سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی از نیازهای استراتژیک

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 401 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.10.02
 
کد خبر : 25301- ۱۳۹۷/۱۰/۰۱- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, دانشگاه, زرند, سیاسی, فرهنگی



رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زرند در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه ۳۰ آذر ماه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکترمفتح بیان کرد : دکتر مفتح تمام تلاش خود را برای ازیبن بردن شکاف بین حوزه و دانشگاه به کار گرفت .

مهنام خاطر نشان کرد: یکی از نیازهای استراتژیک به فرموده امام خمینی وحدت بین حوزه و دانشگاه است. در زمان طاغوت تمام تلاش رژیم زدودن دین از پیکره دانشگاه بود و استکبار به دنبال دانشگاه منهای روحانیت بود.

وی افزود : رژیم طاغوت همه ی تلاش خود را جهت فرهنگسازی غربی در ایران انجام می داد، تا فرد دانشگاهی دین را رها کند و روحانیت در کنار دانشگاه نباشد.

مهدی مهنام ضمن بیان هدف جدایی حوزه و دانشگاه از سوی استکبار، تصریح کرد: استکبار همه ی توان خود را برای جدایی این دوقشر به کار برده است زیرا می داند هر زمان روحانیت وارد جامعه شد ، مردم را آگاه کرد و استکبار شکست خورد.

وی با اشاره به سابقه آمریکا در دشمنی با ایران خاطر نشان کرد: آمریکا دلش برای جوانان و مردم ایران نمی سوزد بلکه دلش برای منافع خودش که با پیروزی انقلاب در ایران از دست داده است، می سوزد و در پی گرفتن منافع خود است و این دم زدن از حقوق بشر نمایشی بیش نیست که اگر اینطور بود وضع عراق و افغانستان به این شکل نبود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زرند ضمن تشکر و قدردانی از حجت الاسلام عربزاده مدیریت حوزه علمیه جعفریه زرند، به دلیل توجه او به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما باید سعی کنیم تا دانشمندان پایبند به دین تربیت کنیم زیرا دانشمندان ما دینی باشند علاوه بر بعد علمی به بعد معنوی نیز می پردازند و باعث تعالی و پیشرفت کشور مثل دانشمند هسته ای شهید دکتر شهریاری می گردند.

مهنام در پایان سخنانش ضمن تبریک این هفته به جامعه دانشگاهی و حوزویان افزود: امیدوارم با پیروی از فرامین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و توجه به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، موجب پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران شوید.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.