سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدار جمعی از مسئولین ورزشی شهرستان با امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 241 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.07.30
 
به مناسبت هفته تربیت بدنی جناب آقای صادق زاده معاون محترم فرماندار در معیت جمعی ازمسئولین ورزشی شهرستان مورخه97/07/29 باحضور در دفترامام جمعه ضمن دیدار وگفتگو با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ازنصایح وسخنان ایشان بهره مند شدند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مسئولین ورزشی شهرستان مورخه97/07/27


الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله ال الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا .

خوش آمد عرض میکنم خدمت شما بزرگواران ،رزشکاران ، ورزش دوستان ومسئولین ورزشی شهرستان . از حضور جناب بهجتی و همکارانتان و همین طور جناب آقای صادق زاده معاون محترم فرماندار ، جناب آقای شهابی و همراهان نیز تشکر می کنم.

برنامه ریزی دشمن برای انحراف نسل جوان:

دشمن برنامه ریزی زیادی برای نسل جوان ما داشته و دارد. از تهدید نسل ، محدود کردن نسل ایرانی، کم شدن نسل شیعه برنامه ریزی زیادی داشته و دارد و با توجه به اینکه اکثریت جمعیت کشور ما جوان است ،روی نسل جوان هم برنامه ریزی مفصلی کرده است جدیداً 100 شبکه فارسی زبان علیه نظام جمهوری اسلامی شروع به کار کرده است، قبلاً دویست شبکه بود ، امروز با سیصد شبکه علیه نظام تبلیغ می کنند. با ایجاد شبهه و ایجاد بی اعتمادی در نسل جوان نسبت به جمهوری اسلامی و همین طور نسبت به گذشته و تمدن خودشان، در فکر نابودی کشور ما هستند. بخشی از این توطئه ها را در مواد مخدر رقم زده است و ما روز به روز گسترش آمار مواد مخدر را داریم و سن مبتلا به اعتیاد در نسل جوان پایین آمده است.

با ورزش کردن بر اعتیاد غلبه کنیم:

از جمله یکی از راههای مقابله با مواد مخدر ، بحث ورزش است . گسترش ورزش در بین جوانان ، می تواند از آلوده شدن نسل جوان ما و افتادن در این دام خطرناک، جلوگیری کند. شهرستان ما هم از این آسیب در امان نیست، کافی است سری به زندانها بزنید و وضعیت خانواده های آنها را ببینیم. وقتی یک نفر دچار آسیب می شود، خانواده اش را هم درگیر می کند. مواد مخدر سنتی از یک طرف و مواد مخدر صنعتی از طرف دیگر . مواد مخدر صنعتی ریشه خانواده های ما را می زند و از بین می برد، دست دشمن در گسترش این ماده صنعتی پیداست و اگر یک جوانی به این مواد وابسته شد دیگر نه ناموس می شناسد، نه پدر و مادر و نه دین و ایمان ؛ این خیلی خطر بزرگی است . با کارهای دینی و مذهبی ، مسجد و نماز می توان روشنگری کرد. یکی از راهها بحث گسترش امر ورزش و ورزش قهرمانی است . بنابراین ورزش یک امر مقدس است، مقام معظم رهبری و بعضی مراجع، نرمش و ورزش های سبک را برای افراد سن بالا یک واجب عینی می دانند. این اهمیت کار جناب آقای بهجتی و همکارانشان در شهرستان است که حفظ نسل جوان یک واجب است و دور شدن نسل جوان از این آسیب، یک امر مقدس است. بنابراین کار شما خیلی با ارزش است از کودکستان تا دانشگاه و نسل جوانی که در کارخانه ها هستند اینها باید جامعه هدف شما باشند و ورزش را در این محیط ها گسترش بدهید.

بها دادن به استعدادهای ورزشی شهرستان زرند:

نکته دوم استعدادهای بسیار درخشانی در شهرستان است. جوانان ورزشکار شهرستان در موقعیت های مختلف ،در بحث ورزش قهرمانی مدال می آورند ،در مدت مسئولیت توجه خاصی داشته باشید به کسانی که استعدادهایی دارند این نخبگان را شناسایی کنید تا در آینده در بحث ورزش قهرمانی و پرورش ورزشکاران و فرستادن به میدانها هم شهرستان حرفی برای زدن داشته باشد.

حمایت مالی از ورزشکاران:

یک بحث دیگر هم اینکه حاج آقای صادق زاده لطف کنند و به ورزشکارانی که می خواهند به میادین ورزشی بروند و نیاز به کمک مالی دارند توجه داشته باشند. بارها شده است که تیمی می خواهد به خارج شهرستان و استان اعزام بشود و با هزار معذوریت مواجه می شود. بندگان خدا توان مالی ندارند بروند و خانواده های آنها هم درآمدی ندارد و نمی توانند هزینه ها را بپردازند و از مسابقات محروم می شوند. بنابراین جناب صادق زاده و فرماندار محترم، نیاز است حمایت جدی از این عزیزان داشته باشید که این امر بسیار ارزشمندی است و مایه افتخار است که بتوانیم قهرمانان ورزشی را در شهرستان پرورش دهیم که در استان و کشور حرفی برای زدن داشته باشند.

سلامت روح در گِرو سلامت جسم:

نکته سوم در مورد ورزش همگانی در پارک و جایی دیگر است که یک امر مقدس شناخته می شود. زندگی امروز زندگی صنعتی شده است، از بس گرفتاری برای مردم پیش آمده است از از سلامت خود غافل شدند .

اصل مهمِ حفظ بدن، یک واجب الهی است، در گذشته حتی پیرمردها هم به نوبه خودشان ورزش می کردند. ولی امروزه در زندگی مشکلات زیادی داریم، و سلامت جسم و روح مان در خطر قرار گرفته است. ورزش همگانی هم اولویت کار شما عزیزان است که خدمت به سلامت مردم شهرستان است و امید به زندگی را افزایش می دهد و باعث سلامتی درجامعه می شود. امسال که به سفر حج رفته بودم، نگاه می کردم تا ببینم کدام کاروان ها ، در رفت و آمد شاداب تر هستند. دیدم که زائران چینی سرحال تر از بقیه زائران هستند، پیرمردهای چینی با اینکه ریش کاملاً سفید داشتند و پیرزن های چینی هفتاد، هشتاد ساله خیلی سریع و سرحال رفت و آمد می کردند. که واقعاً تعجب برانگیز بود. معلوم می شود چینی ها همین طور که در صنعت پیشرفت کردند ،در سلامت هم پیشرفت کردند .یک نفر از آنها را من ندیدم خمیده راه برود . در صفا مروه چون هفت بار باید بروی و بیایی، می توان فهیمد چه کسی سالم تر و سرحال تر است.

سرمایه گذاری بر روی ورزش همگانی:

روی ورزش همگانی اگر سرمایه گذاری کنید ،مردم را به آن تشویق کنید ، مسابقه بگذارید .مثلا مسابقه دوچرخه سواری بین پیرمردها یا هر مسابقه یگری مثل طناب کشی که شورو نشاط را در محله می تواند به وجود بیاورد. به بحث ورزش پهلوانی هم توجه داشته باشید.

اهمیت دادن به ورزش بانوان:

یک نکته دیگر که دچار غفلت شده است، ورزش برای بانوان است .چون برای خانمها محدودیت های خاصی وجود دارد بنابراین برای آنها هم باید برنامه ریزی خاص خودش صورت بگیرد. در مورد در فضای سالم و اختصاصی برای بانوان شهرداری قصد دارد، اقداماتی را انجام می دهد و دنبال این است تا پارک خاص بانوان ایجاد شود که شما می توانید در تجهیز این پارک به شهرداری کمک کنید، صمیمانه از حضورتان تشکر می کنم ،دوست داشتیم فرصتی باشد تا پای درد دل شماهم بنشینیم و صحبتهایتان را بشنویم، اگر هم کاری از ما برمی آید در جهت پیشبرد امور ورزشی ما کوتاهی نمی کنیم. ان شاءالله ماجور باشید. برمحمدو آل محمد صلوات.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1550.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1551.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.