سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

غیبت امام زمان عج از ناحیه خود مردم است/قدرت استکبار جهانی به رهبری امریکا رو به افول و خاموشی است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 448 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.08.26
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/08/25



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امروز روز مصیبت و عزا و غم ،شهادت امام حسن عسکری پدر بزرگوار مولایمان صاحب الزمان است. این مصیبت و عزا را به محضر مولایمان صاحب الزمان(ع) و همه شما اردتمندان و علاقمندان دوستدارانش تسلیت عرض می کنم.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام موحدنیا که مطالب مهمی را درباره حضرت ولی عصر(عج) بیان کردند و مسئولیت تبلیغ حضرت صاحب الامر(عج) را در شهرستان به عهده دارند ، از زحمات شان و همه عزیزانی که در این امر کمک حال هستند ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم خداوند متعال ،این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

حارث شیدای ولایت:

موضوع بحث یکی از نامه های مهم آقا امیرالمؤمنین به صحابه وفادار خود حارث همدانی است که در خطبه های گذشته ، بخش هایی از این نامه را خدمتتان بیان کردم. حارث عاشق و دوستدار امیرالمؤمنین بود، زمان رسول خدا را درک نکرده است و در زمان امیرالمؤمنین(ع) جز تابعین است ولی بعد از آن و در زمان امام حسن(ع) و امام حسین (ع) حتی تا زمان امام صادق (ع) هم این شخص زنده بود و سرانجام در شهر کوفه از دنیا رفت او مورد اعتماد امیرالمومنین (ع) بود. امام علی (ع) به حارث همدانی که به هنگام بیماری به عیادت آن حضرت رفته بود، فرمود: « یا حار همدان! من یمت یرنی * من مؤمن او منافق، قبلا * یعرفنی طرفة و اعرفه * بنعته و اسمه و ما فعلا (1) ای حارث همدانی! هر کس می میرد، خواه مؤمن یا منافق، مرا می بیند، او مرامی شناسد، و من هم او را با نام و صفات و اعمالی که انجام داده، می شناسم. در همین باب ،شاعر می گوید: ای که گفتی، فمن یمت یرنی * جان فدای کلام دلجویت * کاش روزی هزار مرتبه، من * مردی، تا به دیدمی رویت .ان شاءالله به برکت این عشق و علاقه به امیرالمؤمنین(ع) اولین چهره زیبایی که ما ببینیم هنگام رفتن از این دنیا چهره زیبای آقا امیرالمؤمنین(ع) باشد. به امانت می گذاریم این جلسه را پیش خدای تبارک و تعالی به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

ای حارث به ریسمان قرآن چنگ بزن:

امیرالمؤمنین اخلاق والا را در این نامه به شاگردشان بیان می کنند. در این نامه اولین کلام، مهمترین وصیت رسول خدا توجه به قرآن است. ای حارث ! «وَ تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ وَ اسْتَنْصِحْهُ وَ أَحِلَّ حَلَالَهُ وَ حَرِّمْ حَرَامَهُ وَ صَدِّقْ بِمَا سَلَفَ مِنَ الْحَقِّ» به ريسمان قرآن چنگ زن، و از آن نصيحت پذير، حلالش را حلال، و حرامش را حرام بشمار ، در روایات از قرآن به حبل به معنای ریسمان نام برده شده است که یک طرف آن دست خدا و طرف دیگر دست بندگان است. ریسمان برای نجات بندگان از چاه دنیاست که یک طرف آن در دست خدا و طرف دیگر در دست بندگان است.

تصدیق حق گذشتگان:

نکته دیگر که امیرالمؤمنین می فرمایند، این است : «وَ اعْتَبِرْ بِمَا مَضَى مِنَ الدُّنْيَا لِمَا بَقِيَ مِنْهَا فَإِنَّ بَعْضَهَا يُشْبِهُ بَعْضاً وَ آخِرَهَا لَاحِقٌ بِأَوَّلِهَا وَ كُلُّهَا حَائِلٌ مُفَارِقٌ »و حقّى را كه در زندگى گذشتگان بود تصديق كن، و از حوادث گذشته تاريخ، براى آينده عبرت گير، كه حوادث روزگار با يكديگر همانند بوده، و پايان دنيا به آغازش مى پيوندد، و همه آن رفتنى است.

این فرازها را قبلا توضیح دادیم، فراز جدیدی را در این خطبه خدمتتان عرض می کنم.

از اسم خدا استفاده ابزاری نکنیم

«وَ عَظِّمِ اسْمَ اللَّهِ » نام خدا را بزرگ دار، «أَنْ تَذْكُرَهُ إِلَّا عَلَى حَقٍّ » و جز به حق سخنى بر زبان نياور، اسم خداوند عظمت دارد، او خالق ماست، همانطور که خداوند عظمت دارد، نامهای او هم با عظمت است. چگونه حرمت نام خداوند را نگه داریم؟ بزرگان نام پروردگار را با عظمت و بزرگی یاد می کنند مثلا می گویند: جل جلاله ، جلت عظمته ؛ یا اینکه نباید بدون وضو نام پروردگار را لمس کنیم که موجب بی حرمتی است . از راههای دیگر بزرگداشت نام پروردگار چیست؟ متأسفانه برخی کاسبان وقتی میخواهند منفعتی کسب کنند ، به نام خدا قسم می خورند و نام خداوند را وسیله کسب خودش قرار می دهند، این درست نیست و نوعی سوءاستفاده از نام خدا ، رسول خدا(ص) و ائمه است و دروغ است. ای حارث نام پروردگار مقدس است و باید در نزد تو عظمت داشته باشد. البته مواردی را خداوند اجازه داده است که به نام پروردگار قسم بخورید. یکی از موارد، جایی است که حقی ضایع شده باشد، برای احقاق حق و احیای دین خدا مجاز به بردن نام پروردگار هستیم. پس برای اثبات حق در دادگاه و حفظ حرمت مؤمن، به ما اجازه داده شده است تا بتوانیم قسم بخوریم.

چند روایت را در این باب، یادداشت کردم که به شرط صلوات خدمتتان عرض می کنم :

قسم نخورید :

مرحوم مجلسی در بحارالانوار نقل می‌کند که « قال الحواریون لعیسى بن مریم: أوصنا، » حواریون از حضرت عیسی خواستند آنها را نصیحت کند.« فقال» حضرت عیسی فرمود: « قال موسى (علیه السلام) لقومه: لا تحلفوا بالله کاذبین،» موسی به قومش گفت که قسم دروغ نخورید « وأنا آمرکم أن لا تحلفوا بالله صادقین ولا کاذبین» ولی من به شما می‌گویم قسم راست هم نخورید. (2)

در همه کارها از خدا اطاعت کن:

روایت دیگر از رسول خدا (ص) است که می فرماید: « إِذَا قَالَ اَلْعَبْدُ عَلِمَ اَللَّهُ فَكَانَ كَاذِباً » کسی که بگوید خدا میداند در آنجا که وی دروغ می گوید، (برای اینکه طرف باور کند با اینکه دروغ است، بگوییم خدا می داند.)« قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَ مَا وَجَدْتَ أَحَداً تَكْذِبُ عَلَيْهِ غَيْرِي.» خدای متعال می فرماید: آیا کسی غیر من نیافتی که بر او دروغ ببندی؟ (3) در ادامه نامه حضرت می فرماید: ای حارث « وَ أَطِعِ اَللَّهَ فِی جَمِیعِ أُمُورِکَ فَإِنَّ طَاعَةَ اَللَّهِ فَاضِلَةٌ عَلَى مَا سِوَاهَا »در همه كارهايت خدا را اطاعت كن، كه اطاعت خدا از همه چيز برتر است.این سرفصل و مهمترین نکته این نامه است. صلواتی را مرحمت بفرمایید.

مرگ را زیاد یاد کن:

سپس حضرت می فرماید: «وَ أَكْثِرْ ذِكْرَ الْمَوْتِ وَ مَا بَعْدَ الْمَوْتِ وَ لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ إِلَّا بِشَرْطٍ وَثِيقٍ » مرگ و جهان پس از مرگ را فراوان به ياد آور، هرگز آرزوى مرگ مكن جز آن كه بدانى از نجات يافتگانى، علت اینکه انسانها گناهکار می شوند و پرده دری و معصیت میکنند ،یک کلام است و آن این است که « ذلک بِما نَسُوا يَوْمَ الْحِسابِ‌.» انسان روز قیامت و روز حساب را فراموش می کند. غفلت بالاترین چیزی است که انسان را بیچاره می کند اینکه انسان فکر کند، ابدی است و مرگ سراغ او نمی آید. وقتی مرگ سراغ همسایه می آید، وقتی یکی از اطرافیان مریض می شود ویا به قبرستان می رویم و می بینیم که پیر و جوان فوت کرده اند، همه اینها برای ما یک هشدار است. ما ماندنی نیستیم و همه رفتنی هستیم.اگر یاد مرگ را در دل زنده بداریم ، خود به خود جلوی گناه گرفته می شود و دیگر کسی حاضر به گناه نیست. فردی گناه می کند که ذره ای به یاد مرگ و حساب و کتاب قیامت نباشد. بنابراین یکی از کلماتی که مولا امیرالمومنین (ع) به حارث فرمودند،این بود: به فکر مرگ باش. چنانچه در قرآن نیز آمده است: «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُونَ»(4) هر نَفْسى چشنده مرگ است، پس از آن به سوى ما برمى گرديد. «قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاقيکُمْ» (5) بگو: این مرگی که از آن فرار می کنید، سرانجام با شما ملاقات خواهد کرد. بنابراین یاد مرگ، یکی از روش های تربیتی قرآن است و نیز توصیه امیرالمومنین به یکی از بهترین شاگردانش زیرا حضرت می خواهند شاگردشان را خوب تربیت کنندو او را به اخلاق والا رهنمون کنند که این گونه با او سخن م یگویند. امیدواریم که خدای تبارک و تعالی توفیق عمل به فرمایشان اهل بیت را نصیب همه ما بگرداند.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

اهمیت حضور در نماز جمعه وجماعت:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در توصیه به تقوی اهمیت نماز جماعت و نماز جمعه را خدمتان عرض می کنم . یک رکعت نماز جمعه و جماعت از چهل سال ،نماز باحال خوش ولی فرادی با ارزش تر است. چنانچه رسول خدا(ص) هم در این باره فرمود: «صلاة الرجل فی جماعة خیر من صلاته فی بیته اربعین سنة » یک نماز با جماعت، بهتر از چهل سال نماز فرادی در خانه است.« قیل : یا رسول الله!صلاة یوم؟» پرسیدند: آیا یک روز نماز؟ «فقال(ص) : صلاة واحدة » فرمود : بلکه یک نماز. (6) بنابراین برادران و خواهران از این فرصت عمر در راه صحیح و درست و در راه بندگی و خدمت به مردم بیشترین استفاده را ببرید. مجدداً عرض تسلیت دارم به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) ؛امروز امام زمان عزادار هستند، همین طور عرض تسلیت دارم به محضر مولایمان صاحب الزمان و به همه شما علاقمندان و ارادتمندان .

دلیل غیبت امام زمان (عج) از ناحیه مردم است:

این روز مصادف با آغاز امامت امام زمان(عج) است، از چنین روزی امامت امام زمان شروع شده و تا به امروز ادامه دارد، ان شاءالله که ملت ایران زمینه ساز ظهور باشند. این غیبت و به تعبیر برخی علما این چاه غیبت از ناحیه خدای متعال نیست. خداوند لطفش به بندگان سرازیر است و بخل ندارد. این چاه غیبت از ناحیه خود حضرت هم نیست زیرا خودشان هم بسیار مشتاق فرج هستند وبه یکی از شیعیان خود فرموده بودند: شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا میكنند و فرج ما می رسد. پس این چاه غیبت از ناحیه خود مردم است. خداوند برای هدایت انسانها هادی و راهنما می فرستد، ولی بندگانش حجت او را زهر می دهند و می کشند.

برگی از زندگی امام حسن عسکری(ع):

معتمد عباسی از ابتدای ماه ربیع الاول، امام حسن عسکری (ع) را زهر دادند و درسن جوانی حضرت را به شهادت رساند.بخشی از عمر حضرت در زندان شهر سامرا و یا در محله ای که لشکر بوده است ،تحت نظر بودند و حتما باید چند روزی یک بار (مانند زمان طاغوت که خودرا به پاسگاه معرفی می کردند) حضرت باید در دستگاه خلافت حاضری می زدند این نحوه برخورد با امام بود. این امام مظلوم که در عمر کوتاه خودش رنج ها و شکنجه های بسیاری را تحمل کرد، پس از هشت روز مسمومیت، به دست مزدوران معتمد عباسی در سال 260 ق در 28 سالگی در سامرا به شهادت رسید و کنار مرقد پاک پدرش به خاک سپرده شد.(7) به حدی دوران زندگی امام حسن عسکری(ع) سخت بود که امام نمی توانستند، همسر عقدی داشته باشند و ارتباط با امام خیلی سخت بود ،اگر کسی می خواست با امام دیدار داشته باشند، جانش به خطر می افتاد.جرثومه فساد، معتمد عباسی مانند بن سلمان امروز ، که به هیچکس رحم نمی کرد، امروز همان نسل و فکر را دارند.

دوران سخت زندگی امام حسن عسکری(ع):

از القاب زیبای امام حسن عسکری (ع) لقب «ابن الرضا»ست. چند نفر از شیعیان می خواستند هنگامی که ابن الرضا(ع) برای زدن حاضری به قصر می روند، حضرت را زیارت کنند که امام برای آنها پیام فرستاد : امروز هیچکس نیاید که جاسوس گذاشته اند تا شما را شناسایی ودستگیر کنند. شاید بتوان گفت که هیچ‌یک از امامان همانند امام حسن عسکری (ع)در فشار طاغوت‌های عصر و در زندان‌ها نبوده است، تا آنجا که حتی در زندان، جاسوسی را بر او گماشته بودند، تا گفتار و رفتار او را گزارش دهد؛ چنان‌که ابوجعفر هاشمی می‌گوید: با چند نفر در زندان بودم، ناگاه امام حسن عسکری (ع)را وارد زندان کردند، در زندان شخصی بود و ادعا می‌کرد از علویان است، امام (ع) در غیاب او به یارانش فرمود: «این مرد از شما نیست، از او برحذر باشید، آنچه گفته‌اید در نامه‌ای نوشته و در داخل لباس‌هایش می‌باشد تا به خلیفه گزارش دهد.» یکی از حاضران لباس‌های او را وارسی کرد، همان نامه را یافت که مطالب خطرناکی را در مورد زندانیان نوشته بود.(8)زندگی ائمه بسیار سخت بوده است و زندگی امام حسن عسکری(ع) نیز در اوج سختی بوده است. همانند زمان فرعون، طاغوت اجازه نمی داد تا فرزندی از نسل ائمه به دنیا بیاید و نمی خواستند تا مهدی امت به دنیا بیاید.(همانگونه که فرعون اجازه نمی داد موسی به دنیا بیاید و نوزادان پسران را سر می برید.) خلفای جور هم در خانه امام جاسوس گذاشته بودند و جاسوسها دائماً و لحظه به لحظه حضرت را زیر نظر داشتند و مادر امام زمان نیز به عنوان کنیز وارد خانه حضرت شدند ، دوران بسیار سختی بود.

پیشگویی رسول خدا(ص) از سختیهای اهل بیت

عبدالله ابن مسعود که از صحابه رسول خداست نقل می کند: نزد رسول خدا (ص) بودیم که عده ای از جوانان بنی هاشم آمدند، پیامبر چون آنها را دید، رنگ چهره اش تغییر کرد و چشمانش پُر از اشک شد، گفتم: چهره شما را به گونه ای می بینم که خوشایند نیست، پیامبر (ص) فرمود: «انا اهل بیت اختار الله لنا الاخره علی الدنیا » همانا ما اهل بیت هستیم که خداوند آخرت را برای ما بر دنیا ترجیح داده و اختیار کرده است « و ان اهل بیتی سیلقون بعدی بلائا و تشریدا » و اهل بیت من بعد از من مصیبت ها می بینند و آواره می گردند « حتی یاتی قوم من قبل المشرق معهم رایات سود، فیسالون الحق فلایعطون »تا این که قومی از جانب مشرق با پرچم های سیاه می آیند و حق را طلب می کنند. این حق را به آن ها نمی دهند « فیقاتلون فینتصرون فیعطون ما سالوا فلایقبلون »آن ها می جنگند و پیروز می شوند، آن گاه آنچه را بخواهند به آن ها می دهند اما آنان نمی پذیرند « حتی یدفعوها الی رجل من اهل بیتی فیملاها قسطا کما ملووها جورا »و کار را به مردی از اهل بیت من واگذار می کنند. او زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده، از عدل و داد پُر می کند. « فمن ادرک ذلک منکم فلیاتهم ولو حبوا علی الثلج فانّه المهدى »هر کدام از شما آن روز را درک کند، اگر مجبور باشد چهار دست و پا بر روی برف حرکت کند باید به او بپیوندد ،چون او مهدى(ع) است.(9) بنابراین امر زمینه سازی برای ظهور، توسط ملت ایران تحقق پیدا می کند، این وظیفه بزرگی است که خدای بزرگ بر دوش ملت ایران گذاشته که زمینه ساز ظهور باشند شهدای ما زمینه ساز بودند ، حضور در نماز جمعه و تبعیت از امام و مقام معظم رهبری زمینه ساز است، اینهارا دست کم نگیرید .

آماده سازی جهان برای ظهور امام عصر(عج):


یکی از اهداف بزرگ این نظام جدای از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، آماده سازی جهان برای ظهور و دادن پرچم انقلاب به دست حضرت صاحب الامر است. قطعا جوانان ما چنین روزی را خواهند دید و فرزندانمان راخوب تربیت کنیم ان شاءالله به خواست خدا ، این نسل، این سعادت را پیدا می کند تا در رکاب امام زمان باشد. مجددا شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت عرض می کنم.

آغاز امامت حضرت مهدی(عج):

به مناسبت آغاز امامت امام زمان برنامه های خوبی در شهرستان تدارک دیده شده است و دوستان زحمت کشیدند و حاج اقای موحدنیا هم برنامه ریزی کردند. امشب مراسم باشکوهی در مسجد قائم و تکیه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود . قرار است در مدارس زنگ مهدویت، آغاز امامت امام زمان زده شود . هدف این است که بیشتر به یاد امام زمان(عج) باشیم و فرج او را از خدا بخواهیم ،این خواست ما خیلی اثر دارد .

نقش دعادر تعجیل فرج ازبیان امام صادق(ع):

امام صادق(ع) دربارة نقش دعا در تعجیل فرج و برای تشویق شیعیان به این امر حیاتی و مهم فرمودند: ... وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد. چهل روز به درگاه خدا گریه و ناله کردند. خداوند متعال به موسی و هارون(ع) وحی فرمود: که آنها را از دست فرعون نجات دهند و این در حالی بود که از چهارصد سال (عذاب)، صد و هفتاد سال باقی مانده بود و خداوند متعال به واسطة دعای بنی اسرائیل از آن صد و هفتاد سال صرف نظر نمود. آنگاه امام صادق(ع) فرمودند: همچنین شما (شیعیان) اگر این عمل (یعنی گریه و دعا کردن برای تعجیل فرج) را انجام دهید، خداوند قطعاً فرج و گشایش ما را می رساند و اگر انجام ندهید (و دست روی دست بگذارید و بی تفاوت بمایند) این امر به نهایت خود می رسد. (10)هفته مهدویت برای این است تا افراد و خانواده ها در مدارس ، مساجد و تکایا واقعا آمادگی پیدا کنند و نام حضرت مهدی را (عج) با عظمت برده شود.

ویژگیهای یک بسیجی:

نکته بعدی سه شنبه بیست و نهم آبان ماه ،آغاز هفته بسیج است . بسیج یک شجره طیبه است مقام معظم رهبری فرمودند: بسیجی سه ویژگی دارد یک) بصیرت و آگاهی دارد . بصیرت خیلی مهم است، مردم زمان امام علی و امام حسن آگاه یو بصیرت نداشتند پس شاخص اصلی بسیج بودن، آگاهی است. دوم ) اخلاص برای خداست. سوم ) زمان شناسی است . بعد از سیدالشهدا 4-5 هزار نفر به خونخواهی امام بلند شدند و شهید شدند، خیلی هم سختی کشیدند ولی چه فایده دارد آن زمان که باید سیدالشهدا را یاری می کردند، سکوت کردند. شاید اگر آن زمان اباعبدالله را یاری می کردند،هیچگاه حادثه عاشورا اتفاق ا فتاد . پس یکی از خصوصیت بسیجی بودن، زمانشناسی است. یعنی گوش ما به دهان ولی باشد. برخی اوقات ولی نمی تواند علنی ومستقیم صحبت کند ،اما یک بسیجی مخلص باید بتواند اشارات ولی را هم درک کند و در صحنه باشد.

ازدواج پیامبر خدا و حضرت خدیجه

ازدواج پیامبر خدا و حضرت خدیجه را هم در همین هفته داریم.
نکته بعدی که آخرین کلام بنده است، پیروزی مقاومت را همه دیدید. رهبر انقلاب فرمودند : امریکا این ابرقدرت رو به افول است . قدرت ظالمانه او روز به روز به خاموشی می گراید. ان شاءالله

پیروزی مقاومت بر صهیونیستها:

صهیونیست ها یک گروه تروریستی را به غزه فرستادند تا یکی رهبران مقاومت را ترور کند. در گذشته، سابقه نداشت که این جنایتکاران جوخه هایی بفرستند که گیر بیفتد و اولین بار بود که در این عملیات سرکرده و افسر عالی رتبه صهیونیستی کشته شد و ضربه سختی خوردند ، همین طور یک اتوبوس از نظامیان آنها را نیروهای مقاومت زدند وجنگ شروع شد و به خیال خوشان برد با صهیونیست ها بود که ناگهان بیش از 400 موشک به شهرهای صهیونیستی زده شد، وحشت تمام صهیونیست ها را گرفت. در گذشته اگر جنگ ها 18 روز ، 19 روز و یک ماه طول می کشید، این مرتبه در 2-3 روزه در نطفه خفه شد، این قدرت الهی است که قدرت استکبار رو به افول است .خود دانشمندان امریکایی ها اعلام کردند ابرقدرت غرب ، امریکا رو به افول است و قدرت از شرق سربلند می کند. نه تنها امریکا بلکه همه ابرقدرتهای غربی رو به افول است . در این فضا آنچه می توان کشور ما را بیمه کند اولا همه دولت و ملت ، تصمیم بگیریم به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم. و در اداره امور کشور جوانان به جوانان میدان بدهیم.

بکارگیری جوانان در پستهای مدیریتی کشور:

این پدیده مبارکی است که کسانی که بازنشسته بودندو باز هم مشغول کار بودند باید استعفا بدهند و نشان از جوانگرایی است و نکته مبارکی است . متاسفانه نسل اول میزهای مدیریتی کشور را محکم گرفته اند و دوست ندارد سنگر را رها کنند. به آنها می گوییم : زمانی که شما بعد از انقلاب، روی کار آمدید حدود 20 سال سن داشتید وتوانستید جنگ و مملکت را اداره کنید، این به این معنا نیست که امروز که پیرمرد 50-60-70 ساله شدید، بازهم همه چیز در دست شما باشد، باید کار را به جوانان بسپارید . امام(ره) بسیج را برای جوانگرایی راه انداختند تا چرخ مملکت بچرخد و جوانان انقلاب را اداره و حفظ کنند. استعفای افراد بالای سن بازنشستگی، پدیده مبارکی است . ان شاءالله که جوانگرایی و میدان دادن به جوانان وهمین طور اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم. رهبر انقلاب فرمودند: به قطع و یقین سیلی محکمی در قصه تحریمها امریکایی ها خواهند خورند وبا عنایت امام زمان باردیگر عظمت و بزرگی ملت ایران به رخ جهانیان کشیده خواهد شد.

بازاریان انصاف را در نرخ گذاری اجناس رعایت کنند:

نکته دیگر را به کسانی که در بازار هستند و بازاری هستند، عرض می کنم : ما خودمان باید انصاف داشته باشیم. درست است اجناس نرخ گذاری می شود ولی انسان باید انصاف داشته باشد و اینکه انسان باید هم نوع خودش را دوست داشته باشد . باید سعی کنیم در معاملات انصاف را رعایت کنیم. اگر همه انصاف را رعایت کنند نیازی به دستگاههای نظارتی ،پیدا نمی شود. البته مردم هم نباید جنس گران بخرند. در یکی از کشورهای اروپایی جنسی را گران کرده بودند و این جنس را همیشه از کارخانه به دم در خانه ها می فرستادند، وقتی گران شد. هیچکس آن جنس را نخرید، کارخانه ها هم مجبور شد تا پول کلانی را هزینه کند تا این اجناس را از در خانه ها جمع کند؛ ما که نباید جنس را به هر قیمتی دادند ، بخریم. باید طرف انصاف داشته باشدو خودمان هم حواسمان باشد از هر کسی نخریم. سوما دستگاههای نظارتی باید توجه داشته باشد. الان که مردم نظارتی نمی بینند. هر کس بسته به انصافش قیمت میگذارد.متاسفانه در بعضی جاها هم که قیمت گذاری می کنند، آن قیمت گذاری معقول نیست.مثلاً فرض کنید قیمت نان تمام شده برای یک نانوایی، سیصد تومان است ولی برای آن دویست تومان قیمت گذاری شده است، این نوع قیمت گذاری یعنی نابود کردن این صنعت که حتی هزینه های اولیه خودش را هم به دست نمی آورد ، نباید به بهانه حمایت از مردم، صنعتی را نابود کرد، مگر تولید کننده از مردم نیست؟ مگر کارگرانی که در آن کارگاه تولیدی کار می کنند، از این مردم نیستند؟ قیمت گذاری باید عاقلانه و حساب شده باشد و به بهانه حمایت و رضایت مرم صنعت رانابود کرد، همه چیز باید حساب شده باشد و در قیمت گذاری همه چیز را در نظر بگیرد. از دستگاههای نظارتی وقیمت گذاری خواهش می کنم که عاقلانه قیمت بگذارند،البته در اینجا از جای خاصی نام نمی برم تا فرصتی باشدو درست کنند ولی اگر توجه نکردند و این رویه را ادامه دادند، علنی نام خواهم برد، فعلا همین مقدار تذکر کافی است.
خدایا به حق محمدو آل محمد، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- بحار الانوار، ج 6، ص160

2- بحار الانوار / الوافي , ج 15 , ص 210

3- وسايل الشيعه- جلد 16- صفحه 150

4- سوره مبارکه عنکبوت،آیه 57 .

5- سوره مبارکه جمعه ،آیه 8

6- مستدرک الوسائل،ج 1 ص 488.

7- کلینی، کافی، ج 2، ص 561؛ تقویم شیعه، ص 76.

8- طبرسی، حسن، اعلام الوری، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۹۰ ه‌. ق، ص ۳۵۴.

9- سنن ابن ماجه، ج2، ص 1366، حدیث 4082

10- تفسیر عیّاشی، ج 2، ص 155.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1787.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1788.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1789.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1790.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1791.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1792.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1793.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.