سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نجات انسانها در قیامت به واسطه عمل صالحشان/عدم توان تیم اقتصادی دولت درمدیریت بحران اقتصادی کشور

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 347 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.04.09
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/04/8

http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای بزرگواری که این هفته سالگرد شهادتشان است مانند شهید والامقام شهید صدوقی و حضرت حمزه سیدالشهدا، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد وبرای اینکه حرمت نماز جمعه را حفظ کنیم و یادمان باشد در خطبه های نماز جمعه همانند نماز ،سکوت را باید رعایت کنیم، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ،شهردار محترم جناب آقای مهدلو که مطالب مهمی را در فرمایشات شان شنیدیم، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .ان شاءالله شهردار را کمک کنید و عوارضی را که باید به شهرداری بپردازید را هم به موقع پرداخت کنید تا شهردار با پرسنل خدمتگزاری که دارند، بتوانند بهترین خدمت را به شهر ارائه بدهند. سلامتی عزیزانمان در مجموعه شهرداری و اینکه ان شاءالله هوای مردم را در ساخت و سازها داشته باشند، صلواتی را مرحمت بفرمایید.

از این هفته بنده تصمیم گرفتم در خطبه ها مقداری بحث قرآنی را مطرح کنم. همه ما نیاز داریم سر سفره قرآن مجید بنشینیم.

آیات قرآن بر هفت قسم آفریده شده اند:

امیرالمومنین می فرمایند: خدای تبارک و تعالی آیات قرآن را بر هفت قسم آفریده است. یک قسمت آن امر است و در آن آیات دستور داده شده است. مثلا امر به خواندن نماز ، گرفتن روزه ، پرداخت خمس و زکات شده است. یک قسم دیگر از دستورات خداوند نهی است که فلان کار را نباید انجام بدهید، مثلا دروغ نگویید وظلم نکنید، بخشی از دستورات خداوند تشویق است .مثلا فلان کار را انجام دهید مورد رحمت خداوند قرار می گیرید و خوشبخت می شوید.اگر تقوی رعایت کنید در همین دنیا زندگی تان آباد می شود و از آسمان و زمین ، رزق فراوان بر شما می بارد.یک قسم توبیخ است، مثلا اگر فلان کار را انجام بدهید عذاب خداوند شدید است، خداوند شدید العقاب است. قسم دیگر آیات خداوندگفتگو وجدل است، گفتگو پیامبران و گفتگوهایی که مشرکین داشتند. بخشی از قرآن مثل و ضرب المثل است. ما نیز در زبان فارسی ضرب المثل های بسیاری داریم. بخشی از آیات قرآن قصص است. حالا چرا این ایات هفت قسمت شده است ، زیرا انسانها گوناگون و متفاوت هستندو روحیات آنها با هم فرق دارد،خداوند متعال بر اساس روحیات مختلف قرآنش را متفاوت آفریده است. با این مقدمه در این خطبه بخشی از ضرب المثل های قرآن را انتخاب کرده ام. تا بیش از 130 ضرب المثل در قرآن مجید آمده است. بدون فوت وقت اولین ضرب المثل را از سوره تحریم خدمتتان عرض می کنم.

مثال خداوند برای مومنین وکفار:

سوره تحریم دوازده آیه داردو دو ضرب المثل در این سوره است ،یک ضرب المثل برای کفار ویک ضرب المثل برای مؤمنین ، امروز به اندازه فرصت کوتاهی که دارم، ضرب المثلی که در مورد کفار است را خدمتتان عرض می کنم. در سوره تحریم آمده است: « ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا » خداوند برای کافرین مثال زده است (چرا مثل زده شده است، مثل برای این است که امورات عقلی محض،اموراتی که مربوط به عقل است را به محسوسات تشبیه کنند.شنیده اید که می گویند عقل آدمها به چشم آنهاست. امور منطقی و عقلی را تشبیه می کنند به چیزهایی که در زندگی می بینیم ومحسوس است.تا بهتر متوجه بشویم.هدف از ضرب المثل های قرآنی نیز هدایت است که خداوند انسان را راهنمایی کند. ) « ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ »خدا برای کافران زن نوح و زن لوط را مثال آورد.« انَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ » آنها با دو پیامبر ازدواج کردند. (این زنان کنار منبع نور بودند، همسر حضرت نوح (شیخ الانبیا) و همسرحضرت لوط (از پیامبران بزرگ الهی) بودند و برای کفار ضرب المثل شدند. با وجود زندگی در کنار منبع نور و هدایت ولی کاری کردند که بد عاقبت شدند.)« كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا »این دو زن، همسران دو بنده صالح ما بودند و به آنها خیانت کردند «فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا »و آن دو شخص (با وجود مقام نبوت) نتوانستند آنها را از (قهر) خدا برهانند «وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ »و به آنها حکم شد که با دوزخیان در آتش درآیید.(1)

خیانت همسران حضرت نوح ولوط به آنها:

منظور این ضرب المثل چیست؟چه اتفاقی در سوره تحریم افتاده است که خداوند دو هسمر پیامبر را مثال زده است.اولین چیزی که به ذهن می رسد این است ، کفار آفرینش و خالقیت خدا را می بینند، حکمت خدا را می بینند. آفرینش زمین و آسمان را می بینند و کنار نور هستند ولی به خدا ایمان نمی آورند. مثالشان مانند این دو زن است. این دو زن، کنار دو پیامبر خدا بودند. همسران پیامبر خدا بودند . نزدیک ترین فرد به آنها بودند، ولی هدایت نشدند. این آیه هشدار هم هست که اینطور نیست که هر کس نسبتی با رسول خدا داشت، آن فرد عاقبت بخیر شود، اینکه من شیعه علی(ع) و دوستدار رسول خدا هستم و یا اینکه به صرف اینکه از سادات هستم، اینها عامل سعادت نیست، باید عمل صالح داشته باشد.خیانت همسران این دو پیامبر چه بود؟ آیا خیانت جنسی کردند؟ نعوذ بالله! هیچ همسر رسول خدا (ص) خیانت شهوانی نداشت پس چه خیانتی کردند؟ خیانت آنها این بود که سران کفر از طرف اینها نفوذ می کردند و به پیامبران ضربه می زدند. همین طور سران کفار از طریق این همسران یاران پیامبر را شناسایی می کردند و هر آنچه مخفی بود را آشکار میکردند و ضرر و زیان بر جبهه توحید وارد میکردند. خیانت آنها این بود. پس ضرب المثل شد که کفار رحمانیت و نورانیت و مهربانی خدا را می بینند ولی منکر هستند.اینها مثلشان مانند این دو زن است. حال چرا در سوره تحریم قرار گرفته است؟

ماجرای حرام کردن عسل توسط رسول خدا(ص) بر خودش:

سوره تحریم 12 آیه دارد، تحریم یعنی انسان چیزی را بر خودش حرام کند. در این سوره آمده است که پیامبر خدا خوردن عسل را بر خودش حرام کرد.جریان از این قرار بود:پیامبر صلی الله علیه و آله گاه که نزد زینب بنت جحش(یکی از همسرانش) می رفت؛ زینب بسیار رسول خدارا دوست می داشت و او را نگاه می داشت و از عسلی که تهیه کرده بود، خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله می آورد. این سخن به گوش عایشه رسید و بر او گران آمد. می گوید: من با حفصه(یکی دیگر از همسران پیامبر) قرار گذاشتیم که هر وقت پیامبر صلی الله علیه و آله نزد یکی از ما آمد؛ فوراً بگوئیم: آیا صمغ مغافیر خورده ای؟!(مغافیر، صمغی بود که یکی از درختان حجاز به نام عرفط(بر وزن هرمز) تراوش می کرد و بوی نامناسبی داشت) و پیامبر صلی الله علیه و آله مقید بودند که هرگز بوی نامناسبی از دهان یا لباسش شنیده نشود؛ بلکه به عکس اصرار داشت همیشه خوشبو و معطر باشند! به این ترتیب روزی پیامبر صلی الله علیه و آله نزد حفصه آمد. او این سخن را به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت. حضرت فرمود: من مغافیر نخورده ام؛ بلکه عسلی نزد زینب بنت جحش نوشیدم. حال که چنین است؛ من سوگند یاد می کنم که دیگر از آن عسل ننوشم؛ ولی این سخن را به کسی مگو. مبادا به گوش مردم برسد و به گویند: چرا پیامبر غذای حلالی را بر خود تحریم کرده؟ و یا از کار پیامبر در این مورد و یا مشابه آن تبعیت کنند و یا به گوش زینب برسد و او دل شکسته شود. ولی سرانجام او(عایشه) این راز(رفتن نزد زینب، همسرش) را افشا کرد و بعداً برای مردم، معلوم شد اصل این قضیه توطئه ای بوده است. پیامبر صلی الله علیه و آله سخت ناراحت شد و آیات اولیه سوره تحریم نازل گشت و ماجرا را چنان پایان داد که دیگر این گونه کارها در درون خانه پیامبر صلی الله علیه و آله تکرار نشود» . در این هنگام بود که آیات اولیه سوره تحریم نازل گشت : « يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ »(2) اى پيامبر! چرا چيزى را كه خدا بر تو حلال كرده به خاطر جلب رضايت همسرانت بر خود حرام مى‏كنى؟ عسل یک غذای پاک وحلال است که پیامبر آن حلال را بر خود حرام کرد. در خطبه ها مباحث را ما به صورت خلاصه و کلید واژه مطرح می کنیم. شما هم فرصت دارید تا هفته آینده آن موضوع را کامل بررسی و مطالعه کنید و با مباحث قرآنی آن آشنا شوید و لذت ببرید.این آیه می گوید: صرف اینکه شما همسر رسول خدا هستی، خوشبخت نمی شوی. در گذشته هم زنانی بودند که همسر پیامبر بودندولی عاقبت بخیر نشدند و جهنمی شدند.گمان نکنید حالا که همسر رسول خدا شدید، سعادتمند می شوید شما هم باید مراقبت کنید و توبه کنید شما أمهات المؤمنين ومادر مومنین هستید ،پیامبر را اذیت و آزار ندهید. اگر این کار کنید رسول خدا شمارا طلاق می دهد. البته این افشای راز تبعات سنگینی داشته است که خداوند آنها را تهدید می کند.صرف اینکه شما همسر رسول خدا ویا ذریه رسول خدا هستید، این فایده ای ندارد اگر خطا کنید همانند همسران حضرت نوح و حضرت لوط جهنمی می شوید. مراقب خودتان باشید، توبه کنید وعمل صالح داشته باشید. روح این ضرب المثل این است آنچه به درد انسان می خورد ،عمل صالح است هر کسی باید کار خوب داشته باشد.

نجات انسانها در قیامت به واسطه عمل صالحشان:

امام سجاد(ع) وقتي كه مناسك حج خود از قبيل طواف و سعي بين صفا و مروه را انجام مي داد، زير ناودان رحمت نماز مي خواند. طاووس يماني آن حضرت را در آن مكان مقدس ديد که ايستاده و خدا را مي خواند و از خشيت خدا مي گريد. همين كه از نمازش فارغ شد، طاووس روبه آن بزرگوار كرد و گفت: شما را چنان با خضوع و خشوع ديدم در حالي كه شما سه امتياز داريد كه اميد است شما را از ترس و بيم ايمن بدارد: يكي اين كه شما پسر پيغمبر خداييد، دوم آن كه از شفاعت جدتان برخورداريد و سوم رحمت پروردگار شامل حال شماست... امام با محبت و لطف خاصي پاسخ دادند: اي طاووس اما اين كه پسر پيامبر خدايم مرا ايمن نمي دارد زيرا كه من اين سخن حق تعالي را شنيده ام كه مي فرمايد: «فلا انساب بينهم يومئذ و لايتسائلون؛ آنگاه كه صور قيامت دميده شود ديگر خويشاوندي در ميان نمي ماند و كسي از حال كسي نمي پرسد.»(3) و اما شفاعت جدم نيز مرا ايمن نمي دارد زيرا كه خداي تعالي مي فرمايد: «ولايشفعون الا لمن ارتضي؛ و از كسي شفاعت نمي كنند مگر آن كسي كه خدا از او راضي و خشنود باشد.»(4)این آیه می خواهد به ما بگوید صرف انتساب به رسول خدا ما را نجات نمی دهد. باید در پرونده انسانها عمل صالح باشد. ضرب المثل دوم را ان شاءالله در خطبه های آینده خدمتتان عرض می کنم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.ان شاءالله همه سعی کنیم این نورانیتی که از برکت یک ماه عبادت و روزه داری نصیب ما شده است و این شمعی که در دلها ایجاد شده است، این نورانیت را حفظ و روز به روز بیشتر کند.

مناسبتهایی هفته را به اختصار خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. بنا شده است هر هفته یکی از دستگاهها و مدیران پاسخگو سوالات و مشکلات شما مردم باشند و اگر هم مناسبتی باشد سخنران قبل از خطبه ها باشند. این یکی برنامه های ما برای نماز جمعه است . امروز هم شهردار محترم با معاونین خودشان به نماز جمعه تشریف فرما شدند،شهرداری نیاز به کمک مردم دارد و از طرفی هم شهرداری باید هوای شما مردم بسیار خوب را داشته باشد که به خوبی شما مردم پیدا نمی شود .شما در همه صحنه های حاضر هستید در صحنه دفاع از اسلام و اهل بیت ودفاع از کشور. شما در این راه از جان و مال خودتان کوتاهی نمی کنید. امام (ره ) فرمودند: من شهادت میدهم به خوبی مردم ایران ، در هیچ جای دنیا وجود ندارد. امام همیشه حساب شده صحبت می کنند و سخن بیهوده نمی گویند. ان شاءالله خداوند بهترین پاداش را به شما عزیزان و بزرگواران عنایت بفرماید. از زحمات ستاد نماز جمعه برای اجرای این طرح هم تشکر می کنم.

مناسبتها را به اختصار عرض می کنم.

سالروز شهادت حمزه سیدالشهداء(ع):

اولا از نظر تاریخی امروز 15 شوال، سالروز جنگ احد و شهادت حمزه سیدالشهدا است. درس های فراوانی را نبرد احد به ما می دهد که چگونه یک جنگ پیروز به یک جنگ شکست خورده تبدیل شد. وقتی حاجیان به مدینه مُشَرف می شوند ، کوه اُحُد و صحنه جنگ را از نزدیک می بینند، ما باید از سرنوشت این جنگ درس بگیریم.مسلمانان در این جنگ به پیروز نهایی نزدیک می شدند، چون به فرمان فرمانده خود گوش دادند و هر چه فرمانده دستور داده بود مو به مو عمل کردند. همین جنگ پیروز صد در صدی تبدیل به شکست شد و بهترین یاران رسول خدا و بهترین پشتوانه ها از جمله حمزه سیدالشهداو دیگر یاران باوفای پیامبر در این جنگ به شهادت رسیدند چون تخلف از دستور پیامبر بود. پیامبر (ص) فرمودند : فلان مکان را ترک نکنید و محکم بگیرید. دنیا طلبی عامل شکست شد، اینها برای جمع کردن غنیمت رفتند و دشمن از همین غفلت استفاده کردو بهترین یاران رسول خدا را در این جنگ به شهادت رساند.برخی در کوه احدو برخی هم در قبرستان بقیع دفن شدند. امروز سالگرد حمزه سیدالشهداست. حضرت عبدالعظیم حسنی یکی از بهترین یاران اهل بیت است که زیارت او ثواب زیارت امام حسین را دارد. خیلی عجیب است یک فقیه به مقامی برسد که ثواب زیارت او به ثواب زیارت سیدالشهدا برسد.

روایتی در باب پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم:

شیخ المحدّثین (صدوق (ره))، از محمّد بن یحیی عطّار از یکی از اهالی ری این‌گونه نقل کرده که: خدمت امام هادی (ع) رسیدم. ایشان فرمودند: کجا بودی؟ گفتم: حسین بن علی (ع) را زیارت کردم. امام هادی (ع) فرمودند:« أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ (ع) » بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد.(5) با توجه به آنکه در روایات معتبر شیعه ثواب بسیار زیادی برای زیارت امام حسین (ع) در نظر گرفته‌اند، این روایت بسیار قابل‌تأمل است . وفات این مرد بزرگ را گرامی می داریم.

قانون اساسی مدیون شهید بهشتی:

جنایات آمریکا این ایام زیاد بوده است. شهادت شهید بهشتی و یارانشان ، ترور مقام معظم رهبری، زدن هواپیمای مسافر بری و دهها جنایت دیگر و همین طور شهادت شهید صدوقی ،همه اینها از جنایت امریکا و روز افشای حقوق بشر امریکایی است.برادران و خواهران شهادت شهید بهشتی درسهای زیادی دارد. آیا تا حالا در این موضوع عمیق شده اید؟ شهید بهشتی شخصیتی است که قانون اساسی مدیون آن است .

هنگام تصویب اصل ولایت فقیه ، منافقین و لیبرال ها اجازه نمی دادند که این اصل که رهبر کشور باید فقیه باشد ، به تصویب برسد. در مجلس خبرگان توهین های بسیاری کردندکه راس این مملکت فقیهی داناو توانا و آشنا به مسائل دینی باشد وگناه نکند. این قانون خیلی مترقی است و در دنیا نمونه ندارد بحث امامت و زیر مجموعه امامت است. بنا بر این اصل : اگررهبر مملکت که فقیه است، گناه کبیره ای را انجام بدهد، خود به خود عزل می شود و دیگر رهبر نمی تواند باشد .شما در کجای دنیا چنین قانون مترقی می توانید پیدا کنید که رهبر یک مملکت گناهی انجام داد دیگر حق اعمال حاکمیت ندارد اینها از طرف خدا منصوب شده است و نسل آن تمام نمی شود. منافقین و لیبرال اجازه نمی دادند این اصل تصویب بشود و شروع به جنجال و توهین کردند. بعضی از فقها غش کردند. شهید بهشتی فرمود: بنی صدر معتقد به بحث آزاد (یعنی مباحثه) است و اگر از اینجا بیرون برود ،می گوید اینها هیچکدام نمی توانستند با من بحث کنند باید یک نفر فقیه انتخاب کنید تا با او بحث کند که اصل ولایت فقیه بهتر است یا نظام شاهنشاهی و دیکتاتوری ؟همه گفتند : دکتر شما خودتان بهترین فرد برای این مباحثه هستید. شهید بهشتی در مناظره با بنی صدر، در عرض 15 دقیقه تمام اقسام حکومت هایی را که در دنیا وجود داشت یا می توانست وجود داشته باشد را بیان کرد و مفاسد همه را بیان کرد تا رسید به اصل مترقی امامت و ولایت ولی فقیه . بنی صدردر مقابل این شهید بزرگوار همانند گنجشکی در قفس بود و نمی توانست چیزی بگوید و این گونه اصل 110 قانون اساسی که همان اصل ولایت فقیه بود تصویب شد. خدا رحمت کند مرحوم بهشتی را . شخصیت والای این شهید برای همه یک درس است.ولی آن زمان دشمن چنان او را تخریب کرد که همین بچه حزب الهی ها می گفتند: مرگ بر بهشتی.خیلی حرف است طلبه های حوزه علیه شهید شعار می دادند. همین افرادی که امروز حزب الهی هستند آن زمان با شهید بهشتی بد بودند. و تحت تاثیر دشمن قرار گرفته بودند .

زمانی شهید بهشتی به بافق یزد رفته بودند، جوانها اطراف ماشین او شعار میدادند: بهشتی، بهشتی! طالقانی را تو کشتی ! و مرگ بر بهشتی می گفتندو چه توهینهایی که به ایشان می کردند. شخصیتی که یک تنه مملکت را پیش می برد و هدایت می کرد.این برای ما درس بزرگی است. امروز هم دشمن این کار را می کند هر شخصیتی که تاثیرش بیشتر است و ایستادگی اش بر دین خدا و ایستادگی در برابر کفر و استکبار بیشتر باشد ،دشمن بیشتر مورد هجوم قرار می دهد.در میان علما کدامیک را دشمن بیشتر مورد هجمه قرار می دهد. اول شخصیت عالم را از بین می برند و بعد او را ترور فیزیکی می کنند این درس بزرگی است نکند، ما امروز تحت تاثیر دشمن قرار بگیریم. وقتی هوشیار می شویم که دیگر آن بزرگ در بین ما نیست.این درس و عبرتی است از شهادت شهید بهشتی برای همه ما .

جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران:

برادران و خواهران، دشمن جنگ روانی دارد والا از نظر فروش نفت ،فروش نفت ما بسیار عالی است و خزانه مملکت وضعش خوب است ، بودجه هم وضعش خوب است ، پس چرا جنگ روانی درست می شود و قیمت دلار بالا می رود. ترامپ گفته است که می خواهد تحریم های کمرشکنی علیه ملت ایران تصویب کند که ایران را نابود کند،هنوز اتفاقی نیفتاده است و امریکایی ها قرار است 6ماه دیگر تحریم کنند ،این چنین تشنجی درست شده است، در این فضا چکار باید کرد. رهبر انقلاب فرمودند : دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را شروع کرده تا کمر این مردم را بشکند و هدف هم مردمی است که حافظ نظام اسلامی هستند و آنها مورد هدف قرار داده است. در این فضا چه باید کرد؟ اولا تخریب یکدیگر گناه کبیره است . پشت سر هم بدگویی کردن و تخریب همدیگر در فضاهای مجازی وجاهای دیگر ، گناه کبیره است. اگر ایمان به ولایت دارید باید حرف ولی را بشنوید،ما باید برجام داخلی داشته باشیم یعنی برنامه جامع اقدام مشترک بین دولت و مردم ؛ وحدت همه قوا با مردم. مردم اگردر صحنه باشند صد تا امریکا را می توان شکست داد. اگر وحدت و انسجام ما داشته باشیم موفق خواهیم شد.

عدم توان تیم اقتصادی دولت در بحران اقتصادی کشور:

نکته دیگر اینکه تیم اقتصادی دولت کشش و توانایی لازم برای مدیریت را ندارد ، چون با اینکه هنوز تحریم جدید نشده است و دشمن کاری انجام نداده است با یک بحران روحی و روانی که دشمن درست کرده است، اوضاع اقتصادی بهم ریخته است و تیم اقتصادی دولت نمی تواند خوب مدیریت کند. وای به زمانی که دشمن بخواهد یک برنامه ای را اجرا کند قطعا آن زمان هم این تیم نمی تواند کاری بکند. این نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت باید ترمیم بشود.من عقیده ام این است جوانهایی که جنگ را از صفر اداره کردند، جوانهایی که موشک ساختند و پشت امریکارا به لرزه درآوردند وجوانهایی در انرژی هسته ای را راه انداختند، ما حتی یک سانتریفیوژ نداشتیم این جوانان 18هزار سانتریفیوژ تولید کردند که وقتی بر طبق برجام این سانتریفیوژها را جمع می کردندو روی هم می ریختند، این جوانها اشک حسرت می ریختند .اگر این جوانان را در منصب های اقتصادی قرار دهند،قطعا به بهترین وضع اقتصاد کشور را اداره خواهند کرد . اینها میتوانند نه آن مغزهای اروپا رفته ای که با فرمولهای اقتصاد غربی بزرگ شده اند.ما پشت سر رهبرمان و پشت سر دولتمان و پشت سر مجلس هستیم.از مجلس می خواهیم نظارت جدی بر امور داشته باشد و اگر یک عده کشش و توانایی لازم را برای مدیریت اقتصادی کشور ، ندارند جای خودرا به افراد بهتری بدهند .در خواست مردم این است که تیم اقتصادی دولت هر چه سریعتر ترمیم بشود.

وقتی جوانان ما می توانند بهترین موتور جت و موشک را بسازندکه تا دوهزار کیلومتر قلب اسرائیل را نشانه بگیرد،چرا میدان برای ساخت خودرو به آنها میدان داده نمی شود؟ باید برای این نسل میدان را باز بگذارید تا کمر امریکا شکسته شود.ماهمه چی داریم. چینی ها از سی سال پیش اقتصاد خودشان را شروع کردندو هر سال در سکوت خبری، 70-80 هزار نفر از این مفسدین اقتصادی خود را اعدام میکنندو چنین قاطعانه با مفسدین برخورد می کنند که پیشرفت کرده اند. اما ما امروز در رادیو و تلویزیون می شنویم که فلان شخص چند هزارسکه خریده است و بازار سکه دست این آدمهاست و خود روی سکه قیمت می گذارند! چرا دست اینها را در خرید سکه باز گذاشتید تا هر تعداد خواستند خرید کنند. خب معلوم است که انها دنبال پول و وسود بیشتر هستند این ششما هستید که باید مراقبت باشید وجلوی آنها را بگیرید. چرا مردم عادی نمی توانند سکه بخرند و یک نفر بتواند با خرید تعداد زیادی سکه، چندمیلیارد در عرض چند روز سود کند. اینها مفسد اقتصادی هستند و حقوق مردم را پایمال می کنند.آنها همگام با امریکا هستندو در جهت خواست امریکا حرکت می کنند. هم اینها بودند که زمان جنگ و دوران سازندگی هم تا توانستند خیانت کردند نباید دست اینها را باز گذاشت.باید به داد این مردم نجیب رسید . مردم این کشور و نظام و امام و شهداو رهبر را دوست دارند مردم برای این نظام جان و مال دادند.این انقلاب ، آسان به دست نیامده است .هزار و چهارصد سال از شهادت امیرالمومنین می گذرد که شیعه توانسته است ، سربلند کندو اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد تا 2000 سال دیگر هم شیعه نمی تواند سربلند کند.1400 سال طول کشیده تا شیعه در دنیا سربلند کرده است و آسان به دست نیامده است.بچه های حضرت زهرا را زنده زنده لای دیوارها گذاشتندو به شهادت رساندند افراد زیادی برای برقراری این نظام جان و خون دادند .

مردم این نظام را دوست دارند. بازاریان هم این نظام را دوست دارند. من خواهشی دارم از این بازاریان که دشمن دنبال آشوب است. در مطالباتتان مراقب باشید. دشمن دنبال آن است که یک ضعف جایی پیدا کند و آنجا آشوب کند.اگر همه با هم باشیم و وحدت داشته باشیم و در بحث اقتصاد مقاومتی کمک کنیم ودست هم را بگیریم نظام ما سالم می ماندو روز به روز هم پیشرفت میکندو این نظام به سلامت به دست حضرت صاحب می رسد.

خدایا آنچه را گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده


پی نوشت:

1- سوره مبارکه تحریم ، آیه 10

2- سوره مبارکه تحریم ، آیه 1

3- سوره مبارکه مومنون، آيه 101.

4- سوره مبارکه انبياء، آيه 28.

5- ثواب الأعمال و عقاب الأعمال‏ ص 99



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u899.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u900.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u901.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u902.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u903.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u904.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u905.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u906.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u907.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u908.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u909.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u910.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/911.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u912.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u913.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u914.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.