سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مومن از گذشته عبرت می گیرد/توصیف مردم آخرالزمان ازبیان رسول خدا(ص)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 396 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.08.19
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/08/18



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شادی دو شهید گرانقدرمهمان امروز نماز جمعه ،شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام قادری مسئول محترم اوقاف شهرستان که مطالب بسیار خوبی را در باب اهمیت وقف و وقف های صورت گرفته شهرستان بیان کردند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. ان شاءالله همه بکوشیم تا به نحوی واقف باشیم ؛ اولاً حلول ماه ربیع الاول را تبریک عرض می کنم،این ماه، ماه شادی و ولادت است و امروز هم روز اول ماه است ، چه خوب است که نماز اول ماه را فراموش نکنید که دو ركعت است، در ركعت اول پس از سوره حمد سى مرتبه سوره توحيد، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهد، اگر کسی چنين كند، سلامتى اش را در آن ماه از خدا خريده است.یک دعا هم بعد از نماز باید خوانده شود که در مفاتیح آمده است، ان شاءالله همه سالم و تندرست باشید . بازهم صلواتی را مرحمت بفرمایید.

موضوعی که از هفته گذشته خدمتتان شروع کردم یکی از نامه های امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه است که به یکی از یاران خود به نام حارث همدانی نوشته اند. حارث همدانی از قبیله همدان و اهل یمن است. زمانی که امیرالمومنین(ع) به یمن رفتند ،حارث شیعه شد و جزء یاران خاص و عاشقان امیرالمومنین (ع) قرار گرفت.

سه شرط حضرت علی (ع) برای رفتن به میهمانی:

مولای متقیان در زندگی بسیار ساده و بی تکلف بود و انتظار داشت دوستانش نیز همین طور باشند. روزی حارث هَمدانی که از یاران نزدیک امیر المؤمنین بود و از دوستان حضرت به شمار می رفت. برای دعوت امام به خانه خود، نزد ایشان رفت و از امام خواست که دعوت او را بپذیرد. امام فرمود: «دعوت تو را می پذیرم اما سه شرط دارم» پرسید: آن سه شرط چیست؟ امام فرمود: غذایی از خارج منزل تهیه نکنی، هر چه در منزل یافت شد، بیاوری و دیگر این که خانواده ات را به زحمت نیندازی. او پذیرفت و به اتفاق امام به منزل رفت، ولی در خانه جز نان، چیز دیگری برای صرف غذا وجود نداشت، حارث به خود می پیچید و میل داشت که چیزی برای حضرت تهیه کند، ولی گمان می کرد که حضرت به او این اجازه را ندهد، تا این که حضرت به او فرمود: ای حارث تو را چه می شود؟ عرض کرد: اینها پول است، دلم می خواهد هر چیزی برایتان بخرم و لکن قادر نیستم! امام فرمود: «او لیس لک قلت لاتکلف لی مماوراء بابک فهذه مما فی بیتک » مگر یادت نیست که به تو گفتم که با تهیه چیزی که بیرون از خانه تو است خود را برای من به زحمت نیفکنی، پس همین که در خانه تو است کافی است. (1) منظور حضرت این بود که حارث خودش را به زحمت نیندازد و از بیرون منزل چیزی تهیه نکند و از آنچه در خانه است، پذیرایی کند که شامل پول هم می شد. پس اگر مهمان دعوت کردی و پول هم داشتی،می توانی از آن پول برای او غذا تهیه کنی. حارث از یاران مخلص امیرالمومنین بود ، حضرت برای او نامه ای نوشت و این نامه در تاریخ ماندگار شد زیرا نکات مهمی حضرت در این نامه ذکر کردند. در جمله اول این نامه حضرت فرمود: « وَ تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ وَ اسْتَنْصِحْهُ وَ أَحِلَّ حَلَالَهُ وَ حَرِّمْ حَرَامَهُ وَ صَدِّقْ بِمَا سَلَفَ مِنَ الْحَقِّ» به ريسمان قرآن چنگ زن، و از آن نصيحت پذير، حلالش را حلال، و حرامش را حرام بشمار ، و حقّى را كه در زندگى گذشتگان بود تصديق كن . پس جمله اول اهمیت به قرآن بودکه در خطبه گذشته عرض کردم.

مومن از گذشته عبرت می گیرد:

امروز هم جمله دوم را خدمتتان عرض می کنم : « وَ اعْتَبِرْ بِمَا مَضَى مِنَ الدُّنْيَا لِمَا بَقِيَ مِنْهَا فَإِنَّ بَعْضَهَا يُشْبِهُ بَعْضاً وَ آخِرَهَا لَاحِقٌ بِأَوَّلِهَا وَ كُلُّهَا حَائِلٌ مُفَارِقٌ » (2) در این بخش حضرت می فرمایند: حارث از گذشته عبرت بگیر و درس بگیر. به قول معروف گذشته را چراغ راه آینده قرار بده ، حوادثی که در گذشته بوده ،امروز هم پیش می آید، همه یک شکل هستند ، آخرش هم مانند اولش است، بنابراین از حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده است، درس بگیر. در توضیح این مطلب عبرت گرفتن و درس گرفتن یکی از شیوه های مؤمن است .خداوند دوست دارد انسان از گذشته درس بگیرد. قرار نیست همه چیز را خود انسان تجربه کند. تاریخ به ما درس می دهد.سرگذشت انسانهایی که در گذشته بودند، مایه عبرت است اینکه چگونه زندگی کردند و عاقبت آنها به کجا رسیده است. اگر خوب زندگی کردند ، امروز نام آنها به نیکی برده می شود و اگر در زندگی بد بودند ، امروز از آنها به بدی یاد می شود.

این درس بزرگ است تاریخ ، فلسفه تاریخ و درس آموزی نکته بسیار مهمی است. امیرالمؤمنین می فرمایند : افرادی بودند که مؤمن بودندو پشت هم بودند، غمخوار هم بودند و وحدت داشتند،خدای متعال آنها را رهبر و پیشوای همه ملتها قرا داد. اقوامی هم بودند که بین آنها دشمنی و تفرقه ایجاد شد، ذلیل شدندو از بین رفتند. در قرآن هم دستور به گردشگری و سیر و مطالعه تاریخ گذشتگان داده شده است .فرعون با آن پادشاهی وعظمت و مقام بلندی که داشت به کجا رسید. امت های دیگر هم همین طور .در زندگی شخصی و خانوادگی همین گونه است ،وقتی خدای نکرده یک جوان دچار اعتیاد می شود ،خانواده اش از هم پاشیده می شود. ادامه اعتیاد، آوارگی ،کارتن خوابی و نابودی است. از زندگی یک معتاد باید عبرت گرفت، که اگر راه او را بروید به سرنوشت او هم دچار خواهید شد،البته چقدر افراد معتاد بودند که خودشان را نجات دادند و اهل کار وزندگی و پیشرفت شدند. هم از نکته های مثبت زندگی گذشتگان و هم از نکته های منفی زندگی آنها باید درس گرفت.

وقف یک ذخیره بانکی:

همین مبحث وقف که حاج آقا فرمودند را در نظر بگیرید، ممکن است استخوانهای فرد واقف کرده ، خرد شده باشند ولی نیت او زنده است . 200 سال پیش آمده وقف کرده و با وقف خودش را زنده نگه داشته است. کار خیر انجام داده است ، خودش زنده نیست ولی مانند ذخیره بانکی هر روز به حساب او ثواب واریز می شود. مانند خیّری که مدرسه ،پل ،جاده ،آب انبار، بیمارستان و... می سازد ،آنها سالها بعد از مرگ هم نامشان به نیکی برده می شود و مردم برای آنها دعای خیر می کنند. شاید کسانی که در ساخت مسجد کمک کردند، از دنیا رفته باشند، ولی هرکس در آن مسجد، نماز نماز بخواند او هم در ثواب شریک است وحکم ذخیره بانکی را دارد که بعد مرگ سودش برای او واریز می شود. افرادی هم بودند که پولدار بودند و ثبت نام حج هم کردند ولی از پای هواپیما برگشتند و دیگر هم موفق نشدند. دست شان هم به کار خیر نمی رود.

فرد پولداری هم بود که از او خواستند تا برای کار خیر کمک کند، فقط هزار تومن کمک کرد ولی اشرار فرزندش را دزدیدند و برای آزادی آن مجبور شد ،50 میلیون تومان بدهد. متاسفانه برخی افراد، دستشان به کار خیر نمی رود و وقتی که می میرند ، تمام می شوند و منشا هیچ خیری نمی شوند.

تا زنده هستید اهل خیر باشید:

هر انساني پس از مرگ، بلافاصله از وضع خود آگاه مي ‌شود و مي ‌فهمد آيا بهشتي و اهل سعادت است يا جهنمي و اهل عذاب می باشد. از اين رو، هر يك از كفّار و گناهكاران كه عمر خود را با جهل و غفلت گذرانده ‌اند،‌ در همان لحظات احتضار،‌ خطر را احساس نموده، از گذشته‌ پشيمان مي ‌شوند و مي ‌گويند: « قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّي أَعْمَلُ صالِحاً فيما تَرَكْتُ كَلاَّ إِنَّها كَلِمَةٌ هُوَ قائِلُها وَ مِنْ وَرائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ» (3) پروردگارا ! مرا به دنيا باز گردان تا مگر گذشته را جبران كنم و عمل صالحي انجام دهم؛ ولي پاسخ منفي مي ‌شنوند و به او گفته مي ‌شود: اين سخن بي‌ اثر، هرگز جامه تحقّق نمي ‌پوشد و از پي مرگشان عالم برزخ است تا قيامت بر پا گردد و از قبرها برانگيخته شوند.ثروتمندانى كه در زمان حيات خود، اهل انفاق نبوده‌اند، به هنگام مرگ، تأسف بسيار خواهند خورد« رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِي إِلَىٰ أَجَلٍ قَرِيبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَكُنْ مِنَ الصَّالِحِينَ »(4) در حال احتضار به خدا عرض مي‌كند: خدايا! مرا برگردان كه فَاَصَّدَقَ يعني صدقه بدهم و کار خیری انجام بدهم و جز صالحین بشوم.فرصت بده تا قباله ای بنویسم باغی و مغازه ای را وقف کنم تا در پرونده ام کار خیری باشد ولی به آنها مهلت داده نمی شود. به آنها گفته می شود: روزی که این همه آیات و روایات و تاریخ گذشتگان را دیدی ، چرا عبرت نگرفتی ، مانند فرعون که در لحظات آخر عمرش، زمانی که ملک الموت را مشاهده نمود اسلام آورد و بر وحدانیت پروردگار اقرار نمود وگفت: « آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا الَّذِی آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائِیلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِینَ‏ » ايمان آوردم كه هيچ معبودى جز آنكه فرزندان اسرائيل به او گرويده‏ اند نيست و من از تسليم‏شدگانم. اما جبرئیل مشتى از گِل را در دهان او فرو برده و گفت: ایمان تو اینک سودى نخواهد داشت‏ « آلْآنَ وَ قَدْ عَصَیْتَ قَبْلُ وَ کنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ‏» (5) و در دریا غرق شد و توبه و استغفار او مورد پذیرش خداوند متعال قرار نگرفت.بنابراین امیرالمؤمنین(ع) می گوید: حارث به گذشتگان نگاه کن که چگونه زندگی کردند و چگونه نام نیکی از خودشان به جا گذاشتند و یا اینکه بد زندگی کردند و بدعاقبت شدند ، بنابراین هر راهی را انتخاب کردید ، همان نتیجه آنها را می گیری.

اگر اهل خیر شدی و آدم خوبی شدی و از گذشته درس گرفتی ، نامت به نیکی برده می شود و اگر درس نگرفتی و مقابل پروردگارت ایستادی و به خطا رفتی، به بدی از تو نام برده می شود.

خدایا به حق محمد و آل محمد، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در توصیه به تقوی مهمترین خواست رسول خدارابه محضرتان عرض می کنم.

مهمترین خواست رسول خدا(ص) از مسلمانان:

مهمترین درخواست پیامبر(ص) این بود که من از دنیا می روم و دو چیز را نزد شما امانت می گذارم یکی چنگ زدن به قرآن، یکی متوسل شدن به عترت و اهل بیت(ع)،از این دو جدا نشوید اینها چراغ هدایت و راهنمای شما از گمراهی است (6) .در توضیح این فرمایش خواهران و برادران امروز هم راه نجات، این است که اول : اهل قرآن باشیم ، قرآن در متن زندگی ما باشد. از سایه قرآن و راهنمایی قرآن بهره ببریم ، بخوانیم و تلاوت کنیم . روز قیامت قرآن شکایت می کند ،پیامبر خدا (ص) هم شکایت می کند.

مطیع امر خدا وامام معصوم باشید:

دوم :مطیع پیامبرخدا (ص) و مطیع امام معصوم(ع) و مطیع امام زمان(عج) و جزء عترت ،مطیع ولی فقیه در عصر غیبت باشیم . این شاهراه هدایت است، توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری راه نجات است. ان شاءالله در زندگی این دو مطلب را بیش از همه چیز مورد توجه قرار بدهیم. اگر انسان ولِّی و پیشوای خودش را اطاعت نکند، سالها کنار خانه خدا نماز بخواند و عبادت کند از او پذیرفته نمی شود. عصر غیبت ما یله و رها نیستیم ، قرآن زنده است باید به فرمایشات ولی فقیه توجه داشته باشیم و عمل کنیم. حالا هر گرایش سیاسی هم داشته باشیم. در زمان انتخابات با مطالعه و تحقیق به هرکسی که تشخیص دادید، رأی بدهید، ولی سعی کنیم در زندگی به قرآن و عترت و جزأ عترت فرمایشات مقام معظم رهبری ولی فقیه توجه داشته باشیم. ولیّ، هادی و راهنماست و دستگیری می کند و راه را نشان می دهد.

حضور با شکوه مردم زرند د راهپیمایی 13 آبان97

امسال سیزده آبان در همه ایران اسلامی باشکوه برگزار شد ولی انصافاً راهپیمایی امسال در زرند بسیار باشکوه بود، دانش آموزانی که در محدوده شهر بودند، با نظم خاص و باشکوه و عالی شرکت کردند. حضور مردم کوچه و بازار، دبیران ،معلمان ،دانشجویان، بازاریان ،کارگران ،کارمندان ، مدیران و روحانیون نیز چشمگیر بود ، الحمدالله که راهپیمایی خوب و دشمن شکن سیزده آبان بسیار باشکوه برگزار شد و این واقعا عجیب است، بعد از چهل سال از انقلاب گذشته و علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد مردم این چنین در صحنه حضور دارند. این ایمان است ، با این همه شبهاتی است این ایمان و تقوی و باور است که مردم را به صحنه می آرود و این گونه حضور مردم را کشور را حفظ می کند و حافظ اسلام و خون شهداست.

روایات زیادی در مورد ایمان ملت ایران وجود دارد که نمونه ای از آن را خدمتتان عرض می کنم.

ایمان مردم اخرالزمان از بیان رسول خدا(ص):

روزی رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: «یا علی؛ وَاعلَم اَنّ اَعجَبَ النّاسِ ایماناً وَاَعظَمَهُم یَقیناً قَومٌ یَکونونَ فی آخِر الزّمانِ لَم یَلحَقوا النّبیَّ وَحَجَبَتهُمُ الحُجّةُ فَآمَنوا بِسَوادٍ عَلی بَیاضٍ» ای علی بدان که شگفت ترین مردم در ایمان و شریفترین آنها در یقین، گروهی از مردم آخرالزمان هستند که با آنکه پیامبر را ندیده اند و معجزات او را به چشم ندیده اند،(امام زمانشان هم در پس پرده غیبت است ) پس به واسطه نوشته ها (به وی) ایمان آورده اند. و از روی سیاهی(احادیث و ایات قرآن) بر روشنایی ایمان می آوررند. (7) این عجیب ترین ایمان است .در برخی روایات هم حفظ ایمان را در آخر الزمان به نگه داشتن گلوله آتش در دست، تشبیه کرده اند.(8) پیامبر می فرمایند: قومی در آخرالزمان هستند که چنین ایمان محکمی دارند.این قوم در روایات اشاره به مردم ایران است. در زمان رسول خدا وقتی صحبت از قوم به میان می آمد نمی گفتند : منظور ترک هاست . کشورها و قومیت های مختلف آن زمان بودند واسلام هنوز به ایران نرسیده بود، ولی وقتی این گونه روایت مطرح می شد که کسانی از مشرق قیام می کنند که هنوز به ما ملحق نشده اند. در ذهن صحابه ، مردم بزرگ ایران بود.

توصیف مردم آخرالزمان:

احادیثی بی شمار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(ع) درباره روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان از شیعه و اهل سنت نقل شده که به نمونه ای از آن اشاره می کنم : روزی رسول خدا (ص) در جمع اصحاب خود فرمود: زمانی بر مردم بیاید که چهره هایشان چهره های آدمیان ولی دل هایشان دل های شیاطین باشد ، بسان گرگان درنده خونریز باشند. از منکرات اجتناب نکنند، پیوسته به کارهای ناپسند خویش ادامه دهند ، اگر در جمع آنها باشی به تو دروغ گویند و اگر خبری برایشان بازگویی تو را دروغگویی شناسند و چون از آنها غایب باشی غیبتت کنند . افراد بد بر آنان مسلط شود که آنان را به انواع عذاب معذب دارند، نیاکانشان دعا کنند ولی اجابت نشود.

روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند .

مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد ، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .(9)این سخنان رسول خدا(ص) را که من مطالعه کردم،می بینم مصداق آن امروز دولتمردان امریکاست .

بیشترین آدمکشی را در دنیا اینها انجام می دهند. دنیا که جای خود ، امریکا نسبت به مملکت ما از ابتدا پر از ظلم و جنایت است ، هفته ای در تقویم کشورمان پیدا نمی شود که دست امریکا به خون مردم ما آلوده نشده باشد. در جهان امروز هم ببینید، چقدر انسانها را می کشندو گروههای تکفیری ها را راه اندازی کردند ، داعش در دوران اوباما تشکیل شد.ارمیکایی ها به آل سعود خائن و پست تر از یهود ،چه همه سلاح فروختند به دولتی که سرسوزنی انسانیت ندارد. صد یزید را می توان امروز در چهره محمد بن سلمان دید. از کشتار هیچ ابایی ندارند ،در یمن چقدر جنایت کردند. ولی از دید سران استکبار ، محترم ،بزرگ و با شخصیت هستند و ملت بزرگ ایران که در مقابل ظلم اینها ایستاده است، حضرت امام و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که هدایت گر مسلمانان در سراسر دنیاست و اجازه ندادند تا کفار، سوریه، عراق و افغانستان را ببلعند و جلوی ظلم اینها ایستاد و سردار فاتح اسلام حاج قاسم سلیمانی این عزیزان با شخصیت و خیرخواه را ظالم معرفی می کنند و چهره شان را در جلوی مردم دنیا زشت جلوه می دهند. خوبی ها از نظر اینها بد است و بدی ، جنایت ،ظلم و انسان فاسق در نظر اینها ،خوب است. این پیشگویی پیامبر خدا در باب رویه امروز استکبار جهانی در آخرالزمان است . از آن طرف هم حضرت می فرماید: عجیب ترین ایمان هم در آخرالزمان است که مردمی که مرا و امام خودشان را ندیده اند ولی اینگونه در ایمان به خدا ثابت قدم هستند. خدای متعال را شاکریم ، ان شاءالله خداوند توفیق بدهد که کشور ما روز به روز پیشرفت کند.مطمئن باشیدو هستیم که یکبار دیگر امریکایی ها سیلی میخورند.

پیشرفت انقلاب اسلامی با وجود تحریمهای دشمن:

در دل همین تحریمها ما رشد کردیم و پیشرفت کردیم. زمانی دولت کارتر تصویب کرد ایران تحریم شود ، آن زمان، محاصره اقتصادی می گفتند .امام(ره) فرمودند : اگر کارتر یک کار خوب انجام داده باشد ، این است که ما را محاصره اقتصادی کرده و باعث شد تا روی پای خودمان بایستیم.

الحمدالله کشور ما درحال پیشرفت است، وظیفه مسئولین این است که زمینه را برای نسل جوان و پر انرژی باز بگذارد . شما ببینید در صحنه دفاعی کشور از همین جوانها استفاده کردند وچنین پیشرفت کردیم.

امروز هواپیمای بدون سرنشین و هواپیمای نظامی که چنین صنعت پیچیده ای دارد و انحصاری در اختیار چند کشور اول جهان است، ما دستمان خالی بوده است و امروز به تولید انبوه رسیده است و پیشرفت های دیگری هم داشتیم . الحمدالله جوانان ما هم خوشفکر هستندو از پدر و مادر صالحی داشتند امروز بهترین پزشکان دنیا ، پزشک ایرانی است ، ناسای امریکا را ایرانیها می چرخانند و ایرانی ها به عنوان یک قوم برتر، خوشفکر و تمدن ساز در تاریخ معرفی شدند، این خیلی با ارزش است. این زمینه اگر فراهم بشود،ما با ارزشهای اسلامی و شیعی و ارزش های ایرانی دنیارا فتح می کنیم، ما اگر خوبی های اهل بیت را به دنیا معرفی کنیم، مردم دنیا جذب اهل بیت می شوند. و امروز ایران اسلامی زمینه ساز تمدن بزرگ است . از تحریم و مشکلات نمی هراسد ، آینده ایران اسلامی، آینده بسیار درخشانی است به شرطی که گوش ما به دهان ولی و دوم توجه به اقتصاد مقاومتی و دست بر زانوی خودمان بگذاریم و کارهارا به جوانان ارزشمند ایران اسلامی بسپاریم.

خدایا به حق محمدو آل محمد، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- رجال کشی، ص 82- چاپ نجف : ذیل شرح حال حارث بن اعور همدانی.

2- شرح نامه ۶۹ نهج البلاغه ـ نامه به حارث همدانى

3- سوره مبارکه مؤمنون، آیات 99 ـ 100

4- سوره مبارکه منافقون،آیه 10

5- سوره مبارکه یونس، آیه 90-91

6- کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق و مصحح: غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، ص 294، دار الکتب الإسلامیة، تهران، چاپ چهارم، 1407ق.

7- من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق) ، ج 4 ، ص 366

8- عن النبي (ص) أنه قال : «يأتي على الناس زمان الصابر منهم على دينه كالقابض على الجمرة» میرزاحسین نوری،مستدک الوسائل ،بیروت، مؤسسه آلبیت، سال 1388، ج 12 ص 33

9- بحارالانوار جلد 22ص453



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1740.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1741.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1742.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1743.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1744.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1745.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1746.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1747.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1748.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1749.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.