سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزای جلسه ستاد نماز جمعه زرند با حضور و سخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 324 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.11.21
 
برگزاری جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان زرند با حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ودیگر اعضاء این ستاد در محل دفتر امام جمعه مورخه97/11/17




سخنرانی حجت الاسلا م والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد نماز جمعه زرند مورخه97/11/17


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله و علی آله ال الله

قال الرسول الله (ص): « یا سلمان من احب فاطمه فهو فی الجنه معی» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ السلام علیک یا فاطمة الزهرا(س) سیدة نساء العالمین

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه عزیزان بزرگوار، اعضای محترم ستاد نماز جمعه شهرستان زرند ،سروران عزیز روحانی ، مهمان بسیار عزیزمان حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای ایزدی که سرور همه ما هستند، تشکر می کنم از مسئولین عزیز و فرماندار محترم و همه مدیران و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان. ایام فاطمیه را تسلیت عرض می کنم. ایام خجسته دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی را که مقارن با ایام فاطمیه شده است را نیز تبریک عرض می کنم.

ما مدیون اهل بیت هستیم:

ما هرچه داریم از برکت حضرت زهرا(س) داریم. حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود می فرمایند: ما هرچه داریم از اهل بیت داریم ، ما مدیون آنها هستیم و این ایام ، ایام ابراز عشق و علاقه به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) است. بکوشید هم در مجالس اهل بیت شرکت کنید و هم خودتان برای اهل بیت مجلس برگزار کنید. خصوصا جلسه برای حضرت زهرا(س) در منزل که می تواند بسیار گره گشا باشد ویک برکت بسیار بزرگی در برپایی مجلس در منزل برای اهل بیت وجود دارد.از این نعمت بزرگ غفلت نکنید و حداقل سالی چند نوبت در منزل خود برای اهل بیت مجلس بگیریم و هم در مصیب و عزای اهل بیت و هم در شادی و سرور آنها و در کنار آن یک خیراتی نیز داشته باشیم که بسیار تاثیرگذار است.

پاداش عشق وعلاقه به حضرت زهرا(س)

در حدیثی هم که ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم رسول خدا به سلمان می فرماید: (هر کسی لیاقت نداشت بنابراین پیامبر (ص)به سلمان می فرماید) « یا سلمان من احب فاطمه فهو فی الجنه معی» (1) ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود. عشق و علاقه به حضرت زهرا (س) را هم در دل خودمان روز به روز بیشتر کنیم و هم در دل فرزندانمان. البته هرکس می تواند به شیوه و روش خود فرزندانش را عاشق اهل بیت و محب حضرت زهرا تربیت کند.

مقام وعظمت حضرت زهرا(س):

عظمت حضرت زهرا به قدری زیاد است که وقتی در حدیث کساء جناب جبرئیل سوال کرد " من تحت الکساء" چه کسانی زیر عبا هستند؟ خداوند می فرماید: «هم فاطمه وابوها وبعلها وبنوها » تنها اسم ظاهری که آمده است نام حضرت فاطمه(س) است وبعد شش بار نام فاطمه با ضمیر آورده شده است. چهار کلمه بیشتر نیست ولی اسم حضرت زهرا(س) هفت مرتبه با ضمیر عطف بکار رفته است ، هُم فاطمه یعنی خود فاطمه وابوها ، واو عطف است یعنی فاطمه(س) وپدرش،وبعلها، بعلها یعنی فاطمه(س) وشوهر فاطمه(س)،وبنی ها،دوباره واو عطف است یعنی فاطمه (س) وفرزندان فاطمه(س)، خداوند در چهارکلمه هفت مرتبه نام فاطمه(س) را بکار بردند واین مقام بلند حضرت زهرا(س) را می رساند ، در بیان عظمت حضرت زهرا (س) در یک حدیث قدسی نیز چنین آمده است خداوند خطاب به پیامبر اسلام می فرمایند:« لولاک لما خلقت الافلاک . و لولا علی لما خلقتک . و لو فاطمه لما خلقتکما»(2) ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. واقعا دست ما از کُنه معرفت حضرت زهرا(س) خالی است. امام صادق علیه السلام فرمود: «... سُمِیَت فاطِمَةُ فاطِمَةُ لِاَنَ الخَلقَ فُطِمُوا عَن کُنهِ مَعرِفَتِها »(3) فاطمه، فاطمه نامیده شده است ، زیرا مردم از معرفت او بریده شده اند و قدرت بر شناخت حقیقت او ندارند.این یکی ازمعانی فاطمه است که اگر اقعاً بخواهیم عظمت حضرت زهرا(س) را درک کنیم یا باید خدا برای ما توصیف کند ویا پیامبرخدا ویا امیرالمومنین مقام این بزرگوار را برای ما توصیف کنند. در روایات ، حضرت زهرا تشبیه به لیله القدر شده است.

همانطور که ما نمیتوانیم کُنه و عظمت شب قدر را درک کنیم ، حقیقت وجودی حضرت زهرا را هم ما نمی توانیم ، درک کنیم .باید سعی کنیم هر چه بیشتر و از هر راهی شده(حتی تکرار نام شان) به اهل بیت نزدیک تر شویم. مثلا در ایام شادی اهل بیت شیرینی بگیریم و بین همسایه ها پخش کنیم و یا در ایام شهادت خیراتی را پخش کنیم. اینها خیلی تاثیر و برکت دارد. بنده خودم برکات زیادی در زندگیم از توسل به حضرت زهرا(س) گرفتم. زیرا حضرت منبع خیر است اینکه می گویند حضرت زهرا(س) کوثر است، کوثر به معنای خیر کثیر است . البته معنایی که برای خیر کثیر در فلاسفه قدیم ایران آمده است، خیر کثیر فخیر زیادی است که کمی شر هم دارد ولی در اینجا کوثر به معنای خیر محض است خیری که سر سوزنی شرّ داخل آن نیست.

سخاوت وبخشش حضرت زهرا(س):

اگر از انفاق حضرت زهرا فیلم ساخته شودو در سراسر دنیا پخش شود همه در برابر عظمت فاطمه زانو می زنندولی متاسفانه ما در این زمینه کار نکرده ایم . اینکه سه روز اهل بیت روزه داشتندو موقع افطار غذای خودرا به فقیر دادندو روز سوم غذای خودرا به اسیر غیر مسلمان بخشیدند، کجای دنیا چنین انفاقی صورت گرفته است. یک کافر اسیر غیرمسلمان ناامید از خانه حضرت زهرا(س) برنگشته است ،چگونه یک شیعه در خانه حضرت زهرا خدمتی کندو بی مزد برگردد، محال است .

انقلاب اسلامی از برکت اهل بیت(ع)

نکته دیگر انقلاب اسلامی هر چه دارد از اهل بیت دارد. انقلاب ما مکتب اهل بیت را در جهان سربلند کرد. اگر مردم ما این همه خون دادند، جان دادند، بخاطر اهل بیت بود وگرنه برای اسمهای سیاسی و ملی گرایی کسی خون نمی دهد. بخاطر ملی گرایی هیچکس حتی نمی شود دستش زخم بشود،مردم ما بخاطر اهل بیت و سیدالشهدا خون دادند. همه چیز بخاطر اهل بیت بود. ان شاءالله انقلاب ما زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان است.ماهم باید خداراشکر کنیم که در دولت اسلامی و امام زمان خدمتگزار هستیم. زنده نگه داشتن نام و یاد اهل بیت ،خدمت بزرگی است. خدا را شاکریم که می توانیم از برکت انقلاب اسلامی، نمازجمعه را بر پا کنیم، آن راقدر بدانیم و باشکوه برگزار کنیم . این نماز جمعه آسان بدست نیامده است . خون های زیادی ریخته شده است تا این تشکیلات نماز جمعه و نهاد نماز جمعه و منصب امامت جمعه و تشکیلات نماز جمعه پا بگیرد. ولی متاسفانه عده ای تیشه برداشته اند تا به ریشه نمازجمعه بزنند، سربسته داستانی را بگویم و رد بشوم.

دیدار اهالی بصره با امام صادق(ع)

عده ای از شیعیان بصره به مدینه ، نزد امام صادق(ع) آمدند درحالی که امام صادق(ع) را نمی شناختند، به منزل ایشان آمدند ونشستند وامام هم صورت ناشناس آمدندو در جمع این بزرگان بصره نشستند وبا آنها احوال پرسی کردند ولی اصحاب حضرت را می شناختند وبعد حضرت سوال کردند شما از کجا امده اید وآیا امام صادق را می شناسید ؟گفتند : نه ما امام صادق(ع) را نمی شناسیم ولی احادیثی که از ایشان به ما رسیده حفظ هستیم وبعد امام صادق رو به انها کردند وفرمودند: از امام صادق چه چیزهایی را شنیده اید؟ وانها شروع به گفتند احادیث راست ودروغ کردند واحادیثی را که به دروغ به امام صادق(ع) نسبت داده بودند حفظ کرده بودند وبرخی از اصحاب حضرت خنده شان گرفت، امام فرمودند : نخندید بپرسید وبینید که چه چیزهایی را یاد گرفته اند وشروع به پرسیدن کردند وانها هم احادیث دروغی که به امام نسبت داده بودند برای انها بیان کردند و بعد امام رو به انها کردند وسوال کردندآیا شما امام صادق(ع) را دیده اید ؟ گفتند: نه ما ایشان را ندیده ایم فرمودند: اگر الان ایشان را ببینید می شناسید؟ گفتند: نه فرمودند: اگر امام صادق(ع) الان به این جمع بیایند وبه شما اعلام کنند که من اینها را نگفته ام و دروغ است شما باور می کنید ؟گفتند : نه اگر امام صادق (ع) هم بگویند اینها دروغ است، ما هرگز باور نمی کنیم چون ما این احادیث را از افراد مطمئن شهرمان شنیده ایم که انسانهای خوبی هستند.

بنده از حضور همه شما تشکر می کنم . ان شاءالله 22 بهمن امسال تمام مردم کوچک و بزرگ حضور داشته باشندو مشت محکمی بردهان استکبار جهانی بزنندو با تمام وجود تلاش کنید و در مساجد ومدارس مردم بچه بغل بیایندو عکس مقام معظم را بلند کنند که مایه سربلندی نظام جمهوری اسلامی است. هرکس هرطور که می تواند تبلیغ کند تا 70هزار نفر از کل مجموعه شهرستان راهپیمایی بیایند. آینده، آینده روشنی است . بلاشک ، این انقلاب دستش در دست حضرت صاحب الامر است . ان شاءالله ما خدمتگزار در دولت امام زمان باشیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶

2- الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44

3- محمد باقر مجلسی، بحارالانوار، (داراحیاء التراث العربی)، ج 43، ص 65 .



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2460.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2461.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.