سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حسین زمان ویزید زمان خود را بشناسید

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 444 مرتبه
دسته: سخنرانی ها و مسائل شرعیتاریخ: 1397.07.10
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم استقبال از یک شهید گمنام در دهستان سیریز از توابع شهرستان زرند مورخه97/07/4



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال رسول الله (ص) : « مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ» (1)

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)،السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، السلام علیکم یا شهداء ، یا سعداء یا نجباء ، السلام علیکم یا اهل التوحید، السلام علیکم یا انصارالله ، السلام علیکم یا انصار رسول الله ، السلام علیکم یا انصار فاطمة الزهرا(س)سیدة النساء العالمین، السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین(ع)، السلام علیکم یا انصار الحسن والحسین(ع)،السلام علیکم یا انصار تسعة المعصومین من ذریة الحسین(ع)، السلام علیکم یا انصار مولانا صاحب الزمان(عج)، السلام علیکم یا انصار الامام الخمینی؛ السلام علیکم یا انصار الامام الخامنه ای.

ای شهید والامقام خوش آمدی ،بعد از سالها به اذن خدا برگشتی تا بار دیگر نور افشانی کنی ودلهای ما را بیدار کنی ، چشمان ما را باز کنی ، خوش آمدی به نزد خانواده های عزیز شهداء ، مادران ، پدران ،خواهران ،رزمندگان سالهای حماسه وخون،برادرتان، فرزندتان ازجبهه برگشته است ،رزمندگان سالهای حماسه ، رفیق و دوستتان از جبهه برگشته است و شما به استقبال آمدید ، من از همه شما برادران وخواهران ، سروران عزیز روحانی ، برادر عزیزمان مداح اهل بیت که ما را به فیض رساندند،از همه بسیجیان عزیز ، مسئول محترم حوزه مقاومت بسیج ، برادران وخواهران بسیجی ، علما وسروران عزیز روحانی صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم .

پیرو راه اهل بیت باشید:

حدیثی را که خدمت شما عرض کردم از پیغمبر خداحضرت محمد (ص)است که حضرت می فرمایند: راه وکشتی نجات و راهنمای شما مسلمانان سیدالشهداء(ع) است واهل بیت من ، مَثَلِ اهل بیت من در بین شما مسلمانان مَثَلِ کشتی حضرت نوح است، کسانی که به حضرت نوح ایمان آوردند وهمراهی کردند وسوار بر کشتی حضرت نوح شدند نجات پیدا کردند وکسانی که مخالفت کردند وگفتند ما به کوه پناه می بریم واین قله کوه ما را حفظ می کند ، حضرت فرمودند: « لَا عَاصِمَ الْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ »(2) امروز هیچ پناهگاهی نیست جز اینکه به من ایمان بیاورید وبر این کشتی سوار شوید ، همه غرق شدند، خداوند می فرماید: پیغمبر خدا (ص) راهنمای شماست وبعد خدا و پیغمبر(ص)،اهل بیت امیرالمومنین(ع)وبعد امام حسین(ع) چراغ هدایت است .

نظام جمهوری اسلامی از برکات سیدالشهداء(ع):

نظام جمهوری اسلامی هر چه که دارد از برکت سیدالشهداء(ع) است و امام بزرگوار پرچم امام حسین(ع) را در ایران اسلامی برافراشتند ، شهدای ما به عشق سیدالشهداء(ع) حرکت کردند و لحظه جان دادن کلامشان یا حسین بود ،راه همان راه بود که امام بزرگوار پرچم را برافراشته نگاه داشت وجوانان به عشق امام حسین(ع) و به فرمان جانشین امام حسین(ع)و امام زمان(عج) حرکت کردند ، جانفشانی کردند ،در این قرنهای اخیر تنها جنگی که یک وجب از خاک میهن اسلامی ایران تحویل دشمن نشد و حفظ شد همین جنگ تحمیلی و از برکت امام وشهداء بود ، دشمنان یزیدیان زمان در مقابل امام ایستادند تا نور خدا را خاموش کنند ، اگر ملت ایران شیعه ابوبکر وعُمر بود ، کسی با ما کار نداشت ، همه دشمنی ها به خاطر اهل بیت و امیرالمومنین(ع) است .

خطاب امام حسین(ع) به یزیدیان در روز عاشورا:

امام حسین(ع) در روز عاشورا درمقابل سی هزار لشکر یزیدیان خطاب کردند : «یا وَیْلَکُمْ أَتَقْتُلُونِی عَلى‏ سُنَّةٍ بَدَّلْتُها؟ أَمْ عَلى‏ شَریعَةٍ غَیَّرْتُها، أَمْ عَلى‏ جُرْمٍ فَعَلْتُهُ، أَمْ عَلى‏ حَقٍّ تَرَکْتُهُ؟» واى بر شما ! چرا با من مى‌‏جنگید؟ آیا سنّتى را تغییر داده‌‏ام؟ یا شریعتى را دگرگون ساخته‏‌ام؟ یا جرمى مرتکب شده‌‏ام؟ و یا حقّى را ترک کرده‌‏ام؟ مگر من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ مگر من فرزند وصى و پسرعموی پیغمبر شما نیستم؟ مگر من پسر کسى نیستم که او پیش از همه مسلمانان ایمان آورد؟ و پیش از همه، رسالت پیامبر را تصدیق کرد؟ آیا حمزه سید الشهداء، عموى پدر من نیست؟ آیا جعفر طیار عموى خود من نیست؟
گفتند: «إِنَّا نَقْتُلُکَ بُغْضاً لِأَبِیکَ» به خاطر کینه‌‏اى که از پدرت به دل داریم، با تو مى‌‏جنگیم و تو را مى‏‌کشیم. (3)

حسین زمان ویزید زمان خود را بشناسید:

همه دشمنی استکبار وشیاطین به خاطر این است که ما شیعه علی(ع) هستیم ونظام ما مبتنی بر نظام امامت و ولایت است و امروز هم دست از دشمنی برنمی دارند ، امروز به اذن خدا این شهدای گمنام حرکت می کنند تا دلها را روشن کنند وبگویند" کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا" الان هم باید حسین زمان را شناخت وحمایت کرد ، یزید و یزیدیان زمان را هم باید بشناسیم ، امروز پرچم سیدالشهدا(ع) بردوش مقام معظم رهبری به حمایت ملت ایران است .پرچم کفر وشرک ونفاق و پرچم یزیدیان زمان را آمریکا وصهیونیستها، آل سعود ومنافقین وگروههای تکفیری برافراشته نگه داشته اند وامروز هم حق وباطل درمقابل هم قرار دارند ، این شهید وهمه شهدایی که می آیند ، می آیند تا مارا بیدار کنند و بیدار هم می کنند که تحت تاثیر فضای مجازی وتبلیغات سوء قرار نگیریم .

بیشترین دشمنی ها بر علیه نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی:

امروز بیشترین دشمنی ها نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است،همانطور که درزمان امیرالمومنین (ع) بیشترین دشمنی با شخص امیرالمومنین(ع) بود وامروز هم بیشترین دشمنی ها از طرف کفر وشرک و نفاق وفضای مجازی علیه مقام معظم رهبری است ، این مرد بزرگ او که سایه اش بالای سرماست وکشور ما را حفظ کرده است ؛ او که نَفَسِ گرمش باعث حرکت وپیشرفت اسلام ونظام است وامروز دشمنی ها علیه بسیج و سپاه است ،امروز دشمنی ها علیه انچه که توانایی ماست از جمله هسته ای وپیشرفتهای نظامی ما مثل پیشرفت موشکی است، امروز دشمن می خواهد نقاط قوت را ما به نقطه ضعف تبدیل کند ، در این کارزار معرکه فرق کرده است ، در زمان دفاع مقدس دشمن مشخص بود ، جبهه کفرهم مشخص بود و هر کسی هم که بر زمین می افتد وشهید می شد دهها رزمنده دیگر این پرچم را برمی داشتند ولی امروز فضای مجازی درحال یارگیری است ، همانطور که در زمان سیدالشهداء(ع) آقا حرکت کردند آیا هفتاد نفر بودند؟ خیر بلکه هزاران نفر سیدالشهداء (ع) با سیدالشهداء (ع) کردند ودر هرمرحله ای دشمن یارگیری کرد وتا آخر که تنها هفتاد و دو نفر با امام باقی ماندند.

تبلیغات سوء دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران:

جوانان عزیز، پسران ودختران امروز هم دشمنان ما با ابزار به روز سعی می کنند از دل جوانان شیعه یارگیری کنند و ببینید که چقدرتبلیغات آنها موثر می شود، هر چه که در کشور ما تمام شود ولی نفت وگاز وبنزین تمام نمی شود ، یک شایعه درست می کنند ومی بینیم که طرف به پمپ بنزین می آید و ماشینش فقط سه لیتر بنزین کم دارد ومی گوید این سه لیتر را هم پُر کنید وهمینطور هجوم می آورند ،امروز دشمن با تمام ابزار روز می خواهد خون شهدای ما را پایمال کند و می خواهد پرچم حق را سرنگون کند می خواهد نظام جمهوری اسلامی را که از امام سیلی خورده اند را سرنگون کنند و از راه جنگ نتوانستند وامروز از راه تحریم هم نتوانستند ولی از راه شایعات تلاش می کنند واین شهداء می آیند تا ما را بیدار کنند و کار را آن کس کرد که تا آخر باقی بماند ، کسانی خوشبخت و رستگار می شوند وکسانی عاقبت بخیر می شوند که تا آخرین لحظه پای امام وسیدالشهداء(ع) بمانند ولو اینکه به شهادت آنها ختم شود ، امروز کسانی خوشبخت می شوند وپیش حضرت صاحب الامر(عج) آبرومندند که تا آخرین لحظه پای حسین زمان ایستادگی کنند این پیام شهید والامقام وگمنام این است که باید تا آخرین لحظه استقامت کنید وبه ما این نوید و امید را می دهند که علیرغم همه تحریمها ومشکلات آینده جمهوری اسلامی یک آینده ای بسیار روشن است ،پیغمبرخدا(ص) هم سه سال در تحریم و محاصره اقتصادی بودند و حضرت خدیجه هم در همان تحریم از دنیا رفتند وبزرگترین پشتیبان پیغمبر(ص) ابوطالب هم در همین محاصره اقتصادی از دنیا رفتند ولی رسول خدا(ص) استقامت کردند وامروز ما هرچه داریم از برکت استقامت رسول خدا(ص) است .

جبهه حق را خالی نکنید:

پیام این شهید هم استقامت و وفاداری است ، پیام شهید جبهه حق را خالی نکردن است ، کسانی که توان دارند تا دیروز باید اسلحه را برمی داشتند ولی امروز کسانی که علم روز وعلم زبان را بلد هستند ودر فضای مجازی توان دارند باید از شهداء واین راه دفاع کنند وشبهه زدایی کنند ، امروز دشمن با مطرح کردن شبهات مختلف وراهکارهای بسیار زیبایی که طراحی کرده است اصل اسلام را نشانه گرفته است وامروز ما باید حربه دشمن را بشناسیم ومقابله به مثل کنیم ، حق ما هستیم وآنها باطل و رفتنی هستند واین وعده قرآن است که اسلام ناب واسلام محمدی و اسلام علوی که از ایران اسلامی از برکت خون این شهداء به جوشش در آمده است آینده ای بسیار روشن و پرچمش برکل این کره خاکی ان شاء الله برافراشته خواهد شد وپیام دیگر این شهید گمنام حفظ نظام جمهوری اسلامی است وحفظ نظام از اوجب واجبات است .

حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است:

آخرین کلام من هم اینکه حضرت امام دریک سخنرانی فرمودند: حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ امام زمان(عج) هم واجب تر است برای اینکه سیدالشهداء(ع) خون دادند وشهید شدند تا اسلام برقرار بماند وامام زمان(عج) هم ظهور می کنند تا اسلام را حفظ کنند وحاکمیت اسلام را در سراسردنیا ایجاد کنند بنابراین قدر نظام جمهوری اسلامی وقدر ولِّی فقیه و رهبرمان وقدر خدمتگزارانمان را بدانیم وان شاء الله که این مسائل برطرف می شود وتحریمها هم بی اثر خواهد شد وجوشش خون شهدای ما تا پیروزی نهایی ادامه دارد .باز هم از همه بسیجیان ورزمندگان دفاع مقدس و مردم ولایتمدار تشکر می کنم .

*خدایا چنان کن سرانجام کار * توخشنود باشی وما رستگار*


پی نوشت:


1- كنز العمّال : ۳۴۱۵۱.

2- سوره مبارکه هود ،آیه 43

3- ینابیع الموده، ج 3 ص 79


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.