سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت زنده نگه داشتن معارف/ اهل بیت(ع)/یک بلوار به نام آیت الله جعفری نامگذاری شود

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 407 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.02.16
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/02/14



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه و در این روز عید، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، عزیزانمان از سپاه و آموزش و پرورش ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم و نیز سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای ایزدی مسئول عقیدتی سپاه زرند ،صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم

شنبه ، 15 ارديبهشت روز بزرگداشت محدث بزرگ شيخ صدوق است و چهارشنبه، 19 ارديبهشت هم روز بزرگداشت محدث بزرگ ثقه الاسلام شيخ كليني است. این دو عالم بزرگ شیعه، نقش مهمی در حفظ علوم و احادیث اهل بیت داشتند . این هفته به نام این دو بزرگوار نامگذاری شده است.

از طرفی شهادت استاد مرتضي مطهري و هفته معلم و هفته عقیدتی در سپاه نیز می باشد. سعی می کنم همه این موارد را در بحثی که پیرامون اهمیت احیای امر اهل بیت ارائه می دهم، خدمتتان عرض کنم.

تقابل حق وباطل:

برادران و خواهران حق و باطل در کنار هم هستند، از ابتدای تاریخ ، تمام سعی کفار و مشرکین و منافقین این بود که نور حق و چراغ حق شود. اگر از حضرت آدم تا حضرت خاتم حضرت محمد (ص) و بعد از آن از امامت و ولایت امیرالمومنین تا امروز این خط را نگاه کنید، همه همّ و غّم دشمنان ،کفار ، منافقین و مشرکین این بوده است که حق شکست بخورد و باطل دولت پیدا کند و شیطان جولان دهد. در روایات اهل بیت(ع) خیلی سفارش شده است که حق و امر ما را زنده نگه بدارید.

اهمیت زنده نگه داشتن امر اهل بیت(ع):

امام رضا(ع) می فرمایند : « اَحيا اَمْرَنا ... » امر ما را زنده نگه دارید. احیا کردن امر یعنی زنده نگه داشتن راه و سیره حق . ما باید و راه حق و راه و ورش و سخنان امیرالمؤمنین(ع) و امام حسین(ع) را زنده نگه داریم و نگذاریم روش این راهنمایان حق سرد و خاموش شود. این است که امام رضا(ع) می فرمایند: شیعیان ما به دیدن هم بروید و امر ما را احیا کنید.

احادیث ما را یاد بگیرید که امر ما احیا شود . بنابراین وظیفه مؤمنین و شیعیان امیرالمؤمنین این است که اجازه ندهیم ، این نور خاموش شود.اباصلت هروی گوید امام رضا - جانم فدای او باد- فرمود: « رَحِمَ اللّه‏ُ عَبدًا أحيا أمرَنا » خدا رحمت کند آن کس که امر ما را زنده کند . گذاشتن نام ائمه بر روی فرزندان خود، نیز زنده نگه داشتن نام ائمه است.

خوشبختانه در تهران بیشترین اسمی که روی فرزندان خودشان گذاشتند ، امیرعلی و فاطمه بوده است. شرکت در مجالس شادی و عزای اهل بیت هم احیای امر اهل بیت است . وظیفه ما و همه شیعیان تا قیام قیامت، احیای امر اهل بیت و زنده نگه داشتن راه اهل بیت است. این اصل کلی است.

تلاش بنی امیه برای خاموشی نور اهل بیت(ع):

بنی امیه تمام تلاش خود را کرد تا نور اهل بیت را خاموش کنند. در زمان معاویه اجازه نمی دادند کسی نام علی را بر فرزندش بگذارد و دائما بر علیه حضرت علی(ع) جو سازی می کردند و کار به قدری پیش می رفت که مردم شام برای ثواب بردن، بعد از نمازهای خود و در نماز جمعه لعن علی(ع) را می کردند. بنی امیه تمام تلاش خود را کرد تا نور اهل بیت را خاموش کنند. دشمنان ولايت و اهل بيت ‏با تمام قوا كوشيدند تا آثار ائمه را از روى زمين بردارند. راويان حديث ولايت را در هر گوشه و كنار جهان،در زير هر سنگى به دست مى‏آوردند و مى ‏كشتند، اسم على و نام على هم جرم بود . تا به جائى كه وقتی مردى را كه نامش على بود، نزد حجاج بن يوسف ثقفى آوردند و حجاج از نام او پرسيد، گفت: پدر و مادرم مرا عاق كردند كه نام مرا على گذاردند. زمان بنی عباس هم همین طور بود.

در زمان رضا خان هم از برگزاری روضه و عزاداری جلوگیری می کردند. امروز هم داعش ،گروههای سلفی ،امریکا ، اسرائیل، انگلیس و آل سعود همه دست به دست هم داده اند تا این چراغ و نور اهل بیت که در ایران روشن شده است، خاموش شود. وقتی این سیر را نگاه کنید می بینید که چقدر دشمنی ها زیاد بوده است، این است که امام رضا(ع) می فرمایند: به دیدار هم بروید و امر ما را احیا کنید.، احادیث و کلام ما را یاد بگیرید و به دیگران هم بیاموزید. اگر در عبارات حضرت دقت کنید نکات ظریفی است ، حضرت می فرمایند: « رَحِمَ اللّه‏ُ عَبدًا أحيا أمرَنا » رحم الله کلمه بسیار زیبایی است ویک فعل ماضی است، نمی فرماید: ( یرحم الله ) در آینده خدا رحمت کند بلکه می گوید : رحم الله خدا رحمت کند ، یعنی از همین الان مورد رحمت واسعه و عنایت خداوند قرار گرفته است کسی که امر ما را زنده بکند. اباصلت می گوید: « فَقُلتُ لَهُ: وكَيفَ يُحِيي أمرَكُم؟ » عرض كردم: چگونه امر شما را زنده کند؟ « قالَ: يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ » فرمود: تعاليم ما را فرا گيرد و آنها را به مردم بیاموزد؛ « فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا » زيرا اگر مردم زيبايي هاى سخن ما را بدانند، بى گمان از ما پيروى می کردند. (1) وقتی مردم از اخلاق ما باخبر بشوند، از خیرخواهی و علاقه ما به مردم با خبر باشند ما را دوست خواهند داشت و تابع ما می شوند.

از جمله کسانی که امر اهل بیت را احیا کردند، ابن اثیر است . ابن اثیر یک عالم بزرگ اهل سنت است که یک جمله دارد که می گوید: در میان شیعیان هر صد سالی، یک نفر مجدد، نگهبان و احیاکننده اسلام است. مثلا اگر یک قلعه یا یک ساختمان چند سالی یکبار تجدید بنا نشود، تخریب و نابود می شود. در مذهب شیعه هم هر صد سالی یک نفر می آید و این مذهب را زنده می کند.

مرحوم کلینی احیاگر مذهب شیعه:

از جمله کسانی که مذهب را زنده کرده است، مرحوم کلینی است که تقریبا در دوره صغری امام زمان زندگی می کرده است و از شاگردان امام حسن عسکری احادیث را شنیده است، این آدم واقعا عاشق اهل بیت بود و تمام تلاش کرد تا امر اهل بیت را زنده کند. سفرهای زیادی رفت و خون دل های زیادی را خورد و هرجا می شنید محدثی کلامی از اهل بیت را می داند، کوتاهی نمی کرد. آن هم در قرن سوم با آن امکانات بسیار کم و سختی های زیادی که وجود داشت، این احادیث را حفظ کردند. کار بسیار بزرگ و سختی است .

اهتمام حضرت فاطمه(س) به احادیث نبوی

از برخورد حضرت فاطمه علیها السلام نسبت به حفظ و نگهداری احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) چنین بر می آید که وی به احادیث و آثار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیش از هر چیز اهمیت می داد تا جائی که روزی برای لحظاتی یکی از همان احادیث را در کنار خود ندید، سخت بر آشفته و از خادمه خود خواست تا هر چه زودتر آن را پیدا نموده و حاضر سازد. نقل شده : مردی به حضور فاطمه علیهاالسلام رسید و گفت: ای دختر رسول خدا! آیا از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم چیزی نزد شما مانده است که به من عطا کنید؟ حضرت به خدمتکار خود فرمود: آن جریده ـ شاخه نخل ـ را بیاور. خدمتکار به جست و جو پرداخت ولی آن را پیدا نکرد. فاطمه علیهاالسلام فرمود: وای بر تو، آن جریده نزد من مساوی است با حسن و حسین! خدمتکار پس از برگشتن بسیار، آن را پیدا کرد و به خدمت فاطمه علیهاالسلام آورد و معلوم شد، موقع جاروب کردن، آن را هم در ظرف خاکروبه انداخته است. در این جریده حدیثی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نوشته بود .(2) برگزاری مجالس و نقل و بیان احادیث اهل بیت دین را زنده و حفظ می کند.

نقش مرحوم کلینی در حفظ آثار پیامبر(ص):

مرحوم کلینی در این مسیر زحمت زیادی کشیده است آن هم در زمانی که دروغ سازان از بنی امیه و معاویه و خلفا ، پول می گرفتند و جعل حدیث می کردند . مرحوم کلینی نقش مهمی را در حفظ آثار واقعی پیامبر و اهل بیت داشته است. کتاب کافی ایشان مشهور است که امام زمان تایید کرده اند و فرمودند : کتاب کافی برای شیعیان ما کفایت می کند. مرحوم کلینی یک دوره احادیث را به نام اصول کافی و یک دوره دیگر را به نام فروع کافی جمع آوری کرده اند. در هر خانه ای لازم است این کتاب باشد و امروز ترجمه شده است . امکانات و ابزارهای هدایت امروز زیاد است ولی متاسفانه ما اهمیت نمی دهیم. کلمات نورانی اهل بیت دل را زنده می کند و راه را نشان می دهد و احیای آنها در واقع خود انسان زنده می شود، مرحوم کلینی سالها زحمت کشید تا اصول کافی را نوشت.

شیخ صدوق دیگر احیاگر مذهب شیعه:

بعد از مرحوم کلینی از کسانی که مجدد شد ودین را احیا کردند و زحمت بسیار در این راه کشیدند، مرحوم شیخ صدوق است . مرحوم صدوق پدرش از علمای بزرگ قم است . ظاهراً بچه دار نمی شد، به وکیل خاص امام زمان نامه نوشتند که از حضرت بخواهید تا برایم دعا کند و خدا فرزندی به من عنایت کند.امام هم جواب نامه دادند و فرمودند: ان شاءالله خداوند یک بچه با برکت مؤمن ومتدین به شما عنایت می کند و شیخ صدوق به دنیا می آید و بعد از پیشرفت در علم، شیخ صدوق، سیصد کتاب را نوشته است .یکی از آن کتابها که مورد اعتماد است ما شیعیان چند کتاب داریم که مورد اعتماد است یکی اصول کافی شیخ کلینی و دیگری هم کتاب «من لایحضر الفقیه» شیخ صدوق است. این مرد خیلی زحمت کشیده است. علمای دین خیلی خون دل خورده اند، رنج ها برده اند . زمان قدیم مانند این نبوده است که حکومت شیعه باشد و سخنرانی و نوشتن کتاب و حدیث آزاد باشد و شیعیان آزاد باشند بلکه در زمان این بزرگواران ، گفتن نام علی و شیعه بودن جرم بوده است .در زمانی که شیعیان علی را میان دیوار می گذاشتند و زنده زنده دیوار می چیدند. این علما جان خودشان را کف دست گرفتند و احادیث ائمه را تکرار کردند و از امیرالمومنین دفاع کند تا نام مقدس مولا و علمشان بماند.این علمای برای دین خیلی زحمت کشیده اند .آیا حق شان نیست در خطبه های نماز جمعه ما از آنها تجلیل کنیم و نام آنها را ببریم ؟برادران و خواهران سعی کنید حداقل هفته ای یک حدیث از اهل بیت رادر مجالس خودتان بخوانید و وری آن فکر کنید. این احادیث ، دل را زنده می کند راه را نشان انسان می دهد.

معلمان احیاگران امر اهل بیت:

از جمله افراد دیگری که مکتب اهل بیت را احیا کردند، شهید مطهری(ره) است. امروز معلمین ما باید این راه را دانش آموزان نشان بدهند و امر اهل بیت را احیا کنند .هر کس در زندگی خودش به هر نحو که می تواند به اهل بیت خدمت کند ، در واقع به خودش خدمت کرده است. هر کس هر طور می تواند و هر قدر به اهل بیت ارادت دارد، برای اهل بیت کار کند . مثلا بگوید : خدایا من خالصانه این کار را برای امیرالمومنین انجام دادم. مجلس شادی و یا عزایی را برای اهل بیت برپا کند. بالاخره دست تان را از دامن اهل بیت کوتاه نکنید.هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه را هم تبریک عرض می کنم.سالروز بزرگداشت علمای برجسته اسلام شیخ کلینی و شیخ صدوق را هم گرامی می داریم.

سالم ماندن بدن مطهر شیخ صدوق پس ازسالها:

قبر شریف شیخ صدوق در شهر ری است . اگر به زیارت حضرت شاه عبدالعظیم رفتید حتما به زیارت این عالم بزرگ که دین ما را حفظ کرده است و زحمت بسیارکشیده است ، نیز بروید . زمانی مزار این عالم بزرگ را آب گرفته بود و تخریب شده بود، استاد بنایی را آوردند تا قبر را درست کند که دیدند سردابی زیر قبر درست شده است و بدن مرحوم شیخ صدوق تازه تازه پیدا شد ، انگار تازه از حمام آمده است و انگشتهای خود را که خضاب کرده بود هنوز خضاب داشت. 20 نفر از علمای بزرگ شهادت دادند از جمله پدر آیت الله مرعشی، سید محمود مرعشی شهادت دادند که ایشان شیخ صدوق است و بدن او بعد از سالها سالم مانده است.برادران و خواهران وقتی دست ما از اهل بیت دور نشود و به اهل بیت وصل باشیم، آدم زنده می ماند. عالمی که سیصد کتاب نوشته و امر اهل بیت را زنده نگهداشته است، خدا بدن او را نپوسانده و سالم نگه داشته است. حالا اینها روز قیامت چه عزتی و دارایی مذهبی دارند، خدا می داند .

خدایا به حق محمد و آل محمد به ما و نسل ما توفیق احیای امر اهل بیت را عنایت بفرما.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

یاد کردن از احیاکنندگان معارف اهل بیت:

از جمله راههای تقوی، احیای امر اهل بیت و زنده نگه داشتن یاد کسانی است که امر اهل بیت را احیا کردند. در شهر ما نیز علمای بزرگی امر اهل بیت را احیا کردند .کسانی که تمام هم و غم خود را برای احیای امر اهل بیت گذاشتند. آنها هم می توانستند دنبال تجارت بروند ولی دنبال دین خدا رفتند تا دین خدا را زنده نگه دارند از جمله حضرت آیت الله جعفری ، آیت الله سیدمحمد صالح موسوی ،خواجه فقیه و شیخ عبدالسلام که هر کدام در دوره خود زحمت بسیار کشیدند . باید نام و یاد این بزرگان و زندگی نامه آنها را زنده نگه بدارید .

یک بلوار به نام آیت الله جعفری نامگذاری شود

صحبت هایی شده است تا یک بلوار را به نام آیت الله جعفری نامگذاری کنند. این خواست ما ، روحانیون و همین طور خواست مردم است .مردم انتظار دارند تا قبر علمای آنها را درست کنیم، اینها برای ما خیلی زحمت کشیده اند . برخی می گویند می خواهید امامزاده درست کنید؟ مگر اینها امامزاده نیستند، امامزاده حتما باید بی سواد باشد؟ فقیه و مجتهد و عالم و مفسر قرآن است نباید قبر خوبی داشته باشد؟ اینها از علمای بزرگ هستند و به گردن ما حق دارند. با چه زبانی باید بگوییم احترام به اینها احترام به دین خداست و زنده نگه داشتن آنها زنده نگه داشتن امر اهل بیت است . اینها از سادات و علمای بزرگ شهرستان هستند. خداوند اجازه داده است که بر سر قبور فرزندان اهل بیت ذکر خدا را بگوییم وساختمان بزرگ ساخته بشود . حتی می توان ضریح ساخت تا جایی که بنده می دانم آنها سادات ذریه حضرت زهرا هستند و احترام و تکریم آنها بر همه ما واجب است. باید زنده نگه داشته بشود.

به یاد امام زمان(عج) باشید:

نیمه شعبان متعلق به حضرت صاحب الامر است،چه کارهایی باید انجام بدهیم ؟ اولاً نام حضرت که می آید به احترام او بلند شویم، برای چه بایستیم خاصیت آن چیست ؟ وقتی ما به امام زمان احترام بگذاریم بالافاصله حضرت نگاه می کندو مورد توجه و دعا قرار می گیریم. نقل شده است از امام صادق علیه السلام پرسیدند: آیا قائم متولد شده است؟ فرمود: «لا ولو ادرکته لخدمته ایام حیاتی» نه متولد نشده ولی اگر من او را درک می کردم، همه عمر را با خدمت گزاری او سپری می کردم .(3) اهل بیت نیز هنگامی که نام امام زمان را می شنیدند، به احترام حضرت قیام می کردندو می ایستادند و دست بر سر می گذاشتند و تعجیل فرج را می خواستند. از دیگر کارهایی که برای امام زمان می توان انجام داد، صدقه دادن است. بزرگانی مانند علامه امینی ایامی مانند محرم و عاشورا برای سلامتی امام زمان صدقه می دادند. امام زمان هم مانند ما یک انسان است و فرشته نیست و ممکن است به مریضی و سختی دچار می شوند وبه صورت طبیعی زندگی می کنندو جسم بشری دارند. این بود که علمای بزرگ در شب شهادت ائمه برای سلامتی امام زمان (عج) صدقه کنار می گذاشتند و گاهی خیرات می دادند.

یکی از روحانیون در تلویزیون صحبت می کردند که وقتی می خواهم صدقه برای فرزندانم بدهم ، اول برای امام زمان صدقه می دهم . مجالسی را به نام امام زمان برپا کنید که نام و یاد امام زمان را زنده نگه می دارد . برای فرج دعا کنید و همیشه به یاد حضرت باشید. امسال مراسم نیمه شعبان در زرند خیلی خوب بود. آن طوری که به بنده اطلاع دادند، جوانان به میدان آمدند و شربت و شیرینی پخش کردند و خوشحال بودند و بچه های مهدویت نیز خوب کار کردند، سرودهای خوبی هم ساخته بودند. همه این کارها خوب بود ولی باید همیشگی باشد . امام زمان فرمودند: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا می كنند و فرج ما می رسد. باید تشنه امام زمان باشیم و همواره به یاد حضرت باشیم. امیدواریم وظایف مان را نسبت به امام عصر انجام بدهیم.

خزانه داری امریکا متولی جنگ اقتصادی با ایران


نکته دیگر اینکه در این جنگ اقتصادی که امریکا با ما دارد ( خزانه داری امریکا متولی جنگ اقتصادی با ایران است) همان خطبه اول که خدمتتان عرض کردم : همه هم و غم دنیای کفر، شرک و نفاق این است که نور خدا در جمهوری اسلامی خاموش شود و نظام جمهوری اسلامی از بین برود. وقتی دشمنان در جنگ نظامی نتوانستند برما پیروز شوند امروز جنگ اقتصادی و تحریم راه انداخته اند.

مقابله با تحریم اقتصادی دشمن:

در تحریم چه باید کرد؟ دشمن می خواهد اقتصاد ما را زمین بزند. راه این است که خلاف خواست دشمن عمل کنیم آنها دنبال ورشکست شدن کارخانه های ما هستندو بیکاری جوانان را می خواهند تا ما محتاج آنها باشیم. ضد آن این است که چرخ کارخه های ما بچرخد و ما از تولیدات داخل کشور استفاده کنیم و کالای ایرانی انتخاب کنیم و این را یک کار خدا پسندانه ای برای خودمان بدانیم.اگر جنس ایرانی مشابه ، جنس مشابه خارجی است ، غیرت ملی داشته باشیم واز اجناس داخل استفاده کنیم .حتی در شهرستان ما باید از کالاهایی که داخل شهرستان خودمان تولید می شود استفاده کنیم. عده ای شیرینی می پزندو به کار مشغول هستند . در همین شهر هم تولید شهراستفاده کنیم تا کارخانه های شهرستان بچرخندو کسی که سرمایه اش را برای کار گذاشته است،بتواند کار کندو و رشکست نشود. اینها ثواب دارد.دوم مدیران ما توانمند کارآمدو متدین باشند و از زیر کار شانه خالی نکنند و خدمت به مردم را اصل بدانندو نه اینکه حقوق بگیرندو از زیر کار شانه خالی کنند. مدیران و مسئولین باید ساده زندگی کند و پرتحرک ،کاری و پیشرو باشند و توان داخلی را باور داشته باشند و به شعار « ما می توانیم» معتقد باشند. نه اینکه اگر یک مدیری در سطح کلان و یا وزیری بگوید: ما قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه‌سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم،مسلم است که ما نمی توانیم پیشرفت کنیم و همه چیز را باید از خارج وارد کنیم. باید به توان داخل کشور ایمان و باور داشته باشیم .

من دست هنرمند کاگر را می بوسم:

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران فرمودند : من دست هنرمند کارگر را می بوسم .چون کارهای بسیار خوبی توسط کارگران انجام شده بود و اجناس خوبی در کشور تولید شده است اینها را ما باید قدر بدانیم و حمایت کنیم. راه مقابله با جنگ اقتصادی امریکا تنها یک راه دارد آن هم : مدیریت انقلابی و خرید کالای ایرانی است که تا این توطئه امریکا شکست بخورد . ان شاءالله به اذن پروردگار شکست خوردن دشمن حتمی است . اگر به روند جهانی نگاه کنیم، روند رو به رشد نظام جمهوری اسلامی است و رو به افول دشمنان غربی است . بیشتر از این خستگی ایجاد نکنم ،صحبت های دیگری هم بود که همین میزان اکتفا می کنم.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- عيون أخبار الرضا عليه ‏السلام : ج1، ص 307 ، ح 69

2- سفینه البحار، ج 1، ص 229 و دلائل الامامه، ص 1.

3- مكيال المكارم ج2، بحار الانوار، ج 51، ص 148


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u456.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u457.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u458.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u459.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u460.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u461.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u462.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u463.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u464.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u465.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u466.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u467.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.