سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بهترین مسئول از دیدگاه پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 712 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.04.03
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در نمازوحدت به میزبانی فرمانداری 2/10/88

http://yascms.ir/emam/ebrahimi.BMP


السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)
السلام علیک یا اباعبدالحسین(ع)
ایام محرم و سوگواری حضرت اقا اباعبدالله الحسین(ع) را به همه شما برادران و خواهران مکرمه و به صاحب مجلس عزای سیدالشهدا(ع) حضرت صاحب الزمان(عج) تسلیت عرض می کنم. از میزبان امروز نماز وحدت فرمانداری و فرماندار محترم ،زحمتکش و پرتلاش و مجموعه فرمانداری و مجموعه ادارات و نهادها و ارگانها که در نماز وحدت امروزشرکت کردند و از همه شما برادران مومن، خواهران مومنه و هیئت امناء مسجد صاحب الزمان(عج) و روحانی جلیل القدر این مسجد و همینطور از سروران معظم جناب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای جعفری استاد حوزه و استاد جامعة الزهرا(س) حوزه علمیه قم و جناب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سلیمانی که نور افشانی می کنند در شهرستان ما تشکر و قدردانی می کنم.

بهترین مسئول از دیدگاه پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله)
دو سه مطلب را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم و دیگر پیش از این تصدیع ایجاد نکنیم . در سمیناری که در راور برگزار شد و همه ائمه جمعه سراسر استان بودند. جناب حجت الاسلام آقای جعفری امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه حدیثی از پیغمبرخدا(ص) خواندند که من تا به حال نشنیده بودم حدیث به دلم خیلی نشست این حدیث را من در این جلسه خدمتتان عرض می کنم شما هم حفظ کنید خیلی حدیث دلچسبی است. پیغمبرخداحضرت محمد(ص) می فرمایند: «خیر الولاة من جمع المختلف و شر الولاة من فرق المؤتلف» می فرمایند: بهترین مسئولان «ولاة» یعنی والی، والی یعنی مسئول «خیر الولاة» بهترین مسئولین از نظر پیغمبرخدا(ص) «من جمع المختلف» کسی است که جمع کند. افراد مختلف را جمع کند وحدت و برادری ایجاد کند جهت های مختلف را همه یک جهت کند پس«خیره الولاة من جمع المختلف» از آن طرف «شر الولاة» بدترین مسئولان «من فرق المؤتلف» بدترین مسئولان کسانی هستند که جمعی که با هم هستند وحدت و برادری دارند، بینشان را تفرقه ایجاد کند و اختلاف بیاندازد «شر الولاة» بدترین من «فرق» کسی که جدایی ایجاد کند بین جمعی که هم دارند. ما از اول انقلاب که نگاه می کنیم حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) همیشه توجه دارند دلها یکی شود اختلاف نباشد و برادری، دوستی و وحدت باشد چون اگر غیر از این باشد کشور از هم پاشیده می شود مگر ما چند میلیون شیعه هستیم ما یک ملت هفتاد میلیونی هستیم با تعدادی هم که اهل سنت و ادیان دیگر هستند در مقابل دنیای اسلام بیش از یک میلیارد و دویست میلیون مسلمان اهل سنت اگر اختلاف بین ما شیعیان و مسلمانان بیفتد که ما نابود می شویم اگر در خود کشور ما بینمان اختلاف بیفتد ما نابود می شویم آن هم در مقابل گرگ هایی که می خواهند ریشه ما را بخشکانند و ما را نابودکنند.
8 سال برای چی بر ما جنگ را تحمیل کردند؟ از اول انقلاب هم شما نگاه کنید این فرمایشات نماینده ولی فقیه از اول انقلاب شما نگاه کنید بین مومنین و متدینین اختلاف و به عنوان چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب اختلاف ایجاد کردند. مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) باور کنید این نحوه تقسیم بندی را قبول ندارند. با چه زبانی باید گفت آقا قبول ندارند اگر قبول داشتند نمی فرمودند خودی و غیر خودی، خودی و غیر خودی چه کسانی هستند؟ خودی آن کسی که خدمت می کند به نظام، ولایت را قبول دارد، با دشمنان این مردم دشمن است و با دوستان این مردم دوستی دارد دلش می خواهد پیشرفت و آبادانی باشد همان معیارهای که اسلام گفته است آدم خوب و متدین، راستگو و خیرخواه باشد و دروغ نگوید و خائن نباشد و کار بکند طرفدار اسلام ، قرآن ، ولایت، دین و ناموس باشد خوب این آدم خوبی است حالا اسمش هر چه می خواهد باشد، هر کسی باشد بد، خائن، منفعتگرا باشد کلک بزند و فریب کاری بکند، به امام و شهدا خیانت بکند و حامی دشمن باشد و بیاید، هر اسمی می خواهد داشته باشد این آدم ، آدم خوبی نیست این غیر خودی است. امروز مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی این یک اصل است البته نظام اسلامی محکم ایستاده در مقابل قانون شکن ، کسانی که بخواهند چنگ بی اندازند به نظام جمهوری اسلامی و زحمات امام(ره) و شهدا را نادیده بگیرند سرسوزنی نه نظام ، نه ملت کوتاه نمی آیند. حالا هر کی می خواهد باشد ، روحانی و غیر روحانی می خواهد باشد فرق نمی کند کسانی که جاده صاف کن برای دشمن باشند، کسانی که بخواهند اهداف نظام را زیر سوال ببرند اصلا ما این همه خون دادیم ، جان دادیم که اسلام روی کار باشد اگر کسانی که بخواهند اسلام را از ما بگیرند دیگر چیزی از ما نمی ماند پس برای چی ما این همه شهید دادیم؟ سالها جنگیدیم؟ خون دادیم و در مقابل استکبار ایستادگی کردیم؟ بعد اینهایی که بخواهند تفرقه ایجاد بکنند رو در روی نظام قرار بگیرند نظام اینها را پس می زند از اول انقلاب ، هر حرفی که زده هر سال، هر روز یک عده ای پرت شده اند رفتند که رفتند الان هم همینطور ولی آنهایی که بخواهند برای نظام خدمت کنند راه برایشان باز است پس «خیر الولاة من جمع المختلف و شر الولادة من فرق المؤتلف »
راه درست در شهرستان: کار
نکته دوم الحمدلله در شهرستان خط درستی مشاهده می شود خط کار، فعالیت، تلاش است نیاز شهرستان ما امروز اولویت آن ایجاد اشتغال است. مردم به نظام دینی امیدوار شده اند. دنیا وقتی نگاه کند و اسلام ، تشیع و قرآن می تواند کشورشان راه اداره کنند، خودشان را اداره کردند می توانند دنیا را هم اداره کنند الحمدلله با مسئولیتی که فرماندار محترم دارند جناب آقای بهروز و همه همکاران و همه مسئولین امروز هم و غم ما کار است و کار است و کار .

بالاترین افتخار
امام حسین(ع) می فرماید: «ان الحوائج الناس الیکم من نعم الله فلا تمل النعم» این حدیث در ماه محرم خیلی جان دارد برای مسئولین این افتخار است«ان الحوائج الناس الیکم نعم الله» اینکه مردم سراغ شما در دفتر می آیِند و شما حاجت مردم را راه اندازی می کنید این نعمت خدا هست. این افتخار خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی والله بالله افتخار است. خدا رحمت کند نواب را می گفت خدا کند نظام جمهوری اسلامی، نظام دینی برپا شود من جاروکش خیابان های آن می شوم. امروز خیلی کارمند هستند و در دنیا خیلی ها هم رئیس اند و در نظام های استکباری، کمونیستی و سرمایه داری ولی امروز خدمت کردن در نظامی که از برکت امام و شهدا و زیر سایه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) این مرد بزرگ واقعا ابعاد هدایتگری ایشان هنوز برای ما روشن نیست که در این طوفانها به نحو شایسته سکاندار هستند و نظام را به خوبی هدایت می کنند، دلهای جدا شده را جذب می کنند، کمک، راهنمایی، ارشاد می کنند ماپشت سر ایشان می خواهیم به بهشت برویم. خدمت کردن در این نظام واقعا افتخار است. امام حسین(ع) حوائج مردم به سوی شما «منی ام الله» از نعمتهای خداست «فلا تمل » آدم از این نعمتها ملول و خسته نشود. امروز مدیران ما باید کار را خسته کنند نه خودشان را، زیاد و شبانه روزی کار بکنند. در دولت دهم که کار از وجود آنها خسته می شود و یک نام نیک از آدم باقی می ماند و یک نام بد، هر کسی واقعا خدمت کند مردم می فهمند چشم دارند مهر را خدا در دلها می اندازد دعا گویش هستند خدا پدربیامرزی به او می گویند آن کسی هم کار نکند خوب وضعش روشن است وقتی هم رفت مردم خوشحال می شوند ما تا زنده ایم باید نوکر دین خدا ، امام ، شهدا ، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و نوکر مردم خوب شهرستان بافت این نوکری هم بالاترین افتخار است این نوکری برای ما آقایی است. ما بتوانیم خدمتگزار این مردم باشیم ما هر وقت دعوت کردیم الحمدلله مردم در همه صحنه ها حضور پیدا کردند.
وحدت و همدلی
نکته سوم را هم بگوییم الحمدلله پایه های درست وحدت و همدلی کار چیده شده است یکی از برنامه ها خوب که جناب آقای بهروز هم توضیح دادند سرکشی به روستاها است خیلی برنامه مفیدی است الان چندین روستا ما رفتیم از صبح تا غروب در خدمت مردم بودیم تا آدم اشراف نداشته باشد نمی تواند برنامه ریزی کند.
سرکشی در روستاها حضور در مساجد شهر
همینطور که دولت کریمه با کلیه مجموعه دولت به استانها سفر می کنند دولت کوچک هم به روستاها سرکشی می کند یکی از برنامه های خوب در مساجد شهر است انشاءالله کلیه مسئولین به نوبت در هر مسجدی حضور پیدا می کنند در هر محله ای حضور پیدا می کنند. بزرگ آن محله مشکلاتی و گرفتاری که دارد آنها را هم توضیح می دهد انشاءالله از جهت آب ، برق، کوچه هر موردی مشکلی که داشته باشد نیازی که داشته باشند این نیازها بررسی می شود انشاءالله مرحله به مرحله سعی می شود که به اندازه توان البته تا آنجا که توان هست که انشاءالله مشکلات مردمی حل شود من از همه مسئولین و فرماندار محترم، همه مسجدی ها، متدینین، برادران و خواهران تشکر و قدردانی می کنم انشاءالله خدا به ما توفیق دهد که خدمتگزار خوب مردم شریف بافت باشیم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.