سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

روزه کارخانه انسان سازی/اروپا هم می تواند مثل آمریکا بد عهدی کند / کشور را به برجام اروپایی گره نزنیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 429 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.03.06
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/03/04




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای خدمت ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان ، خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه و در این روز عید، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ،ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ،از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم و از دست اندرکاران امور مصلی که مهیا کردند مصلی را برای برگزاری نماز جمعه و نیز سخنران قبل از خطبه ها بسیجی دلاور و قهرمان جناب سرهنگ ایرانمنش که به مناسبت فتح خرمشهر مطالب مهمی را ایراد فرمودند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

برادران و خواهران در خطبه گذشته خدمتتان عرض کردم. چرا خداوند دستور داده است ، دهانتان را ببندید و در ماه مبارک از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. سِرّ این دستور الهی چیست؟ روزه چه کارکرد و اثری دارد. روزه ابعاد مختلفی دارد هدف روزه انسان سازی است.

روزه کارخانه انسان سازی:

روزه کارخانه انسان سازی است . اگر انسانها درست و با اخلاق بشوند، همین دنیا بهشت می شود. ما ناهنجاری ها و آسیب هایی در جامعه داریم اختلافات خانوادگی موجب از هم پاشیدن خانواده ها می شود. منشا آن این است که اخلاق الهی حاکم نیست. اگر زن و شوهر و فرزندان آنان در این ماه مبارک و در کارخانه انسان سازی این ماه،به آن هدف والایی که خدای تبارک و تعالی برای روزه در نظر گرفته است ، برسند ، تمام این ناهنجاری ها برداشته می شود و تمام گرفتاری ها برطرف می شود و دیگر هیچ کینه و نزاع و اختلافی باقی نمی ماند.

روزه تثبیت اخلاص:

هدف روزه به فرموده حضرت زهرا(س) : «فَرَضَ اللَّهُ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلْإِخْلاصِ»(1) برای تثبیت اخلاص است. یعنی اخلاق والا و اخلاق خدایی داشتن.اینکه همه کارهای ما خدایی شود. اگر همه مردم در این یک ماه اخلاق ، رفتار و گفتار الهی وخدایی را تمرین کنند. جایی برای ناهنجاری و گرفتاری نمی ماند، این کارکرد روزه است.به هر اندازه که مادرجامعه ناهنجاری داریم این روزه از حقیقت خودش دور شده است. من ابتدا از روایات در باب ثواب و اهمیت روزه داری کمک می گیرم.

روزه زکات بدن است:

روزه ابعاد مختلف دارد که یکی از ابعاد آن اخلاص است که حضرت زهرا فرمودند، یکی دیگر از برکات روزه را پيامبر خدا صلى الله عليه و آله وسلم بیان می کنند: « لِكُلِّ شَيءٍ زكاةٌ و زكاةُ الأبدانِ الصِّيامُ »(2) هر چيزى زكاتى دارد و زكات بدنها، روزه است . زکات عامل رشد و نمو است . اگر بخواهیم گندم و جو نمو پیدا کند و برکت داشته باشد، باید زکاتش را بپردازیم. همین طور اگر بخواهیم جسم ما سالم بشود و نمو پیدا کند، راهش دادن زکات است .زکات بدن، روزه گرفتن است.

روزه بگیرید تا سالم بمانید:

در روایتی دیگر نیز پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند : « صُومُوا تَصِحُّوا » (3)روزه بگيريد تا سالم بمانيد . امروزه که این مطلب به اثبات رسیده است وهمه پزشکان تصدیق کردند. دنیای غرب هم به این نقطه رسیده است.پس یکی از برکات روزه ،سلامت جسم است .منشأ بسیاری از بیماری ها ،پُرخوری است .وقتی بدن استراحت می کند و پرهیز می کند. این باعث صحت و سلامت و ریشه کنی بیماری می شود.

روزه سپر آتش جهنم:

از دیگر برکات روزه در باب قیامت است. در گذشته در جنگ ها از سپر استفاده می شد که باعث می شد که جان جنگجو از تیر و شمشیر حفظ شودو درمان بماند . رسول خدا (ص) فرمود: « الصوم جنة من النار »(4) روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.»

روزه واستجابت دعا:

یکی دیگر از برکات روزه این است که در قیامت یک در بهشت مخصوص روزه داران است. کسانی که در دنیا اهل روزه بودند، برای ورود به بهشت از این در وارد می شوند. یکی از برکات روزه این است که دعا مستجاب می شود و دوتا خوشحالی و لذت دارد یکی وقت افطار یکی هم عندلقا ء ربه ، وقتی خدا را ملاقات می کند، روزه مایه خوشحالی اوست.

روزه وایجاد آرامش:

از برکات روزه ایجاد آرامش است، انسان را از اضطراب و نگرانی دور می کند. امروز چقدر جامعه از اضطراب و نگرانی پر شده است ومصرف قرصهای اعصاب زیاد شده است. رزوه درمان اضطراب است. در این باب امام باقر علیه السّلام فرمودند: « اَلصّيامُ وَ الْحَجُّ تَسْكينُ الْقُلوبِ »(5) روزه و حج آرام بخش دل هاست.

چه روزه ای کامل است :

ما یک روزه کامل داریم که مارا به این اهداف می رساند ، یک روزه ناقص داریم و یک روزه بی ارزش داریم که زحمتش هَدَر است. کدام روزه از همه کامل تر است و این جهان را می تواند گلستان کند. آن روزه ای که علاوه بر ترک خوردن و آشامیدن، اعضا و جوارح هم روزه باشد. اگر زبان حرمت ماه مبارک را رعایت کند، در خانه پرخاشگری دعوا و حرف ناسزا نداریم. اختلافات خانوادگی و طلاق گاهی منشا آن یک حرف کوچک است وقتی انسان در این یک ماه پرهیز کندو مراقب باشدو در یازده ماه بعدی هم ادامه دهد. دیگر طلاق و دعوایی نداریم. وقتی دست و چشم و گوش روزه باشد ،دیگر گناهی صورت نمی گیرد. همه اعضا و جوارح خودشان را ملزم می دانند که حرمت خدا و روزه داری را حفظ کنند. حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «صوم النفس عن لذات الدنیا انفع الصیام» (6) روزه نفس از لذتهای دنیوی سودمندترین روزه‌هاست. پس بالاتر از همه روزه ها ، روزه نفس است. اینکه روح و قلب هم روزه باشد. روزه دار باید مواظب هوای نفس خود باشد که شیطان نتواند در آن نفوذ کند و وجودش خدایی و مایه خیر و برکت شود.

این روزه کامل است که تنها خوردن و آشامیدن را ترک نکرده است بلکه همه اعضا و جوارح هم روزه هستند. اگر تنها نخورد و نیاشامد ولی اخلاق او فرقی نکند و پرهیز از گناهان نداشته باشد، این روزه داری چه فایده ای دارد. روزه خوب است تاثیر داشته باشد. این روزه ناقص و بی ارزش است ،چند گروه هستند که روزه شان هَدَر هستند.

روزه چه افرادی کامل نیست:

در روایتی از امام باقر علیه السلام در مورد روزه ناقص فرمود: روزه این افراد کامل نیست:

1 - « لاصیام لمن عصی الامام » کسی که امام (رهبر) را نافرمانی کند.( شِمر و عُمر بن سعد هم روزه می گرفتند ولی با امام خود مخالف بودند. روزه بگیری ولی با امام و رهبر مخالف باشی، روزه و نمازت ارزشی ندارد. باید ببینیم امروز ولی فقیه چه می گوید و در بحث اقتصادی چه فرمایشی دارد. روزه یعنی اینکه انسان تسلیم امر خداوند باشد تسلیم جانشین امام زمان باشی. این آثار روزه است. روزه بگیری و به رهبر توهین کنی،روزه ات ناقص است و ارزشی ندارد.)

2 - « و لا صیام لعبد ابق حتی یرجع » بنده فراری تا زمانی که برگردد.

3 - « و لا صیام لامراة ناشزة حتی تتوب »زنی که اطاعت شوهر نکرده تا اینکه توبه کند.( خانمی که در زندگی صبر و تحمل ندارد و ناشزه است وزندگی را بر میل خودش می چرخاند و مردش را بیرون کرده به حرف اوگوش نمی دهدو به همسرش ظلم کرده ویا بد می گوید.او هم روزه اش بی ارزش است .)

4 -« و لاصیام لولد عاق حتی یبر »
فرزندی که نافرمان شده تا اینکه فرمانبردار شود.(7)

کارکرد های روزه اگر هدف آنچه خدا مقدر کرده است و به آن گونه خدا فرموده عملی شود جامعه گلستان می شود. این ظرفیت روزه است. قرار نیست بر هر پلیسی یک پلیس گذاشته شود، ضامن اجرا باید در درون انسانها باشد. کسی که روزه می گیرد با دستش حق و ناحق نمی کند. با زبانش از باطل حمایت نمی کند و این باعث می شود تا همه چیز درست شود. روزه خیلی قدرت دارد اگر روزه کامل باشد ،یک داروی شفابخش برای انسان است.

روزه قلب مهمتر از روزه زبان:

امام علی علیه السلام فرمود: « کم من صائم لیس له من صیامه الا الجوع و الظما ... »(8) چه بسا روزه داری که از روزه اش جز گرسنگی و تشنگی بهره ای ندارد و اعضا و جوارحش روزه دار نیستند. حضرت زهرا علیها السلام فرمود: « ما یصنع الصائم بصیامه اذا لم یصن لسانه و سمعه و بصره و جوارحه. » روزه داری که زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نکرده روزه اش به چه کارش خواهد آمد.(9) هدف من از بیان این دو خطبه در باب روزه این است که زحمتی را که می کشیم بهترین نحو استفاده کنید و بالاترین نتیجه را به خواست خدا نصیب ما بکند.روزه قلب مهمتر از روزه زبان و روزه زبان هم مهمتر از روزه شکم و نخوردن و نیاشامیدن است.رعاین این مسائل، روزه را کامل می کند . روزه باید در رفتار، برخورد و گفتار ما تاثیر داشته باشد. ان شاءالله خدای متعال هدفی که روزه دارد وآن ساختن انسانی با اخلاق والاست را نصیب همه ما بگرداند.

خدایا آنچه را گفتیم و شنیدیم را محض رضای خودت قرار بده

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

برادران و خواهران خدای متعال را شکرگزاریم که توفیق عنایت فرمود تا بتوانیم در این ماه مبارک ، روزه بگیریم ودستورات پروردگار را انجام بدهیم. ان شاءالله که روزه ما روزه خاص الخاص باشد و بهره ما از روزه فراوان باشد. اولین نکته درخطبه دوم مسائل سیاسی روز را اشاره می کنم.

بهانه جویی های آمریکا تمام شدنی نیست:

همانطور مقام معظم رهبری فرمودند: استکبار جهانی به رهبری امریکا در واقع کاری به مسائل هسته ای ما ندارد.هسته ای را حل کنیم بحث حقوق بشر را پیش خواهد کشید که طبق خواست آنها رفتار کنیم. باز اگر حقوق بشر را حل کنیم، باز یک مسئله دیگر را پیش می کشند. استکبار جهانی دنبال نابودی ملت ایران است. دنبال خشکاندن ریشه ملت ایران (ملت شیعه پیرو امیرالمومنین ) است .آنها می خواهند ملت ما در صحنه نباشد تاکشور تبدیل به شیر بی یال وکوپالی شود که دندان هایش راکشیده اند و هیچ تاثیری ندارد و ما کاملا تسلیم آنها باشیم. از ابتدا هم آمریکایی ها این نیت را داشتند.آمریکایی ها به هیچ قاعده بین المللی و تعهدی پایند نیستندو عهد شکن هستند زیرا تفکر یهودی دارند .

تفکر یهودی – صهیونیستی دولتمردان آمریکایی:

یهودی ها پایبندی به عهد و پیمان ندارند. در قرآن به صفت بدعهدی شناخته شده اند. روح حاکم بر دولتمردان امریکا ،تفکر یهودی - صهیونیستی است. با کُره شمالی هم وارد مذاکره شدند، همین که کره شمالی تسلیم شد، آنها را تحریم کردند. در قضیه قذافی او را تهدید کردند و دیدید وقتی تسلیم شد، چه بلایی بر سر او آوردند. همین طور حُسنی مبارک .امریکایی ها به هیچ چیز پایبند نیستند. بیشترین نوکری را محمدرضا، شاه ایران در زمان طاغوت به امریکایی ها کرد ولی وقتی نیاز به کمک داشت ،حتی او را به کشورشان راه ندادند. اصلا خاصیت استکبار جهانی این است، استکبار از تکبر می آید، آنها به دنبال منفعت خودشان هستند. امروز هم دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند و از برجام خارج شدند و باز هم شاخ و شانه می کشند و تهدیدمی کنند که ایران به طور کلی از بحث دفاعی و موشکی خودش دست بردارد . حتی از برق هسته ای و پزشکی هسته ای نیز دست بردارد و یک مرده باشد که در هیچ چیزی دخالتی نداشته باشد .امروز هم دنبال تحریم های جدید هستند. می گویند ما چنان ایران را تحریم می کنیم که در صدساله گذشته هیچ کشوری را چنین تحریمهایی نکرده ایم. آیا اینها موفق می شوند وبه اهداف خود می رسند؟ خیر ؛ روند حرکت جمهوری اسلامی و سنت الهی این است که رئیس جمهور امریکاو هیئت حاکمه ا ش مانند بوش و ریگان در تاریخ دفن می شوند.

پیروزی مومنان یک سنت الهی:

به لطف خدا ،ملت ایران و پیروان اسلام ناب، روز به روز قدرتمندتر می شوند و اقتدار و عزت آن بیشتر خواهد شد. روند حرکت تاریخ به پیروزی مومنان منجر می شود، در این شک و شبهه ای نیست. منتهی الزاماتی دارد که زودتر این پیروزی اتفاق بیفتد . سنت الهی این است که استکبار جهانی شکست می خورد و نابود می شود ، وارث زمین انسانهای صالح خواهند شد. منتهی زودتر اتفاق افتادن این پیروزی بستگی به آمادگی و حرکت مدیران کشور ما دارد که چگونه حرکت کنند. آنچه خیلی مهم است جهت حرکت مدیران و مسئولین باید بر جهتی که ولی فقیه که از عقل و مشورت و وحی الهی کمک می گیرد و جامعه ما و جامعه بشری را هدایت می کند و جانشین حضرت صاحب است ،هم سو باشد. اگر جهت حرکت مدیران و مسئولین با جهتی که ولی می خواهد تنظیم بشود وخواسته آنها همان خواسته رهبر باشد که یک خواسته الهی است و هوای نفس در آن نیست ، این پیروزی خیلی زودتر از موعد اتفاق می افتد. در طول تاریخ مسلمانان هرجا به حرف رهبر خود عمل کردند، پیروز شدند. اگر ان شاءالله قسمت شود،به مدینه بروید، روحانی کاروان، محلی را به شما نشان می دهد که جنگ احد در آن اتفاق افتاده است و رسول خدا (ص) سربازان خودش را آنجا مستقر کرده است. اینها از دستور رسول خدا تخلف کردند و دشمن از پشت سرآنها حرکت کرده و جنگ پیروز را باختند. آیات آن هم در قرآن است.

نتیجه گوش کردن به حرف ولِّی و رهبر:

این برای ما یک درس است ، هرکجا ما به حرف رهبر گوش دهیم پیروز شدیم. زمانی از حضرت امام(ره) سوال کردند، ناو های امریکایی قصد دارند وارد خلیج بشوند، امام فرمود: اولین ناوی که وارد خلیج شد را بزنید. دیگر جرات نمی کنند بیایند. ما هرکجا حرف ولِّی را که حرف خدا و حرف حق است را فرمان بردیم ، شهد پیروزی را چشیدیم و هرجا گوش ندادیم ، همان جا شکست خوردیم. در قضیه برجام ، استکبار جهانی امریکا خارج شده است و 5+1 ما مذاکره کردیم الان شده است 4+1 . قبلا برجام اروپایی - امریکایی بوده است، الان برجام اروپایی شده است. اگر همه چیز کشور را به برجام اروپایی گره بزنیم . رهبر انقلاب فرمودند: این مارا به پیروزی نمی رساند، چون سابقه بدعهدی اینها مشخص است . همین الان هم شرکت های اروپایی که با ایران کار می کنند ،دنباله رو امریکا هستند و جرات ایستادگی ندارند.

شرایط مقام معظم رهبری در برجام اروپایی:

شرایطی را مقام معظم رهبری اعلام کردندو فرمودند: باید از اروپایی ها تضمین بگیرید وگرنه ما به شرایط اولیه خودمان برمی گردیم. و شرایطی را فرمودند که خدمتتان عرض می کنم.

اولاً مسائل را واقع بینانه ببینید و به مردم هم واقعی بیان کنید. گفته شده: در قصه برجام صد میلیارد دلار بعد از برجام وارد کشور شده است، در صورتی که دروغ بود و یک ریال هم نبوده است. اقتصاد کشور با برجام درست نمی شود. سران سه کشور اروپایی باید متعهد شوند که در بحث موشکی و در بحث حضور منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، دخالت نکنند. و با هرگونه تحریم امریکا علیه جمهوری اسلامی مقابله کنند.اگر امریکایی ها مانع از فروش نفت ایران شدند، کشورهای اروپایی که متعهد شدند، تحریمها برداشته بشود باید نفت ما را به میزانی که مورد نیاز است، خریداری کنند.

بانکهای اروپایی دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با جمهوری اسلامی را تضمین کنند.و فرمودند اینها را از اروپا تضمین بگیرید که اروپایی ها به این قولها عمل کنند تا کلاه گشاد دیگری بر جمهوری اسلامی گذاشته نشود.

دولت خدماتش را به مردم بیشتر کند:

رهبر انقلاب به مسائل داخلی هم اشاره کردند و فرمودند: وضع کنونی تعریفی ندارد، دولت باید خدماتش را نسبت به مردم بیشتر کند.گران فروشی و مشکلات دیگری که هست را دولت وارد بشودو برطرف کند. باید باور کنید نسخه ای که غربی ها می پیچند حلال مشکلات کشور ما نیست. ما باید بر توان جوانان تحصیل کرده خودمان و توان داخلی تکیه کنیم وکارها را در حد اضطرار به خارجی ها بسپاریم. از ظرفیت های داخلی کشور و ذخایر طبیعی و معدنی و سرزمینی و نیروی انسانی با برنامه ریزی استفاده کنیم.این بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری بود. بعد فرمودند: اتاق جنگ اقتصادی در امریکا وزارات خزانه داری امریکاست. برای مقابله با این شرارت در مرکز اقتصادی دولت، باید یک ستاد مقابله با شرارت دشمن در جمهوری اسلامی تشکیل شود. اینها بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب در چند روز اخیر بود. نکات دیگری هم هست که به اختصار خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.

سالروز وفات حضرت خدیجه(س):

شنبه ۱۰رمضان وفات حضرت خدیجه(س) ام المؤمنین، (۳ سال قبل از هجرت) را داریم .تسلیت عرض می کنیم. واقعا اگر زحمات حضرت خدیجه نبود این گونه اسلام به سرعت پیروز نمی شد. ایشان همه جا حامی پیامبر خدا بودند، خدا حضرت خدیجه(س) را رحمت کند.

کمک به خانواده های زندانی:

روز نسیم مهر و کمک به خانواده های زندانی را داریم. اولین آسیبی که یک زندانی میزند، به خانواده خودش است. طلاق که یک ناهنجاری بزرگ است و هزاران گرفتاری ، ترک تحصیل و... نصیب خانواده زندانی می شود چون سرپرست و حامی خودرا از دست داده است. بنابراین هر کس به اندازه توانش به کارهای آنها رسیدگی کند. چه خوب است در ماه مبارک کمک به خانواده های زندانیان را مد نظر داشته باشیم.

سالروز پیرزوی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی:

شنبه ۵ خرداد سالروز پیروزى حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستى (1379 ش) را داریم. حزب الله یک بارقه ای از جمهوری اسلامی است. لبنان را گرفته بودند و سواحل لبنان دست ارتش امریکا و کشورهای غربی بودو بیروت را محاصره کرده بودند،این کشور روز به روز ذلیل می شد. بچه های شیعه در جنوب لبنان، حزب الله را تشکیل دادند.تفکر آنها بر اساس اسلام براساس تفکر سیدالشهدا و تفکر امام و مقام معظم رهبری بودو این باعث شد تا لبنان را به عزت برسد، ارتش های غربی فراری شدند،صهیونیستها که آمده بودند بخش مهمی را از لبنان را اشغال کرده بودند نیز فراری شدند. در جنگ 33 روزه دید که حزب الله چه کرد.حزب الله یک پیش قراوول جمهوری اسلامی است، بسیجیانی هستند جان برکف و ارتش شکست ناپذیری را که بر تمام کشورهای عربی پیروز شده بود را ذلیل کردند. این نقش حزب الله است که مایه اقتدار است. خداوند رهبر حزب الله و بچه های حزب الله را حفظ کند.

سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون:

دوشنبه ۷ خرداد سالروز تأسیس مجلس شوراى اسلامى و روز قانون را داریم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: مجلس باید انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. در مقابل شرارت امریکا، مجلس باید ایستادگی کند ،این توقع مقام معظم رهبری است.

ولادت امام حسن مجتبی(ع):

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۵ رمضان ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) (۳ هـ ق) و روز اکرام و آغاز هفته كمك به محرومان و مستضعفان را داریم.همانطور که سیره اهل بیت حمایت از فقرا و یتیمان و بی سرپرستان بود، ماهم کمک کنیم. خدای متعال می فرماید: اگر می ترسید از دنیا بروید و بچه های یتیم داشته باشید تا زنده اید به بچه های یتیم مردم رسیدگی کنید. این طرح اکرام ایتام خیلی قیمتی است حتما عضو بشوید و هر ماهی مبلغی را بپردازید و سرپرستی یک یتیمی را به عهده بگیرید. هم در قسمت خانمها و هم در قسمت آقایان دوستان هستندو شما را راهنمایی می کنند.

چند مسئله داخلی شهرستان خدمتتان عرض می کنم. ما در آینده قصد داریم در مصلی اعتکاف برگزار کنیم. از امروز تصمیم گرفتیم زیر گنبد و جلوی جایگاه را مسجد قرار بدهیم ومسجد پیامبر اعظم نامگذاری شود. مسجد و مصلی پیامبر اعظم ،این قسمت مسجد می شودکه بتوانیم اعتکاف را برگزار کنیم.

نامگذاری خیابانی به نام آیت الله جعفری:

موضوع دیگر اینکه تشکر می کنم از شورای شهر در جهت نامگذاری خیابانی به نام آیت الله جعفری .اینها بزرگان ما هستند من عقیده ام بر این است که ما باید بزرگان خود را احترام کنیم، چه برزگان دانشگاهی و چه بزرگان حوزوی.کاش می شد در شهر و در طول مسیر خیابان، عکس بزرگانی را که به شهر خدمت می کردند را نصب و تکریم می کردیم. تا فرزندان ما با آنها آشنا بشوند و یاد آنها همواره زنده باشد. افراد زیادی خدمت کردندو از دنیا رفتند از جمله آیت الله جعفری. اینکه مردم زرند در نماز جمعه و راهپیمایی شرکت میکنند و دیندار هستند از برکت نفس گرم این افراد است. نباید در حق آنها ناسپاسی و ناشکری کنیم. در یکی از سایتها یک آقایی به این بزرگوار، توهینی کرده بود، شایسته انسان عاقل و فهمیده نیست که داشته های خودش را لگد مال کند. دربحث نامگذاری یک خیابان به نام آیت الله جعفری در شورای شهر دو نظر بود .یک نظر این بود که خیابان کمربندی اکبرآباد ویک خیابان دیگر مطرح شد و بحث شده بود که خیابانی را که به نام فرزند امام حاج آقا مصطفی است به طور کامل تغییر نام بدهندو اسم آیت ا... جعفری را بگذارند که مخالفت شد، ما هم مخالفیم. ماراضی نیستیم اسم فرزند حضرت امام حذف شد. این انقلاب از برکت انفاس قدسیه حاج آقا مصطفی است که از الطاف خفیه الهی است. طاغوت ایشان را به شهادت رساند تا در انقلاب اسلامی بعد از امام کسی نباشد. ولی همین امر موجب جوشش شد. شهادت آقا مصطفی مردم ایران را به حرکت درآورد. این مرد خیلی به گردن ما حق دارد ما هم راضی نیستیم. آنچه مورد توافق همه دوستان شورا قرار گرفت این بود که قسمتی از خیابان را به نام آیت الله جعفری نامگذاری شود. راه آیت الله جعفری در راستای همان راه حاج آقا مصطفی است. آقا سید احمد جعفری همان راهی را که فرزند امام رفتند را ادامه دادند. وهمین طور چهار راهی را به نام چهارراه شهدای روحانیت نامگذاری شد. ما توی این شهر بیشترین شهدای روحانیت را داریم. خودتان میدانید بیشترین طلبه شهید استان را شهرستان زرند دارد. یک سری بگو مگوهایی هم داشت، پیش می آمد که با دوستان صحبت می کردیم و الحمدالله بحث جمع شد ،از عزیزانم در شورای شهر نیز تشکر می کنم.

گلایه از برخورد بد در بیمارستان تامین اجتماعی:

نکته دیگر اینکه بعضی از بیماران از بیمارستان تامین اجتماعی گلایه دارند، می گویند برخورد خوبی با بیماران ندارند،یا نوبت دهی آن ها خوب نیست.البته اینها خیلی زحمت می کشند و کار می کنند .الان ظرفیت بیمارستان بیش از اندازه دارد کار می کند . چون بیمارستان سینا هم در بحث زلزله و مشکلات دیگر با تامین اجتماعی تلفیق شده است و در واقع دو تا بیمارستان است. فشار کاری بر عزیزانی که آنجا کار می کنند خیلی زیاد است.ما صمیمانه از آنها تشکر می کنیم ولی سعی کنند صبرو تحملشان را هم بیشتر کنند.وتقاضایی هم داریم این است که بیمارستان سینا سریعتر تکمیل شود.مدیران عالی رتبه از کشور آمدند و قولهایی را دادند.که بودجه لازم را برای تکمیل بیمارستان سینا اختصاص بدهند. هرچه زودتر شهرستان نیازمند است که این بیمارستان تکمیل شود.

مقابله با گران فروشی:

نکته دیگر اینکه دشمن می خواهد وضعیت اقتصادی ما آشفته تر بشود. طرحی در دادگستری به ریاست دادستان طراحی شده است که مبارزه با گران فروشی و مخلان اقتصادی است من واقعا تقدیر و تشکر می کنم از مجموعه دادگستری واز ریاست محترم دادگستری، قضات محترم مخصوصا از دادستان محترم که این طرح قوی و ادامه دار باشد این طور نباشد شعار بدهیم و فردا تعطیل شود. واقعا با گرانفروشی مقابله کنند ابزار کاردر دست عزیزان است، با قدرت ان شاءالله به خواست خدا با کسانی که مخل اقتصادی هستند، برخورد شود.

کمک به مصلی پیامبراعظم(ص):

این هفته هم افرادی بودند که به مصلی کمک کردند. یکی از خیرین عزیز ،پنج میلیون تومان کمک کرد و فرش های کمبود مصلی را خریدیم .یک خانم نیز یک نیم سکه هدیه داد که جای تقدیر و تشکر دارد.یک آقایی هم هرچه کپسول هوا نیاز داشتیم را فی سبیل الله تقبل کردند. ان شاءالله خداوند به همه آنها خیر بدهد. در ساخت مصلی شرکتها کمک کردند ،شهرداری کمک کرده است واگن سازی و فولاد کمک کرده است من از همه انها صمیمانه تقدیر می کنم ولی هنوز وضعیت به اینجا رسیده است و بازهم نیاز مند کمک هستیم تا مصلی را آنگونه که شایسته است ، بسازیم.

بخشودگی جرایم بیمه تامین اجتماعی:

یک اطلاعیه هم از تامین اجتماعی است که خدمتتان عرض می کنم:جرایم کارفرمایان بیمه بخشیده می شود.کسانی که نتوانستند حق بیمه کارمندان خودرا بپردازند و مشمول جریمه شدند از97/02/10 تا 97/04/10 می توانند به تامین اجتماعی شعبه زرند مراجعه کنند وتا از بخشودگی جرایم بهره ببرند.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- علل الشرائع : ص ۲۴۸ ح ۲

2- فضائل الأشهر الثلاثة : 75/57 .

3- الدعوات : 76/179 .

4- الكافى، ج 4 ص 162

5- امالى طوسى، ص 296، ح 582.

6- غرر الحکم، ج 1، ص 416، ح 64

7- بحار الانوار ج 93، ص 295.

8- بحار، ج 93 ص 295

9- بحار الانوار، ج 93 ص 295

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u603.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u604.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u605.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u606.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u607.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u608.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u609.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u610.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u611.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u612.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u613.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u614.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u615.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u616.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u617.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u618.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u619.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u620.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u621.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u622.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u623.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u624.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u625.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u626.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u627.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.