سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در ماجرای فدک/ سهمگین‌ترین طوفان ها هم نمی‌تواند درخت انقلاب را تکان دهد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 424 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.12.07
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 96/12/04



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قالَ الاِْمامُ الْعَسْكَري(عليه السلام) : «نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، شهدای خدمت ، دو شهید مهمان روز جمعه ، شهدای نیروی انتظامی ،خاصه شهدای عزیزی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند و شادی ارواح مومنین و مومناتی که در حادثه هواپیمایی جان باختند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان وشادی روح مومنین و مومناتی که اهل نماز جمعه بودندو از دنیا رفتند، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولا ایام شهادت حضرت زهرا(س) را به محضر مولایمان صاحب الزمان(عج) تسلیت عرض می کنم و از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، در ایام عزاداری در تکایا و مجالس و حسینیه ها ، تقدیر و تشکر می کنم. امسال مراسم فاطمیه باشکوه در شهرستان برگزار شد و از طرفی یادواره شهدای طلاب روحانیت و گرامیداشت حضرت آیت الله جعفری این مرد بزرگ ، فقیه ، عالم و حافظ قرآن و گرامیداشت علمای بزرگ شهر را که سالها برای دین و دینداری ، نماز جمعه ما زحمت کشیدند، مانند حضرت آیت الله شاهرخی، حضرت آیت الله سیدمحمدصالح موسوی و بزرگان دیگر مانند جناب آقای حسن زاده و پدر شهید مرحوم آیت الله آیت اللهی و همه علمای بزرگی که زحمت کشیدند و دینداری ما مدیون آنهاست، را داشتیم و یادواره شان برگزار شد ونامی از آنها برده شد. ما قدردان زحمات همه علما هستیم . ان شاءالله خداوند توفیق بدهد تا وظایفمان را به نحو احسن انجام بدهیم. بازهم صلواتی مرحمت بفرمایید.

همین طور در این ایام، یادواره های مهمی مانند یادواره شهدا ویادواره شهدای مدافع حرم در مدارس برگزار شد که رویکرد بسیار خوبی است که آموزش و پرورش نشان داده است و مدارس ما خیلی عالی یادواره شهدا مدافعان حرم ،جلسات دعا و قرائت حدیث کسا را برگزار کردند، بنده در چند مجلس آنها شرکت کردم . واقعا باید به مدیران مدارس و دانش آموزان عزیزمان افتخار کنیم و دست مریزاد بگوییم. ان شاءالله این نسل، به فرموده مقام معظم رهبری امید بخش تر است چون از عمق مسائل و بصیرت بیشتری برخوردار است. چون ایام هنوز منتسب به ایام شهادت حضرت زهرا(س) است. در این خطبه چندکلامی راجع به مهمترین خطبه حضرت زهرا خدمتتان عرض می کنم.

حضرت زهرا(س) حجت خدا بر دیگر ائمه:

به عنوان مقدمه امام حسن عسکری می فرماید: «نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلی خَلْقِهِ» ما (اهل بیت) حجت‌های خدا بر خلق او هستیم (مردم باید در راه و روش به ما اقتدا کنند )« وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا » و جدّة ما فاطمه علیها السلام حجت خدا بر ما است. (1) حضرت زهرا الگو و راهنمای ماست و ما به حضرت زهرا اقتدا می کنیم. اتفاقا شبیه این روایت از رسول خدا(ص) نیز نقل شده است که خدمتتان عرض می کنم: پیامبر (صلی الله علیه وآله) می فرماید: «فاقتدوا (فاهتدوا) بالزهرة»(2) به حضرت زهرا اقتدا کرده، از وی پیروی کنید و از وی هدایت و راهنمایی بیابید. و شبیه همین سخن از امام زمان (عج) داریم که می فرمایند: «فی ابنة رسول الله لی اسوة حسنة.»(3) الگوی من در زندگی حضرت زهراست.کسانی که عاشق امام زمان هستند در زندگی الگویشان حضرت زهراست.

حضرت زهرا(س)الگوی زنان ومردان عالم:

حضرت زهرا نه تنها الگوی زنان عصر خود بلکه زنان تمام عالم وحتی الگوی همه زنان ومردان عالم است و همگان باید به حضرت زهرا اقتدا کنند.ایشان دارای چنان شخصیت بی نظیر و والایی هستند که بزرگترین فیلسوفان جهان باید پای کلاس درس ایشان بنشینند. فیلسوفان ، فقهیان، ادبیان، شاعران ، جامعه شناسان و... باید پای کلاس درس حضرت زهرا تلمذ کنند.

بوعلی سینا که یک فیلسوف بزرگ اسلامی است کجا و فلسفه احکامی که حضرت زهرا در چند سطر در مسجدالنبی و جاهای دیگر بیان کردند کجا؟ بزرگان شیعه سعی بر این داشتند خطبه حضرت زهرا را حفظ کنند و به فرزندان خود نیز توصیه می کردند، که خطبه فدکیه را حفظ کنند. چه خوب است که جوانان امروز ما هم خطبه فدکیه را حفظ کنند. من امروز در راه که می آمدم به ذهنم آمد که یک مسابقه برگزار کنم. کسانی که یک سوم خطبه حضرت زهرا را حفظ کنند یک ربع سکه هدیه بگیرند، کسانی که نصف خطبه را حفظ کنند نیم سکه و آنهایی که کل خطبه را حفظ کنند، یک تمام سکه بهارآزادی هدیه بگیرند. همه باید در منزل ، مدرسه و دانشگاه برای حفظ این خطبه برنامه ریزی کنند.

مهمترین مواضع اهل بیت در خطبه فدک:

این خطبه مهمترین مواضع اهل بیت در مقابل غاصبان خلافت ومهمترین راهنمای بشر است. این خطبه بسیار مهم است. از زمانی که حضرت زهرا این خطبه گرانبها را ایراد کردند، دانشمندان بزرگی این خطبه را شرح کردند ولی باز هم جای کار است. چند روز قبل در محضر مقام معظم رهبری جناب آقای دکتر رحیمی در شبکه قران تلویزیون، بخش کوچکی از این خطبه را شرح و تفسیر کردند. واقعا جای کاردارد . هرچه بخواهیم این خطبه دارد. فلسفه خلقت،اینکه خداوند برای چه مارا آفریده، چگونه آفریده است چه هدفی از آفرینش داشته است؟ انبیا برای چه آمده اند؟ بخش دیگری از خطبه معرفی رسول خدا (ص) و بخشی از آن معرفی وتبیین شخصیت والای امیرالمومنین است. حضرت زهرا در این خطبه مانند یک جامعه شناس جامعه را تبیین می کنند که چرا جامعه به قهقرا رفته است و جامعه اسلامی رسول خدا و شهدا را فراموش کرده است؟ و تهدید چیست چه عواملی باعث نابودی جامعه اسلامی شده است و درسی برای ماست که چه کسانی در انحراف جامعه نقش دارند. سکوت خواص و سکوت عامه مردم چه تاثیری در جامعه دارد، مانند یک فیلسوف نابغه تبیین فلسفی احکام نماز و روزه و زکات برای چیست؟ چرا خداوند فرموده به پدر و مادر نیکی کنید. بخش مهمی از فلسفه احکام را در این خطبه حضرت تشریح کردند. محاکمه خلفای غاصب اینکه چرا شما راه و روش رسول خدا را فراموش کردید؟ چرا فدک را غصب کردید؟ بحث کمک خواستن از مسلمانان انصار و مهاجرین. و حتی خبر از آینده تلخی که در انتظارشان است، در بیانات خودشان تبیین کردند.واقعا این خطبه جای کار دارد. در خطبه های قبل گفتم الحمدالله امروز از طریق فضاهای مجازی همه شما به خوبی می توانید همه مباحث را پیدا کنید. ممکن است نتوانید کتاب پیدا کنید و بخرید ولی در فضاهای مجازی می توانید معارف مختلفی را مطالعه کنید. جوانان و دانشجویان ما می توانند مطالعه کند.در باب فدک در جلسه گذشته مباحثی را خدمتتان عرض کردم. فدک در اختیار حضرت زهرا بود یعنی ید مالکانه داشت و می توانستند تصرف کنند زیرا هدیه پیامبر خدا (ص) به دخترشان بود. به دستور خداوند ، پیامبر فدک را به حضرت زهرا (س) بخشیدند.آنهم در حضور شهود معتبر و مطمئن وشخصیت های والایی مانند ام ایمن . پیامبر فرمودند: ام ایمن زنی از زنان بهشت است .(4) اگرهمه گناهان در اتاقی جمع کنند، کلید آن دروغ است و کسی که دروغ بگوید ، اهل بهشت نیست. پس ام ایمن چون زنی از زنان بهشت است، دروغ نمی گوید. شاهد دیگر شخصیت والایی مانند امیرالمومنین که معصوم است و دروغ نمی گوید و از هر گناهی مانند دروغ پاک است حتی اندیشه گناه هم به ذهن ایشان طور نمی کند.

همین طور شخصیتی مانند حضرت زهرا که ادعای مالکیت می کند. ادعای فاطمه همان و صحت آن همان. چون فاطمه معصوم و طیب است، کسی که معصوم پاک است و رجس و پلیدی در وجودش راه نیافته ، هیچ وقت به دروغ ادعا نمی کند که فدک متعلق به من است.

چرا ابوبکر فدک را به فاطمه(س) واگذار نکرد:

ابن حدید معتزلی یک دانشمند اهل سنت است، و خطبه فدکیه را ذکر کرده است و در شرح نهج ‏البلاغه می گوید: از “علی بن فارقی” مدرّس مدرسه غربی بغداد پرسیدم: آیا فاطمه در ادعایش راست می گفت؟ پاسخ داد بلی! پرسیدم: با این که میدانست فاطمه راستگو است پس چرا ابوبکر فدک را واگذار نکرد؟ استاد تبسم نمود. سپس جمله لطیف و جالبی را در قالب شوخی فرمود با این که چندان اهل شوخی و مزاح نبود. گفت: اگر روز اوّل به مجرد ادعای فاطمه فدک را باز می گرداند، فردا فاطمه ادعای خلافت همسرش را مطرح می ساخت و می بایست ابوبکر از مقام خلافت کناره‏گیری کند، و در این مورد عذر زمامدار خلافت پذیرفته نبود، چرا که با عمل نخستش اقرار به صداقت و راستگویی دختر پیامبر کرده بود، و باید پس از آن بدون نیاز به بینه و شهود، هر گونه ادعایی می کرد، قبول نماید. ابن ابی الحدید می افزاید : این سخن صحیح و درستی است، گرچه استاد به صورت شوخی بیان نمود.(5)کسی که ید مالکانه دارد، ادعایش معتبر و مطمئن است چون خداوند شهادت داده است فاطمه راستگو است و از پلیدی به دور است وخداوند شهادت داده است که فاطمه دروغ نمی گوید. ولی اینها شهادت خدا را رها کردند، شهادت امیرالمومنین را رها کردند، شهادت فرزندان فاطمه و شهادت ام ایمن را رها کردند و سرزمین فدک را غصب کردندو کارگزاران حضرت زهرا را از آن اخراج کردند.وقتی کار به اینجا رسید حضرت زهرا در مقابل غاصبین موضع گرفتند . توجه داشته باشید که فدک صرفا یک مسئله مادی نیست که یک باغ باشد با مقداری خرما . واگرنه اگر فقط بحث مادی مطرح بود. زمانی که امیرالمومنین حاکم شد در مدت 5سال، به فدک کار نداشت. پس منظور جنبه مادی کار نبود، مهم این است که خلیفه اول که خودش را خلیفه مردم می دانست، فدک حق حضرت زهرا و خلافت حق امیرالمومینن را غصب کرده است. عمر هم بر آن صحه گذاشته است، و حضرت زهرا در واقع در این دفاع ، جامعه و اذهان مردم را روشن می کند. تا مردم بفهمند بر سر اسلام چه آمده است و حق را از ناحق تشخیص بدهند و بدانند چه کسی دیندار واقعی است و چه کسی لباس دین را پوشیده است. یک مرتبه کسی مجتهد و فقیه است ولباس روحانیت را می پوشد، مومن و عالم واقعی است . یک مرتبه می بینیم کسی دیگر فقط ریش می گذارد و لباس روحانیت می پوشدو ظاهر روحانیت را برای خودش درست می کند ولی بی دین است . هدف خطبه این است که جامعه حق را بشناسد و معاویه و ابوبکر و عمر را که خلافت را غصب کردند، بشناسند و اینکه مردم بدانند چه بر سر جامعه اسلامی آمده است. حضرت زهرا (س) برای روشن شدن جامعه و دفاع از ولایت مبارزات مختلفی کردند. حتی از طریق قهر کردن و فرمودند : دیگر جواب سلام شما را نمیدهم . جواب سلام واجب است و خداوند دستور داده است ولی حضرت فرمودند : من دیگر نه جواب سلام شما را می دهم و نه شما را به خانه خودم راه می دهم و از شما روی می گردانم .

دلیل مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س):

این جای سوال است چرا باید قبر یگانه دختر رسول خدا مخفی باشد . این علامت سوال است اینها شیوه مبارزه حضرت زهراست تا مسلمانان تحقیق کنند چرا یگانه دختر رسول خدا این گونه از این جماعت ناراحت است که حتی اجازه نداد این افراد در مراسم تدفین او شرکت کنند.

حدیثی رسول خدا(صلى اللَّه علیه و آله و سلم) خطاب به فاطمه(علیها السلام) فرمود: «خداوند با غضب تو غضب مى کند و با رضاى تو خشنود مى شود»(6). کسی که رضایت او ، رضایت خداست وخشم او خشم خداست این یعنی عصمت. چرا باید قبر یگانه دختر رسول خدا نامشخص باشد. با علامت سوالی که حضرت زهرا گذاشتند تا قیام قیامت راه حق را برای مسلمانان مشخص می کردند تا همگان مرد حق را از نفاق تشخیص بدهند و گمراه نشوند .حضرت زهرا تمام تلاش خود را برای هدایت ما کردند و هیچ چیز برای ما کم نگذاشتند. همین طور دفاع جانانه ای از شخصیت امیرالمومنین داشتند.

وقتی زنان مهاجر و انصار به عیادت حضرت زهرا آمدند چنان بیاناتی فرمودند که: به خدا سوگند، اگر پای در میان می نهادند و علی (علیه السّلام) را بر کاری که پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به عهده ی او نهاد، می گذاردند.آسان ایشان را به راه راست می برد و حقّ هر یک را به او می سپرد؛ چنان که کسی زیانی نبیند و هر کس میوه ی آنچه کشته است، بچیند. علی (علیه السّلام) همواره در پنهان و آشکار نصیحت کننده ی مردم بود و اگر به خلافت می رسید از اموال بیت المال برای خود ذخیره نمی نمود . در آن هنگام زاهد از حریص به دنیا و راستگو از دروغگو باز شناسانده می شد. «اگر مردم چنین می کردند، ایمان آورده و تقوا پیشه شده، حق را به امام واقعی می سپردند و درهای رحمت از آسمان و زمین به روی آنان می گشود؛ امّا دروغ گفتند و به زودی خدا به کیفر آنچه کردند آنان را عذاب خواهد فرمود»(7)

چند جمله ای از خطبه گرانبهای فدکیه دختر رسول خدا را خدمت شما عرض کنم. این خطبه هفت بخش دارد که بخش اول آن در مورد سپاس خداوند، اسماء خداوند و هدف آفرینش است. این خطبه را هم از شیعه و هم از اهل سنت نقل شده است. اتفاقا همسر پیامبر عایشه این خطبه را نقل کرده است. این خطبه در کوفه مشهور بوده است.همان زمان که حضرت زهرا آن را ایراد کردند، همه آن را حفظ کرده اند. ما نیز باید امروز این خطبه را حفظ کنیم .

ابن ابی الحدید معتزلی دانشمند معروف اهل سنّت در «شرح نهج البلاغه» از عایشه نقل می کند: ابوبکر وعمر بعد از غصب خلافت ، تمام تلاش خود را کردند تا فدک را غصب کنند. زیرا مردم در خانه علی می رفتند و می خواستند کاری کنند تا اهل بیت محتاج بشوند و نتوانند به مردم کمک کنند.از نظر مالی در تنگنا قرار بگیرند حتی برای گرفتن کمک هم کسی در خانه اهل بیت را نزنند.

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در ماجرای فدک

1 : « الزهراء سلام الله علیها تاتی المسجد » حضرت زهرا سلام الله علیها به مسجد می آید

بسم الله الرحمن الرحیم

«لما اجمع ابوبکر علی منع فاطمه سلام الله علیها فدک و صرف عاملها منها و بلغها ذلک، » هنگامی که ابوبکر تصمیم نهایی خود را در مورد غصب فدک از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت و نماینده حضرت را از آنجا اخراج نمود و از این اخبار به آن حضرت رسید، «لاثت خمارها علی راسها » سر مبارک را پوشانیدند( روسری های بلند می پوشید که سر و سینه و گردن را کامل می پوشید) «و اشتملت بجلبابها » و پوشش کامل بر تن نمودند ( جلباب در زبان عربی لباسی است که تمام بدن را می پوشاند .همانند چادر عربی که بعد از پوشیدن روسری و مقنعه ،جلباب را به سر می کردند. ) «و اقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها » و همراه عده ای زنان خدمتگذار و بانوان خویشاوندانشان، برای اعتراض به ابوبکر به راه افتادند. (زنان فامیل مانند پروانه دور شمع وجود حضرت جمع شده بودند.) «تجر ادراعها، تطا ذیولها» هنگام راه رفتن لباس حضرت به زمین کشیده می شد و پایین لباس زیر پایشان می رفت، (البته این گونه راه رفتن ،نشان از شتابزدگی و دستپاچگی حضرتز هرا نبود، بلکه شخصیت حضرت زهرا این گونه بود که وقتی قدم بر میدارند قدم های مبارک را نامحرم نبیند وپا روی چادر می گذاشتند)

« ما تخرم مشیتها مشیه رسول الله صلی الله علیه و آله » و راه رفتشان چنان بود که گویا پیامبر صلی الله علیه و آله راه می روند. (همانند پیامبر با وقار راه می رفتند. پس عجله ای در کار نبوده است که تند بروند) «حتی دخلت علی ابی بکر المسجد و هو فی حشد من المهاجرین و الانصار و غیرهم . فنیطت دونها و دون الناس ملاءه فجلست.» ابوبکر با عده زیادی از مهاجرین و انصار و دیگر افراد در مسجد نشسته بودند که حضرت وارد شدند، و با آمدن حضرت پرده ای بین ایشان و مردم آویخته شد. (همانند امروز که مردان و زنان در مسجد با پرده فاصله است) حضرت زهرا سلام الله علیها نشستند.« ثم انت انه» و چنان از سوز دل ناله زدند که «ارتجت لها القلوب» قلبها لرزه در آمد (آه که از زهرا بلند شد) « ذرفت لها العیون» و اشکها جاری شد.

« و اجهش القوم لها بالبکاء و النحیب» و مردم را به گریه و ضجه واداشتند«فارتج المجلس» و مجلس را منقلب کردند.«ثم امهلت هنیه »سپس لحظه ای درنگ نمودند«حتی اذا سکن تشیج القوم و هدات فورتهم »تا صدای ناله های مردم خاموش گردید و از جوش و خروش افتاد.« افتتحت الکلام بحمد الله و الثناء علیه و الصلاه علی رسوله،»با آرمش مجلس، حضرت صحبت خود را با حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر صلی الله علیه و آله آغاز نمود،« فعاد القوم فی بکائهم.» مردم با شنیدن کلام آن حضرت بار دیگر شروع به گریه کردند،«فلما امسکوا عادت علیه السلام فی کلامها »و حضرت برای بار دوم سکوت کردند، و هنگامی که مردم آرام گرفتند صحبت خود را از سر گرفتند .(8) به همین قدر اکتفا می کنم. واقعا جامعه به این معارف بلند نیازمند است.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست

چون خطبه اول زیاد طول کشید، خطبه دوم را کوتاه خدمتتان عرض می کنم. یکی از آقایان در جلسه ستاد نمازجمعه ، می گفت یک عده می گویند : شما در خطبه های نماز بیشتر مسائل عبادی را بیان می کنید و کمتر مسائل سیاسی را مطرح می کنید. اولاً عبادت و دیانت ما عین سیاست ماست. سیاست ما هم عین دیانت ماست. چه بسا بعضی مسائل را در قالب یک داستان بیان می کنم و مسائل سیاسی در لابه لای این داستانها نهفته است و هدفی را که من باید در خطبه دوم و در قالب مسائل سیاسی بگویم را بیان می کنم. منتهی از بیان برخی از مسائل به صورت مستقیم، پرهیز می کنم .«العاقل یکفی به الاشاره» آدم عاقل اشاره کنی ، متوجه می شود. مثلا حضرت زهرا در سخنان خودشان می فرمایند : می دانید چرا به این راه کشیده شدید؟ چون شما قرآن را پشت سر خود انداختید و حرف پیامبر را زمین انداختید. پیامبر فرمودند: دو چیز بین شما می گذارم : قران و عترت (9) و فرمود: از علی جدا نشوید ، حضرت زهرا(س) فرمود: از هیچ چیز در مورد شما نمی ترسم فقط از نفاق می ترسم. این یعنی جامعه اسلامی برای حفظ راه و شهدا و خون شهداو ماندگار شدن انقلاب باید وصیت امام را توجه کنیم . اجازه ندهیم اهداف انقلاب پشت سرگذاشته شودو دنیا گرایی سراغ ما بیاید . وقتی اصل قصه را تبیین می کنیم ، خودش یک درس سیاسی است . قرارنیست بنده در نماز جمعه بگویم حزب راست چه می گوید، حزب چپ چه می گوید ویا اصولگرا و اصلاح طلب چه می گوید. به هرحال در این مجلس، سلایق سیاسی متفاوت وجود دارد .ما دنبال ایجاد اختلاف نیستیم، سلایق افراد جای خودش محفوظ است، ما همه مسلمان و شیعه امیرالمومنین و پیرو امام هستیم. اگر از علی جدا شدید گمراه می شوید .اصل مطلب سیاسی همین است که از ولِّی جدا شدید، گمراه می شوید. مهمتر از این چیزی نیست.درزمان رسول خدا می گفتند : حسبنا كتاب الله . قران با عترت همراه است،راه امام راهی است که مقام معظم رهبری پیش پای ما می گذارند . نمی توان دم از امام زد ولی به مقام معظم رهبری که می رسیم، بگوییم ما رهبر را قبول نداریم. کسی که رهبر را قبول ندارد، امام را هم قبول ندارد. همانطور که کسی علی را قبول نداشته باشد،پیامبر و قرآن را قبول ندارد.دیگر چه چیزی بگوییم؟ قرار نیست در نماز جمعه به افراد و احزاب توهین کنیم. سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست . بنابراین اگر توجه کنید آنچه باید از خطبه اول و دوم دستگیر ما بشود ، ما به مسائل می پردازیم مگر اینکه دیر به خطبه ها برسید و یا حواستان به خطبه ها نباشد که اینها امری جداگانه است.

حادثه دلخراش سقوط هواپیما تهران - یاسوج:

چند حادثه دلخراش در این هفته داشتیم. یکی حادثه سقوط هواپیمارا در این حادثه داشتیم که واقعا مصیب زده شدیم. بیش از 60 نفر از هموطنانمان در این حادثه سقوط هواپیما ، کشته شده اند. صحت و سقم این خبررا نمی دانم ولی می گویند اعلام کرده بودند هوا نامساعد است ولی شرکت آسمان به خلبان گفته بود باید پرواز کنی و در عین حال خلبان هم آدم با تجربه ای بوده است و هواپیما هم از رده خارج نبوده است و ازجنس هواپیماهایی بوده است که در طول سالها پرواز در ایران و خارج داشته است وحوادث آن شاید به ده مورد نمی رسد ولی حادثه رخ داده است. می گویند دنا آخرین کوهی بوده است که خلبان باید پشت سر می گذاشت ولی حادثه اتفاق افتاد. باید از مدیران و مسئولین تشکر کنیم و دیدیم که با چه زحمتی هلال احمر و همه دست اندرکاران بسیج شدند تا در این برف و کوران جنازه هارا پیدا کنند.

حادثه دلخراش خیابان پاسداران تهران:

حادثه دوم در شب شهادت حضرت زهرا رخ داد که دو نفر یک ماشین را دزدیدند و کار به شکایت خصوصی رسید، نیروهای انتظامی دزد و سارق را دستگیر می کنند، از قضا اینها از فرقه دراویش بودند و یک عده از اوباش جمع می شوند تا آنها را آزاد کنند، نیروی انتظامی هم که وظیفه اش این است به این مسئله رسیدگی کند، بعد هم که دیدیم چه حادثه دلخراشی را به وجود آوردند وکار به کجا رسید .جنس کار از نوع نفاق و داعشی و دشمنی بود که سوار بر اتوبوس شدند و عده ای را زیر گرفتند که به شهادت چند تن از عزیزانمان از نیروی انتظامی منجر شد. عزیزانی که تازه لباس پوشیده بودند و آماده خدمت شده بودند. اسم آنها درویش یا هرچیز دیگری، این حرکات داعش مسلک است که مردم نمی توانند تحمل کنند. الان در همین شهر هستند عده ای که مغازه مردم را آتش بزند و شعار بدهند و مردم و کاسبان تحمل نمی کنند. امنیت بسیار مهم است ،اگر امنیت نباشد ،هیچ چیز ارزش ندارد .مردم آرامش و آسایش می خواهند . آرامش و آسایش باید با امنیت همراه باشد واگر نا امن باشد ، سخت می گذرد. اگر یک مغازه دار ، شب در مغازه را قفل کند و یک سارق به سمت او بیاید ، حتی چیزی هم سرقت نکند ،چه حالی دارد؟

بالاترین نعمت امنیت:

امنیت بسیار مهم است . ما واقعا بالاترین نعمت داریم که از برکت امام و انقلاب و شهدا و دستگاههای امنیتی بسیج و سپاه است. کشور ما در گلستان است و دور تا دور ما در آتش و جنگ است. ناامنی های در خود انگلیس و فرانسه و امریکا ببینید . دشمنان ما هم هرچندوقت یکبار شعار حفظ حقوق بشر میدهند .چندوقت پیش در مونیخ نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی تکه آهنی را در دست گرفته است که این پهباد ایرانی هاست و دلقک بازی در آورده است و که ما به ایران حمله می کنیم. تو غلط می کنی!! حزب الله و فلسطینی ها تعداد کمی بودند وبا دست خالی شما را به روز سیه نشانده اند. حال شما از راه دور ایران را تهدید می کنید؟ ایران مانند یک درخت تناوری است که طوفانها نمی توانند آن را از پای دربیاورند. چند روز قبل فرماندهی سپاه می گفت : موشکی را ساخته ایم که هیچ کشوری چنین تکنولوژی بومی نداردکه اگر اعلام کنیم خواب از چشم نتانیاهو و دشمنان می پرد.

باز برمی گردیم به مسائل داخلی و ختم کلام

فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان را در این هفته داشتیم که مطالب مهمی را فرمودند : هدف این باشد که محرومین رسیدگی شود. پابرهنگان ، همین مردمی که به اسلام و انقلاب پایبند هستند. آنهایی که در راهپیمایی وجهاد و نماز جمعه حضور دارند. نیاز به حل مشکلات دارند. وبه توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی ، نگاه به داخل و قدرت و توان داخلی و استفاده از ظرفیت داخل و استفاده صحیح برای حل مشکلات کشور تاکید داشتند.

مسلمانان در طول تاریخ هروقت به حرف پیامبر گوش دادند در جنگ و امورات دیگر موفق شدند و هرکجا حرف پیامبر را زمین گذاشتند ، ضربه خوردندو شکست خوردند . امروز هم همین طور است ، مسئولین ما هرکجا حرف و فرمان رهبررا گوش دادند و فرمانش را اطاعت کردند و به حرف ولی توجه کردند، پیروز شدیمو هرکجا سست آمدیم در همه جا شکست خوردیم. رهبر انقلاب یک متخصص کارکشته دینی است که سخن او برخواسته از قرآن و روایات است که دین و جامعه را می شناسد و در هدایت گری جامعه سالها تجربه دارد. علاوه بر آن دهها کارشناس خبره مسائل را بررسی می کنند و راه حل مناسب را پیدا می کنندو به ایشان گزارش می دهند. تنها راه نجات توجه به فرمایشات ولی و رهبر است که موجبات پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم می کند.

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- الاسرار الفاطمیه، ص 99، للشيخ محمد فاضل المسعودي.

2- معانی الاخبار، صدوق، ص 114; فرائد السمطین، ج 2، ص 16.

3- الغیبة، شیخ طوسی، ص 286، مؤسسة المعارف الاسلامیة، قم، 1417 ه - ; الاحتجاج، طبرسی، ج 2، ص 537، (بدون کلمه «لی ») ; بحارالانوار، ج 53، ص 180.

4- ریاحین الشریعة، ج 2، ص 326.

5- شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج ۱۶، ص ۲۸۴

6- مستدرک الصحیحین، ج 3، ص 153

7- بلاغات النسأ، تأليف أحمد بن طيفور، ص32

8- مختصر بصائر الدرجات، تأليف حسن بن سليمان حلّي ،ص456 / بلاغات النسأ، تأليف أحمد بن طيفور، ص 26

9- مختصر بصائر الدرجات، ص ۹۰ / بحار الأنوار، ج ۲۳، ص ۱۴۰، ح ۹۱



http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6355.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6356.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6357.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6358.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6359.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6360.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6361.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/6362.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6363.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6364.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.