سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه امام جمعه محترم با برنامه صدای انقلاب

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 449 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1397.11.08
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با برنامه صدای انقلاب مورخه 97/11/02




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ يَحولُ بَينَ المَرءِ وَقَلبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيهِ تُحشَرونَ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

عرض سلام دارم خدمت همه شنوندگان عزیز و تهیه کننده محترم این برنامه و مردم شهرستان زرند؛ اینجانب علی ابراهیمی امام جمعه شهر زرند از صدا و سیما خصوصا برنامه بسیار خوب رادیو انقلاب ، تقدیر و تشکر می کنم .

عوامل دینداری وبرپایی نظام اسلامی:

آیه ای که خدمتتان عرض کردم عامل بسیار مهم دینداری و برپایی نظام اسلامی را بیان می کند که اولین عامل رهبر و رهبران هستند، دومین عامل استجابت و پذیرش مردم و همراهی آنهاست. در برپایی نظام انقلاب اسلامی ایران نیز مهمترین عامل وجود مقدس رهبر کبیر انقلاب امام بزرگوار بود و همین طور همه رهبرانی که تابع حضرت امام بودند و در جای جای ایران اسلامی نورافشانی و جانفشانی کردند و دومین برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران، پذیرش مردم بزرگوار و قبول دعوت حضرت امام بود.

لبیک روحانیون ومردم زرند به ندای امام خمینی:

در شهرستان زرند هم اینگونه بود قبل ازانقلاب وقتی ندای رهبر کبیر انقلاب ، امام بزرگوار بلند شد روحانیت شهرستان اولین لبیک گوی حضرت امام بودند ودومین لبیک گو هم مردم بزرگوار شهرستان بودندکه با حضورشان در مساجد و تکایا و گوش جان سپردن به سخنرانان دینی و قبول دعوت روحانیت شهر به میدان آمدند. عکس هایی که از زمان انقلاب از حال و هوای شهرستان گرفته شده است،نشان می دهد که جلوی مردم در تظاهرات و راهپیمایی ها ، روحانیت عزیز شهرستان بودند که بعضی از انها به رحمت خدارفتند مانند آیت الله جعفری و مرحوم حاج آقای حسن زاده و دیگران و بعضی هم که زنده هستند ،خداوند به آنها سلامتی عنایت بگرداند و دنباله سر روحانیت عزیز، مردم بزرگوار شهرستان زرند بودند. به تعبیر قرآن « استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ » دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید « إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم» هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! . مردم شهرستان زرند با تمام وجود به ندای حضرت امام لبیک گفتند و نقش مردم برای برپایی نظام اسلامی و برپایی نظام ولایت فقیه مهم است و آن نقش پذیرش است و اگر مردم دعوت امام را نمی پذیرفتند ، این انقلاب به سرانجام نمی رسید و نظام اسلامی شکل نمی گرفت، بنابراین دعوت الهی امام برای تشکیل حکومت اسلامی و پذیرش آن از ناحیه مردم شریف موجب پیروزی انقلاب شد. خدای متعال خیر و برکت خود را به این مردم عزیز و ولایتمدار و لایق عنایت بگرداند ، در راهپیمایی های قبل از انقلاب، بیش از 8 نفر از زن و مرد شهرستان زرند مجروح و جانباز شدند که دو نفر از خواهران و 6 نفر از برادران بودند. حتی قبل از انقلاب ، یکی از روحانیون زرندی که در قم تحصیل می کرد به نام حجه الاسلام مهدیزاده، در تشییع جنازه آیت الله غفاری شهید پیرو حضرت امام شرکت می کند او را دستگیر می کنند و در کانتینری که یخچال داشته به همراه چند نفر دیگر حبس می کنند در اثر ماندن طولانی در هوای سرد یخچال، ایشان ذات الریه می کنند ومدتی بعد از آزادی، هرچه مداوا می کنند بی اثر است و در همان زمان طاغوت، فوت می کنند که در واقع این روحانی بزرگوار ، شهید قبل از انقلاب ماست هرچند رسما به عنوان شهید قلمداد نشده است ولی در اثر شکنجه هایی که طاغوت و ساواک به او وارد کرد ، از دنیا می روند بنابراین از آغازین روزهای انقلاب مردم شهرستان زرند باتمام وجود به صحنه آمدند چون درد و رنج حکومت طاغوت را با تمام وجود لمس کرده بودند و بعداز انقلاب هم هر کجا انقلاب نیاز داشت مردم شهرستان زرند حضور با برکت و جانانه ای داشتند.

هنگامی که باید در انتخابات شرکت می کردند، حضور پُررنگی داشتند و در همین انتخابات اخیر حدود 87 در صد مردم شهرستان به پای صندوق رای آمدند که از متوسط شرکت مردم استان وحتی کشور هم بالاتر است.

مردم انقلابی و ولایتمدار زرند همیشه در صحنه حضور داشتند و ان شاءالله در 22 بهمن امسال نیز حضور بسیار پرشکوه و دشمن شکنی خواهند داشت . حقیر از تک تک مردم شریف شهرستان زرند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم این مردم بسیار خوب و ارزشمند هستند . از مسئولین محترم تقاضا می کنم با تمام وجود خدمتگزار این مردم بسیار باوفا و ارزشمند باشند و گره های کور اشتغال این مردم شریف را باز کنند. هرچه زودتر جوانان سرکار بروند تا بتوانند زندگی پاک و آبرومندی داشته باشند. صمیمانه از صدا وسیما و همه دست اندرکاران خصوصا برنامه ریزان رادیو انقلاب که در شهرستانها برنامه ریزی می کنند و از مردم در باب روزهای انقلاب گزارش تهیه می کنند ، صمیانه تقدیر و تشکر می کنم.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الأنفال آیه ۲۴


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.