سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار کارکنان اداره زندان زرند با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 305 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.07.11
 
دیدار جناب آقای پوستچی ریاست محترم اداره زندان زرند وهمکارانشان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفتر امام جمعه مورخه97/07/10



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار کارکنان اداره زندان زرند مورخه97/07/12


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیه الله یا ابا صالح ادرکنا و اغثنا

نجات یک انسان، نجات همه جامعه :

بنده ازحضرتعالی و همکاران و کارکنان خوب شما ،برادر عزیز روحانی تشکر می کنم. زندان در اسلام برای اصلاح است و این کاری است که شما انجام می دهید. در بازدیدی که ما داشتم، دیدیم که کلاسهای خوبی برگزار می کنید و برنامه نماز جماعت هم دارید. اینجا مرکز بازگشت زندانی به جامعه و در واقع مرکز بازپروری و پرورش انسان است و این ارزشمند است .وقتی یک نفر به زندان می افتد، خانواده های آنها هم گرفتار می شوند. مرتباً خانواده های این زندانیان و معتادان برای دریافت کمک به دفتر مراجعه می کنند که در مخارج زندگی مانده اند .مشکل زندانی یک موضوع است و مشکل خانواده آنها یک موضوع دیگر که باری بر دوش جامعه است و اگر واقعا این افراد در زندان توبه کنند و به زندگی سالم برگردند، کار و حرفه ای یاد بگیرند وبه زندگی عادی برگردند، این بالاترین خدمت است. نجات یک انسان، نجات همه انسانهاست ، این اهمیت کار شما هستند .

همه زندانی ها بد نیستند:

برخی افراد که مانند غده سرطانی و انگل هستند و نباید اجازه داد آزادانه در جامعه بگردند باید مجازات بشوند ولی همه زندانی ها اینطور نیستند،گاهی مشکلات مالی، چک برگشتی،تصادف یا اختلاف خانوادگی نیز موجب زندانی شدن فرد می شود. قرار نیست هرکس در زندان است، انسان بدی باشد.گاهی انسان در اثر یک حادثه ویا شاید بخاطر یک تصادف محکوم به پرداخت دیه و زندان می شود. رئیس قوه قضائیه هم تأکید داشتند خصوصاً در بحث مهریه( با توجه به بالا رفتن قیمت سکه ) سعی شود که طرف را زندانی نکنند. چون طرف زندان برود فایده ای ندارد چون چیزی از بدهی آنها کم نمی شود وفقط باعث بی سرپرست شدن خانوده ها و مشکلات و بلاهای زیادی را به سرشان می آورد . اگر طرف زندانی نشود، فرصتی به آن داده می شود تا راهی برای جبران بدهی خود پیدا کند. به زندانیان مرخصی بدهید و یا زندان با کار باشند تا در کنار طی کردن مدت محکومیت خود، بدهی شان را هم بپردازند، این هم در بهبود اوضاع زندانیان می تواند موثر باشد. از زحمات شما هم تشکر می کنیم.

انتقال زندان زرند به بیرون شهر:

در مورد زندان زرند هم همانطور که اشاره کردید ،قبلاً ما خیلی گزارش داشتیم که زنگ می زدند و شکایت داشتند، همسایه ها اذیت بودندو نمی توانستند، تحمل کنند . می گفتند ما حتی نمی توانیم در تابستان کولر را روشن کنیم. ولی خوشبختانه چند وقتی است که تلفن اعتراض آمیزی در این زمینه نداشتیم. انتقال زندان به بیرون شهر، تدبیر خیلی خوب است . بالاخره یک طوری باید تدبیر کنید اگر شهرداری و غیرشهرداری کار را به عهده بگیرد و زندان را بیرون شهر بسازد ،خدمت بزرگی است . به هرحال دولت که بودجه ای برای این کار ندارد که اگر داشت تا امروز زندان جدید، ساخته شده بود . البته شما سرمایه ای دارید، اگر تبدیل کنید و زندان ساخته بشود این هم بالاترین خدمت است که تشکر می کنیم و دعاگو هستیم، اگر هم کاری از دست ما بر می آید، کوتاهی نمی کنیم.

آوردن برخی زندانیها به نماز جمعه:

یک پیشنهادی اسلام مطرح کرده است این است که اگر امکانش وجود دارد، تعدادی از زندانی ها را به نماز جمعه بیاورید. این دو اثر دارد اولاً بیرون زندان را می بینند وهم اثر تربیتی برای دیگران دارد . تحت الحفظ یک عده زندانی را با لباس زندان بیاورند که اثر تربیتی داشته باشد، هم خودشان تادیب می شوندو هم درس عبرتی برای دیگران است البته اگر این از نظر دستگاه قضا همچین امکانی داشته باشد اگر چنین امکانی ندارد با لباس عادی آنها را بیاورید. هم کلام خدا را می شنوندو در نماز جمعه شرکت می کنند، همین که اعلام شود عده ای از زندانیان در نماز جمعه شرکت کردند، تلنگری برای دیگر خلافکاران است.

بکارگیری زندانی ها در کارخانه ها :

در بحث کار کردن زندانیها هم می توان با حضرتعالی و فرماندار یک جلسه ای داشته باشیم و این نیروهایی که ،مورد تایید خودتان هستند، ولو یک نفر ؛برای جذب در کارخانه ها و شرکت هایی که در شهرستان است، صحبت کنیم. از طرفی هم فنی و حرفه ای هم فعال شودو جوشکاری و کارهایی که در شرکتها مورد نیاز است، آموزش داده شود تا این افراد هم بعد از آزادی از زندان، بتوانند جذب بازار کار بشوند.

فعال کردن انجمن حمایت از زندانیها:

نکته بعدی : بعضی شهرها برای خانواده ی زندانیان انجمن حمایت تشکیل شده است، من نمی دانم این انجمن در زرند چقدر فعال است ولی در بافت این انجمن خیلی فعال بود. زندانیان کشاورزی می کردند، چاه زده بودند و وضعیت اینها بهتر شده بود و برای چندین خانواده سبد غذایی تهیه می کردندو به خانواده ها سرکشی میکردند . اینجا هم در بحث حمایت اگر صحبت بشود و وقفیاتی در این زمینه بشود خدمت بزرگی است. چون سرپرست خانواده که به زندان می رو،د خانواده او آسیب زیادی می بیندو مشکلات زیادی برایشان پیش می آید. ان شاءالله خداوند گره از کار همه باز کند، زندان هم سخت است . ان شاءالله خداوند به خانواده های آنها هم رحم کند، بی کسی ،تنهایی و ترس هم به مشکلات خانوده هایشان اضافه می شود. خدا را شاکریم توفیقی حاصل شد در خدمت شما باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1304.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1305.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1306.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.