سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام خمینی(ره) ذخیره خدا برای شیعه است

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 698 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.04.01
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی حجت الاسلام و المسمین حاج آقای ابراهیمی
در جلسه شورای ادرای راجع به مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در محل فرمانداری مورخه 89.3.9

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP

بنده به نوبه خود از فرماندار محترم و همه شما بزرگواران تقدیر و تشکر می کنم. از بیانات و صحبتهای که جناب سرهنگ شجاع امیری داشتند تشکر می کنم. انشاءالله که هر قدمی که برای حضرت امام (ره) بر می داریم مایه خیر و برکت بر ای ما باشد.
من اعتقادم بر این است که ما هر چه داریم از برکت امام است. سیدالشهدا(ع) را امام در دل ما زنده کرده است و الا اگر امام نبود ما هیچی نداشتیم هر چه داریم از برکت حضرت امام است. هر کس هر قدمی بر می دارد در واقع دِینش را دارد ادا می کند دِینی که ما نسبت به حضرت امام (ره) این مرد بزرگ و الهی داریم.
یک تعبیر بسیار زیبایی علامه امینی خدا رحمت کند ایشان را زمانی که امام خیلی جوان بودند و معروف بود به حاج آقا روح الله، دارند. علامه امینی (ره) می فرمایند: «الخمینی ذخیرة الله للشیعه» امام ذخیره خدا برای شیعه است. این مرد عاشق امیرالمومنین(ع) در خشت خام آینده تشیع و حضرت امام(ره) را پیش بینی می کند. ایام، ایام رحلتشان است. برنامه ای که جناب سرهنگ اعلام کردند بسیار خوب است. برنامه ای که ما باید انجام دهیم در خطبه نمازجمعه هم این هفته و هفته آینده راجع به راه و اندیشه امام صحبت می کنیم، اشارات بسیار خوبی فرماندار محترم کردند و راجع به خط امام امروز عده ای مصادره می کنند خط ما را خط امام یعنی خط امام خامنه ای است. خط ایشان یعنی خط رهبری، نمی شود فرض کنید خط پیغمبر(ص) یعنی خط امیرالمومنین(ع)، کسی که خط پیغمبر(ص) را قبول داشته باشد باید خط امیرالمومنین(ع) هم قبول داشته باشد. نمی شود بگوییم حسبنا فقط کتاب، حسبنا فقط امام خوب امام فرمودند: درباره حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ایشان شایستگی برای رهبری دارد. خورشید تابان است. راه را ایشان پیش می برد. بله بعضی ها به دروغ مدعی ما پیروی خط امام هستند . در واقع بیشترین ضربه را هم به امام می زنند مثلا می گویند عده ای اهل سنت هستیم. اهل سنت یعنی کسی که معتقد به سنت رسول الله(ص) باشد و سنت رسول الله(ص)این است که امیرالمومنین علی(ع) را در غدیرخم به امامت منصوب کرد. اگر کسی معتقد به امامت امیرالمومنین(ع) نباشد در واقع سنت و روش پیامبر(ص) را قبول نکرده و اگر مدعی اهل سنت باشد صرف ادعا است و این مطابق با واقع نمی باشد و هکذا اگر کسی بگوید من تابع خط امام هستم ولی از رهبری مورد تایید امام اطاعت نکند در واقع پیرو خط امام نمی باشد.
شما به دروغ می گویید که ما اهل سنت هستیم اینها واقعا باید تبیین شود. انشاءالله در خطبه ما هم تبیین می کنیم . بخشی از آن را هفته گذشته گفتیم و بخش دیگرش را این هفته می گوییم و بین هیئتهای مذهبی مقرر شد که همه هیئتها سینه زنی کنند و روز جمعه بیایند نمازجمعه و تجلیل کنند از حضرت امام(ره) و شب رحلت حضرت امام(ره) هم در مسجد امام رضا(ع) مجلسی گرفته شود.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.