سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم در روستای باب تنگل

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 231 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.12.03
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم که مورخه96/11/30 همزما ن با شب شهادت حضرت زهرا(س) وبا حضور خانواده اولین شهیدمدافع حرم شهرستان شهید علی عظیمی واقشار مختلف مردم قدرشناس وشهید پرور در محل تکیه حضرت اباالفضل(ع) این روستا برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادوار ه شهداء مدافع حرم روستای باب تنگل مورخه96/11/30


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا فاطمة
الزهرا(س)سیدة النساء العالمین،السلام علیکم یا شهداء،یا سعداء ، یا نجباء ، السلام علیکم یا انصار الله ، السلام علیکم یا انصار رسول الله ،السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار فاطمة الزهرا(س)،السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین(ع).

مجلس بسیار باشکوه وبا عظمتی در شب شهادت حضرت زهرا (س)است،عرض تسلیت دارم به محضر مولایمان صاحب الزمان (عج) وبه همه شما ارادتمندان وعلاقمندان، دوستداران اهل بیت ودوستداران حضرت زهرا(س) ،سادات وذریه گران حضرت زهرا (س)وخوش آمد عرض می کنم خدمت همه برادران وخواهران مکرمه، خانواده های معظم شهداء ،جانبازان،آزادگان وایثارگران وبه ویژه خانواده شهید والامقام ویگانه شهید مدافع حرم شهرستانمان خانواده شهید والامقام عظیمی ،من هم به نوبه خودم از همه دست اندرکاران،از مجری محترم جناب آقای علیزاده ،از حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی که زمینه حضور بنده را در جمع شما دوستداران اهل بیت فراهم کردند .

مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)ویادمان شهدای مدافع حرم ویادمان شهدای والامقام این منطقه وان شاء الله خدای متعال ما را از شفاعت همه این شهیدان بهره مند بگرداند صلواتی را مرحمت بفرمائید .

مقام والای شهیدان نزد خداوند:

برادران وخواهران شهداء نزد خدا خیلی آبرو ومقام دارند ، ما از مقام والای شهیدان طوطی وار چیزی را شنیده ایم .من یک شب خواب برادر شهیدم را دیدم ودر علم خواب دیدم که قیامت بر پا شده است وما را برای حساب وکتاب می برند ومن با برادرم که 16 سال سن داشت و قاری قرآن هم بود ودر کربلای 5 به شهادت رسید ، ما با هم شروع کردیم وپله پله باید بالا می رفتیم ودوباره پایین می آمدیم و روی هر پله ای هم حساب رسی داشت وباید جواب می دادیم ، ما روی پله اول ایستادیم ویادم نیست که چه سوالی از من کردند ویک مرتبه نگاه کردم ودیدم که برادرم رفته و در صف جلو نشسته است ومن اصلاَ متوجه نشدم که او چطور این پله ها را طی کرد وسوال وجواب ها را داد ، خدا می داند که شهداءچه مقام وچه عظمتی دارند .

پیشگویی امام محمد باقر(ع) در مورد ملت ایران:

ما واقعاً دستمان از این شهداء کوتاه است همان شهدایی که امام محمد باقر(ع) برشهادتشان مهر تائید زدند وقتی که انقلاب اسلامی را تشریح می کنند ومی فرمایند: « كَانّي بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ يطلُبونَ الحَقَّ » گویا من می بینم مردمی از ایران قیام می کنند ( گویا من می بینم یعنی این اتفاق رخ می دهد)وحق را می طلبند و « فَلايعطُونَهُ ثُمَّ يطلُبونَهُ فَلايعطُونَهُ »حق را به انها نمی دهند ودوباره حق را طلب می کنند وباز هم به آنها داده نمی شود وبار سوم حق را طلب می کنند واین بار حاضرند حق را به آنها بدهند ولی قبول نمی کنند« فَاِذا رَأوا ذلِكَ وَضَعُوا سُيوفَهُم عَلي عَواتِقِهِم » وقتي اوضاع را چنين ديدند شمشيرهاي خود را بر شانه ها مي گذارند«فَيعطونَ ما سَألوا فَلا يقبَلونَه حَتّي يقُومُوا » پس آنگاه حاضر مي شوند كه حق آنان را بدهند، اما آنان ديگر قبول نمي كنند تا اينكه قيام مي كنند «وَ لايدفَعونَها إِلا إِلي صاحِبِكُم،» و آن را جز به صاحب شما تحويل نمي دهند. قیام ونهضت ادامه دارد وصاحب این پرچم ، پرچم را نمی دهد مگر به دست صاحبشان ، صاحب این انقلاب ونهضت پرچم را نمی دهد مگر به دست صاحب شماوبعد امام می فرمایند: « قَتلاهُم شُهَداءُ» کسانی که در این نهضت وادامه آن کشته می شوند آنها شهید هستند ، در این دنیا خیلی ها کشته شدند ومی شوند ولی هرکشته ای که لیاقت شهادت ندارد وبعد امام می فرمایند: « أما إِنّي لَو أدرَكتُ ذلِكَ لَاستَبقَيتُ نَفسي لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ » اگر من ان زمان را درک کنم خودم را مهیای ظهور می کنم .(1)

آینده ملت ایران در آیات و روایات:

برادران وخواهران به خوبی ملت ایران وشما مردم متدین وعلاقمند به اهل بیت در دنیا وجود ندارد ، مردم وفادار ،بصیر،پیرو اهل بیت ، در قرآن کریم چندین آیه داریم که مصداق آن را ملت ایران معرفی می کند .یکی از آن آیات در پایان سوره حضرت محمد(ص)است که « وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ »در قران کریم خداوند متعال می فرماید: ای مسلمانان اگر شما به حقیقت وبه اسلام پشت کنید و از دین رویگردان شوید نمی توانید به دین خدا ضرری وارد کنید ، خداوند تبارک وتعالی یک قوم وملتی را جایگزین شما می کند« ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ » وآنها دیگر مثل شما نیستند.(2) این یک آیه بود.

ایرانیان پرچم دار اسلام:

در سوره جمعه هم آمده است « وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ »(3) دیگرانی هستند که هنوز به مسلمانان ملحق نشده اند ، این سلسله آیات که مطرح شد خدای متعال ازآینده یک قومی خبر می دهد که پرچم دار اسلام هستند.

در سوره مائده می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ »(4) اگر شما از دین برگردید ( سوف در عربی به معنای آینده دور است)خدا متعال درآینده ای دور یک قومی را جایگزین شما می کند که خدا هم آنها را دوست دارد وآنها هم خدا را دوست دارند ودر راه خدا کوشش وجهاد می کنند واز دشمن نمی هراسند وتاآخر آیه.... ، این آیات که مطرح شد از پیغمبر خدا(ص) سوال کردند : یا رسول الله آن قوم جایگزین و برگزیده چه کسانی هستند وچه خصوصیاتی دارند ؟ رسول خدا(ص) دست بر شانه سلمان فارسی گذاشتند وفرمودند: همشهریان سلمان هستند وبعد فرمودند: قسم به خدایی که جان من در دست اوست اگر ایمان وعلم به ثریا چسبیده باشد مردانی از فارس و ایران به آن دست پیدا می کنند .(5)
یک سری آیات و روایات هم دراین خصوص وجود دارد.از جمله پیغمبر خدا(ص) می فرمایند : «يخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيوَطِّئونَ لِلمَهدي سُلطانَه »(6) مردم ایران قیام می کنند وعلاوه بر پیروزی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) می شوند این شأن ملت ایران است .

چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است:

درجای دیگری رسول خدا(ص) فرمود: «آه شوقاً الی اخوانی» چقدر دلم برای برادرانم تنگ شده است ،اصحاب سوال کردند مگر ما برادران شما نیستیم ؟ حضرت فرمودند: شما اصحاب من هستید برادران من در آخر الزمان می آیند ومن را نمی بینند ولی به من ایمان می آورند .(7) درمورد حضرت امام ومقام معظم رهبری هم روایت داریم .

مردی ازقم قیام می کند

در روایتی از امام كاظم (عليه‌ السلام) می فرمایند: « رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ يَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ» مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند « يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الحَديدِ.»و گروهی چون پاره‌های آهن (استوار)، پيرامون او گرد می‌آيند.«لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ » بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، «وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ » از نبرد و دفاع ترسی ندارند و «وَ لَا یَجْبُنُونَ » از آن خسته نمی شوند، «وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏»و توکلشان بر خدا است.(8)در ادامه حدیث حضرت می فرمایند: «ثم رجل من خراسان و فی یده الیمنی خلل» بعد از او مردی خراسانی پرچم حق را به دست می گیرد که که در دست راست او نقصی است. «ثم یظهر القائم(عج)»بعد از این دو بزرگوار ، حضرت صاحب(عجل الله تعالی فرجه الشریف)ظهور می کنند.( 9)

مجموعه این روایات به ما نشان می دهد که ملت بزرگ ایران صلاحیت دارد که به برکت محبت وعشق اهل بیت و پیروی از امیرالمومنین(ع) وحضرت زهرا(س) پرچم دار اسلام ناب هستند وجهان را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مهیا کند.این جایگاه انقلاب ونهضت وجایگاه آینده ملت ما بود .آیات هم همین را می گویند وفرمود: آینده از آنِ صالحان است و زمین دراختیار صالحان قرار می گیرد .خوب این یک بحث مفصلی است وکسانی که دوست داشته باشنددرمورد عظمت ملت ایران در آیات و روایات مطالعه کنند می توانند به این منابع رجوع کنند.

حضرت زهرا(س) الگوی تمام جهانیان:

امشب،شب شهادت حضرت زهرا(س) است .عالم ودلها برای یگانه فرزند رسول خدا(ص) غمگین وپُر ازغم است.حضرت زهرا(س) مایه هدایت هستند ، در جریان شهادت حضرت زهرا سوال هایی مطرح شده است برای کسانی که حق را جستجو کنند . چرا باید یگانه دختر پیغمبر(ص) گریه کند ؟ چرا باید شبانه دفن شوند؟ چرا باید قبر همه مشخص باشد ولی قبر دختر رسول خدا(ص) مخفی باشد؟ چه اتفاقاتی رخ داده است؟ کسانی که به دنبال این سوال بروند ولو اهل سنت باشند به آن حقیقت دست پیدا می کنند درهمین زمینه کتابهای زیادی نوشته شد ه است ، یکی از بزرگان اهل سنت کتابی دارد ودر آن نوشته که من با نور فاطمه هدایت شدم . مبارزه حضرت زهرا(س)با غاصبین، نارضایتی ایشان را نشان می دهد .کسانی که اهل مطالعه باشند می توانند به برکت این کتاب به آن حقیقت دست پیدا کنند .

اگر فاطمه نبود شما راهم خلق نمی کردم:


مجموعه روایاتی که در مورد مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) از جانب پیامبر و سایر معصومین نقل شده همچنین احادیث قدسی بسیار زیادی که در مورد آن حضرت در ضمن سخنان قدسی خداوند آمده است.یک حدیث قدسی است که: « لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما»(10) خدای متعال می فرماید : ای رسول ما آسمان و زمین وکهکشانها را به خاطر شما آفریدیم و اگر علی نبود شما را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود شما را هم خلق نمی کردم. حدیث کسا که یگانه برکتی از حضرت زهرا(س) است وانسان با به برکت قرائت آن می تواند حاجت روا شود ، اگر جمعی غمزده وناراحت باشند ومشکل داشته باشند وحدیث کسا را قرائت کنند رحمت خدا بر آنها نازل می شود ، در این حدیث آمده است وقتی که جبرئیل سوال می کند « وَمَنْ تَحْتَ الْكِساَّءِ »خدایا زیر این عبا چه کسانی هستند؟ (حالا من توضیح می دهم که چرا پیغمبر خدا(ص) از عبا استفاده کردند )خدای متعال می فرمایند: « هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها » تنها اسمی که خداوند ذکر می کند نام حضرت زهرا(س)است آیا مید انید چند مرتبه نام فاطمه در این جمله بکار برده شده است ؟ ( در زبان عرب واو عطف است ) یعنی فاطمه وپدر فاطمه ؛ فاطمه وهمسر فاطمه، فاطمه وفرزندان فاطمه، خدای متعال در یک نیم سطر شش مرتبه نام فاطمه (س) را بیان کرده است در این سطر شش مرتبه با ضمیر ویک مرتبه هم با اسم ظاهر بکار برد ه است.

مقام والای حضرت زهرا(س):

ما واقعاً نمی توانیم به مقام والای حضرت زهرا(س) دست پیداکنیم وهمانطور که لیلة القدر مخفی است ویک شب ،شب قدر است ولی در بین سه شب پنهان شده است ما هم نمی توانیم به کُنه حضرت زهرا(س) دست پیدا کنیم یکی از معانی فاطمه همین است یعنی مردم از درک عظمت ومقام حضرت زهرا(س) ناتوان هستند وقتی که ما برای فرزندانمان اسم انتخاب می کنیم دیگر ملاحظه آن شخصیت را نمی کنیم مثلاً نام فرزندی را رستم گذاشته اند ولی ممکن است این بچه هم قد کوتاه وهم لاغر باشد ودیگر ملاحظه نمی کردند که این بچه واقعا درشت اندام و بلندقد است یا نه؟ وفقط یک اسم گذاشته اند ، حضرت زهرا(س) نُه اسم دارند وهر اسمی هم به یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره دارد ، زهرا(س) به مقام عبادت اشاره دارد ،زهرا یعنی درخشنده . راوی می گوید: از امام صادق (عليه‏السلام ) سؤال نمودم: چرا فاطمه (سلام الله عليها ) زهرا لقب گرفت؟ حضرت فرمود: براي اينکه هنگامي که براي عبادت در محراب مي‏ايستاد نور او براي اهل آسمان مي‏درخشيد همان طوري که نور ستارگان براي اهل زمين مي‏درخشد.(11)آن فرد یهودی چادر فاطمه را به منزل برد وشب هنگام دید که منزلش نورانی شده است وچند نفر از همسایگان آن فرد یهودی آمدند واز برکت چاد وصله دار حضرت زهرا(س) تعداد زیادی از خانواده های یهودی مسلمان شدند،(12) فاطمه اشاره به مقام شفاعت دارد ، پیامبر گرامی فرمود: « ان جبرئیل قال له: … سُمّیت فاطمه، فی الارض، [لانها] فطمت شیعتها من النار»(13) این دخت گرانمایه در زمین، «فاطمه» نامگذاری شد، چرا که پیروان راستین او از آتش دوزخ در امان داشته شده‌‌اند. حضرت نُه اسم دارند وهر اسمی هم اشاره به یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) دارد .حضرت آیت الله مکارم ( حفظه الله تعالی) یک کتابی دارند که در آن همین اسامی حضرت زهرا(س) را تشریح کرده اند که هر اسم به چه معناست .

ثواب محبت به حضرت زهرا(س):

« بَشَّار» یکی از اصحاب با وفای آقا امام صادق (ع) است، می گوید: رفتم خانه امام صادق (ع) دیدم حضرت دارد رطب تازه می خورد، حضرت فرمود: بشّار بیا رطب بخور. گفتم: آقا نمی خورم. فرمود: میل کن. گفتم: آقا بغض راه گلویم را گرفته ناراحتم نمی توانم بخورم. فرمود: چرا؟ گفتم: آقا من داشتم می آمدم یک پیر زنی از این شیعه ها پایش لیز خورد یک وری و با پهلو به زمین خورد، تا به زمین افتاد، به ظالمین به جدّه ات زهرا (علیهاالسلام) لعنت کرد. نوکران حکومتی شنیدند، او را گرفتند، می زدند و می بردند. امام صادق (ع) ناراحت شد. آن وقت حضرت کوفه بود، فرمود: بشّار بلند شو برویم مسجد سهله برایش دعاکنیم.بشار می گوید: امام صادق (ع) آمد مسجد کوفه و دو رکعت نماز خواند و دعا کرد؛ فرمود: برو آزادش کردند دارد می آید. گفت: آمدم دیدم آزادش کرده اند، دارد می آید. گفتم: من رفتم به آقا گفتم و آقا دعا کرد. بیا به عنوان تشکر برویم نزد آقا، آمد خدمت آقا سلام کرد، حضرت جواب داد و فرمود: ای زن! چرا وقتی به زمین خوردی به ظالمین جدّه ما فاطمه لعنت کردی؟ گفت: آقا برای این که وقتی به زمین خوردم پهلویم درد آمد، من به یاد مادرت فاطمه زهرا (سلام اللَّه علیها) افتادم.(14)

برادران وخواهران خودمان و فرزندانمان را با محبت حضرت زهرا(س) تربیت کنیم ، هر مقدار که این محبت وعشق در دل ما بیشتر باشد خوشبختی وسعادت ما بیشتر می شود ، روضه خانگی برای حضرت زهرا(س) داشته باشیم ، زندگی حضرت زهرا(س) ومخصوصاً خطبه های ایشان را مطالعه کنیم ، حضرت زهرا(س) چندین خطبه خوانده اند که معارف ما شیعیان هستند .

امروز الحمدلله در فضای مجازی سخنرانی های حضرت زهرا(س) به همراه شرح آنها نوشته شده است که متاسفانه ما از این تکنولوژی ارتباطی به درستی استفاده نمی کنیم در حالی که چقدرمطالب خوب وارزنده ای در خصوص حضرت زهرا(س) در اینترنت وجود دارد وما باید مطالعه کنیم وعمق ببخشیم .ما ایرانیها هرچه که داریم از برکت حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) است واز تربیت امام حسن(ع) وامام حسین(ع)مشخص است وانقلاب ما هر چه که دارد از برکت حضرت زهرا(س) دارد .

انفاق حضرت زهرا(س) به دیگران:

برادران و خواهران متاسفانه ما شیعیان فاطمه(س) نتوانستیم شخصیت حضرت زهرا(س) را به دنیا بشناسانیم ؛اگر دنیا علی(ع) وفاطمه(س) داشت همه جا را فرا گرفته بود ،حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمود: «حُبِّبَ اِلیَّ مِنْ دنیاکُمْ ثلاث» از دنیای شما سه چیز را دوست دارم: « تِلاوَتُ کتاب اللّهِ، والنَّظَرُ فی وجه رسول اللّهِ وَالإِنفاقُ فی سبیل اللّه» تلاوت قرآن کریم، نگاه به چهره مقدّس پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ؛ انفاق در راه خدا.(15)وقتی که فدک در اختیار حضرت زهرا(س) قرار گرفت درآمد آن را که خرما بود برهشتاد هزار شتر بار می کردند ونزد حضرت زهرا(س) می آوردند حضرت قوت یک شبانه روز را برمی داشتند وبقیه آن را بین فقرا تقسیم می کردند .حسنین مریض شدند ونذر کردند که بچه ها خوب شوند وسه روز روزه بگیرند وبعد که بچه ها خوب شدند چیزی هم درخانه نداشتند حضرت علی(ع) پیش یک یهودی آمدند ویک مقداری پشم گرفتند تا حضرت زهرا(س) این پشم ها را نخ ریسی کنند وبه عوض آن یک مقداری جو گرفتند وحضرت این مقدار را به سه قسمت تقسیم کردند وهمه آنها سه روز را روزه گرفتند وشب هنگام که می خواستند افطار کنند درب خانه را زدند ویک فقیری بود گفت من فقیر هستم وبه درب خانه خاندان پیغمبر(ص) آمدم،امیرالمومنین(ع) شعرخواندند وحضرت زهرا (س) هم با شعر جواب دادند وانچه که غذا درخانه داشتند به آن فقیر دادند وخودشان با آب افطار کردند وشب دوم که می خواستند افطار کنند یک بچه یتیم آمد ودرب خانه را زد وبازهم غذای خودشان را بخشیدند وبا آب افطار کردند وشب سوم یک اسیر غیر مسلمان ومشرک آمد واو هم فهمید که مشکل گشا حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) هستند حالا سه روز روزه داشته اند ومی خواستند افطار کنند ( می گویند فقط آیت الله بروجردی توانستند سه روز را روزه بگیرند وبا آب افطار کنند)روز سوم وقتی که می خواهند افطار کنند این اسیر غیر مسلمان ومشرک به درب خانه حضرت زهرا(س) مراجعه کردند و در زدند امیرالمومنین(ع)فرمودند:یا فاطمه انسانی به درب خانه ما مراجعه کرده است حضرت زهرا(س) فرمودند: بچه هایم از گرسنگی می لرزند ، پدر اهل خیر است و ما هم به پدرمان علی(ع) اقتدا می کنیم وآنها تمام غذای خود را در شب سوم هم به ان اسیر غیر مسلمان دادند وآیه قرآن نازل شد « وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي حُبِّهِ مِسْکيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً »(16) ما وقتی که یک کاری می کنیم ممکن است که بابت آن پول ومزدی نخواهیم ولی انتظار داریم که حداقل یک تشکر از ما بکنند وببینید مقام فاطمه(س) را « إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُريدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً » (17) ما از شما مزدی نمی خواهیم که هیچ حتی انتظار تشکر هم نداریم شما کجا چنین افرادی را پیدامی کنید .ما نتوانستیم حضرت زهرا(س) را به دنیاعرضه کنیم ، به خدا سوگند اگر ما شیعیان اخلاق امیرالمومنین(ع) وحضرت زهرا(س) را به دنیای کفر و ظلمانی برسانیم آنها مشتاق فاطمه (س) و امیرالمومنین(ع) می شوند ولی متاسفانه ما نتوانستیم ، فیلم نساختیم تا عظمت حضرت فاطمه (س) را به دنیا نشان بدهیم .

برادران وخواهران امشب شب حزن و اندوه امام زمان(عج) است وخدا می داند که قلب امام زمان(عج) امشب چقدر ماتم وغصه دارد وچقدر در مصیبت مادر ماتم زده هستند .خوب من دیگر بیش از این صحبت نمی کنم .خدایا به آبروی حضرت زهرا(س) از جمیع جُرم وگناه ما در گذر.

*خدایا چنان کن سرانجام کار * توخشنود باشی وما رستگار*


پی نوشت:

1- كتاب الغيبة، ص 145

2- سوره مبارکه محمّد،آیه 38

3- سوره مبارکه جمعه،آیه 3

4-سوره مبارکه مائده،آیه 54

5- قرب الاسناد، ص53، بحارالأنوار، ج64 ، ص175.

6- سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ب 34، ح4088؛ كنز العمال، ح 38657؛ الزام الناصب، ج 2، ص 14.

7- صفار، صائر الدرجات، ص 104؛

8- مجلسی، محمد باقر، بحارالأنوار، ج 57، ص 215، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404 هـ ش.

9- این حدیث در مکاتیب الائمه آمده است.

10- الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44 .

11- بحارالأنوار: ج 43 ص 12 ح 6.

12- بحار ج43 ص40 و خلاصه اي از اين روايت در مناقب شهر آشوب ج3 ص 117-118، منتهي الامال س 160

13- بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۸٫

14-کرامات الفاطمیه (معجزات فاطمه) - صفحه 4

15- نهج الحیاة ، ح 164 .

16- سوره مبارکه الانسان،آیه 8

17- سوره مبارکه الانسان،آیه 9



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادوار ه شهداء مدافع حرم روستای باب تنگل مورخه96/11/30

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6341.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6342.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6343.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6344.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6345.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6346.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6347.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.