سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شکست استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 598 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.10.08
 
کد خبر : 25418- ۱۳۹۷/۱۰/۰۷- دسته بندی : آخرین خبرها, اخبار ویژه, سپاه و بسیج شهرستان زرند, فرهنگی, گزارش تصویری



حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی مدرس حوزه علمیه در دوازدهمین یادواره ۵۸۰ شهید شهرستان زرند ضمن تشکر و قدر دانی از مردم شهید پرور زرند به دلیل شرکت در این مراسم معنوی بیان کرد: شهداء یک شخصیت رمز آلود دارند کسانی که به قول حضرت امام راه صد ساله را یک شبه رفتند وبه مقام عند ربی رسیدند، مقامی که یک عارف سالک با هزار خون جگر برسند این شهداء با یک سرعت خیره کننده رسیدند و به مقام عالی رسیدند.

وی افزود: پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم ) می فرماید: یک مردی پرده خانه خدا را گرفته موجب تعجب پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم ) شد، خدایا با این اشک وناله آن بهترین چیزی که از اول خلقت که از تو سوال کردند خیری که از آن بالاتر نیست متوجه از خدا چه می خواهید به هرکس نمی دهند آمادگی دارید این دعا مستجاب شود آمادگی و قابلیت می خواهد دعا مستجاب شود پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم ) این دعا مستحاب شود آن بهترین در این عالم سوال واقع شود . خون تو در خدا ریخته خواهد شد و آمادگی داشته باشید در خون خود بغلتی.

حجت الاسلام حسینی اراکی تاکید کرد: شهدا خیلی عظمت دارند، درجات فوق العاده دارند ، حقیقت شهید را کسی نمی داند بحث شهادت بحث علمی نیست بحث معرفتی است، بحث گفت وشنود نیست بحث چشیدن است. از غیب پرده می گشاید اسرار را هویدا می کند، به شهید می رسد، شهید چه کسی است شهید غیب مستور خداست .شهدا چه کسانی هستند؟ چه کسانی ناظر هستند ؟و چه پیدا کردند ؟ شهدا . اگر بخواهی بدانی شهید که بود باید از شهداء بپرسی از شهید حججی ها سوال کن که چه کردند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما جمع شدیم برای کسانی که به این مقام رسیدند تا قدر این بزرگوان را بدانیم و از شهدا رمز گشایی کنیم و با یک جلسه وچند جلسه نمی شود از یک حقیقت بگوئیم.

اجر و پاداش شهدا

حجت الاسلام حسینی اراکی در مورد اجر و پاداش شهدا گفت: بالاترین مانوری که در قرآن کریم از شهدا داده شده است یک چیز است وخدا به شهدا چیزهایی زیادی عنایت کرده است ،وقتی شهید روی زمین می افتد چیزهایی خدا به شهید می دهد که هیچ کس نه دیده و نه به ذهن کسی خطور کرده است وخدا همه چیز را می دهد، آن چیزی که سرامد است ، همه ما به اون احتیاج داریم و فلسفه برگزاری این جلسات همین است که انبیاء و اولیا الهی برای آن آمدند تا انسان را به حیات برسانند.

وی ادامه داد: شهدا با ما حرف دارند با همه ما کار دارند و بزرگترین حرف شهدا این است که ما حیات پیدا کردیم، شما مراقب باشید نمیرید و اگر مردید شما از فرهنگ ما دور می شوید و این حیات شهدا که در قرآن آمده است که ۳ جور حیات دارند، حیات اول و دوم مخصوص خودشان است و حیات سوم ما را دعوت می کنند با ما حرف دارند. اول حیات حیات برزخی شهداء است که حیات ویژه دارند، دومین حیات در زندگی ما حیات دارند ، حیات می بخشند وهر لحظه با ما حرف می زنند ، شاهدین بر ما هستند وتحت نظارت شهدا هستیم وتک تک اعمال ما نظارت دارند واگر می دانستیم که شهدا ناظر ما هستند طور دیگر رفتار می کردیم . شهدا به ما خبر می دهند ، شهدا ما را دعوت به اطاعت از ولایت می کنند نعمت ولایت که ما داریم افراد دیگری ندارند در دنیا قدر بدانیم ومواظب باشیم . اما مسئولین ،روحانیون ،علما ومردم عزیز ایران اسلامی حرفی که شهدا به دارند این است حیات سوم وبه ما بگویند این راه را رفتیم وحیات پیدا کردیم واگر شما و جامعه شما این حیات انسانی و معنوی پیدا کنند حرف ما این است راهی که ما رفتیم شما بروید وشما به این حیات برسید واگر به این راه نرسیدید، می میرید.

گوشتان به فرمان ولی فقیه باشد

حجت الاسلام اراکی تصریح کرد: اگر راهی که در قرآن گفته شده نرفتیم که حضرت آقا فرموده اند: حیات برزخی محشری و حیات ولایی شهدایی است که حقیقت حیات همین است . ما تحت ولایت خدا و اولیای خدا و ولی فقیه که امر او، امر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است رفتیم قیام کردیم ، حرکت کردیم و از همه چیز گذشتیم که حیاتی که نصیب ما شده به نام حیات ولایی ،که دشمن این همه روی این مانور می دهد تا این حیات را از ما بگیرد و اگر ما این حیات ولایی پیدا کردیم و به بدست آوردیم مثل شهدا قدرتمند می شویم که در این دنیا تحول، تصرف ، تغییر و نورانیت ایجاد می کنیم وظلمت و طاغوت و شیطان را از بین می بریم وتمام زندگی وجامعه ما در دست شهدا است، شهداء هستند که به ما نصرت می دهند و شهداء هستند که مشکلات ما را حل می کنند ودشمن را مرعوب می کنند وشهدا هستند که در دل ما شور حماسه ایجاد می کنند و به ما روشنگری می کنند و ما را هدایت واصلاح می کنند چرا که شهدا شمع محفل بشریت و چراغ راه سعادت و مهترین ابزار برای رسیدن ما به سعادت هستند این از حیات ولایی شهداء نشات می گیرد، چرا که مسیرش ولایت است و اگر کسی این را نپذیرفت و تحت ولایت نفس، مقام، پست، ریاست، دنیاطلبی و طاغوت رفت او می میرد واگر کسی تحت فرمان خدا وامام نرفت او حیات ولایی پیدا نمی کند.

وی افزود : بروید تاریخ را مطالعه کنید هرکس از ولی خدا دور شد منحرف وگمراه شد ، خیانت کرد و این بیچارگی که ما در جامعه می یبنیم یکی از دلایل آن این است که دشمنان تلاش کردند که حیات ولایی را در جامعه ما کمرنگ کنند؛ امروز خیلی کار می کنند تا مردم را از ولایت دلسرد کنند. درزمان حضرت علی (علیه السلام ) فتنه ای که به پا شد و مردم آن زمان تحت فرمان طاغوت رفتند ، آن فتنه دورشدن از ولایت بود، پشت ولایت را خالی کردند ودر آن دوران همه انحراف و بلا که به سرشان آمد و دین و ملت را از دست دادند.

فتنه های آخرالزمان

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روایت امام صادق (علیه السلام ) در خصوص فتنه های آخر الزمان گفت : آن حضرت نقل می کند که فتنه هایی که سراغ ما می آید ، این فتنه ها در عصر غیبت از فتنه های عصر بنی امیه بالاتر وبزرگتراست ، مثل شب تاریک است ودر مشرق ومغرب هیچ خانه ای نیست واین فتنه ها داخل خانه ها می شود که اثر این فتنه ها سه چیز است که اول مردم ما را از دین و ولایت ما جدا می کند، دوم مردم ما را از مهر ومحبت جدا می کند که دیگر اهل درد نیستند ،عاطفه در بین آنها کم می شود ،طلاق در خانواده ها زیاد می شود و سوم شیوع فساد است ،فساد اقتصادی،اجتماعی ،اخلاقی زیاد می شود .

وی در مورد ویژگی حیات شهدا عنوان کرد: حیات ولایی شهدا۵ ویژگی دارد و اگر کسی این پنج ویژگی را دارد نشانه حیات در اوست؛ اولین ویژگی حیات معرفت و بصیرت شهداء است انسانی که از عقل درست استفاده نمی کند ونتوانند دوست ودشمن را تشخیص دهند، مردمی که نتوانند طرح های دشمن را تشخیص دهند و نتوانند حق را از باطل جدا کنند اینها مرده اند در هر جایگاه وپست مقامی که دارند

حماسه سازی مردم در ۹ دی ماه ۸۸

حجت الاسلام حسینی اراکی در خصوص فتنه سال ۸۸ گفت : فتنه ای که در سال ۸۸ طراحی شده بود، آسیب های فرهنگی ، اقتصادی، سیاسی، دینی ، شخصیتی وارزشی که یک مشت انسان دنیا طلب و ریاست طلب که به حرف ولایت توجه نکردند، اما شما مردم بصیر و آگاه در ۹دی ماه نشان دادید که ما مرده نیستیم ومثل مردم زمان معاویه نیستیم که آمدند ومردم را از دور حضرت علی (علیه السلام ) متفرق کردند و مردم حتی امام خودشان را لعن کردند ولی شما مردم با بصیرت و ولایت مدار در حماسه ۹ دی ماه نگذاشتبد ونشان دادید که زنده اید واجازه نمی دهید که آمریکا ، ایادی داخلی وجیره خواران داخلی وخارجی بصیرت ما را بگیرند.

وی ادامه داد: دشمنان ما خصوصا امریکا ۴ راهبرد را در این چهل سال داشته است: اول براندازی با جنگ، ترور و عناصر منافقین که نتوانست و ما قدرت دفاعی و نظامی پیدا کردیم. راهبرد دوم مهار بود ، تلاش کرد که آرمان های این انقلاب ونظام صادر نشود وافکار مردم انقلابی توسعه پیدا نکند که با عنایت خدا در این جا هم آمریکا شکست خورد وایران قدرت بزرگ منطقه ای شد و نمی توانند ببیند که شما مردم انقلابی ایران و رهبرایران در عراق وسوریه در لبنان و درجاهها ی مختلف منطقه حرف اول را بزنیم و به کوری دشمنان ما حرف اول را در منطقه می زنیم . راهبر سوم دین ، این خط امام وحزب الله را نمی توانند مهار کنند وانقلاب مهار شدنی نیست که با راهبرد تغییردررفتار با جنگ نرم و استحاله فرهنگی وارد شدند و کار کنند که جوانان ما ذائقه، پوشش ، حجاب و فرهنگشان عوض شود و رفتار ما رفتار غربی شود وبا همین رفتار غربی زندگی کنیم وبه عظمت روح امام و شهدای والامقام آمریکا و غرب در این راهبرد موفق نشدند وشما ببینید جوانان ما را در اعتکاف ها و پیاده روی اربعین که دشمن باز هم در این راهبرد موفق نشد. یقین بدانید که این به خاطر بصیرت این مردم وخصوصا جونان انقلابی و ولایی بود و راهبرد چهارم تحریم اقتصادی و فشار اقتصادی به این ملت است که در حال پیاده سازی آن هستند تا مردم را از نظام ، انقلاب و ولایت دلسرد کنند.

خدای ما عوض نشده

حجت الاسلام حسینی اراکی در پاسخ به اینکه ما در مقابل جنگ اقتصادی چیست ، خاطر نشان کرد: راهبرد آمریکا این است اول با ایجاد ترس در درون ما ، با بزرگنمایی مسئله اقتصادی، دوم با نا امید کردن ما وکوچک کردن دستادورد انقلاب نظام را ناکارآمد جلوه دهند ، معرفی کنند واعتماد ما به مسئولین وخصوصا ولی فقیه از بین ببرند، کاری کنند که ما گلایه وشبهه وشکایت در باره مقام ولایت به زبان بیاوریم واین آخرین تیر خلاص خود یعنی ولایت را بزنند و به نقشه واهداف شوم خود برسند ودر ما ترس و بی اعتمادی به نظام ورهبری ایجاد می کنند تا آن چیزی که پوزه ابرقدرتها را به خاک مالیده از ما بگیرند واگر از ما گرفتند در مقابل شهدا مسئول هستیم وآن انسجام ملی ماست که دشمن تلاش می کند ،از ماب گیرد تا به اهداف خود برسد واین راهبر دآمریکا است وانسجام ملی ما یعنی همه مردم سه طایفه هستند: توده مردم ، انقلابیون، ضد انقلاب.

وی ادامه داد: توده مردم را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دهند و بعد با گلایه و شکایت ، مردم را از نظام ورهبری جدا کنند وانسجام بین مردم و ولایت بریده شود. برنامه دشمن برای انقلابیون انفعال ، واگرایی وبی تفاوتی آنها نسبت به انقلاب است ونگاه کلان را از انقلاب و ارزشهای انقلاب از دست بدهیم ومنغعل شویم وکار سوم دشمن این است که به ضد انقلابیون را توسعه دهند و آنها را در داخل کشور گستاخ کنند ومقابل انقلاب وانقلابیون بایستند وما هم در مقابل آنها بی تفاوت باشیم وعلیه نظام و ولایت و مردم حرف بزنند و ما بی تفاوت باشیم ونگاه کنیم ونباید بی تفاوت در مقابل اینها باشیم چرا که خدا را داریم .قدرت خدا ، شهداء بزرگتر از قدرت آمریکا واروپا ست و اگر خدا اراده کند پیروز می شویم ،مردم این قدر نترسید ،مسئولین اینقدر نترسید ودیپلماسی مقاومت و اقتدار را با التماس عوض نکنید والله خدای ما عوض نشده ما داریم عوض می شویم ، خدای ما کسی است که در همه حال نگه دار ما بوده است ،خدای ما خدایی است که هواپیمایی آمریکایی را سرنگون کرد،خدای ما خدایی که هشت سال پشت ما ایستاد،ای مسئولین ،دانشگاهها ، روحانیون خدای ما عوض نشده ما هم عوض نشویم این پیام شهدا برای ماست.

حجت الاسلام اراکی در پایان سخنانش بیان کرد: شهدا به شما بشارت می دهیم نترسید وناامید نشوید تا خدا وامام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وتا رهبر فرزانه ای مثل امام خامنه ای مد ظله العالی تا راه شهدا را دارید، ادامه دهید بر همه قدرتها پیروز می شوید و امروز با تمام توان می گوئیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چرا که ما از آمریکا نمی ترسیم، ما از ضعف تقوا و اخلاق در داخل کشور بین خودمان می ترسیم ، این آن چیزی است که انقلاب وما را تهدید می کند که نگاه کنید که حضرت امام (ره) گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند والان هم استکبار جهانی هیج غلطی نمی تواند بکند. باید از خدا ترسید و امیدمان به خدا باشد .

جمهوری اسلامی میراث شهداست

امام جمعه زرند در دوازدهمین یادوراه ۵۸۰ شهدا شهرستان زرند نظام جمهوری اسلامی را میراث گرانبهاء شهدا دانست و بیان کرد: شهدا حرف ولی، را بر خواسته ی خود ترجیح دادند و جان خود را با رضایت خداوند معامله کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی در این همایش با گرامیداشت یاد شهدای جان برکف شهرستان و با تسلیت رحلت جانگداز فقیه والا مقام حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی بیان داشت: شهدا عهد خود را با پروردگار به سرانجام و به وعده ی رضایت و بهشت الهی رسیدند و جان خود که بالاترین سرمایه انسانی است را با خداوند معامله کردند.وی با نگاه به سیره شهدا بیان داشت: شهدا با از خود گذشتگی و ترجیح دادن سخن ولی بر نفس و خواهش خود، درس ایستادگی، استقامت، ایثار، ولایت مداری و استکبار ستیزی به همه اقشار جامعه دادند.

وی با بیان اینکه ناهنجاری ها و منکرات در جامعه خانواده شهدا را ناراحت می کند، اظهارداشت: در حدیث قدسی خداوند می فرماید : من جانشین شهید در خانوادهایشان هستم و هرکس به خانواده گرانقدر شهدا خدمت کند من را راضی کرده و اگر کسی پدر و مادر و خانواده شهدا را ناراحت کند در حقیقت من را ناراحت کرده و لذا خدمت به شهدا خدمت به خداوند است.

امام جمعه زرند افزود: ما وظیفه ی سنگینی در مقابل خانواده های شهدا داریم و باید همه ی مردم بخصوص مدیران و مسئولان با گوش به فرمان ولی فقیه بودن تمام توان خود را در حفظ میراث شهدا که نظام جمهوری اسلامی است بگذارند تا مدیون خون شهدا و خانوادهایشان نشویم .


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.