سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه ستاد نمازجمعه زرند با حضور وسخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 337 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.10.12
 
برگزاری جلسه ستاد نماز جمعه برادران زرند با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ، حجت الاسلام ایزدی مسئول محترم ستاد نماز جمعه ودیگر اعضاء این ستاد در محل دفتر امام جمعه مورخه97/10/11




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد نماز جمعه زرند مورخه97/10/11



الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان و بزرگواران، اعضای محترم ستاد نماز جمعه شهرستان زرند . نماز، اول فروع دینی ماست که همه دست به دست هم می دهیم تا با شکوه برگزار شود. ان شاءالله که همه شما عزیزان نزد خدای متعال مأجور باشید. از حضور ،صحبت های بسیار خوب و همدلی وهمکاری که با ستاد داشتید، تشکر می کنم . از جناب حجه الاسلام ایزدی که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کردند،نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از حضور همه شما بزرگواران ، مدیران و مسئولین هم تشکر می کنم، خوشامدید قدم بر چشم بنده گذاشتید. چند نکته را یادآوری می کنم:

اولا هفته ای که گذشت یادواره شهدا را داشتیم که انصافاً امسال این یادواره بسیار با عظمت برگزار شد . سخنران بسیار خوبی نیز دعوت شده بود، جناب حجه الاسلام حسینی اراکی که مطالب بسیار خوبی را بیان کردند از همه دست اندرکاران ستاد برگزاری یادوراه ( وقتی اسم ستاد می آید، همه شما عزیزان را شامل می شود) از بسیج و سپاه و فرماندار محترم و مجموعه ای که هم تدارک شام دیدند و زحمات زیادی کشیدند تشکر و قدردانی می کنم.

تجمع نهم دی هم باشکوه برگزار شد وهمگان حضور داشتند که جای تشکر دارد . مردم شهرستان، مدیران و مسئولین ، سنگ تمام گذاشتند من که بالای تریبون ایستاده بودم، حضور بسیار چشمگیری بود به نظرم آمد امسال نسبت به سال گذشته حضور بیشتری شاهد بودیم ،الحمدالله این مراسم هم بسیار خوب برگزار شد.

اعضاء ستاد با هم همدل باشند:

نکته سوم در روایتی اﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ می فرمایند: « ﺍﻟﻤُﺆﻣِﻦُ ﺃﺧُﻮ ﺍﻟﻤُﺆﻣِﻦِ...»(1) مؤمن برادر مؤمن است، ما برای حضور در ستاد نماز جمعه شهرستان ، از افراد با سلایق مختلف دعوت کردیم وسعی شد تا متعادل باشد واز سلایق مختلف در ستاد حضور دارند، خود نماز جمعه مظهر وحدت وهمدلی است ،ما باید با سلایق مختلف دست به دست هم می دهیم که نماز جمعه را که رکن دینی مان است و بخشی از آن مربوط به مردم و بخشی مربوط به ولایت و بخشی هم مربوط به دین است را باشکوه برگزار کنیم. نکته ای که می خواهم خدمت شما عزیزان عرض کنم این است که ما باید حلم و تحمل داشته باشیم. ممکن است برخی مسائل در ستاد مطرح می شود،نباید فوری در مقابل آنها واکنش منفی داشته باشیم.آن سخن را بشنویم و سعی کنیم واکنشی که می خواهیم ابراز کنیم، یک واکنش مثبت باشد. اینگونه واکنش یک روح بلند می خواهد وکار هر کسی نیست، واکنش مثبت نشان دادن به هر مطلبی یک روح بلند می خواهدو جز اخلاق والاست .ائمه ما دارای چنین اخلاق والایی بودند.

برخورد خوب امام حسن مجتبی (ع) با مرد شامی:

نمونه ای از اخلاق والای امام حسن(ع) را خدمتتان عرض می کنم: یک روز یک مرد شامی که دست نشانده معاویه بود ، به امام حسن(ع) در مدینه فحاشی می کند ولی واکنش امام حسن در مقابل این مرد گستاخ چه بود؟ امام یک چیز منفی را در درون خودشان هضم می کنند و آن را تبدیل به یک واکنش مثبت وعالی کردند.امام با لبخند به او سلام کردند پرسیدند: آیا غریب هستی؟ مرد گفت: آری! فرمود: با من بیا گویا امر بر تو مشتبه شده است، اگر چیزی بخواهی به تو عطا می‌کنم، اگر طلب ارشاد کنی، تو را هدایت می‌کنم و اگر در حمل بار کمک بخواهی کمکت می‌کنم و اگر گرسنه باشی تو را سیر می‌کنم و اگر برهنه باشی تو را می‌پوشانم و اگر محتاج باشی بی‌نیازت می‌کنم و اگر رانده شده‌ای ترا پناه می‌دهم و اگر مهمان ما باشی تا وقت رفتن از تو پذیرایی می‌کنم، زیرا که خانه ما روی هر نیازمندی باز است. مرد شامی چون این سخنان را که از روی حلم و بردباری امام بیان می‌شد، شنید شروع به گریستن کرد و ‌گفت: شهادت می‌دهم که شما خلیفه خدا در روی زمین هستید و خدا بهتر می‌داند که رسالت و خلافت را در کجا قرار دهد و پیش از آنکه تو را ملاقات کنم، تو و پدرت دشمن‌ترین خلق در نزد من بودید و حالا که تو و پدرت را شناختم، محبوب‌ترین خلق خدایید نزد من، گویا پس از این برخورد، امام مرد شامی را به خانه خود می‌برند و تا مدتی که در مدینه بود میهمان حضرت بود. امام چنان واکنشی نشان دادند که این جذب شد و از محبّان و مریدان امام حسن مجتبی(ع) شد و دیدگاهش نسبت به خاندان پیامبر(ص) دگرگون و در زمره شیعیان اهل بیت(ع) داخل شد.(2).

در مقابل حرف های یکدیگر واکنش مثبت داشته باشید:

واکنش ها در مقابل صحبت هایی که در ستاد می شود، باید مثبت باشد. این صحبت من اعتراضی نیست، مؤمن برادر مؤمن است و ما باهم دوست و رفیق هستیم و در مجموعه که کار می کنیم، واکنش باید مثبت باشد . مثلا آقای دانا بحث انتخاب حاج موسی محمدی را به عنوان سخنران قبل از خطبه ها مطرح کردند وآقای پور رنجبر حس کردند او نباید صحبت کند یعنی جنبه منفی را در نظر گرفتند و واکنش منفی نشان دادند، در حالی که نهایت نظرشان این نبود که حاج موسی نباید صحبت کند و هم صحبت شما این نبود که اعتراض کنید که چرا حاج موسی صحبت نکند،باید صحبت کند! این واکنش ها باید مثبت باشد و دید منفی نسبت به هم حداقل توی ستاد نداشته باشید، یا جلسه قبل تر آقای موحدنیا صحبت کردند و بلافاصله واکنش شدید آقای عربزاده را شاهد بودیم که جلسه خراب شد و روح همه ما کسل شد ،ما نمی خواهیم جلساتمان این گونه باشد. اگر صحبتی مطرح می شود ، واکنش این مطلب باید دوستانه و محبت آمیز باشد. من فکر کنم حرف آقای دانا و دوستان دیگر این بود که امام جمعه باید خبر داشته باشد که قبل از نماز جمعه چه کسی صحبت می کند. حرف درستی است نه اینکه سخنران صحبت نکند بحث حاج موسی نیست. گفتند طوری باشد که امام جمعه بداند قبل از خطبه ها سخنران داشتیم یا نه. صحبت درستی است ، باید یکی از بچه های ستاد یا مسئول ستاد قبل از خطبه ها به من بگویند و یا خودم سوال کنم که قبل از خطبه ها سخنران داشتیم یا نه و چه کسی صحبت کرده است !اصل قصه همین بود وبحث اینکه حاج موسی راستی است چرا به نماز جمعه آمد، مطرح نبود.منظور من این است که هر صحبتی در ستاد می شود، واکنش ها به آن باید مثبت باشد،این اصل حرف بنده است .در صحبتهایی می شود کسی نظر خصمانه ندارد و واکنش خصمانه هم نباید نسبت به آن داشت. واکنش ها همه دوستانه ومحبت آمیز باشد، درست است که سلایق فرقی می کند ولی همه ما شیعه امیرالمؤمنین هستیم. اصلاً هم صحیح نیست همه یک جور فکر کنند. خدای متعال ما را طوری آفریده که سلایق مختلف داشته باشیم.مثلا هر کسی یک رنگی را دوست دارد یا یک مدل لباس استفاده می کند و همه مثل هم نیستند. خداوند بشر را با سلایق مختلف را آفریده است تا امور بشر بچرخد، داشتن سلایق مختلف اشکال ندارد ولی اگر خدای نکرده این سلایق باعث بشود رو در روی هم قرار بگیرید،خوب نیست. اسلام و امام و مقام معظم رهبری این چنین چیزی را نمی خواهند. نباید رو در روی هم بایستید باید کنار هم باشید در عین حال که انسان اظهار نظر می کند ولی همه با هم دوست هستید. بحث ها باید مانند بحث های طلبگی باشد که در عین حال که باهم رفیق هستندولی بحث می کنند. اگر به حرم حضرت معصومه(س) بروید و بحث های طلبگی را ببینید، فکر می کنید آنها دارند با هم دعوا می کنند، خیر بحث می کنندو رفاقت شان هم باقی می ماند. بحث های اینطوری اشکالی ندارد ولی خدای نکرده رو در روی هم قرار گرفتن برای همه و برای شهر و دین ما مضر است. ما باید باهم دوست باشیم و خیرخواه هم باشیم .

اصل تغافل را در زندگی مد نظر قرار بدهید:

یک اصل بسیار مهمی در اسلام است به نام اصل تغافل که در زندگی خیلی مهم است . پیامبر خدا از باطن همه افرادی که اطرافش بودند، آگاه بود و همه چیز را از درون آنها می دانست ولی تغافل می کرد. دیده ها را ندید می کرد این یک سنت اسلامی است ، اگر بخواهیم در جامعه باهم دوست و رفیق باشیم باید ازخودمان شروع کنیم. در روایتى داریم: «الناس على دین ملوكهم»(3) مردم پیرو دین رهبرانشان هستند ، شما رهبران این جمع هستید وسلایق مختلف دارید. شما بزرگان و متدینین این شهر هستید، ارکان دین مداری این شهر شما هستید، هرچه دوستی و رفاقت بین شما بیشتر باشد، این دوستی بیشتر در سطح شهر پخش می شود و روح در شهر دمیده می شود. سعی کنیم واکنش های ما، واکنش های مثبتی باشد وهمدیگر را دوست داشته باشیم تا خدای متعال هم مارا دوست داشته باشد و رحمت خودش را بر ما نازل کند. من صمیمانه از حضور همه شما بزرگواران تشکر میکنم.


پی نوشت:

1- الكافي : 2/166/4.

2- مبرد، الکامل فی الادب، ج 1، بیروت 1407 هجری، ص 235؛ ابن عساکر، ترجمه امام الحسن، بیروت 1400 هجری، ص 149؛ علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه، ج 2، ترجمه حسین زوارئی، تهران، نشر ادب (بی تا) صص 136 و 135؛ عطاردی، عزیزالله، مسند الامام المجتبی، انتشارات عطارد، چ اول، 1373، ص 94 و ... .

3- كشف الغمّه، ج‏2،ص‏21.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2154.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2155.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2156.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2157.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.