سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت انتخاب دوست وهمنشین خوب / تبعات اخروی ریاست

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 378 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.10.03
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/09/30




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،از عزیزانمان از اداره راهداری که با لباس فرم در نماز جمعه حضور پیدا کردند، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه آقای دکتر مهنام که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه صحبت کردند، صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم.

در خطبه های گذشته بخش هایی از نامه ی مولا امیرالمؤمنین(ع) که در نهج البلاغه هم ذکر شده است را خدمت شما عزیزان و بزرگواران عرض کردم تا به عنوان یک الگوی اسلام و یک الگوی درست زندگی از امیرالمؤمنین (ع) درس بگیریم.

همنشين بد، بلا و مصيبت است

در فرازی که امروز چند کلامی از آن را خدمتتان عرض می کنم، درباره ارتباط انسان با افراد جامعه صحبت می کنیم، اینکه با چه کسی دوست باشیم و رابطه داشته باشیم. به عنوان مقدمه انسان اجتماعی آفریده شده است ، ناچاراً باید در اجتماع زندگی کند و با افراد هم نوع خودش ارتباط داشته باشد، واین نوع ارتباطات و رفاقت ها تاثیرگذار است ، اصحاب و یارانی که انسان برای خودش انتخاب می کند وحتی رفت و آمدهای فامیل بر انسان تاثیرگذار است. اشخاص بزرگ با افراد بزرگ رفت و آمد می کنند، برای اینکه کم کم روحیه ، خلق و خوی واخلاق دوست و رفیق بر انسان تاثیر می گذارد. برای همین در دستورات اسلامی و حتی در آیات قرآن مجید، برای انتخاب دوست ، یاور ، صحابی و رفیق تأکیدات بسیار مهمی شده است تا جایی که یکی از آیات قران می فرماید : « وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلي‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً» و روزى كه ستمكار (مشرك) دو دست خود را (از روى حسرت) به دندان مى‏گزد و مى‏گوید: اى كاش با پیامبر همراه مى‏شدم. « یا وَیْلَتى‏ لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلاً » اى واى بر من! كاش فلانى را دوست خود نمى‏گرفتم.« لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جاءَنِی وَ كانَ الشَّیْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً » رفیق من بعد از آن كه حقّ از طرف خدا براى من آمد، مرا گمراه ساخت. و شیطان هنگام امید، انسان را رها مى‏كند.(1) چه بسا ناهنجاری هایی در اجتماع انسان مشاهده می شود، بخاطر رفت و آمد با انسانهایی است که شایستگی رفت و آمد را ندارند. آمدو شد با چنین افراد ناشایستی بر روی زندگی و اخلاق انسان تاثیرگذار است. حتی برخی گزارش هایی ما داریم رفت و آمد خانوادگی با افرادی که صلاحیت ندارند، مشکلاتی برای خانواده درست کرده است. فردی را می شناسم که چون با دوست و رفیق بد ارتباط داشته ، همسرش منحرف شده و زندگیش ازهم پاشیده شده است . از این جهت پدران و مادران ،مومنین و متدینی برای نظارت بر دوستان فرزندانتان باید دقت زیادی داشته باشید، اینکه با چه کسانی رفت و آمد می کنیم بر خانواده و فرزندان ما تاثیر دارد، بچه های ما با چه کسی رفت و آمد می کنند هم تاثیرگذر است.

با افراد سست اعتقاد معاشرت مکن:

متن کلام امیرالمومنین را خدمت شما مؤمنین در این نماز جمعه عرض می کنم. « وَ احْذَرْ صَحَابَةَ مَنْ يَفِيلُ رَأْيُهُ وَ يُنْكَرُ عَمَلُهُ»(2) حارث بر حذر باش رفت و آمد با کسی که اعتقادش سست است، " يَفِيلُ " به معنای نادرست است، " رَأْيُهُ " به معنای فکر، پس با کسی که فکر خوبی ندارد، اعتقاد خوبی ندارد، رفت و آمد نکن. یکی از پیامدهای همنشینی خوبان با بدان و همراهی با آنان، این است که این ارتباط ظاهری، ممکن است تبدیل به پیوستن به آنها و پیدا کردن سرنوشت واحد با آنان شود، حتی اگر در عقیده، با آنان یکی نشود. نمونه ای خدمت شما عرض می کنم:امام رضا (ع) همانند پدران بزرگوار خود، توجه ویژه ای به حفاظت شیعیان از انحراف های فکری و عملی داشتند. آن حضرت روزی به یکی از شاگردان خود به نام ابوهاشم جعفری فرمودند: «چرا با عبدالرحمن بن یعقوب همنشینی می کنی ؟ » گفت : عبدالرحمن دایی من است. حضرت فرمودند: «او درباره ذات پروردگار مطالبی می گوید که ساحت مقدسش از این موارد پاک است یا با او همنشین باش و ما را ترک کن یا با ما نشست و برخاست کرده ، او را از خود دور کن ». ابوهاشم گفت: عقاید و گفتار او چه آسیبی به من می زند، درحالی که من بر عقیده حق خود استوار بوده و از عقاید او دوری می کنم؟ حضرت فرمودند: آیا نمی‏ترسی که بلایی به او برسد و تو نیز به بلای او بسوزی؟ پدر یکی از یاران حضرت موسی (ع) از یاران فرعون بود.

هنگامی‏که سپاه فرعون به سپاه حضرت موسی (ع) رسید، او نزد پدرش رفت تا او را اندرز دهد، ولی هنگام نزول عذاب بر سپاه فرعون، او هم همراه پدرش غرق شد. حضرت موسی (ع) فرمودند: وقتی عذاب الهی فرود آید، از آن کس که نزدیک گنه‏کار است دفاعی نخواهد شد (3). عذاب که نازل شود، تر و خشک با هم می سوزند، امام این درس را به این صحابی دادند، معلوم می شود رفت و آمد و هم نشینی با افراد باید خیلی حساب شده باشد، چون بسیار تاثیرگذار است. مردم در جامعه دو طریق می توانند حکم کنند و تصمیم بگیرند یکی اینکه آن شخص را مد نظر بگیرند که اعتقادات او افکارش چگونه است. وقتی کسی حرف می زند، شناخته می شود که چگونه فردی است.

تاثیر صفات همنشین خوب و بد بر انسان:

نکته دوم با چه کسانی رفت و آمد می کند و چه کسانی دوست او هستند، اگر با افرادی که بد هستند و خوشنام نیستند،رفت و آمد کنید، در زندگی شما تاثیر زیادی دارد. در شعر عرب داریم : « عن المرء لا تسال وسل عن قرينه ** فكل قرين بالمقارن يقتدي» از خودش نپرس ببین با چه کسی رفیق است. شاعر فارسی زبان نیز می گوید: « تو اول بگو با کیان زیستی * پس آن‌گه بگویم که تو کیستی » مجالست با افراد سبب انتقال صفات می شود. اگر آدم خوبی باشد، صفات خوب را او را هم پیدا می کند، اگر انسان خوبی نباشد، صفات بد هم به او منتقل می شود،از نخستين راه‌ها براي قضاوت درباره شخصيت افراد، شناخت معاشران و دوستان آنان است. از حضرت سليمان ( عليه السلام ) نقل شده است: « لاتَحْكمُوا عَلي رَجُلٍ بِشَيءٍ حَتّي تَنْظُرُوا اِلي مَنْ يُصاحِبُ » درباره هيچ كس قضاوت نكنيد تا اينكه ببينيد با چه كسي دوستي مي‌كند.«فَاِنَّما يُعْرَفُ الرَّجُلُ بِاَشْكالِهِ وَاَقْرانِهِ وَيُنْسَبُ اِلي اَصْحابِهِ وَاِخْوانِهِ » به درستي كه هر كسي به وسيله دوستانش شناخته و به آنها منسوب مي‌شود. (4)امام صادق عليه السلام می فرمایند : «... مَن يَصْحَبْ صاحبَ السَّوْءِ لا يَسْلمْ ...»(5) هركه با دوست بد همنشينى كند سالم نمى ماند. مثالش هم خیلی روشن است، نسیم به این خوبی اگر از روی مزبله رد شود، بوی بد می گیرد. رفیق اگر بد باشد، خلقش روی انسان اثر می گذارد. از این جهت امیرالمؤمنین(ع) سفارش می کنند که با چه کسانی رفت و آمد کنیم. این مهارت است، مهارت برقراری رابطه یک درس است.امروز روانشناسان و جامعه شناسان بر روی مهارت ارتباط خیلی بحث می کنند.امیرالمؤمنین (ع) در این نامه چنین فرموده است : « وَ احْذَرْ صَحَابَةَ مَنْ يَفِيلُ رَأْيُهُ » با کسی که فکرش نادرست است، ویا عملش منکر و زشت است، رفت و آمد نکن. چون « فَإِنَّ الصَّاحِبَ مُعْتَبَرٌ بِصَاحِبِهِ » چون رفیق با رفیق شناخته و آزموده می شود.

اهمیت انتخاب دوست خوب

در روایتى از پیامبر اكرم (صلى‏الله‏علیه‏ و‏آله وسلم) به نقل از امام صادق علیه‏السلام چنین مى‏خوانیم: «الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ » انسان بر دین دوست خویش است. « فَلْیَنْظُرْ أَحَدُكُمْ مَنْ یُخَالِل» پس هر كدام از شما باید بنگرد كه با چه كسى دوستى مى‏كند.(6) اگر رفیق بدی انتخاب کردی، خیلی ضرر میکنی. مولوی در این باره می گوید: « تا توانی می گریز از یار بد * یار بد بدتر بود از مار بد * مار بد تنها تو را بر جان زند * یار بد بر جان و بر ایمان زند»
دوست بد هم جسم و هم روحت را نابود می کند ، این بخشی از صحبت ها و نامه امیرالمومنین (ع) بودکه خدمتتان عرض کردم . در باب انتخاب دوست و رفیق، انسان باید مراقبت ویژه از خود و فرزندانش داشته باشد. خدایا به حق محمد و آل محمد * عاقبت همه را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

بیانات رهبر انقلاب درباره تبعات اخروی ریاست :

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ در توصیه به تقوی حدیث بسیار مهمی که رهبر عزیز همین چند روز قبل در اول درس خارج خود بیان کردندو آفات دست و پا زدن برای ریاست و اینکه انسان اهلیت را نداشته باشد را بیان کردند، اگر انسان برای پستی دست و پا بزند که نه تخصص لازم برای آن کار را داشته باشد و نه دلسوز آن باشد، آن کار پیش نمی رود و ضرر و زیانش بر جامعه اسلامی خیلی زیاد است. کسی که شایستگی نداشته باشد، پستی را اشغال کند، تقوی ندارد . رهبر انقلاب این روایت را از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند: « لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلیٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلیٰ عُنُقِه » کسی که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر می کنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است.

نمی فهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاًمی‌آورند؛ این چیز خیلی مهمّی است. مغلولاً می‌آورند او را در پای محاسبه‌ی الهی. «فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنه» اگر چنانچه او آدم خوبی بود، درستکار بود، در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجّه او نبود، اینجا او را رها میکنند.« وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّه» امّا اگر نه، انسان نیکوکاری نبوده است در دنیا، خودش هم آدم بدکار و بدعملی بوده است - هرجور بدعملی‌ای که فرض کنید- اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می کند.ببینید چقدر افراد دست و پا می زنند و چقدر پول خرج می کنند، چقدر واسطه گری می کنند و دنبال پست و مقام هستند. این تبعات اخروی پست و مقام است ،او را از همان اول دست بسته برای حسابرسی می برند ولی اگر انسان شایسته ای باشد، و کارش را هم درست انجام داده باشد، برکات زیادی هم نصیب جامعه اسلامی و هم نصیب مردم می شود وهم در قیامت خدای تبارک و تعالی اورا به مقام بلندی می رساند. رهبرمعظم انقلاب می فرمایند: این مسئولیت ، پست نگهبانی است، مسئولیت را باید درست انجام داد والا خطرات بزرگی را در پی دارد ولو انسان ریاست بر ده نفر داشته باشد . اگر انسان شایسته و تکلیف مداری یک پستی را بگیرد ، شایسته سالاری می شود و هرکسی لیاقت دارد، به این منصب می نشیند. دوم چون دلسوز است و برای پست نیامده بلکه برای خدمت به مردم آمده است، پس مشکلات به سرعت حل می شود.چنین انسان شایسته ای برای ادای تکلیف و دین آمده است ،چنین آدمی با این دیدگاه سعی می کند گره از کار مردم باز کند. می داند این مسئولیت ها چه تبعاتی به گردن انسان دارد. ضریب امنیت کشور بالا می رود. این نتیجه مدیریت درست است، دیگر بداخلاقی سیاسی و تخریب دیگران رخ نمی دهد ، چون او به دید خدمت به خداو خلق خدا آمده است نه به عنوان یک گروه خاص سیاسی که تنها هدفش پیشبرد تفکرات خاص گروه خودش باشد.اگر شایسته سالاری شد، دیگر در انتخابات کسی این همه هزینه نمی کند چون همه به هدف خدمت به مردم می آمدند.

ویژگیهای یک مدیر شایسته:

نکته دیگر اینکه به شاخص اسلامی در مدیریت توجه می شود. یک روایت از رسول خدا(ص) هم یادداشت کردم که خدمتتان عرض می کنم: «مَنْ تَقَدَّمَ عَلي قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمينَ وَ هُوَ يَري أَنَّ فيهِمْ من هو افضل مِنه فقد خان اللَّه‏ و رسوله و المسلمين »(7) هر كس جلودار ( امام ) عده ‏اي از مسلمانان گردد در حالي كه مي‏ داند در بين مسلمين‏ فردي بهتر از او وجود دارد (مثلا در اداره ای فردی رئیس شود، در حالی که شایسته تر ، لایق ترو باتجربه تر از او هم در آن اداره باشد ، اگر کوشش کند خودش رئیس شودو اجازه ندهد او را که شایسته تر است رئیس شود،) پس خائن به خدا، رسولش و مسلمانان خواهد بود. این دیدگاه اسلام، قرآن و مقام معظم رهبری در انتخاب مدیران و سپردن مسئولیت ها به افراد است، یک مدیر واقعا باید از عقل سلیم ، تجربه کافی ،تقوی ،عدم شیفتگی به قدرت ، اعتماد به نفس، اهل ابتکارو پاکدامنی برخوردار باشد، مدیریت کار سختی است و صبر و تحمل می خواهد باید صبور و شجاع باشد، عاطفه و رحم داشته باشد و پایبند به حدود الهی باشد ، نصیحت پذیر و خیرخواه باشد، یک مدیر باید این شرایط را باید داشته باشد.این مطلب، نکته اول در توصیه به تقوی بود.

هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص توطئه های دشمن :

نکته دوم باز فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند : باید همه هوشیار ،بیدار ، مراقب و مواظب باشند تا باردیگر دشمن آنها را فریب ندهد. فرمودند الحمدالله در سال 97 توطئه های دشمن خنثی شد،آنها نقشه داشتند تا با برنامه هایی که چیده بودند، در تابستان97 کشور ما از هم پاشیده شود ولی اصل برنامه برای سال 98 بود،در این جا گوشه ای از نقشه هایی که احتمال دارد دشمنان برای ما برنامه ریزی کرده باشند را خدمتتان عرض می کنم: صهیونیست ها گفته اند باید حکومت ایران را تغییر بدهیم و برای تحقق چنین برنامه ای باید رفتار ایرانیان عوض شود، گفته اند یکی از عملیاتی که باید انجام بدهیم ،عملیات پنهانی است. عملیات خرابکاری و جاسوسی است، بنابراین دستگاههای امنیتی باید بیشتر حواسشان جمع باشد .

ترور شخصیتهای تاثیرگذار در نظام:

یکی ازبرنامه های صهیونیستها ترور شخصیت های تاثیرگذار در نظام است . دوم عملیات سایبری و نفوذ در دستگاههایی مانند بانک و نهادهای دولتی و اسلامی است، این تهدید را صهیونیستها نسبت به نظام اسلامی داشتند و در سال 98 قصد دارند، آن را بیشتر کنند. تهدید امریکا چه می تواند باشد؟ اولین چیزی که امریکایی ها دنبال آن هستند، این است که اختلافات را بیشتر کنند، جنگ قدرت و اختلاف ، اختلافات قومی و مذهبی ، شیعه و سنی ، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و... تا اختلافات و دشمنی را بیشتر کند.آنها برنامه ریزی دارند تا مرزهای کشور ما را نا امن کنند، تعداد زیادی شهیدآن هم در جای حساسی که امید می رود ،باعث پیشرفت کشورمان شود . سعودی ها هم برای کشور ما برنامه دارند، آنها هم دنبال اختلاف هستند، اختلاف بین مردم و مسئولین و قومیت ها تا بر علیه نظام جمهوری اسلامی تحریک بشوند.بنابراین تمامی دستگاهها ، مسئولین و مردم باید هوشیار باشند تا نقشه دشمن را به دست خودمان تکمیل نکنیم.

تلاش دشمنان برای چهل ساله نشدن انقلاب اسلامی:

نکته بعدی دشمن از ابتدا برای نابودی نظام جمهوری اسلامی برنامه داشته است، مخصوصاً دنبال این هستند که کشور ما به رشد و شکوفایی چهل سالگی نرسد، یکی از ادشمنان سرسخت و عنود نظام اسلامی ایران ، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد ، جان بولتون است که گفته بود : انقلاب ایران نباید چهل‌سالگی خود را جشن بگیرد. او از لفاظی‌های خصمانه مقام‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران استقبال کرد و خواستار براندازی نظام ایران قبل از تولد چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شد. بولتون گفت: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به‌سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال 1979 آیت‌الله خمینی تا جشن چهل‌سالگی‌اش دوام نخواهد آورد». این برنامه دشمن است.پیش از این، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست استماع مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سؤال یک نماینده گفته بود که دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.چند روز پیش وزیر اطلاعات ما هم اعلام کردند: تمام دشمنان در حال متحد شدن با هم برعلیه ایران اسلامی هستند، امریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها برنامه ریزی می کنند تا تمام دشمنان ایران اسلامی را یک دست کنند تا به کمک و یاری آنها نظام ما را شکست بدهند؛ برای خودشان نسخه وحدت و همدلی ولی برای داخل کشور نسخه اختلاف می پیچند . بنابراین مردم شریف ایران اسلامی باید مراقب و مواظب باشند برنامه دشمن این است کشور را نابود از درون کند. اگر همه ما مردم مدیران ومسئولین وحدت داشته باشیم، همه گوش به فرمان ولی باشیم و درتمام فرمایشات پیرو رهبر باشیم ، دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند. اما خدای نکرده اگر روزی برسد که ما باهم اختلاف داشته باشیم و هم را قبول نداشته باشیم. بین مسئولین و مردم اختلاف و جدایی بیندازند، مدیران و مسئولین در جهت فرمایشات و ریل گذاری که ولی و رهبر جامعه تعیین می کند، درست حرکت نکنند در واقع اهداف دشمن عنود محقق شده است، آن وقت نظام جمهوری اسلامی خدای نکرده ضربه می خورد ولی اگر همه باهم، همدل و دوستدار هم باشیم و اگر انتقادی داریم ،انتقاد سازنده باشد ؛ دولت به فکر ملت ، ملت هم همیار دولت باشد،کارها پیش می رود و کشور حفظ می شود و آنچه خداوند وعده داده است، زودتر تحقق می شود و ان شاءالله جهان به سمت ظهور در حرکت است و امر ظهور سریعتر محقق می شود. این هم یک نکته در مورد طرح و برنامه های دشمن و اینکه چه خوابهایی دشمن برای ما دیده است.

نظام سرمایه داری غرب شکست خورده است :

نکته بعدی اینکه نظام سرمایه داری غرب امتحان خودش را پس داده است. همان طور نظام کمونیست و شرق شکست خورد و نتوانست جامعه را اداره کند، سرمایه داری غرب و جامعه لیبرالی غرب هم شکست خورده است. گل سرسبد آنها فرانسه بودکه شعار آزادی و حریت انسان را میداد. امروز جامعه شان به کجا رسیده است؟ تفکرات به کجا رسیده است؟ اکثریت جامعه حدود 80 درصد مردم فرانسه فقیر هستند و 20درصد ثروتمند هستند که قشر ثروتمند، از دادن مالیات معاف هستند و روز به روز هم ثروت آنها بیشتر می شود.از آن طرف، کشاورزان و توده مردمی فقیرتر می شوند وباید جور اغنیا را هم بکشند.

این نتیجه جامعه سرمایه داری است. امروز یک خانم 32 ساله فرانسوی از مردم خواست تا برای گران شدن سوخت ، اعتراض کنند ! کم کم دانشگاهها ،حتی پلیس فرانسه هم به این اعتصابات پیوست.این درس عبرتی است برای کسانی که کعبه آمالشان غرب است و می خواهند کشور ماهم مانند یکی از کشورهای غربی بشود ، ببینید آنجا چه وضعیتی پیدا کرده است و راه درست، عمل به دستورات خداست . راه درست اسلام حضرت علی(ع) و اسلام حضرت زهرا(س) است و نظام جمهوری هم این را می خواهد پیاده کند. راه درست مکتب اسلام ناب و آن اسلامی است که مبتنی بر تشیع و مکتب علوی و فاطمی است این نجات بخش جامعه انسانی است . یکی از سران اعتصابات در فرانسه اعلام کرد ما از انقلاب ایران الهام گرفتیم. همانطور که مردم ایران در سال 57 بر علیه ظلم و ستم قیام کردند ، ما هم قیام کردیم. اینگونه انقلاب اسلامی ایران، راه خودش را در افکار دنیا باز می کند.

انهدام ماهواره جاسوسی سازمان سیا توسط سپاه:


آخرین کلامم این باشد که خود سازمان سیا اعلام کرد مهمترین ماهواره جاسوسی امریکا در خاورمیانه که در ارتفاع 15 کیلومتری بالای جو ایران مستقر بود توسط هوای فضا سپاه پاسداران منهدم و نابود شد، واین داغ بر دل استکبار جهانی گذاشته شده است . خدا را برای نعمت بزرگ شکرگزاریم.

چند مناسبت داخلی راهم خدمت شما عرض می کنم.

روز حمل ونقل وراهداری:

امروز به مناسبت روز حمل و نقل و روز راهدار عزیزانمان کار خوبی کردندو از اداره راهداری درنماز جمعه با همکاران محترم حضور پیدا کردند. کارهای بسیار خوبی در مدت یکسال در این اداره انجام گرفته است و من بخشی از آن را به سمع شما می رسانم، 21 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است. علامت ایمنی 950 عدد نصب شده است، دوره های آموزشی برگزار شده است که ایمنی را ارتقا بدهند همین طور برای زمستان آماده می شوند تا در گردنه های برف خیز مشکلی پیش نیاید و کارهای ارزشمند دیگر که انجام شده و در حال انجام است.

هفته نهضت سواد آموزی:

نهضت سوادآموزی هم کارهای بسیار خوبی را انجام داده است که جای تشکر دارد. مصوبه ای در دولت تصویب شده است که اگر در خانواده ای فرد بی سوادی باشد که توسط افراد خانواده ، سواددار شود، هفتصدو پنجاه هزار تومان به معلم خانگی پرداخت می کنند و اگر این فرد بی سواد در اداره آموزش و پرورش باسواد شوند، به هر فرد بی سواد 150 هزار تومان می دهند برای اینکه سواد دار شده اند. کارهای بسیار خوبی در بحث سواد صورت گرفته است.

برطرف کردن مشکل ایاب وذهاب نمازگزاران جمعه:

آخرین کلام را خدمت شما عزیزان عرض می کنم. مردم روستاها گلایه دارند که ما هم دوست داریم تا در نماز جمعه شرکت کنیم ولی سرویس ایاب و ذهاب نداریم. برای حل این مشکل، چند راهکار وجود دارد یکی مردمی که می خواهند در نمازجمعه شرکت کنند، خودشان هزینه رفت و آمد را تقبل کنند. راه دوم اینکه : بخشداران و دهیاران لطف کنند و ماشین ایاب وذهاب رایگان به نماز جمعه را دراختیار نمازگزاران روز جمعه قرار بدهند. راه سوم : شرکتهایی که ماشین و مینی بوس دارند، روز جمعه در خدمت نماز جمعه باشند، ما در شهر مشکلی نداریم. شهردار محترم یک نیروی انقلابی هستند و تمام شهر را پوشش میدهند .اگر هم نقاطی هست که در سطح شهر نیاز به سرویس دارد به شهردار محترم مراجعه کنند تا به اندازه توانشان سرویس در اختیارشان می گذارند. ما از این جهت در داخل شهر مشکلی نداریم ولی چون از جهت قوانین راهنمایی رانندگی، این ماشین ها نمی توانند به بیرون شهر بروند، اگر فراندار محترم لطف کنند با رؤسای شرکت ها صحبت کنند و از شرکت هایی که ماشین دارند، کمک بگیرند تا یاور نماز جمعه باشند وکار جابجایی نمازگزاران را به عهده بگیرند، مشکل حل خواهد شد. چون همین کارگران و خانواده های آنها به نماز جمعه بیایند و در آنجا درس اخلاق اسلامی، دین مداری، خدمت بیشتر را آموزش می بینند، برای شرکت ها هم مفید است. اینها رابطه متقابل است .جناب فرماندار لطف کنند و رکت ها را ملزم تا برای نمازگزاران نماز جمعه ، سرویس بگذارند کار بسیار پسندیده ای است ، ما بارها در جلسات این مطلب را گفته ایم ونتیجه نگرفتیم،بنابراین ناچار شدیم این بار این مطلب را در نماز جمعه مطرح کنیم؛ سعی بر این است مسائلی را که فضای آرام شهر را بهم میریزد در نماز جمعه مطرح نکنیم ، مگر اینکه کارد به استخوان برسد.در اینجا رسماً به فرماندار محترم عرض می کنم حل این مشکل دست شماست، ان شاءالله هفته آینده در نماز جمعه اعلام کنید که این گره و مشکل را از پیش پای نمازگزاران برداشتید.

خدایا به حق محمدو آل محمدعاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه فرقان،آیات 27-29

2- نهج البلاغه،نامه 69 به حارث همدانی

3- کلینی، ١٣٦٤، ج ٢: ٣٧٥-٣٧٤

4- بحارالانوار، ج 71، ص 188

5- تحف العقول : 376.

6- وسائل الشیعه، ج 4، ص 207

7- الغدير، ج 8 ، ص 291، نقل از: التمهيد للباقلاني، ص 190


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2048.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2049.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2050.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2051.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2052.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2053.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2054.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2055.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2056.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2057.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2058.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2059.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2060.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.