ وَ غَفَرَ لَکُمْ عَامَّةً وَ لِعَلِیٍّ خَاصَّةً وَ إِنِّی رَسُولُ اللهِ إِلَیْکُمْ غَیْرَ مُحَابٍ لِقَرَابَتِی هَذَا جَبْرَئِیلُ یُخْبِرُنِی أَنَّ السَّعِیدَ کُلَّ السَّعِیدِ حَقَّ السَّعِیدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ وَ إِنَّ الشَّقِیَّ کُلَّ الشَّقِیِّ حَقَّ الشَّقِیِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِه‏» (1)

حضرت زهرا(س) فرمود: رسول خدا(ص) شب عرفه نزد ما آمد و فرمود: براستى که خداوند تبارک و تعالى به شما افتخار می‌کند، همه شما را عموما و بخصوص على را آمرزیده و من فرستاده خدا بسوى شما هستم و این رسالت من، از راه دوستى و خویشاوندى نیست، این جبرئیل است که بمن خبر مى‏دهد: سعادتمند کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات او و پس از مرگش دوست بدارد و بدبخت کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات و پس از مرگش دشمن بدارد.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای خدمت شهدای عزیز روحانیت شهرستان، ، سلامتی خودتان و سلامتی همه نمازگزاران روز جمعه و دو شهید مهمان روز جمعه اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام جانگداز شهادت حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) به محضر حضرت ولی عصر(عج) و سادات والامقام و شما دوستداران و علاقمندان حضرت زهرا(س) مخصوصا به سادات که ذریه حضرت زهرا (س) هستند.

موضوع خطبه اول را چند کلامی در مورد ام ابیها ،حضرت زهرا(س) اختصاص می دهم و چندکلامی را خدمتتان عرض می کنم.

خوشبختی وسعادت کامل در بیان حضرت زهرا(س):

حدیثی را که در ابتدای سخن خدمت شما عرض کردم، حضرت خوشبختی و سعادت کامل را بیان می کنند ، می فرمایند مردم اگر می خواهید خوشبخت باشید اگر می خواهید راه درست را انتخاب کنید خوشبختی و سعادت و حقیقت خوشبختی این است که امیرالمومنین علی علیه السلام را دوست داشته باشید. در زمان حیات امیرالمومنین و همینطور در بعد از وفات ایشان این دوستی یک رنگی می آورد وقتی که انسان یکی را دوست داشته باشد سعی می کند کارهایی که دوستش ناراحت می شود را انجام ندهی این محبت یک رنگی می آورد وقتی ما امیرالمومنین را دوست داشته باشیم سعی می کنیم رنگ زندگی ما رنگ امیرالمومنین به خودش بگیرد کم کم در راه و در جهت زندگی امیرالمومنین حرکت کنیم این باعث خوشبختی ما هم در این دنیا و هم در آخرت می شود.

فضای مجازی هم فرصت وهم تهدید:

بنده یک تحقیقی راجع به این حدیث انجام دادم شما می توانید در فضای مجازی دنبال کنید که الحمدالله مطالب مثبت خیلی زیادی منتشر شده است، فضای مجازی و اینترنت مثل چاقو می ماند که هم می شود به ضرر استفاده کرد و هم می شود در جهت مفید از آن استفاده کرد و یک فرصتی است که کسانی که می خواهند معارف را به شیوه صحیح دنبال کنند می توانند از فضای مجازی استفاده کنند . در هیچ دوره ای به این اندازه معارف اسلامی به راحتی در اختیار انسان نبود اگر بخواهیم یک مطلبی را در کتاب ها دنبال کنیم در عرض چند ثانیه شما می توانید یک آیه یا مطلب و اطلاعاتتان را بروز کنید .

نتیجه محبت به امیرالمومنین(ع)در دنیا وآخرت:

این مطلبی که خدمت شما عرض کردم از حضرت زهرا (س) است اما ریشه این سخن از رسول خدا (ص) است. حضرت زهرا (س) می فرمایند، در شامگاه عرفه که حجاج تشریف می آورند به صحرای عرفات غروب که می شود باید حرکت کنند و به صحرای مشعر بروند که صبح آماده شوند برای صحرای منا تا اعمال آن روز را انجام دهند. حضرت زهرا (س) می فرمایند که حضرت رسول خدا (ص) شامگاه عرفه نزد ما آمدند و این جملات را فرمودند:«خَرَجَ عَلَیْنَا رَسُولُ اللهِ(ص) عَشِیَّةَ عَرَفَةَ فَقَالَ إِنَّ اللهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى بَاهَى بِکُمْ »، رسول خدا(ص) شب عرفه نزد ما آمد و فرمود: براستى که خداوند تبارک و تعالى به شما افتخار می‌کند، « عَامَّةً وَ لِعَلِیٍّ خَاصَّةً» همه شما را عموما و بخصوص على را آمرزیده، خداوند امیرالمومنین را ویژه مورد عنایت خودش قرار می دهد ، در ادامه می فرمایند: « وَ إِنِّی رَسُولُ اللهِ إِلَیْکُمْ غَیْرَ مُحَابٍ لِقَرَابَتِی» و من فرستاده خدا بسوى شما هستم و این رسالت من، از راه دوستى و خویشاوندى نیست، این سخن من از طرف خداست و اینگونه نیست که چون با علی رابطه خویشاوندی دارم این سخن را به زبان می آورم،« هَذَا جَبْرَئِیلُ یُخْبِرُنِی» این جبرئیل است که بمن خبر مى‏دهد ، این کلام از خداوند به جبرئیل به رسول خدا (ص) به حضرت زهراست و امروز این رزق ما بود در ادامه « أَنَّ السَّعِیدَ کُلَّ السَّعِیدِ حَقَّ السَّعِیدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ» سعادتمند کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات او و پس از مرگش دوست بدارد، «وَ إِنَّ الشَّقِیَّ کُلَّ الشَّقِیِّ حَقَّ الشَّقِیِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِه‏» و بدبخت کامل کسى است که على(ع) را در زمان حیات و پس از مرگش دشمن بدارد. پس خوشبخت آن کسی است که حب علی (ع) را داشته باشد و بدبخت آن کسی است که بغض چه در زمان حیات امیرالمومنین و چه در زمان وفات حضرت علی (ع) را داشته باشد.

حضرت زهرا(س) یگانه حامی امیرالمومنین(ع):

چرا بنده این سخن را عرض کردم ؟! برای اینکه یگانه حامی امیرالمومنین در زمان حیات ایشان، حضرت زهرا (س) بود، امیرالمومنین وقتی که حضرت زهرا (س) بود سینه سپر کرد. کسانی که می خواهند درس زندگی از حضرت زهرا (س) بیاموزند نگاه کنند چگونه این زن با تمام وجود با اینکه معصوم است و مقام پاک پیش خدا دارد خداوند می فرمایند ،عن‌ اللّه‌ تبارک‌ و تعالی‌: «یا أحمد، لولاک‌ لما خلقتُ الافلاک‌ و لولا علی لما خلقتُک‌ و لو لا فاطمه‌ لما خلقتکما»(2) ای‌ احمد، اگر تو نبودی‌، افلاک‌ را خلق‌ نمی‌کردم‌، و اگر علی‌ نبود، تورا خلق‌ نمی‌کردم‌ و اگر فاطمه‌ نبود، شما را خلق‌ نمی‌کردم‌ . چنین شخصیت والا مقامی مثل حضرت زهرا (س) فدایی امامت و ولایت شد .

انتظار مقام معظم رهبری از نسل سوم:

من می خواهم عرض کنم جوانان عزیز، نوجوانان، پسران و دختران ،جوانانی که مورد امید رهبری هستید و اعتمادی که مقام معظم رهبری به شما دارند بیشتر از نسل اول انقلاب است بیایید به معارف دینی عمق ببخشید ، یعنی اگر ما را در صد تا کوره بیاندازند و در آتش سوزان و بگویند که شما از محبت و اعتقاد به امیرالمونین و اهل بیت برگرد ،بگویید که اگر ما را قطعه قطعه هم بکنید برنمی گردیم. باید به معارف دینی عمق ببخشیم ، عمق بخشی به معارف دینی از توقعات مقام معظم رهبری است و از معارفی که از اهل بیت رسیده با تحقیق و آگاهی به آن نقطه برسیم ،من خواهشی دارم از اساتید و روحانیون از معلمان این معارف اهل بیت را عمق بخشی کنند و بچه های ما با تمام وجود این اعتقادات را نسبت به اهل بیت بپذیرند ، در عمق جانشان جای بگیرد . یکی از معارف بلندی که به ما رسیده سخنرانی های حضرت زهرا (س) است ، بعد از 1400 سال همانطور که حضرت زهرا (س) مظلوم است خطبه های ایشان هم مظلوم است سخنرانی های متعددی داشتند خطبه فدکیه ایشان که در جمع مسلمانان برای روشنگری تاریخ استیضاح خلیفه غاصب حقیقتا به دست مسلمانان برسد و نگذارند انحراف نسل به نسل به دل مسلمانان جایگزین شود. خطبه ای که در جمع زنان مدینه ایراد کردند ، سخنرانی هایی که در جای دیگر داشتند ، کلماتی که حضرت زهرا (س) داشتند این ها معارف بلندی هستند که باید دنبال کنیم و بنده قصد دارم که راجع به خطبه فدکیه خدمت شما عرض کنم .

ظلمی که در حق امیرالمومنین(ع) وحضرت زهرا(س) شد:

یک گزارشی را از اینکه چرا این خطبه ایراد شد خدمت شما عرض می کنم بعد از رحلت پیامبر خلیفه واقعی 120هزار نفر که با او بیعت کردند ، کودتا شد و حق امیرالمومنین را غصب کردند و هنوز امیرالمومنین مشغول غسل پیغمبر(ص) است و می خواهند نماز بخوانند عده ای از مردم مدینه که به آنها می گفتند انصار در محله ای بنام « سقیفه بنی ساعده »، سیفقه یعنی جای مسقف یک سالن اجتماعی بوده برای مردم مدینه برای قوم بنی ساعده بود که قبل از اسلام بزرگان مدینه می آمدند در مورد مسائل خود آنجا مشورت می کردند .الان سقیفه را باغی درست کردند کنار مسجد النبی را درختکاری کردند و پارک کوچکی ایجاد کردند و نوشتند محل سقیفه بنی ساعده.انصار آمدند در بین خودشان یک نفر را به عنوان جانشین پیغمبر تعیین کردند به نام سعد بن عباده ، خبر رسید به عمربن خطاب و ابوبکر و ابو عبیده جراح که اینها دارند خلیفه تعیین می کنند . بلافاصله این سه نفر آمدند در مجلس و گفتند که حق شما این نیست که جانشین پیغمبر از بین شما انتخاب شود ما ازبین قریش هستیم و پیغمبر هم از قریش بود و همان حس ناسیونالیستی و نژاد پرستی چون نژاد قریش برتر است جانشین هم باید از بین ما باشد و کاری به صلاحیت و این چیز ها ندارند ، بگو مگو شد و در این گیر و دار بین عمر و ابوبکر تعارف می کردند که کدام خلیفه شود و تعدادی از مهاجرین هم که آمدند به سقیفه این نزدیک بود سعد بن عباده پامال شود که مریض بود او را از مسجد بیرون بردند و عمر و ابوبکر به همدیگر تعارف می کردند و عمر گفت که الان وقت تعارف نیست دستت را بده به عنوان خلیفه پیغمبر با تو بیعت می کنیم و کار هم درست نمی شد تا یک قبیله ای بنام "قبیله اسلم" که قبیله ای بودند در بیرون از شهر مدینه زندگی می کردند اینها آمده ب.دنددرون شهر آذوقه بخرند ، اینها سالی یک با می آمدند برای اینکه می ترسیدند دزدان به اینها حمله کنند تمام قبلیه با تمام بار و وسایل راهی شهر می شدند و بیرون شهر اردو می زند و می آمدند داخل شهرمایحتاج خود را تهیه می کردند . آن زمان برای اینکه قضیه خلافت درست شوند از این قبیله کمک خواستند و گفتند اگر شما کمک کنید این قضیه درست شود هر چه بخواهید ما به شما می دهیم .

در این زمینه « علامه عسکری» کتابی نوشته اند که حقایق تایخی را افشا می کند و بسیار مفید است. ابوبکر و عمر گفتند که اگر این قبیله اسلم نبود ما باور نمی کردیم که کار درست شود ،با همکاری قبیله اسلم که دارای قدرت اسلحه هم بودند کسی دیگر جرات مخالفت نداشت و الان هم وقتی که می خواهد کودتا اتفاق بیافتد اول رادیو و تلویزیون را اشغال می کنند اینها هم در آن زمان اولین کاری که کردند منبر پیامبر را غصب کردند و مردم را می زدند و کسی حق مخالفت نداشت به این صورت این کار را پیش می بردند و این اولین کار آنها بود . دومین کار آنها این بود که درب خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند و تعدادی از یاران امیرالمومنین که در خانه حضرت زهرا (س) اعتصاب کرده بودند آنها را زدند و به حضرت زهرا (س) آسیب رساندند و دستان امیرالمومنین(ع)را با طناب بستند و به زور ایشان را بردند.کار سومی که انجام دادند خاندان پیغمبر را در محاصره قرار دادند تا کسی به خانه امیرالمومنین نرود وکسی اطراف حضرت زهرا (س) نرود آنها را در تنگنای مالی قرار دادند . ابوبکر دستور داد که کارگران حضرت زهرا (س) در سرزمین فدک را بیرون کرد و کارگران خودش را در انجا گذاشت .

چگونگی فتح خیبر توسط امیرالمومنین(ع):

فدک در حدود 165 کیلومتری نزدیک مدینه است و در سال هفتم هجری فتح شد در جنگ اگر مسلمانان زخمی می شدند و یا رزمنده ای در جنگ شرکت می کرد اگر غنائمی از آن جنگ بدست می آمد متعلق به مسلمانان بود ، اما اگر مردم آن منطقه بدون جنگ و خونریزی با مردم صلح می کردند درآمد آن منطقه مختص رسول خدا بود که به آن «خالصه» می گفتند . مناطقی که سپاه اسلام هیچ نقشی در آن نداشت بلکه مزاکره ای بود بین رسول خدا و مردم کفار آن منطقه این مناطق درآمدی اگر داشت در اختیار شخص رسول خدا (ص) بود. در سال هفتم یهودیان خیبر پیمان شکنی کردند و همدست شدند با مشرکین و آسیب زیادی به مسلمانان می رساندند و حضرت تصمیم گرفتند که شر یهودیان را از سر مسلمانان کوتاه کنند ، یهودیان خیبری تا 20 هزار نفر رزمنده داشتند لشکر اسلام 1400 رزمنده داشت ، پیامبر(ص) مخفیانه حرکت می کردند که مبادا کسانی که هم پیمان بودند با این یهودیان متوجه شوند و فاصله می انداختند بین قبایلی که هم پیمان بودند . شما در فضای مجازی قلعه خیبر را که نگاه کنید می بینید که اینها روی کوه قلعه ساختند اینها 8 تا قلعه بود که قلعه ها تو در تو بود و مهمترین قلعه «قمص» نام داشت که شجاعان و ذخایر و اسب و زره و پول همه در آن قلعه بود و این قلعه ها از دشت شروع می شد و همینجور تو در تو ادامه داشت تا آخرین قلعه که روی کوه بود خیلی مستحکم و فتح آن خیلی مشکل بود .

یهودیان شروع کردند جو سازی کردن که سپاه اسلام شکست می خورد و هرگز نمی تواند خیبر را فتح کند . تاریخ مفصل در این باره نوشته است . پیامبر چند روز آمدند و طول کشید در این زمان بعضی ازقسمتهای قلعه را می شد فتح کرد و برخی دیگر را نمی شد فتح کرد . یک قلعه ای که فتح ان خیلی مشکل بود پیغمبر پرچم را دادند دست ابوبکر و گفتند برو این قلعه را فتح کن که او رفت و نتواست و فرار کرد . یهودیان خوشحال شدند و روز بعد پرچم را دست عمر دادند ، عمر هم حرکت کرد و رفت او هم جنگی کرد و از ترس فرار کرد و حضرت رسول اکرم (ص) ناراحت شدند و فرمودند فردا دست کسی می دهم که کرار پشت به دشمن نکند. روز بعد که شد همه منتظر این بودند که پیامبر چه را به میدان می فرستند. پیامبر پرسیدند که علی کجاست؟ گفتند امیرالمومنین مریض است و چشمانش جایی را نمی بینند ، اما گفتند که به علی بگویید بیاید پیامبر دست کشیدند روی چشمان علی (ع) و چشمان ایشان را شفا داد و پرچم و ذوالفقار را به دست حضرت علی(ع) دادند و حضرت حرکت کردند فرمانده آن قلعه «مرحب خیبری» بود و آمده بود که سنگ بزرگی را سوراخ کرده بود به عنوان کلاه خود روی سرش گذاشته بود آمد در مقابل حضرت علی (ع) رجز خواند و گفت که من کسی هستم که آمد اسمش را "مرحب" گذاشته و شاک الصلاح یعنی تمام پوشیده از اسلحه هستم و با هر کس که جنگیدم شکستش دادم و رعب و وحشت انداخته ایم به دل مقابل می انداخت . امام علی علیه السلام نیز با خواندن اشعاری خود را چنین معرفی کرد: «أَنَا الَّذِی سَمَّتْنِی أُمِّی حَیدَرَةَ». من همان کسی هستم که مادرم مرا حیدر خوانده. (3) مرحب به محض این که این نام را شنید، ترس تمام وجودش را فراگرفت؛ چراکه از دایه اش شنیده بود که قاتل او شخصی به نام حیدر خواهد بود.(4)یکی از بزرگان قوم یهود وقتی این شعر راشنید گفت که ما دیگر شکست خوردیم .جنگ و درگیری شروع شد و حضرت امیرالمومنین چنان شمشیر را به فرق سر مرحب زدند که سنگ کلاهخود اوشکست و سرش شکافته شد و به زمین افتاد و مبارزان دیگر فرار کردند و رفتند نزدیک در قلعه آنجا یک پهلوانی از یهود یک ضربه ای زد به سپر امیرالمومنین و سپر ایشان از دستش افتاد در این هنگام حضرت در قلعه خیبر را که درونش از سنگ درست شده بود به قوه الهی از جا کند به عنوان سپر و جنگیدند و اینگونه خیبر فتح شد و ابعاد فراوانی نصیب مسلمانان در فتح خیبر شد. در کنار خیبر یک قوم دیگر از یهود زندگی می کردند بنام فدک آنها منتظر بودند ببینند که خیبری ها چکار می کنند ، وقتی که دیدند خیبری ها شکست خوردند نماینده شان را فرستادند نزد پیامبر (ص) و گفتند که ما با شما صلح می کنیم و هر ساله نصف درآمد را به شما می دهیم که این درامد را در تاریخ نوشتند به اندازه درامد شهر کوفه بوده و در اختیار پیامبر قرار می گرفت ، درآمد خیبر در اختیار مسلمانان قرار می گرفت .

فدک حق حضرت زهرا(س):

هنگامی که جنگ خیبر تمام شد پیامبر آمدند به امر خدا آیه نازل شد :« وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ» (5) حق خویشاوندان را ادا کن ، سوال کردند که حق خویشاوندان یعنی چی؟ فرمودند که خداوند دستور داده که فدک را به حضرت زهرا(س) ببخشی تا از نظر مالی تامین باشند چون صدقه برآل محمد (ص) حرام است پس وقتی آیه 26اسراء نازل شد نبی اکرم فاطمه سلام الله علیها را خواست و فدک را به او عطا کرد .(6) از سال هفتم این فدک در اختیار حضرت زهرا (س) قرار گرفت و هر وقت هم که درآمد فدک را نزد حضرت زهرا (س) می آوردند حضرت به اندازه قوت یک شبانه روز خود برمی داشتند و بقیه را بین بنی هاشم و نیازمندان تقسیم می کردند .

غصب فدک توسط ابوبکر:

سومین کاری که این ها انجام دادند غصب فدک بود و حضرت زهرا (س) آمدند نزد ابوبکر و گفتند که چرا فدک را غصب کردی؟ شما ببینید جنگ قرآن با قرآن و جنگ پیامبر با پیامبر بود که ابوبکر به دروغ گفت: من از پیغمبر شنیدم که ما پیغمبران وقتی که مردیم ارثی به جای نمی گذاریم ،حضرت زهرا (س) فرمودند: چگونه ما این سخن را از پیامبر نشنیده ایم ما که از نزدیکان او بودیم و چگونه در قرآن آمده است که« وسلیمان از پدرش داود ارث برد»(7) و (باز در آن هنگام که) خداوند حکایت یحیی فرزند زکریا را بازگو می نماید میفرماید: «پس خدایا مرا از لطف خاص خویش فرزند و جانشینی صالح عطا فرما تا وارث من و خاندان یعقوب باشد» (8) این سخنانی که میزنی خلاف قرآن است و به پیامبر تهمت است . برادران و خواهران شما هنگامی که نزد قاضی می روید ، قاضی باید طبق دستور اسلام بر شما قضاوت عادلانه داشته باشد و مثلا یک خانه ای دست شماست و شما چند سال در آن منزل سکونت داشته اید یک نفر ادعا می کند آن ملک مال اوست ، هنگامی که نزد قاضی می روید قاضی سوال می کند که قصه چیست ؟ شما هم می گویید که من چند سال در این خانه سکونت داشته ام و زندگی می کنیم اما این مرد ادعا می کند. قاضی از شما که صاحب ملک هستید نمی گوید که دلیل و شاهد بیاور ،به کسی که اداعا می کند که ان خانه ازآن اوست می گوید شاهد و دلیل را بیاور این قضاوت اسلامی است . ابوبکر برخلاف قوانین اسلام و قرآن حرف می زند وقتی ادعایی می کند حودش باید شاهد بیاورد نه اینکه شاهد از حضرت زهرا (س) بخواهد ، این خلاف دوم ابوبکربود ،اما خلاف سوم او این است که حضرت زهرا (س) طبق حکم قرآن معصوم است گناه نمی کند و وقتی که پیغمبر (ص) و دیگر ائمه وقتی سخنی را می گویند ما مطمئنیم که راست می گوید چون معصوم است، حضرت زهرا (س) وقتی ادعایی دارد او معصوم است چون خدا شهادت داده بر او که او پاک و معصوم است اما بر خلاف همه این ها از حضرت زهرا (س) خواستند که شاهد بیاورد ، حضرت زهرا (س) فرمودند که ام ایمن شاهد است حضرت علی (ع) حسن و حسین (ع) هم شهادت می دهد ، ابوبکر گفت برو شاهد های خود را بیاور. ام ایمن آمد و گفت اول تو را قسم می دهم یادتان است که پیامبر خدا (ص) «ام ایمن » را زن بهشتی معرفی کرد(9) گفت بله یادم است ،ام ایمن گفت پس زن بهشتی دروغ نمی گوید و من شهادت می دهم هنگامی که آیه« وَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ»نازل شد پیامبر فدک را به حضرت زهرا (س) بخشیدند ، حضرت علی (ع) و حسنین هم شهادت دادند . بعد عمر گفت که ام ایمن که پیرزن است وشهادتش به درد نمی خورد حضرت علی (ع) هم که از خویشان حضرت فاطمه (س) است و شهادت این ها رد است. این قصه که شد حضرت زهرا (س) آماده شدند که افشا گری کنند و خلیفه را استیضاح کنند که چگونه بر خلاف قرآن و خلاف رسول خدا حرکت کنند و آماده شدند که سخنرانی خود را انجام دهند.در این ایام شهادت حتما این خطبه ها را مطالعه کنید ما به این معارف نیاز داریم. بعد از 1400 سال از شهادت حضرت زهرا (س) برخی از ما هنوز یک بار هم این خطبه را مطالعه نکردیم. الان که دسترسی به مطالب آسان شده است از طریق فضای مجازی کتاب های زیادی نوشته شده به فارسی ترجمه و شرح داده شده است، این معارف را مطالعه کنیم بنیه معرفتی فرزندانمان را مستحکم کنیم بعضی اوقات می شود که یک سنی دو کلام حرف می زند آدم سست می شود چون استحکام ندارد .

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم و بهره بردن از ایام فاطمیه و با شرکت در مجالس عزای حضرت زهرا(س) ، خود را به اهل بیت نزدیک کنیم.

برپایی مراسم عزاداری برای حضرت زهرا(س):

حداقل سه روز برای حضرت زهرا(س) عزاداری کنید در منازل و تکایا و عشق و علاقه خود را به حضرت زهرا(س) ابراز کنیم تا حیات و عمری خداوند به ما داده قدر این نعمت و قدر این روزها را بدانیم امروز که زنده ایم قدر بدانیم و فردا که از دنیا رفتیم دیگر مهلت نداریم دیگر هیچ کار نمی توانیم انجام دهیم . ان شاءالله که در این ایام سوگواری هم حضور داشته باشیم .

تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن:

نکته دوم باید تشکر کنم از این حضور همگانی در روز 22 بهمن ،همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده بودند ایران اسلامی یکدست خروش و قیام کرد و شهرستان زرند هم بعد 39 سال بی سابقه بود و تماشایی و معجزه بود زن و مرد ، پیر و جوان ، بازاری و غیر بازاری و دانش آموزان ، دانشجویان ، کارگران همه حضور داشتند و جای تشکر دارد دست تک تک شما را باید بوسید و خداوند متعال بالاترین نعمت را به شما عنایت کند که دین خدا را اینگونه حمایت می کنید.

سالروز کودتای انگلیسی رضا خان:

علاوه بر مطالبی که خدمت شما عرض کردم کودتای انگلیسی رضا خان را هم داریم. انگلیسی ها رضا خان را انتخاب کردند چون می دانستند هم آدم بی سواد و هم قلدری است و حرف های آنها را گوش می دهد . هنگامی که رضا خان بر سر کار امد انگلیسی ها اموال و مملکت ما را فروختند حجاب را برداشتند جوان های ما را بدنام کردند و انواع و اقسام فساد هایی که شما فکر می کنید در دوران رضا خان و محمد رضای پهلوی بر ملت تحمیل و تحقیر شد و ما را از خود بی خود کرد هم کشاورزی ما را نابود کردند و هم روح ما را هم خود باوری ما را هیچ ملتی به اندازه این در دوران رضاخان و پسرش تحقیر نشده بود که ما هیچ چیز نمی توانیم درست کنیم الحمدالله به برکت امام (ره) آن روحیه خود باوری به ملت برگشت و ایران سلامت گشت.

شهادت شیخ فضل الله محلاتی:

نکته دیگر شهادت شیخ فضل الله محلاتی را داریم که عراقی ها حمله کردند هواپیمای مسافربری و 40 نفر از جمله نماینده سپاه شیخ فضل الله محلاتی به شهادت رسید ایشان همان کسی است که در رادیو و تلویزیون صدای او را شنیده اید، اولین لحظه ای که انقلاب اسلامی پیروز شد ایشان بودند که اعلام کردند : این صدای ملت ایران است و پیروزی را اعلام می کنم.

بزرگداشت شهدای روحانی شهرستان :

روز شهدای روحانیت را داریم جهت بزرگداشت شهدای روحانیت شهرمان که در استان بیشترین طلبه شهید و روحانیت شهید را شهرستان زرند دارد ایام شهادت حضرت زهرا(س) هم هست به همین مناسبت در شام شهادت ما جلسه ای در سپاه برگزار می شود که ان شاءالله تجلیل از شهدای روحانیت و تجلیل از آیت الله جعفری تجلیل از آیت الله شاهرخی ، تجلیل از آیت الله سید محمد صالح علمای بزرگی که نقش مهمی در دینداری ما داشتند و تصمیم هم داریم ان شاءالله سه الی چهار هزار نفری هم سفره ای پهن شود.

زمین گیر شدن صهیونیستها توسط نیروهای سوریه:

آخرین کلام من این است که شما دیدید صهیونیست ها چگونه ذلیل شدند این ها از زمین و هوایی خود را چقدر قوی می دیدند وقتی که پهباد رهگیری کردند .یک زمانی اول انقلاب هم ما F16 ,F14 قراردادهای آن ها را بسته بودند یکی از خیانت هایی که دولت موقت انجام داد قرارداد F16 را باطل کرد می خواستند F14 را برگرداند که شهید بهشتی متوجه شدند و نگذاشت که F14 را برگرداند ، F16 خیلی پیشرفته تر شده و صهیونیست ها خیلی پیشرفته شده بودند اما آقا فرمودند زمان بزن و دررو تمام شده است . به محض اینکه F16 وارد خاک سوریه شد با موشک مورد اصابت قرار گرفت . در جنگ یک تحولی ایجاد شد بلافاصله رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما آماده صلح هستیم اصلا باورشان نمی شد که هواپیمای پیشرفته F16 آنها به دست نیروهای سوری که البته اعلام می کنند نیروهای ایرانی مورد اصابت قرار بگیرد ، چون این ها می خواستند پایگاه های سپاه را نابود کنند به لطف الهی هنگامی که هواپیمای انها سقوط کرد سریع از ترس خودشان اعلام کردند که ما آماده صلح هستیم که البته دروغ می گویند برای اینکه تجدید نیرو کنند می گویند صلح می کنیم اما همین که قدرتمند شدند باز حمله می کنند به حرف آنها نمی شود اطمینان کرد اما به هر حال خوف و ترسی را خدای متعال بر این رژیم مستولی کرد و تا روزی که ان شاءالله خاورمیانه از این غده سرطانی نجات پیدا کند.

خدایا به حق محمدوآل عاقبت همه ما را ختم به خیر بگردان.


پی نوشت:

1. أمالی الصدوق: ١٨٢.

2. احمد رحمانی‌ همدانی‌، فاطمة‌ بهجة‌ قلب‌ المصطفی‌، ص‌9، به‌ نقل‌ ازکشف‌ اللئالی‌، صاحب‌ بن‌ عبدالوهاب‌ بن‌ العرندس‌.

3. در مدارکِ فراوانی به این مصرع اشاره شده است. به عنوان نمونه، ر.ک: نصر بن مزاحم، وقعة صفین، 390

4. طوسی، محمد بن حسن، الامالی، 4

5. اسرا / آیه 26

6. ینابیع الموده ص439

7. نمل / 16

8. مریم / 6

9. الاحتجاج، طبرسی، ج 1، ص 121




http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6239.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6240.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6241.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6242.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6243.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6244.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6245.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6246.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6247.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6248.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6249.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6250.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6251.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.