سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

آسیه همسر فرعون الگوی زنان مومن/ برنامه ریزی دشمن برای کم کردن نسل شیعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 513 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.04.16
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/04/15



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های امروز جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عربزاده و عزیزانی که مصلی را برای نماز مهیا کردند و همه دست اندرکاران برگزااری نماز جمعه ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. ان شاءالله خدای متعال این حضور همگانی و این خدمت را از همه ما قبول بگرداند.

در هفته گذشته ، مبحث قرآنی را مطرح کردیم و گفتیم که خدای متعال، قرآن مجید را با چند تنوع ناشی از اختلاف افکار و تمایلات بشری نازل کرده است. بعضی ها قصه و ضرب المثل دوست دارند. قرآن هم برای هدایت آنها از این شیوه استفاده کرده است.

ضرب المثل های قران یکی ا راههای هدایت انسانها:

پس از جمله راههای هدایت استفاده از ضرب المثل در کلام است. ما هم در گفتار و کلام خودمان و در سخنرانیها از ضرب المثل ها استفاده می کنیم. این ضرب المثل های قرآنی برای هدایت است. چه بسا مسائل عمیق فکری که با آن مانوس هستیم را خدای متعال به این شیوه برای تبیین می کند. از جمله این ضرب المثل ها ، ضرب المثل همسر فرعون است. هفته گذشته ضرب المثل دوتن از همسران پیامبران خدا در سوره ای به نام ، سوره تحریم نقل کرده ایم. ما انسانها خیلی ها ظاهر بین هستیم و به همان ظاهر اکتفا می کنیم و به عمق مسئله توجه نمی کنیم. مثلا اگر بخواهیم در مورد همسران پیامبران قضاوت کنیم، می گوییم آنها نزدیک ترین فرد به پیامبر و در خانه او زندگی می کنند و چون پیامبران انسانهای خوبی هستند پس این زنان هم انسانهای خوبی هستند وممکن است بگوییم همسران طاغوت و شاهان و هر کسی با آنها کار می کند ، نیز چون پادشاهان انسانهای بدی هستند،اینها هم بد هستند. در صورتی که این چنین نیست و اینها همه در ظاهر است.

بر اساس ظاهر کسی قضاوت نکنید:

خدای متعال می فرماید: نباید بر اساس ظاهر قضاوت کرد. مومن کسی نیست که نماز می خواند و روزه می گیرد بلکه باید به میزان صداقت و امانتداری افراد نگاه کرد. شاید به نماز خواندن عادت کرده باشد. این خیلی مهم است که به جای دیدن ظاهر افراد به ایمان و عمل صالح او توجه کنیم.در هفته گذشته گفتیم که خداوند در سوره تحریم برای کفار همسران دو پیامبر بزرگ خدا را مثال زده است: همسر حضرت نوح که با کفار غرق شدو همسر حضرت لوط که دچار عذاب شد این دو زن ، با اینکه با بتهرین بندگان خدا زندگی می کردند ولی بد بودند و بدعاقبت شدند.

البته بد بودن اینها به معنای زناکار بودن آنها نیست، بلکه به این معناست که دشمن روی اینها اثر گذاشت و آنهارا آلت دست خود کرد واین دو زن با دشمن علیه پیامبران خدا ، همکاری کردند و برای کفار، ضرب المثل شدند. با اینکه همسر پیامبر بودند ولی این ارتباط با پیامبر برای آنها نتیجه ای نداشت و جز کفار محسوب شدند. خداوند به همسران رسول خدا(ص) این مطلب را تذکر می دهد که ای زنان رسول خدا(ص) فکر نکنید چون شما که ام المومنین و همسران رسول خدا هستید تا آخر عاقبت بخیر می مانید. اینکه چگونه رفتار می کنید ، اینکه پیامبر خدا را یاری یا اذیت و آزار کنید، در حسن عاقبت یا سوء عاقبت شما موثر است.

آسیه همسر فرعون الگوی زنان مومن:

در همین سوره تحریم ،خداوند ضرب المثلی برای مؤمنین زده است . و یک زن به عنوان الگویی برای زنان و مردان مومن معرفی شده است. او الگوی استقامت و الگوی عاشق خدا بودن است. قرآن می فرماید: آسیه دختر مزاحم ، همسر فرعون برای شما الگویی نیکویی است. همسر فرعونی که می گفت انا ربکم الاعلی . این زن یک نمونه انسان کامل است و بهانه را از همه گرفته است، هیچ زنی نمی تواند بگوید چون شوهر من آدم بدی است، من بد شدم . چون به او گفته می شود: همسر تو که از فرعون بدتر نبود ،فرعون بود که ادعای خدایی می کرد و این همه جرم و جنایت انجام داد ولی همسرش جز بهترین و مؤمن ترین انسانها بود. در قرآن آمده است: «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ»و خداوند برای کسانی که ایمان آورده اند زن فرعون را هم برای زنان مؤمنه و هم برای مردان مؤمن مثل زده است. این بانوی مکرمه از جهت استقامت در راه خدا و از جهت ایمان به پیامبر خدا و از نظر شناخت دشمن و شناخت دوست ،بسیار عجیب است. ملکه مصر که در ناز و نعمت زندگی می کند به انواع و اقسام خوشی ها پشت پا می زند وتمام سختی هارا به جان می خرد تا به حضرت موسی ایمان بیاورد . او مقام بسیار بالایی دارد.

ماجرای ایمان آوردن همسر فرعون:

روزی فرعون به همه مردم دستور داد تا جمع شوند و از همه جادوگران دعوت کرد تا تمام جادوی خودشان را در مقابل حضرت موسی به کار بگیرند. همه جادوگران از کل مصر جمع شدند و فرعون و همسرش از بالا آنها را می دیدند و بزرگان کشوری و لشکری همه جمع شده بودند. جادوگران در طناب های خود جیوه ریخته بودند، جیوه وقتی گرم می شود به حرکت در می آید و طناب ها همانند مار شروع به حرکت کردند و چشم ها همه خیره شده بود بعد که نوبت موسی شد به امر الهی عصایش را انداخت، این دیگر جادو نبود یک اژدهای بزرگ شروع به حرکت کردو تمام طناب های جادوگران را بلعید، و خشمگین به سمت فرعون رفت و جادوگران همه به سجده افتادند وگفتند این جادو نیست ،بلکه معجزه الهی است .همه سجده کردندو به موسی ایمان اوردند. اینجا بود که همسر فرعون هم به حضرت موسی ایمان اورد. او می توانست تقیه کند و در ظاهر خود را کافر نشان دهد و در باطن ایمان بیاورد ولی زن فهمیده ای بود و درک کرد که این زمان موسی(ع) نیاز به حامی دارد و نیاز است تا اقتدار فرعون شکسته و دین خدا تقویت شود.آسیه می توانست با ایمان خود از درون کاخ فرعون ، قیام حضرت موسی (ع) را جهانی کند ، بنابراین تقیه نکرد و ایمان خود را اعلام کرد و گفت : من مؤمن به خدا هستم. هر چه او را تحت فشار گذاشتند تا دست از ایمان خود بردارد، فایده ای نداشت. این زن را میخکوب کردند و روی شن های داغ صحرا خواباندند و دستان و پاهای او را میخکوب کردند و سنگ سخت بر روی سینه او گذاشتند تا دست از ایمان بردارد ولی او زیر شکنجه شروع به دعا کرد : خدایا من قرب تو را می خواهم نمی گوید من بهشت را می خواهم بلکه می گوید: می خواهم به تو برسم و به جای این کاخ در کنار تو باشم همان بهشت شهدا و بزرگان دین ؛ « إِذْ قالَتْ رَبِّ» در آن هنگام که گفت: ربِّ ( نمی گوید یا رب ، او بین خود و خدا فاصله ای نمی بیند که بگوید: یا ربِّ ، می گوید: ربِّ این قدر ایمانش قوی شده است و خدارا نزدیک می بیند و خدا را حاکم بر وجود خودش می بیند و می گوید: پروردگارم! ) « ابْنِ لي‏ عِنْدَکَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ » خانه ای برای من نزد خودت در بهشت بساز (بجای این کاخ در جوار خودت نزد خودت خانه ای برای من بساز. خدایا من از کار فرعون بیزارم. کار او و منکرات او را قبول ندارم. ) «وَ نَجِّني‏ مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ » و مرا از فرعون و کار او نجات ده «وَ نَجِّني‏ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ» و مرا از گروه ستمگران رهایی بخش!

این زن که مقام قرب رسیده است تبدیل اسطوره صبر و استقامت در راه دین خدا شده است. یک الگوی عملی از طریق ایمان ، عمل صالح ، استقامت و شهادت در راه خدا به مقام قرب الهی رسید و جز زنان برتر عالم شده است . این درس و الگویی برای همه مومنین تا قیام قیامت است.

خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان و استقامت در راه دین را نصیب همه ما بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی. ریشه تقوی را خدمتتان عرض کردم، ایمان و عمل صالح است و اینکه در هیچ شرایطی انسان تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیرد و در راه دین خدا استقامت داشته باشد تا عاقبت بخیر شود. شیاطین تا لحظه ای که انسان در این دنیا هست ،برای گمراهی او قدم بر می دارند .امیدواریم خدا توفیق بدهد همانند حضرت آسیه این زن با ایمان، تا لحظه آخر، ایمان و رضایت الهی را در وجود خودمان حفظ کنیم.

ضرورت ساخت سریعتر مصلی نماز جمعه:

دوستان نظر سنجی کردند و در نظر سنجی اکثریت خواسته بودند تا نماز جمعه در مصلی برگزار شود.یکی دیگر از انگیزه هایی که باعث شد تا ما نمازجمعه را در مصلی اقامه کنیم، این بود که شهر ما نیاز به مصلی دارد و اگر اینجا نماز برگزار شود، نماز گزاران پیشرفت مرحله ای کار را ببینند و بهتر کمک می کنند، البته کار زیادی هم مانده است که باید به کمک شما بزرگواران انجام شود تا بتوانیم مصلی بسیار خوبی بسازیم. البته این فاز اول است ، فاز دوم و سوم آن هم در راه است. آقای نوبخت که به زرند تشریف آوردند قرار بود یک میلیارد به مصلی کمک شود ، ما هم خوشحال شدیم و صد میلیون تومان هم وعده دادند که به مسجدجامع کمک می کنند ولی تا امروز، نه از آن از یک میلیارد خبری شد و نه از آن صد میلیون تومان! تا تا الان که در خدمت شما هستیم از سوی مدیران و مسئولین خبری نشده است، اگر به انتظار بنشینیم معلوم نیست چی پیش می آید. یک سری هزینه های جانبی هم لازم است که باید انجام شود و نمی توان منتظر ماند تا بودجه برسد، مثلا برای راحتی شما نمازگزاران عزیز ، وسایل سرمایشی خریدیم که خرید پنکه ها و لوله کشی هایش حدود بیست میلیون تومان هزینه برداشته است که بخشی از آن قرض است ان شاءالله به کمک شما بزرگواران،هرچه زودتر مشکلات مصلی هم برطرف شود.

مسجد جامع از استحکام لازم برخوردار نیست:

نکته دوم این است که بالاخره زلزله خبر نمی کند. نمی خواهیم ترس ایجاد کنیم ولی مسجد جامع استحکام لازم در برابر زلزله را ندارد. ما جرات نمی کنیم نماز جمعه با جمعیت دو هزار نفر را آنجا برگزار کنیم، بهر حال اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد باید جوابگو باشیم . بنابراین حاضریم گرمی هوا و زمین خاکی مصلی را تحمل کنیم تا آن اتفاق بد نیفتد. ان شاءالله که این اتفاق نمی افتدولی به هر حال حادثه خبر نمی کند باید جانب احتیاط را رعایت کرد. استحکاماتی که در مصلی است مقاومت بسیار خوبی در برابر زلزله دارد.

شبهات مطرح شده در خصوص مصلی نماز جمعه:

نکته سوم یک سری جوسازی هایی علیه مصلی شاهد هستیم. سال گذشته عده ای پیم های وسط درهای مصلی را کشیدند تا به محض اینکه در باز شد، در کنده شود و روی جمعیت بیفتد که خوشبختانه متوجه شدیم و مانع شدیم. باز یک عده جوسازی می کنند که زمین مصلی غصب است! من تعجب می کنم این زمین مال خداو ذوب آهن بوده است و واگذار شده است و چند مرکز قانونی اینجارا واگذار کرده اند. همان طور که دیگر همسایه ها اینجا خانه و زمین خریدند، این زمین هم بایک سند درست و بطور قانونی در اختیار فضای آموزشی و فرهنگی مصلی قرار گرفته است و پول آن هم پرداخت شده است وهمین در این سند، حدود خیابانهای اطراف هم مشخص است این خیابانی که کنار ما هست و امروز آسفالت شده است، در سند مصلی ، 15 متر قید شده است ولی ما 18 متر را برای خیابان اختصاص دادیم. اینها همه شایعاتی است که درست کردند .حتی به دفتر آیت الله مکارم نامه نوشتند که مصلی شهر ما، راه خیابان را گرفته و زمین را غصب کرده است.آیا در این مصلی می توان نماز خواند یا نه؟ سوال چقدر مغرضانه و غلط انداز است ! اولا ما که در خیابان و جاده ، نمی خواهیم نماز بخوانیم. ثانیا اول مصلی بوده است، بعد شما اینجا آمده اید. این زمین شرعی و قانونی در اختیار مصلی قرار گرفته است .اما متاسفانه عده ای هنوز که هنوز است ،می گوینداین زمین غصب است، این خیلی افت دارد و کار را مشکل می کند. من به شما اطمینان می دهم که حتی یک ریال غصبی هم در مصلی کار نشده است. کارگران اینجا با وضو کار می کنند تا پول آن حلال و پاک باشد. 450 میلیون تومان هم از شورای سیاستگذاری در این چندسالی که من بوده ام، کمک گرفتیم. شرکت ها و جاهای دیگر هم کمک کرده اند ، همه با پول پاک وحلال و با دل و جان به مصلی کمک کردند تا کار به اینجا رسیده است. نمی دانم چرا یک عده این جوسازی و تبلیغات سوء را علیه مصلی می کنند، این حرفها گناه دارد و معصیت است و همه دروغ است ! سرسوزنی ایراد در کار مصلی نیست. اگر هم کسی در این زمینه شبهه ای دارد می تواند به دفتر مراجعه کند و اسناد و مدارک را به او نشان می دهیم.به نظر شما این شهر نیاز به مصلی ندارد؟ باید جایی باشد تا مردم بتوانند آنجا نماز بخوانند. اوایل که فکری برای ساخت مصلی نشد. امروز هم که با چه سختی و گرفتاری ما کار را شروع کردیم ، این طوری کارشکنی می شود. فکر می کنید راحت است ما نماز را در مصلی برگزار می کنیم؟ برای خرید همین پنکه ها، ما به چه سختی بخشی از پول را تهیه کردیم و بخشی را هم قرض گرفتیم تا بتوانیم محیط را برای شما نمازگزاران اماده کنیم، همین انداختن فرش ها چقدر سخت است، دلسوزی کنید و در پهن کردن و جمع کردند فرش ها کمک کنید. این یک بنیاد خیر است ، هر کس کمک کند، این مانند یک ذخیره بانکی برای او می ماند و تا قیام قیامت هر کس اینجا نماز می خواند و دعا می کند ، حتی بعد از مرگ برای شما ذخیره ای می شود و هر ماه ، هر روز و هر هفته برایش ذخیره بانکی است و برای او کار خیر می نویسند. انسان تا زنده است می تواند کار خیر انجام دهد وقتی از دنیا رفت دیگر نمی تواند کار خیری انجام دهد . بنیانهای خیری که در زمان حیات ریخته اید بعد از مرگ هم هر لحظه مانند انرژی در لامپ به شما می رسد و کسی که این کار خیر را بنیان گذشته از آن بهره می بردو از ثواب آن استفاده می کند.
برادران و خواهران از روزی انقلاب شده است و حضرت امام راه اسلام ناب را شروع کرده اند، دشمنان خدا هم در صحنه بوده است و هر لحظه باما دشمنی کرده اند چه در زمان حیات امام و چه بعد از امام . از زمانی انقلاب پیروز شد دشمنی آنها علیه انقلاب ما آغاز شد. اولا تمام تلاش خودشان را کردند تا این انقلاب به ثمر نرسد وبزرگان زیادی را کشتند و ترور و مجروح کردند ولی به لطف الهی و دعای صاحب الامر انقلاب پیروز شد و آنها نتوانستند کاری کنند. از همان لحظه دست بردار نبودندو جنگ قومیت راه انداختند.

سالروز کشف کودتای نوژه:

سه شنبه این هفته ، 19 تیر ، كشف كودتاى نوژه علیه جمهورى اسلامى ایران ( 1359 ش) داریم. یک کودتای بسیار پیچیده و خطرناک که افسران باتجربه طاغوتی برنامه ریزی کردند تا مجلس، سپاه ،خانه امام و کمیته امداد هم را بمباران کنندو کشور را به دست بگیرند. از دو سه روز قبل به یک افسر گفتند تو باید خانه امام را بمباران کنی. او یک بچه شیعه بود که مضطرب شدو با مادرش مشورت میکند ، مادرش می گوید : اگر این کار را انجام بدهی تو را حلال نمی کنم، توباید هرچه زودتر امام را از این توطئه خبردار کنی. او هم نیمه شب و به سختی و هراسان خودش را به مقام معظم رهبری می رساند و قبل اذان صبح به او خبر می دهد ، یک نفرهم از جای دیگر خبر می آورد و به لطف خدا این توطئه خنثی می شودو عاملین آنها دستگیر می شوند.بعد از آن جنگ تحمیلی علیه ما را ه انداختند، بعد از جنگ ،تحریم های سخت علیه کشور ما اعمال کردند .امروز هم دولت مستکبر امریکا، تمام توان خود را برای شکست و نابودی جمهوری اسلامی گذاشته است .امریکایی ها مانند سران مشرک جمع شدند و جنگ احزاب را علیه پیامبر راه انداختند .

تلاش امریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران:

امروز هم ترامپ همه کارشناسانش را دور هم جمع کرده است تا ملت ایران را شکست بدهد و تمام توان خود را علیه ملت ایران بکار بگیرند. و عربده هم می کشد. اولا قصدشان این است که مردم ایران را از مالی و اقتصادی و معیشتی به زانو در بیاورند ، دومین کاری که می خواهند انجام بدهند این است که اختلاف افکنی کنند و جنگ روانی راه بیندازند که دین نمی تواند مردم را اداره کند. جوسازی های زیادی را علیه مقام معظم رهبری و علیه مسائل دینی و شرعی و مراجع و علیه نقاط قوت ما، علیه توان موشکی و هسته ای راه انداختند تا بتوانند جنگ داخلی راه بیندازند و آشوب کنند.در عمل وقتی تحریم کنند و زندگی مردم سخت شد ،سروصدای اعتراض عده ای بلند می شود و اینها وارد این جمعیت ها بشوندودر شهرهای مختلف آشوب و نا امنی درست بکنند و از داخل با دست خود، این جمهوری نوپای اسلامی که امید همه بیچارگان دنیاست و زمین ساز ظهور است را شکست بدهند .این طرح دشمن است : جنگ اقتصادی از طریق تحریم و تبلیغات سوء و جنگ روانی و به آشوب کشاندن مطالبات به حق مردم، و سرانجام سرگونی نظام جمهوری اسلامی و پایمال کردن خون شهیدان .ما دوست و دشمن را باید بشناسیم . مبادا تحت تاثیر دشمن قرار بگیریم این برنامه دشمن است. آیا موفق می شوند؟ نه ؛ اگر بین ما وحدت باشد و گرو کشی نکنیم یو قه هم را نگیریم و حزب چپ و راستی درست نکنیم و جنگ احزاب بین خودمان را ه نیندازیم و همه باهم رفیق و دوست باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری انسجام ملی، انسجام اجتماعی و وحدت را داشته باشیم بر این توطئه غلبه خواهیم کرد. مدیران و مسئولین هم با مردم صادق باشندو مشکلات را بیان کنند. مدیران پخته برای کارهای اقتصادی انتخاب بشوند ، از همان جوانانی که این موشک هارا ساختند وهمان جوانانی که برنامه هسته ای را به پیش بردند و از امثال جوانانی استفاده کنند که کشورا از نظر علمی پیشرفت دادند نه مخ هایی که تئوری های اقتصاد غربی را خوانده اند ،کسانی که امریکایی ها یک تشر بزند، بترسند. اینها نمی توانند کشور را اداره کنند اینهادربحث اقتصادی ناتوان خواهند بود.رئیس جمهور محترم هم خودشان به این نتیجه رسیده اند که باید در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کنندو اول هم از خودشان شروع کردند ما دست رئیس جمهور را می بوسیم صحبت های بسیار خوبی راجع به وحدت و همدلی کردند .انصافا یک موضع انقلابی گرفتند این جای تشکردارد . همه دست به دست هم بدهیم، الان موقعیت این نیست یقه هم را بگیریم این اختلافات برای زمان دیگری است. الان تمام کفر و تمام سران کفر دست به دست هم داده اند ،حتی کشورهای عربی را به صحنه آورده اند تا با جمهوری اسلامی مقابله کنند. منافقین هم چند روز پیش کنفرانسی را در پاریس برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی کردند. فرانسه از یک طرف ادعای دوستی داردو از طرف دیگر از منافقینی حمایت می کند که 17هزار نفر از مردم ما را وحشیانه کشتند.

ماجرای کشتارهای سال66

در یک گزارشی خواندم که کشتار خونین سال 66 منافقین مشارکت داشتند و حتی مسعود رجبی و ابریشم چی، در کاروانهای عراقی به عنوان حاجی به مکه آمدند و همان جا با سعودی ها در کشتار ایرانی ها همکاری کردند تا این حد اینها خبیث هستند.اسناد این جنایت موجود است و رو شده است . سال 66 که مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور بودند، فرمودند : من حدس میزنم منافقین در این توطئه دست داشتند که امروز اسناد آن منتشر شد.الان در پاریس کنفرانس می گذارند از امریکا انگلیس آل سعود همه مستکبرین عالم درآنجا جمع می شوند تا اسلام ناب را شکست بدهند تا در مقابل تفکر حسینی، علوی و فاطمی جمهوری اسلامی قرار بگیرند. تمام شیاطین عالم دست به دست هم داده اند تا روح علوی حاکم بر کشور ما را نابود کنند این حقیقت قصه است.اگر ما دست به دست هم بدهیم ،صداقت داشته باشیم و مدیران دست به دست هم بدهند و کار بکنند و مردم و جوانان توجه داشته اشند ،در دل همین سختی ها و تحریمها رشد می کنیم و کشور ما در دل همین تحریم ساخته می شود و صدای آزادی وانسانیت ،صدای اسلام ناب ،صدای امیرالمومنین به سراسر دنیا می رود و جمهوری اسلامی به فضل الهی برهمه این توطئه غالب می شود. خداوند وعده پیروزی صالحین بر مستکبرین را داده است . به شرطی که باهم باشیم و اختلاف نداشته باشیم و به دولت کمک کنیم. اگر دولت به فکر ملت باشد و اشرافی گری ،باند بازی و دزدی در کار نباشد و تخلف نداشته باشند و همه دست به دست هم بدهیم ، این پرچم ناب اسلامی به سراسر دنیا می رود. ان شاءالله خون شهدای ما هدر نمی رود و این کار شدنی است .روند تاریخ وروند حرکت تاریخ به سمت توحیدو انسانهای صالح است.حرکت جامعه به سمت حاکمیت حضرت صاحب الامر است. اعتقاد قلبی من است علی رغم همه دشمنی ها روز به روز نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر شده است .

جنگ روانی دشمن بر علیه اقتصاد کشور :

امروز هم از نظر اقتصادی ما دربهترین وضعیت هستیم، نفت ما به بهترین وجه خریداری می شود و خزانه مملکت ما پُر است نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن ،قرار بگیریم والا بنیه اقتصادی کشور ما محکم و نفت ما خوب فروش می رود و پول آن بر می گردد و تحریمها آن اندازه که باید کارساز بشود، نشده است . با بیداری مردم به لطف الهی همه این مسائل را پشت سر می گذاریم دشمن بار دیگرشکست جانانه ای از ملت بزرگ ایران خواهد خورد ، ان شاءالله.

شهادت رئیس مذهب شیعه:

دوشنبه 18 تیر 25 شوال شهادت حضرت امام جعفر صادق)ع() 148 ه ق) رئیس مذهب شیعه را داریم. هر چه میتوانید خودتان را به اهل بیت نزدیک کنید، راه آنها سرافرازی است. در جلسات مربوط به اهل بیت است خودمان و فرزنتدانمان شرکت کنیم. سعادت دنیا و آخرت وصل به اهل بیت است ، قدر بدانیم و تا زنده ایم جلساتشان را پُر رنگ برگزار کنیم و مجالس خانگی برای اهل بیت بگیریم.نذری بدهیم خودمان را به ائمه نزدیک کنیم و خیرات کنیم روشنگری کنیم ، در زندگی ائمه مطالعه کنیم و معرفت خودمان را نسبت به اهل بیت بیشتر کنیم .خصوصا در این ایام که منتسب به رئیس مذهب است .

سالروز انعقاد پیمان سعد آباد:

یکشنبه 17 تیر ،سالروز انعقاد پیمان «سعدآباد » میان ایران، تركیه، افغانستان و عراق در تهران ( 1316 ش) را داریم. این چهار کشور در این پیمان متعهد شدند که به هم تجاوز نکنند. پشت صحنه این پیمان انگلیسی ها بودند و هدف آنها این بود که سدی را در مقابل کمونیست ها درست کنند ولی در نهایت به موجب این پیمان ، بخشی از مناطق مهم ایران در اختیار ترکیه قرار گرفت و برخی از مناطق نفتی و شط العرب ایران نیز دراختیار عراق قرار گرفت و این نتیجه پیمان و خیانت رضا خان بود

برنامه ریزی دشمن برای کم کردن نسل شیعه:

آخرین کلام بحث جمعیت است دشمن برنامه ریزی کرده است که نسل شیعه کم شود. کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا ،رسما اعلام کرده است : با ایران مدارا کنید، ما برنامه ای برای ایران داریم که خودبه خود جمعیت ایران پیر و از داخل نابود می شود. برنامه آنها تدر راستای کاهش جمعیت ایران و کم شدن نسل شیعه است. زمانی در جنگ ، نخ بخیه برای رزمندگان به ما نمی دادند ولی برای نازایی زنان و بچه دارنشدن این نخ بخیه و اسباب آن رایگان بود. زمانی حضرت امام(ره) فرمودند : اگر قرار است به فکر کاهش جمعیت باشیم اینکار را باید وقتی بکنیم که جمعیت کشور 200 میلیون شد. جمعیت شناسان می گویند کشوری میتواند روی پای خودش بایستد که حداقل هر پدرومادری دو جانشین برای خودش را داشته باشد.یعنی هر خانواده ای حداقل دو فرزند داشته باشد که جای پدرومادر را بگیرد. آیا ما این حداقل را داریم؟ نه چون برخی ازدواج نمی کنند و برخی هم ازدواج می کنند ولی بچه دار نمی شوند . رشد جمعیت باید 2.1باشدکه 0.1 آن برای مرگ و میر و 2 برای جانشینی است. الان رشد جمعیت ما 1.6 است . ممکن است خانواده ای 4فرزند داشته باشد ولی مجموعا با انهایی که فرزند ندارند رشد ما 1.5 است. سن جانشینی را هم نداریم، این خطر بزرگی است اگر هر خانواده ای چهار فرزند داشته باشد به زبان ساده سن جانشینی خودرا دارد. ولی نوعا تک فرزندی یا دو فرزند داریم، خیلی علاقه باشد سه فرزند شده است. این روند، روند خطرناکی برای ما شیعیان است . یهودیان رشد جمعیتشان خیلی زیاد است ولی ما شیعه امیرالمومنین و معتقدین به شیعه ، رشد جمعیت بسیارکم است ویک خطری برای جمعیت شیعه است که باید آنرا هم مدنظر داشت.

ان شاءالله خداوند به شما خیر بدهد ، ما شما را دوست داریم و نوکر شما هستیم . دوست داریم در این شهر آرامش و آسایش و وحدت و همدلی باشد .مدیران ومسئولین جو را آماده کنند تا به مردم خدمت کنندو کار کنندو از همه شما مدیران و مسئولین تشکر می کنم.توقع داریم تا می توانند بیشتر خدمت کنند،این مردم شایسته خدمت هستند. شهرستان ما امکانات بسیار خوبی دارد، ان شاءالله سرآمد شهرهای استان بشود
خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنودباشی وما رستگار


پی نوشت:

1- سوره مبارکه تحریم،آیه 11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u939.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u941.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u942.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u943.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u944.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u945.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u946.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u947.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u948.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u949.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u950.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u951.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.