سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خدمت به زائران اربعین

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 391 مرتبه
دسته: سخنرانی ها و مسائل شرعیتاریخ: 1397.07.04
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار اعضای موکب 202 زرند مورخه97/06/24


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ادرکنا واغثنا

عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از حضور حضرتعالی و جناب آقای سلطانی نیز تشکر وقدردانی می کنم. خیلی خوشحالم که در خدمت شما خدمتگزاران زائرین امام حسین هستم . خدمت به زوار اباعبدالله (ع) نعمت بزرگی است که شامل حال شهرستان شده است . تشکر می کنم از حضرتعالی و دوستان که همت کردید و موکبی را به نام حضرت امام (ره) برای شهرستان راه اندازی کردید و به زائران اربعین خدمت رسانی می کنید.

خدمت به زائران اربعین :


ان شاءالله مورد مرضی حضرت زهرا (س) و آقا امیرالمومنین(ع) قرار بگیرد.خدمت به زائران سیدالشهدا مایه افتخار است.به قدری سیدالشهدا(ع) در پیشگاه خداوند آبرومند است که در روز عرفه اول خداوند به زائران سیدالشهدا نگاه می کند ، بعد به زائران خانه خدا در عرفات نگاه می کند. در روایات ما زیارت اربعین، یکی از علامات مؤمن شناخته شده است. تا به حال مردم فکر می کردند زیارت روز اربعین این است که در روز اربعین یک زیارت نامه بخوانند ولی زیارت اربعین یعنی روز اربعین به زیارت سیدالشهدا بروید.واین علامت ایمان است که امام حسن عسکری(ع) می فرماید: علامت مؤمن پنج چیز است که یکی زیارت اربعین است.(1) و خدمت به چنین زائرانی ممتاز است. زائر سیدالشهدا ممتاز است ولی زائرین اربعین امتیاز ویژه ای دارند.خود ائمه تشویق و ترغیب به زیارت سید الشهدا در روز اربعین کرده اند. الحمدالله مردم شهرستان ما همت دارند و بر خلاف جوسازی ها ی زیادی که بوده و هست ، کمک می کنند و علاقه دارند. همیشه در ایام حج و اربعین و... شایعات و حرف و حدیث ها زیاد می شود که به جای زیارت ، پول آن را به فقرا بدهید. هر چیزی جای خودش را دارد . کمک به فقرا، حج خانه خدا و زیارت ، همه جای خود ، نمی توان به اسم کمک به فقرا ، کارهای دیگر را تعطیل کنیم .

اخلاص در خدمت به زائران امام حسین(ع):

شایعات هم بوده و هست ، شما نباید توجه کنید .هدف شما ،هدف ارزشمندی است منتهی باید همراه با اخلاص باشد .چیزی که خدا از انسان می خرد، اخلاص است. برای سیدالشهدا هر قدمی که بردارید ارزشمند است . اگر با اخلاص باشد در زندگی نمو دارد، برکات دارد و اثر می کند. خود اهل بیت گره گشا هستند . مواظب باشید ریایی درکار نباشد که اگر ریا شد کار خراب می شود و نعمت از دست می رود و از انسان گرفته می شود. همیشه خودمان را نوکر زائران سیدالشهدا بدانیم. همانطور که خود عراقی ها در برخورد با زائران سیدالشهدا اخلاص دارند و علاقه نشان می دهند،ما هم که شیعه علی (ع) هستیم و شما هم که توفیق نصیب تان شد، با اخلاص در این راه خدمت کنید، واقعاً لطف خدا و اهل بیت و جاذبه اهل بیت است که شمارا از اینجا جذب کرده و در خاک عراق موکب بزنید و خدمت کنید. این مغناطیس اهل بیت (ع) است که شما را جذب و علاقمند کرده است تا عشق نباشد این کارها سر و سامان پیدا نمی کند ، ان شاءالله روز به روز اخلاص بیشتر باشد و خودشان بهتر می دانند چکار کنند و کمک حال باشند . مهم این است که انسان اولین قدم را بردارد، در مسیر حرکت همه چیز درست و روبراه می شود. همانطور که اشاره کردید شما ظرفیت و توان محدود داشتید ولی برکتی که در سفره زائر می آمد، جای دیگر است. ان شاء الله موفق باشید. زیارت اربعین در دنیا نمونه ندارد، یک حرکت بسیار ممتازی است. از سراسر دنیا می آیند و از جاذبه امام حسین(ع) بهره می برند و در پیاده روی شرکت می کنند .. ان شاءالله موفق باشید قطعا در شهرستان مردم کمک کردند و کمک می کنند. چون می دانند به جای آن برکت در زندگی می آید اگر در فضای مجازی هم اطلاع رسانی و شفافیت داشته باشید و کسی نتواند شبهه ایجاد کند که این پول چقدر بودو در کجا خرج شد، قطعاً بیش از این مقدار، کمک جمع آوری می شود. اطلاع رسانی شفاف باعث می شود، سال به سال کمک مردمی هم بیشتر می شود ان شاءالله موفق باشید . ان شاءالله توفیق نصیب بشود و ما هم جز زائرین اربعین باشیم که نام ما هم نوشته شده است . در طواف هم از خدا خواستم که نام مرا جز زائران اربعین خود بنویسد.اگر توفیقی یار شد و ما هم زائر اربعین شدیم، ما هم بتوانیم بازدیدی از موکب شما داشته باشیم و خسته نباشیدی بگوییم.تشکر دارم و دستتان را می بوسم، ان شاءالله موفق باشید دعاگویتان هستیم . هرکار فکری و تبلیغی از دست ما بربیاید، انجام می دهیم.


پی نوشت:

1- بحارالأنوار 82 75 باب 24

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.