سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سرنوشت اسرائیل نابودی است/ آمریکا از اول هم به هیچ چیزی پایبند نبوده و نخواهد بود

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 422 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.02.30
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/02/28



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه :«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَيْکُمُ الصِّيامُ کَما کُتِبَ عَلَي الَّذينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شهدای خدمت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،سلامتی خودتان ،خانواده و فرزندانتان، ان شاءالله خداوند توفیق بیشتری را در این ماه نصیب ما بگرداند، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه و در این روز عید، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، جوانان و نوجوانان ، نمازگزاران عزیز در اولین جمعه ماه مبارک در مصلی پیامبر اعظم و از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، ستاد برگزاری نماز جمعه و عزیزانمان که مصلی بسیار زحمت کشیدند و مصلی را برای برگزاری نماز آماده کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم و نیز سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای نجفی ،صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

خدای متعال را شکرگزاریم که توفیقی عنایت فرمود و حیاتی به ما داد تا ماه مبارک دیگری را درک کنیم با چه زبانی باید خدا را شکر کنیم که توفیق نماز جمعه و روزه گرفتن را به ما در اولین جمعه ماه مبارک نصیب همه کرد.

آرزوی حضرت مریم بعد از مرگ

روزه گرفتن در هوای گرم از چنان ثواب و پاداشی برخوردار است که در منابع روایی نقل شده است حضرت مریم (علیه السلام) نیز پس از مردن آرزو می کند که به دنیا برگردد و در هوای گرم آن این واجب الهی را امتثال نماید، در روایت مرسلی از منابع روایی نقل شده است: «أَنَّ عِیسَى علیه السلام نَادَى أُمَّهُ مَرْیَمَ بَعْدَ وَفَاتِهَا فَقَالَ یَا أُمَّاهُ كَلِّمِینِی هَلْ تُرِیدِینَ أَنْ تَرْجِعِی إِلَى الدُّنْیَا قَالَتْ نَعَمْ لِأُصَلِّیَ لِلَّهِ فِی لَیْلَةٍ شَدِیدَةِ الْبَرْدِ وَ أَصُومَ یَوْماً شَدِیدَ الْحَرِّ ...‏» (2) حضرت عیسی (علیه السلام) بعد از وفات مادرش مریم او را صدا زد، و فرمود مادر با من صحبت کن آیا دوست داری به دنیا برگردی، «آری، آرزویم این است که در دنیا بودم و شب های سرد زمستانی را با مناجات و عبادت در درگاه خدا به بامداد می رساندم و روزهای گرم تابستان را روزه می گرفتم.»

واقعاً روزه گرفتن، نعمت والایی است که خداوند نصیب ما کرده است ، پیامبر خدا حضرت محمد(ص) می فرماید: « لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ ما فِی رَمَضانَ لَوَدَّ اَنْ یَکُونَ رَمَضانُ السَّنَةَ » (3) اگر بنده، ارزش و عظمتِ ماهِ رمضان را می دانست، آرزو می کرد تمام سال رمضان باشد. هر مقداری انسان به اثرات و عواقب کاری بیشتر آگاه باشد، اینکه این کار چه اثر و آثاری خوبی در آخرت داردو هرچه علم و اطلاع و آگاهی ما در هر کاری بیشتر باشد،آن کار را با ذوق و وشوق بیشتر و دقت تمام انجام می دهد . معمولا ما اگر با کاری دشمنی می کنیم برای این است که از عاقبت آن کار خبر نداریم.

چرا باید روزه بگیریم:

امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» (4) مردم دشمن علمی هستند که ندارند یا می‌فرماید: «مَن جَهِلَ شيئا عادَاهُ»(5) هرکس نسبت به چیزی جهل داشته باشد، با او دشمنی می‌کند. اگر بعضی افراد که با روزه گرفتن مخالفت می کنند، چون به فواید و آثار روزه گرفتن آگاه نیستند و برکات روزه را نمی دانند. چرا خدای متعال به ما دستور داد دهان خود را از خوردنی ها ببندیم یا روزه چه فایده ای دارد؟ گرسنگی و تشنگی و پرهیز از گناهان چه آثار و فلسفه ای دارد ؟ در کل به چه علت باید روزه بگیریم. همه ما می دانیم خدای متعال حکیم است و دستوراتش بر اساس حکمت است وبه هر آنچه که به نفع ما انسانهاست ، دستور داده است و از آنچه که مضر است، نهی کرده است. احکام در اصول فقه، تابع مصالح و مفاسد است. خداوند چون حکیم است و آفرینش ما نیز بر اساس حکمت است و او صلاح ما را از همه بهتر میداند و به آنچه برای ما ضرر دارد، آگاه تر است مانند سازنده یک دستگاه، اگر استفاده از آن دستگاه آسان باشد ،به همراه آن یک دفترچه و یا کاتالوک می فرستد و طرز استفاده را توضیح می دهد. ولی دستگاه که مهم باشد، همراه با کاتالوک، کارشناس هم می فرستند تا دستگاه درست نصب شود. خدای تبارک تعالی نیز قرآن و کارشناسی مانند پیامبر را برای هدایت ما انسانها فرستاده است . بعد از رحلت رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین اسدا... غالب و ائمه معصومین را جانشین او کرده است تا کار هدایت انسانها را برعهده گیرند. امروز هم هادی ما انسانها، حضرت صاحب الامر(عج) و در عصر غیبت ولی فقیه جامع الاشرایط که امروز نایب امام زمان (عج) حضرت آیت ا... خامنه ای (حفظ الله تعالی) هستند. خداوند آنها را برای هدایت ما فرستاده است و اگر دستور داده است که یک ماه دهان خود را بر روی خوردنی ها ببندیم و روزه بگیریم، حتما حکمت و فلسفه ای دارد . به تعبیر شاعر مولانا :

اين دهان بستي دهاني باز شد * كو خورنده‌ي لقمه هاي راز شد
لب فروبند از طعام و از شراب * سوي خوان آسماني كن شتاب
روح نیازمند توجه است:

خدای متعال نعمت های زیادی را در اختیار ما قرار داده است و فرموده است از آنها بخورید و بیاشامید. انسان مرکب از جسم و روح است.همانطور که جسم نیاز به توجه و غذا دارد، روح هم نیاز به توجه و غذا دارد.برای اینکه شبیه فرشتگان بشویم باید روزه بگیریم و دهان خود را ببندیم تا از رزق معنوی بهره ببریم. تا آنچه خوردنی و آشامدنی هست ، ترک نکنیم ،روح ما برای دریافت رزق معنوی آمادگی پیدا نمی کند. این چه رزقی است که پیامبر ما ، می فرماید: پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم ) : « لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ ما فِی رَمَضانِ لَوَدَّ اَنْ یَکُونَ رَمَضانُ السَّنَة »(6) اگر بندگان از برکت ها و حقایق ماه رمضان آگاهی می یافتند، آرزو می کردند که تمام سال، رمضان باشد.برادران وخواهران فلسفه عمیق روزه و بستن دهان از خوردنی ها، در یکی از فرازها و جملات نورانی حضرت زهرا (س) آمده است که می فرماید: « جَعَلَ اللّهُ ... الصِّیامَ تَثْبیتا لِلاْ خْلاصِ »(7) خداوند سبحان ، روزه را براى استقامت و اخلاص در اراده ، لازم دانست .

روزه برای انسان سازی است :

روزه ماه مبارک برای انسان سازی است ، تا انسان خود را برای خداوند خالص کند و قلبش جایگاه خداوند بشود. قران در ماه مبارک رمضان بر قلب پیامبر نازل شده است پس قلب ما نیز باید قرآنی شود در یک حدیث قدسی خداوند می فرماید: « الصوم لی و انا اجزی به »(8)روزه برای من است و من پاداش آن را می دهم.به دو طریق می توان این حدیث قدسی را معنا کرد. « انا اَجزی به » من خودم روزه را پاداش می دهم. در یک نحو قرائت « انا اُجزی به » من پاداش روزه هستم. حضرت زهرا می فرماید: با روزه ساخته می شوید، خالص می شوید و قلب شما خدایی می شود. در ماه مبارک رمضان، شیاطین در غل و زنجیر هستند و همه عوامل برای اوج گرفتن انسان ، فراهم شده است تا انسان به مقام قرب دست پیدا کند. این ماه خیلی قیمتی است. « تَثْبیتا لِلاْ خْلاصِ » به چه کسی انسان مخلص می گویند. کسی که اهل ریا نباشد.در عبادات دیگری که ما انجام می دهیم ،احتمال ریا وجود دارد .مثلا نماز ، در مسجد و مصلی اقامه می شود که همه می بینند.

مهمترین فلسفه روزه:

پرداخت زکات و کمک به فقرا را هم عده ای می بینند. سفر حج که می روید باید حلالیت بطلبید و خداحافظی کنید و در بازگشت، مردم به حاجی استقبال می آیند و ممکن است مقداری ریا نیز با اعمال مخلوط شود ولی روزه از جمله مهمترین عواملی است که بر قلب اثر می گذارد و مهمترین عامل برای تثبیت اخلاص است زیرا فرد روزه دار ، پیدا نیست که روزه دارد. مثلا الان در این جمع مشخص نیست که چه کسی روزه دارد وچه کسی روزه ندارد. شاید چند نفر مریض باشند و نتوانستند روزه بگیرند. روی پیشانی کسی ننوشته است که روزه دار است یا نه. برای همین روزه در رساندن انسان به اخلاص و خدایی شدن موثر است. منتهی خواهران و برادران ما یک روزه کامل داریم و یک روزه ناقص و بی ارزش. روزه ای کامل است که علاوه بر خوردن و آشامیدن همه اعضای بدن ، دست، زبان، پوست بدن و... باید روزه دار باشد حتی بالاتر قلب ما هم باید روزه باشد اینکه غیر خدا را نخواهیم و اجازه ندهیم به قلبمان وارد شود. روزه با این توصیف، سبب می شود، قلب انسان، جایگاه قرآن و جایگاه نزول قرآن و فهم معارف الهی خداوند می شود و زندگی انسان گلستان می شود. این مهمترین فلسفه روزه است که انسان اخلاق و رفتارش خدایی شود. با یک ماه تمرین است که جلو شهوات گرفته می شود وانسان خدایی شود و اخلاق او نیز خدایی و نورانی می شود. رزق معنوی و نورانیت به قلب او رسوخ پیدا می کند. البته روزه برکات دیگری هم دارد. اگر عمری باشد، در خطبه های دیگر از برکات روزه خواهیم گفت. پس برادران و خواهران سعی کنید از این ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده کنید. غیر خدا را از دل و قلب و اعضا و جوارح خود خارج کنیم تا به حقیقت روزه را که خدای متعال دستور داده است ،در این ماه مبارک دست پیدا کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

ثواب افطاری دادن به روزه داران:

در توصیه به تقوی سفارشی که رسول خدا حضرت محمد(ص) در ماه مبارک رمضان داشتند را خدمتتان عرض می کنم. رسول‌ خدا در خطبه‌ای که در جمعه آخر ماه‌ شعبان پيرامون فضيلت ماه رمضان‌ ایراد کردند، فرمودند: « أَیُّهَا النَّاسُ ... اتَّقُوا النَّارَ » با افطار دادن روزه‌داران، از آتش جهنم به پرهیزید « وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ اتَّقُوا النَّارَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ» اگر چه به نصف دانه خرما و یا به یک جرعه آب باشد. افطاری دادن در ماه رمضان بسیار سفارش شده است. حضرت(ص) در ادامه خطبه می فرماید : « أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ فَطَّرَ مِنْکُمْ صَائِماً مُؤْمِناً فِى هَذَا الشَّهْرِ کَانَ لَهُ بِذَلِکَ عِنْدَ اللَّهِ عِتْقُ نَسَمَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ » ای مردم! هر کس در این ماه روزه دار مؤمنی را افطار دهد، پاداشش نزد خدا ثواب آزاد کردن برده ای و آمرزش گناهان گذشته اوست. (9)اگر دیه یک زندانی اعدامی را بپردازند، چقدر ثواب دارد؟ افطاری دادن ثواب آزاد کردن زندانی را دارد . اینکه در روایات ، تاکید شده است که افطاری بدهید، فلسفه اش این است از خودمان بگذریم و به دیگران کمک کنیم. از خودمان باید بگذریم. از رسول خدا سوال شد، اگر درآمدی و امکاناتی برای افطاری دادن نداشته باشیم، چه کنیم؟ فرمودند: یک افطاری ساده ولو یک دانه خرما یا یک لیوان آب. افطاری ساده ،همان چیزی است که مقام معظم رهبری تاکید می کنند. پس ولو به نصف خرما باشد، می توانید خودتان را از جهنم حفظ کنید ولو با یک لیوان آب گوارا . هدف این است که انفاق در جامعه گسترش پیدا کند و در این ماه مبارک تمرین کنیم و به یاد دیگران باشیم. صله رحم کنیم و در همین افطاری ها گره ها باز می شود. البته افطاری ساده نه افطاری مسرفانه که اسلام افطاری مسرفانه را تایید نمی کند. افطاری دادن در روایات تاکید بسیار شده است، که چند روایت را خدمت شما عرض می کنم. شروع ماه مبارک رمضان است، ان شاءالله به خواست خدا به این دستور الهی اهمیت بدهیم.

آزاد کردن سی بنده مومن در ماه رمضان با افطاری دادن :

ابوبصير از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است كه فرمود: « أَيُّمَا مُؤْمِنٍ أَطْعَمَ مُؤْمِناً لَيْلَةً مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ » كسى كه در يكى از شبهاى ماه مبارك رمضان، مؤمنى را اطعام كند، « كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِذَلِكَ مِثْلَ أَجْرِ مَنْ أَعْتَقَ ثَلَاثِينَ رَقَبَةً نَسَمَةً مُؤْمِنَةً » خداوند براى اين عمل او پاداش آزاد كردن سى بنده مؤمن را در نامه اعمال او ثبت مى‏كند، «وَ كَانَ لَهُ بِذَلِكَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ » و همچنين بخاطر اين عمل او در نزد خداوند عزّ و جل يك دعاى مستجاب خواهد داشت.(10) در روایت دیگری هم امام صادق(ع) فرمودند: « من فطر مؤمناً كان كفّارة لذنبه إلي قابل» هر کس مومنی را افطاری دهد، کفاره گناهانش خواهد بود تا سال آینده « و من فطر اثنین کان حقا علی الله ان یدخله الجنه» و هر کس دو نفر را افطاری دهد، خدا بر خود لازم می داند که او را وارد بهشت کند.(11) امام کاظم (ع) نیز فرمودند : « تَفْطِيرُكَ أَخَاكَ اَلصَّائِمَ أَفْضَلُ مِنْ صِيَامِكَ » (12) افطارى دادنت به برادر مسلمانت از روزه داشتنت افضل است.این بخشی از روایاتی بود که خدمتتان عرض کردم. افطاری عیار بندگی است. این نشان می دهد ما چقدر از خود گذشته ایم و چقدر در ماه مبارک رمضان به دستور خداوند عمل می کنیم.

روزه تسلیم شدن در برابر دستورات خداوند:

فلسفه حج نیز همین تسلیم شدن در برابر خداست ، مثلا در اعمال حج به ما می گویند : هفت دور باید طواف کنید ، پشت مقام نماز بخوانید ،هفت صفا و مروه بروید ،مقداری از موی سر بچینید، در عرفات بمانید، شب مشعر بیایید ،در منا به ستونها سنگ بزنید و... همه اینها را ما بدون چون و چرا می پذیریم و انجام می دهیم. روزه هم همین است ، برای این است یاد بگیریم بجای هوای نفس،به دستورات خدا چشم بگوییم . فلسفه افطاری نیز تسلیم شدن در برابر دستور خداست. تا به حال به هوای نفس چشم می گفتیم، الان به دستور الهی چشم بگوییم. در این ماه باید نگاه به فقرا داشته باشیم و درد گرسنگی که آنها در طول سال می کشند را در این ماه بکشیم. البته روزه برکات بسیار دیگری هم دارد که مجال گفتن آن نیست.

زیر پا گذاشتن برجام توسط امریکا:

نکته دوم : همانطور که جناب آقای علیزاده هم اشاره کردند، رئیس جمهور شقی امریکا، متکبرانه قرارداد بین المللی برجام را که تمام کشورهای شرکت کننده آن را امضا کرده بودند و سازمانهای معتبر دنیا آن را تایید کرده بودند را یک جانبه رها کرد و آن را کنار گذاشت. امریکایی ها از ابتدا پایبند به هیچ عهدی نبوده و نخواهند بود. همان چیزی که رهبر انقلاب از قبل فرموده بودند. امروز می بینیم که این ملعونین، با انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مسلمانان جهان را تحقیر کرده اند. مسجد الاقصی، قبله اول مسلمین و شهر خداست که در یوم النکبت(سالروز تاسیس اسرائیل غاصب) به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب شد. متاسفانه سران کشورهای عربی همه سکوت کردند، این تحقیر مسلمانان است .آیا این تحقیر کردن و رودرروی مسلمانان قرار گرفتن عاقبت، پیروزی استکبار جهانی را به دنبال دارد؟ آیا باعث حفظ این غده سرطانی می شود؟ خیر .

اسرائیل نابود شدنی است:

سرنوشت اسرائیل ،سرنوشت محتوم الهی ومحکوم به نابودی است . استکبار جهانی قطعا شکست می خورد منتهی بیداری مسلمانان ،پیروزی آنها را زودتر رقم خواهد زد. از نظر دستگاه الهی ظلم سرنگون می شود منتهی مهم است که مسلمانان سراسر دنیا بیدار شوند و حرکت کنند اگر دشمنان ، مسلمانان را تحقیر کرده اند، یک روی سکه است و روی دیگر آن این است که هسته های مقاومت در سراسر جهان شکل بگیرد و همین باعث تسریع در نابودی استکبار جهانی می شود . ان شاءالله شاهد باشیم استکبار جهانی به رهبری امریکا گور خودش را از منطقه ما گم کند و شاهد نابودی استکبار باشیم.

روز ملی جمعیت:

این هفته روز ملی جمعیت نامیده شده است، پیامبر(ص) فرمود: ازدواج نمایید، زیرا من در روز قیامت به فزونی شما بر سایر امت ها افتخار می کنم.(13) امروز نسل شیعه به خطر افتاده است. دشمن برنامه ریزی کرده است که جلوی نسل شیعه و رشد جمعیت مسلمانان را در سراسر دنیا بگیرد. در زمان جنگ آنها حتی سیم خاردار به ما نمی دادند ولی برای عقیم شدن زنان، نخ بخیه را رایگان در اختیار ما قرار می دادند تا کسی بچه دار نشوند.دشمنان اسلام، برنامه ریزی کردند تا شیعه را در تله جمعیتی گیر بیندازند و جلوی رشد جمعیت شیعه را بگیرند . امروز جمعیت شناسان اعلام کردند اگر کشوری 2.1 درصد رشد جمعیت داشته باشد، سن جانشینی خودش را دارد. هر زن و شوهری ، بچه جانشین خود را داشته باشند ولی متاسفانه سر جمع که به کشور نگاه می کنیم ،رشد جمعیت ما 1.6 درصد است. یعنی ما حتی سن جانشینی را هم ما نداریم. پدرو مادر از دنیارفتند کسی نیست که جای آنهارا بگیرد. درست است برخی خانواده ها سه یا چهار فرزند دارند.ولی برخی خانواده ها هم هستند که اصلا بچه دار نمی شوند و افرادی هستند که زدواج نکردند. متخصصان جامعه شناسی اعلام کردند که در مجموع ، آنهایی که ازدواج کردند اگر هر خانواده ای ، 4 فرزند داشته باشد، ما در سن جانشینی را داریم . ولی امروز اگر به اطراف خودتان نگاه کنید،خواهید دید که خانواده ها میانگین دو یا سه بچه دارند. و این معنایش این است که ما سن جانشینی را نداریم. امام (ره) فرمودند: اگر قرار به کاهش جمعیت باشد، این کاهش باید بعد از اینکه جمعیت کشور به دویست میلیون رسید، تفاق بیفتد. رشد جمعیت در کشورهای عربی اطراف کشور ما بسیار زیاد است ولی جمعیت شیعه روز به روزکمتر می شود که این واقعا یک خطر بزرگ است. پسرم میگفت : دو طلبه های چینی ازدواج کردند و برای تحصیل از چین به قم آمدند .آنها برای شروع زندگی مشترک هیچ امکاناتی نداشتند و دیگر طلبه ها حداقل امکاناتی را برای آنها فراهم کردند، آن دختر چینی گفته بود من برای ازیاد نسل شیعه قصد دارم 12 بچه به دنیا بیاورم. از کشور چین به ایران آمده و مسلمان شده و به فکر گسترش نسل شیعه است. وقتی فرهنگ الهی را یاد می گیرد ، می گوید من دوست دارم تا نسل شیعه را زیاد کنم.آنهایی که توانایی دارند و می توانند طوری برنامه ریزی کنند که حداقل 4 فرزند داشته باشند. طوری نباشد که فقط دو فرزند داشته باشد که آنها ازدواج کنند وشما سن تان بالا برود و با وجود پول و امکانات تنها بمانید و توانایی بچه دار شدن نداشته باشید. منتهی تربیت فرزند و حفظ جان مادر خیلی مهم است ولی حداقل رشد جمعیت کشور که بخواهد روی پای خودش بایستد این است که هر خانواده ای 4 فرزند داشته باشد. ان شاءالله که نسل شیعه ومحب و دوستدار مولا علی(ع) و حضرت زهرا(س) زیاد شود، صلوات بفرستید.

روز اهداء عضو:

روز اهدای عضو را در همین هفته داریم. اهدای عضو یعنی اهدای زندگی . از دو خانواده ای که عزیز دلشان فوت شد و اعضای بدنش را اهدا کردند و در واقع زندگی را به چند نفر دیگر هدیه کردند، تشکر می کنم، خداوند روح جوانان آنها را هم شاد کند، این باید یک فرهنگ شود.

کم آبی تهدیدی بزرگ برای شمال استان:

نکته بعد این است که کم آبی خصوصا در شمال استان یک تهدید بزرگی است .در کشاورزی این آب مانند قطره خون است باید از آن درست استفاده شود ،در خانه ها هم همین طور باید در مصرف آب صرفه جویی کرد. اگر این روند یک بار دیگر ادامه پیدا کند، در سالهای آینده مگر خداوند لطفی بکند وگرنه شمال استان دیگر جای زندگی کردن نیست. روز به روز خشکی زمین زیاد می شود ، خداوند کریم است و آب را در اختیار ما قرار داده است .هزاران سال این آب پربرکت در اختیار ما بوده است ولی ما سی سال بعد از انقلاب با حفر بیش از حد چاهها و به واسطه مدیریت غلط زمین ها و قنات ها را خشک کردیم. ان شاءالله خداوند رحمتش را بر ما نازل کند. اسراف گناه بزرگی است و موجب می شود خدا رحمت خودش را از ما می گیرد.ما نباید اسراف کنیم. اسراف در نان ، میوه ، آب و برق همه مکروه است. اینها نکاتی است که در ماه مبارک رمضان باید به آن اهمیت بدهیم .

حل مشکل بیکاری ناشنوانیان:

شهرستان زرند میزبان مسابقات فوتسال ناشنوایان است. از دادستان محترم و از جناب آقای مولا که زمینه آن را در در شهرستان فراهم کردند و عزیزان ناشنوا که ورزش کردندو مسابقه دادند نیز تقدیر و تشکر می کنم. یکی از مشکلات ناشنوایان، بیکاری است . می طلبد مدیران و مسئولین همت کنندو برای ایجاد اشتغال این عزیزان فکری کنند.

اهمیت دادن به تولید کالای ایرانی:

آخرین کلام ، اگر ما می خواهیم در مقابل استکبار مردانه بایستیم، باید دست بر روی زانوی خودمان بگذاریم و به تولید و کالای ایرانی اهمیت بدهیم. یک نکته ای را هم به کارخانه های داخلی شهرستان عرض کنم، مایحتاج خودتان را اگر در زرند موجود است، از کارگاههای داخل شهرستان بخرید. جوانان بیکار هستند، هر روز افراد زیادی به دفتر مراجعه می کنند که فرزندان بیکار دارند . کارخانه هایی که از این زمین آب و خاک استفاده می کنند، حق ندارند مایحتاج خود را از جای دیگر تهیه کنند، اگر موجود است از داخل شهرستان تهیه کنند.

خدایا به حق محمدو آل محمد، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه بقره ،آیه 183

2- بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 257 ، ح 14.

3- بحار، 93:346

4- نهج البلاغه، حکمت 438

5- امالی طوسی، 1082/ 494.

6- بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 346 ، ح 12

7- ریاحین الشّریعة : ج 1، ص 312

8- بحارالانوار، ج96، ص255.

9- خطبه شعبانيه پيامبر اکرم(ص)، وسائل ‏الشيعة ، ج 10 ،ص 314

10- ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 136

11- وسائل الشيعه، ج 7، ص 101

12- من لا يحضره الفقيه , ج 2 , ص 134

13- طباطبایی، محمد حسین، المیزان، ج 2، ص 277.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u557.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u558.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u559.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u560.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u561.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u562.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u563.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u564.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u565.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.