سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نماز جمعه یازدهم اسفندماه96 شهرستان زند به امامت حجت الاسلام سلطانی امام جمعه موقت

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 351 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1396.12.12
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام سلطانی امام جمعه موقت مورخه96/12/11



حجت ااسلام سلطانی خطیب جمعه موقت شهرستان زرند در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روایتی که خداوند به حضرت موسی فرمود، بیان داشت : ما ۶ نکته را در ۶ مرتبه قراردادیم و مردم در جای دیگر دنبال آن می گردند و و تا زمانی که جای دیگر دنبال آنها هستند به آنها نخواهند رسید .

اولین نکته از آن ۶ مطلب این است که خداوند می فرماید: ای موسی راحتی را در بهشت قرار دادم اما مردم در این دنیا دنبال آن می گردند و اگر بررسی کنیم در این دنیا هیچکس راحتی مطلق ندارد شاید از لحاظ مالی کامل باشد ولی در جای دیگر مشکل دارد ،و اگر بیشتر بررسی کنیم خیلی ها عبادت می کنند اما خداوند را اطاعت نمی کنند . عبادت در کنار اطاعت معنا پیدا می کند.

دومین نکته ای که خداوند به حضرت موسی فرمود : چنین است که ای موسی بلند مرتبگی و مقام را در فروتنی قرار دادم اما عده ای بواسطه مقام ، پست و پول در این دنیا تکبر می کنند.

سومین نکته که خداوند به آن اشاره کرده است چنین است که ای موسی عزت را در نمازشب قرار دادم کسانی که نماز شب را در نیمه های شب بخوانند من آنها را به مقام خواهم رساند و مسیر عزت نمازشب است.

وی در خطبه دوم نمازجمعه بعد از دعوت به رعایت تقوای الهی به مناسبت های پیش رو اشاره کردند:

سالروز وفات حضرت ام البنین(ع):

امروز ۱۱ اسفند سالروز وفات حضرت ام البنین که بعنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا هم نیز نامگذاری شده است .
حضرت ام البنین ۴ فرزند خودش را فدای اسلام کرد .و نباید فراموش شود و مبلغین باید بیشتر روی این شخصیت بزرگوار کار کنند و این شخصیت والا باید به مردم بیشتر شناخته شود .

سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

14 اسفند ماه روز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) می باشد که امام راحل این کمیته را در بدو انقلاب تاسیس کردند که به داد مستضعفین جامعه برسد و تاکنون نیز به خوبی فعالیت کردند.

مردم خیر و بزرگوارمان در بحث نیکوکاری که از ۱۴ تا ۲۹ اسفندماه است مشارکت کنند و خیلی از مردمی که حداقل رفاهیات را نمی توانند فراهم کنند برایشان فراهم شود و مردم کمک های خودشان را به کمیته امداد بدهند تا به افراد بی بضاعت کمک کنند.

روز منابع طبیعی ودرختکاری:

15 اسنفد روز منابع طبیعی و درختکاری است که این بحث بسیار تا بسیار مهم است و نباید فراموش شود .

نام نویسی در حوزه های علمیه:

از فردا تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ حوزه های علمیه نام نویسی و ثبت نام دارند و فرزندان خود را تشویق کنید یا اگر مشتاق هستند برای کسب علوم مذهبی فعالیت کنند سد راه آنها نشوید. اگر امروز فاصله افتاده بین عقاید مردم و جوانان افتاده مقصر ما مبلغین هستیم و روایتی که در خطبه اول گفتیم مبلغین کسانی هستند پا جای پای پیغمبر و اهلبیت پیغمبر گذاشته اند و این مسیر را باید ادامه دهند بدون ترس که خداوند آنها را یاری میکند.

مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن ماه در جمع مردم آذربایجان شرقی چهار مطلب مهم را بیان کردند:

نکته اول انقلاب اسلامی و کارکرد اصلی آن است.

دومین نکته بحث اسیب شناسی انقلاب است.

سومین نکته اولویت ها و الزامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی است.
چهارمین نکته که سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی به ان اشاره کرده اند بحث آینده انقلاب اسلامی است.

آسیب شناسی را بیشتر بخواهیم تحلیل کنیم تغییر و تحولات را بیشتر بررسی کنیم و اگر آسیب شناسی نکنند این مقطع انقلاب دچار خیلی از مشکلات میشود و رهبری بصورت مستقیم خیلی از نکات را بیان داشتند و فرمودند : اگر انقلاب به آفاتی چون اشرافی گری و دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده خواه روی و تکیه به خارجی ها تکیه کنند و این انقلاب دچار ارتجاح )بازگشت به عقب) خواهد شد و از این شفاف تر نمیشود مطالبی را گفت ، بارها نیز رهبری بیان داشتند و در سال ۸۰ نیز در بحث مفاسد_اقتصادی مطالبی بیان کردند ولی کسی گوش نداد.

کشورهای همسایه منتظرند که رهبری کی صحبت کند و مسیری را باز کند برای پیشرفت همچنین امام راحل فرمودند: که خدا نیاورد روزی را که سیاست مسئولین ما که پشت کردن به محرومین و رو آوردن به اغنیا باشد و اکنون داریم این مطالب را مشاهده می کنیم .

عده ای می گویند که ما جناحی صحبت میکنیم خداوند نیامرزد کسی را که در این جایگاه جناحی صحبت میکند و بارها و بارها گفتیم که جناح بازی را رها کنید تا پیشرفت کنیم با این وضع فردای قیامت باید جوابگو باشیم.

مردم ما انقلاب کردند که وضعیت ما سمت و سویی نرود و جناحی نشود ولی متاسفانه در دو جناح کارهایی کردند که دشمنان از آن سواستفاده کردند . و اگر براساس انقلابی بودن پیش نرویم مدیون خواهیم بود ما نشان دادیم که اگر بخواهیم میشود شهرمان را همانند دیگر شهرها زیباتر بکنیم در تمامی مسائل همچون اقتصاد و دیگر مسائل.

اکنون در بحث اقتصاد_مقاومتی که رهبری بارها گفتند ولی هنوز هم عقب هستیم و باید بیشتر کار کنیم.

کارافرینی ها در حال انجام است ولی بعد از یک مدت رویکرد تغییر می کند و مثلا در جایی بعد از انکه فعالیت فلان شرکت نیروهای ایرانی خود را بیرون کرد و کارگر افغانی استخدام کرد و هربار که گفته شد گفتند افغانی ها بهتر کار می کنند.

بزرگواران باید تعامل کنند و در خیلی از مسائل طعم واقعی انقلاب را به مردم بچشانیم . حرفهای ما جناحی نیست و دلسوز مردم هستیم .الان وقتی که وارد مسجد می شویم چندین متکدی جلوی شما را می گیرند خوب اینها نیازمند هستند که باید به این نیازمندان رسیدگی شود .




http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6402.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6403.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/x6404.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.