سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راه عبور از مشکلات کشور انتخاب مسئولان متخصص با روحیه اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 378 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.10.02
 
کد خبر : 25306- ۱۳۹۷/۱۰/۰۱- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, اخبار ویژه, زرند, سیاسی, فرهنگی



امام جمعه زرند با اشاره به ادامه ی نامه ی امام علی (ع)به حارث همدانی در مورد صفات شیعه اظهار داشت :حضرت فرمود :ای حارث بر حذر باش با کسی که اعتقاداتش سست بی اساس است رفت و آمد و دوست باشی،در حقیقت خداوند انسان را اجتماعی آفریده و برای زندگی نیاز به هم نوع خود دارد و باید روابط اجتماعی خود را کنترل کند.

وی افزود: دوست در زندگی انسان خیلی تأثیر دارد تا جایی که خداوند در آیات قرآن می فرماید: اشخاص در قیامت دست خود را به دندان می گیرند و می گویند ای کاش من با فلانی دوست نشده بودم که این مجالست باعث بدعاقبتی و گمراهی من گردید.

وی ادامه داد: انسان ذاتا از دوستان خود در اخلاقیات تأثیر پذیر است، اخلاق خوب یا بد دوستان مثل نسیم باطراوت یا نسیم بد مخرب و بدبو روی افکار و اعمال فرزندان تأثیر می گذارد لذا پدران و مادران در ارتباطات فرزندان خود نظارت داشته باشند.

خطیب نماز جمعه زرند با اشاره به فرمایشات رهبری در درس خارج فقه بیان کرد: رسول خدا می فرماید: مسئول و رئیس روز قیامت دستانش با زنجیر به گردن بسته وارد محشر می شود اگر نیکوکار باشد و وظیفه اش را عمل کرده دستانش باز می کنند ولی اگر کار را درست انجام نداده و تخصص نداشته باشد و در وظیفه اش کوتاهی کرده غل زنجیرش را سنگین تر می کنند.

وی ادامه داد: آفت دست پا زدن عده ی برای ریاست هایی که نه تخصص دارند و نه شایستگی این پست را دارند خیلی زیاد است ، چرا یک عده با پول، لابی گریی، باند بازی و پارتی بازی دست پا می زنند تا به مقامی که در شأنشان نیست برسند؟؟؟

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: در حقیقت مسئولیت، یک پست نگهبانی از بیت المال و خدمت به مردم است.

ریاست شورا فرهنگ عمومی زرند تأکید کرد: انتخاب افراد متخصص با شاخصه های اسلامی برای مسئولیت تنها راه رفع مشکلات کشور است. اگر مدیر و مسئول، شایسته و متخصص باشند برکات آن نصیب مردم و مشکلات کشور رفع و ضریب امنیتی کشور بالامی رود و مردم شاهد دیدن بد اخلاقی های سیاسی و حزبی که ضربه های جبران ناپذیر به کشور میزند نمی شوند.

وی با اشاره به شاخصه ها اسلامی و دینی، مسئولان و مدیران عرضه داشت : تخصص ، علم، تقوا، شجاعت، صبر، پاکدامنی، مهربانی، پایبند بودن به حدود الهی ، ولایت مداری، استکبار ستیزی، روحیه خدمت گذاری و تواضع شاخصه های اسلامی در انتخاب مسئول و مدیر کار آمد است.

ابراهیمی بیان کرد: همه مسئولان و مردم باید در هر قشر گروه هستند با هوشیاری و عدم غفلت میدان را برای دشمن آماده نکنند.

دشمنان با وحدت و همدلی و برنامه ریزی استکبار جهانی به رهبری آمریکا برای ترور شخصیتهای تاثیر گذار و نفوذ در نهادهای دولتی و نظامی و اختلاف افکنی و تحریک قومیتها نمی خواهند که جمهوری اسلامی جشن چهل سالگی خود را بگیرد. مسئولین تمام تلاش خود را با خدمت به مردم و رفع مشکلات از اقشار مردم و گوش به فرمان ولی و حرکت کردن در اهداف و رهنمودهای مقام معظم رهبری( حفظه الله )و برنامه ریزی های نظام جمهوری اسلامی و تکیه بر قدرت داخلی و همدلی بکار گیرند تا یک بار دیگر تمام نقشه های شوم دشمنان این نظام را نابود کرده و جشن چهله انقلاب را هر چه باشکوه تر برپا سازیم.

امام جمعه زرند با نگاهی به تحولات غرب تصریح کرد: نظام سرمایه داری و لیبرالیسم غرب ۸۰ درصد در فقر کامل و ۲۰ درصد در رفاه شکست خورده است و به اقرار رهبران و سران اعتراض کنندگان فرانسه می گویند: ما از انقلاب جمهوری اسلامی الگو گرفته ایم.

وی افزود: دنیا امروز فهمیده که فقط اسلام ناب محمدی راه نجات از گرفتاریها و احیا کردن عدالت اجتماعی است.

ابراهیمی باتوجه به مشکلات مردم در روستا برای آمدن به نماز جمعه بیان کرد: از فرمانداری و دستگاهای مرتبط درخواست داریم تا با دهیاری ها و شرکتهای صنعتی شهرستان، یاور نماز جمعه باشند تا مردم بتوانند با شرکت در نماز جمعه از برکت زیاد نماز جمعه بهرمند شوند.

وی درپایان خطبه ها ضمن تبریک روز حمل نقل و راهداری به همه خدمتگذاران و کادر خدمت رسان راهداری شهرستان از زحمات فراوان آنها تقدیر و تشکر کرد.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صدای زرندکلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.