سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در مراسم یادواره شهداء روستای نعیم آباد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 296 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.11.24
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مراسم یادواره شهداء روستای نعیم آباد ازتوابع شهرستان زرند مورخه97/11/19



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم یادواره شهدای نعیم آباد مرخه97/11/19


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه: « قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ ۖ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ * بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)؛ السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س) سیده النساء العالمین؛ السلام علیکم یا شهداء،یا سعداء، یا نجباء .

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان،شهدای گمنام، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شش شهید عزیزی که این مجلس به نام و یاد این عزیزان تشکیل شده است، اجماعاً صلوات.

اولا عرض تسلیت دارم به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر به مناسبت شب شهادت جده شان حضرت زهرا(س) و همین طور به همه شما ارادتمندان و علاقمندان و دوستداران اهل بیت تسلیت عرض میکنم. ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را که از برکت شهدا به این نقطه رسیدیم، را هم تبریک عرض میکنم. از همه عزیزان دست اندرکاران یادواره شش شهیدو شهید عظیمی نیز صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم. برگزاری یک یادواره زحمت بسیار دارد و عده ای باید زمینه رافراهم کنندو کار وتلاش کنند تا موفق بشویم مانند امشبی که شب شهادت مادر سادات ومادر شیعیان حضرت زهراست، برای شهدا مجلس بگیریم. انصافا جای تشکروقدردانی داردو کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.
وهمین طور از امام جماعت این مسجد جناب حجه الاسلام گلستانی هم که بسیار زحمت کشیدند، صمیمانه تقدیر میکنم از قاری محترم و مجری توانمند که فرزند شهیدند و از عزیزانی که برای برگزاری این یادواره و مجلس عزا برنامه ریزی کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

ذبح کودک شیعی تو سط یک سنی وهابی درعربستان :

چند روز پیش حادثه بسیار تلخی در شهر مدینه اتفاق افتاد که در فضای مجازی خواندیم، یک خانواده شیعه از منطقه الاحصی برای زیارت رسول خدا تشریف فرما شده بودند که راننده وهابی وقتی متوجه می شود ، اینها شیعه هستند یک شیشه شکسته را پیدامیکند و جلوی چشمان مادر ، سر این بچه 7ساله را می برد. مادر هم از ناراحتی به کما می رود و بچه هم به شهادت می رسد . فرزند آیت الله شیخ کاظم عمری فرزند رهبر شیعیان مدینه، بر جسد این کودک بی گناه نماز می خواند و مجلس عزا برپا می کنند ودر آن مجلس روضه حضرت علی اصغر را می خوانند.

برادران و خوهران این امنیتی که امروز ما داریم از برکت این شهدا و از برکت رزم رزم آوران است، اگر رزم رزم آوران نبود، اگر پایمردی جوانان مومن و متدین و بسیجی و عاشق اهل بیت نبود ، داعش همان بلایی را که بر سر شیعیان سوریه و عراق آورده بود در کشور ما هم انجام میداد .آنها در سوریه سر بچه های شیعه را که پیشانی بند یازهرا ،یا حسین و یا حسن داشتند را می بریدندو با آن ماشین های مدل بالای خودشان را تزیین می کردند. اینها از علمای خودشان سوال کرده بودند آیا می توانیم ماشین خود را با سربچه های شیعه تزیین کنیم؟ علمای وهابی هم گفته بودند: اشکالی ندارد! ما بلا چنین خونخواران و جنایتکارانی روبرو هستیم .این امنیت نقش شهدا را نشان می دهد. اگر رزم رزم آوران و شهادت این شهدای والامقام نبود همه مراکز توحیدی دنیا از بین می رفت. برخی می گویند اگر جمهوری اسلامی سرنگون شود ، عده ای ملی گرا برسرکار می آیند! خیر داعش روی کارمی آید ، منافقینی بدتراز کافر برسرکار خواهد آمد. می خواستند همین کاری که درکنار حرم رسول خدا با یک بچه شیعه 7ساله انجام دادند را در ایران اسلامی انجام بدهند . شب شهادت حضرت زهراست مجلس اقتضا دارد راجع به جضرت زهرا(س) بگویم.

هر کس فاطمه را دوست بدارد با من دربهشت است:

پیامبر خدا می فرماید: « یا سلمان من احب فاطمه فهو فی الجنه معی» (2) سلمان هرکس دخترم فاطمه را دوست داشته باشد، او دربهشت بامن خواهد بود. این مجلس نشان محبت و عشق ما به حضرت زهراست. ما هرچه داریم از برکت امیرالمومنین و حضرت زهرا داریم، از برکت تربیت فاطمه زهرا داریم .درس های بزرگی را در زندگی خود می توانیم از حضرت زهرا بگیریم. ما هرگز مقام والای فاطمه را ما نمی توانیم درک کنیم.

مقام ومنزلت حضرت زهرا(س)در نزد خداوند:

فاطمه مانند لیله القدر است، همانطور که عظمت شب قدر را تنها خدا می داند، عظمت فاطمه (س) راهم تنها خداوند می داند، ما نمی توانیم مقام حبیبه رسول خدا را ،درک کنیم. خدای متعال در حدیث قدسی خطاب به پیامبر خدا می فرماید: « لولاک لما خلقت الافلاک» ای پیامبر اگر تو نبودی آسمان و زمین و فلک را من نمی آفریدم. « و لولا علی لما خلقتک » و اگر على نبود، تو را، « و لو فاطمه لما خلقتکما» و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى آفريدم.(3)

نقش تربیتی حدیث کساء:

حدیث کسا که یک حدیث بسیار مجرب برای حاجت گرفتن است ،یکی از احادیث بسیار مهم تربیتی است و نحوه برخورد پدر و فرزندان و همسر در این حدیث تبیین شده است. وقتی این حدیث را می خوانیدمی بینید چقدر با احترام با فرزندان صحبت شده است، حدیث کسا درس احترام به پدر و مادر و احترام با شوهر و همسر است. این حدیث نشان از مقام حضرت زهرا(س) است: در حدیث کساء می خوانیم که وقتی جبرئیل امین گفت: « یا رَبِّ، وَ مَنْ تَحْتَ الْکِساءِ؟ »پروردگارا، چه کسانی در زیر عبا هستند؟ در اینجا این سوال پیش می آید که چرا از عبا استفاده شده است؟ عبا برای تشخص است برای اینکه خداوند در شان اهل بیت آیه تطهیر را نازل کرده است و فرموده است که اهل بیت پیامبر عصمت دارند و پاک هستند، حال این اهل بیت چه کسانی هستند؟ اهل بیت یعنی اهالی خانه که می تواند شامل همسران رسول خدا نیز باشد عایشه حفصه و ام سلمه و دیگران را نیز شامل شود. در قرآن اسم نبرده است اهل بیت چه کسانی هستند برای همین پیامبر خدا عبا انداختند بر روی حسن و حسین و علی وفاطمه و فرمودند خداوندا اینها اهل بیت من هستند، تا جامعه مسلمان بداند که مصداق آیه تطهیر علی و فاطمه حسن و حسین هستند نه همسران رسول خدا ؛ بعد از نزول آیه تطهیر ،پیامبر (ص) مدت شش ماه نزدیک نماز صبح در خانه علی و فاطمه (ع) را می زدند و می فرمودند: «السَّلَامُ‏ عَلَیْکُمْ‏ أَهْلَ‏ الْبَیْتِ‏ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ‏ وَ بَرَکَاتُهُ‏، الصَّلَاةَ یَرْحَمُکُمُ اللَّهُ‏،إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا». و رسول خدا هر روز پنج مرتبه این سلام را به فاطمه(س) و اهل بیت او می‌داد.(4) این نکته قابل توجه است که تکرار این مساله در مدت شش یا هشت‏یا نه ماه به طور مداوم در کنار خانه فاطمه (ع) برای این است که مطلب را کاملاً مشخص کند تا در آینده تردیدی برای هیچکس باقی نماند که این آیه تنها در شان این گروه نازل شده است و منظور از اهل بیت در آیه ی شریفه تطهیر (احزاب، 33) پیامبر، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) می باشند. در حدیث کسا هم با انداختن عبا ، بار دیگر اهل بیت مشخص شده اند. حال مقام حضرت زهرا از حدیث کسا: در حدیث کساء وقتی که جناب جبرئیل سوال کرد " من تحت الکساء" چه کسانی زیر عبا هستند؟ اگر از ما سوال کنند چه کسانی زیر عبا هستند ما می گوییم : رسول خدا(ص)، حضرت زهرا(س)، امیرالمومنین(ع)، امام حسن وامام حسین(ع) هستند ولی خداوند می فرماید: « هم فاطمه وابوها وبعلها وبنوها »این چه دنیای معرفتی است ، تنها اسمی که آمده نام حضرت زهرا(س) است وبا واو عطف وضمیر آن هفت مرتبه نام فاطمه (س) تکرار شد ه است وچهار کلمه بیشتر نیست ولی اسم حضرت زهرا(س) هفت مرتبه با ضمیر عطف بکار رفته است ، هم فاطمه یعنی خود فاطمه وابوها ، واو عطف است یعنی فاطمه(س) وپدرش،وبعلها، بعلها یعنی همسر یعنی فاطمه(س) وشوهر فاطمه(س)،وبنی ها،دوباره واو عطف است یعنی فاطمه (س) وفرزندان فاطمه(س)، خداوند در چهارکلمه هفت مرتبه نام فاطمه(س) را بکار بردند واین مقام بلند حضرت زهرا(س) را می رساند.
حقیقت وجودی فاطمه قابل درک نیست.

در روایتی از امام صادق نقل شده است که حضرت فرموده است:« سُمِیَّتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ‌ لاِنَّ‌ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ‌ کُنَهِ‌ مَعْرفَتِهَا »(5) و فاطمه به آن جهت فاطمه نامیده شده است که خلق از کنه معرفتش بریده شده و عاجزاند. حقیقت وجودی فاطمه قابل درک نیست او مانند لیله القدر است.حضرت جوادی آملی در بحث تفسیر خود می گفتند ما هرچه داریم از برکت امیرالمومنین و حضرت زهرا داریم از نوع تربیت حضرت فاطمه داریم. حضرت زهرا در طول نه سال زندگی خود چنان تربیتی کرده است که اسلام و شیعه هرچه دارد از برکت تربیت او و ماحصل این تربیت امام حسین و حضرت زینب دارد. پیامبرخدا هم هرچه دار ازبرکت اما حسین دارد.همه چیز از تربیت حضرت فاطمه است.اگر حدیث کسا رابا نگاهی که بنده گفتم، بخوانید، نحوه ارتباط فرزند با مادر را درک خواهید کرد. که چگونه فرزند با مادر مودبانه صحبت می کند : « السَّلامُ عَلَیک یا اُمّاهُ » سلام بر تو ای مادر و حضرت پاسخ می دهند:« وَعَلَیک السَّلامُ یا قُرَّةَ عَینی وَثَمَرَةَ فُؤ ادی » بر تو باد سلام ای نور دیده ام و میوه دلم. وهمین طور در این حدیث به ارتباطی حضرت زهرا با امیرالمومنین دارد نیز اشاره می کند که نشان دهنده اوج معرفت و انسانیت ونشان اوج تعامل و برخورد خوب است.

امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: «فوالله ... لا اغضبتنی و لاعصت لی امرا و لقد کنت انظر الیها فتنکشف عنی الهموم والاحزان » (6) سوگند به خدا که فاطمه علیها السلام هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود . و من هرگاه به فاطمه علیها السلام نگاه می کردم، غم و اندوه از من زدوده می شد.این شیوه ارتباط است. انفاق حضرت فاطمه هم سرآمد است؛

سه چیز از دنیای شما محبوب من است:

در روایتی حضرت زهرا(س) فرمودند: «حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله » از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1-تلاوت قرآن 2-نگاه به چهره رسول خدا 3-انفاق در راه خدا .(7) کسی که حضرت زهرا سلام الله به عنوان الگوی خود قرار می دهد از قرآن جدا نمی شود و هر روز انس و الفت خود را با قرائت قرآن و تدبر در آیات بیشتر می کند و زندگی خود را قرآنی می سازد.

اهمیت دادن به تلاوت قران:

سلمان می گوید: رسول خدا (ص) مرا برای کاری به خانه ی فاطمه (س) فرستاد ،بر در خانه فاطمه(ع) لحظه ای ایستادم تا سلام کنم شنیدم که حضرت در داخل خانه قرآن می خواند و دستاس در بیرون خانه می چرخد و گهواره کودکان خودبه خود حرکت می کرد و کسی در حضور آن حضرت نبود. (8) ما چقدر درزندگی به تلاوت قران اهمیت می دهیم؟ قران نور و هدایت و آرامبخش است، قران انسان ساز است.مادر شهید بهشتی می گفت: وقتی جدم به من گفت فرزندی داری که آینده بسیار مهمی دارد ،من شروع به خواندن قران کردم و همیشه باوضو بودم، وقتی محمدحسین به دنیا آمد، من با وضو او را شیر می دادم و دائما قرآن می خواندم و اگر قران نمی خواندم او شیر نمی خورد، این ارزش قران است. انفاق حضرت زهرا (س)و لایتمداری سرآمد است، دلباخته و یگانه حامی امیرالمومنین(ع) است، اینها درسهای بزرگی است که ما از حضرت زهرا(س) می گیریم، شهدای ما در نزد خدا خیلی مقام دارند و مجلس آنها شفا بخش است، این شهدا شفابخش و گره گشا هستند، مشکلاتی که خیلی از جاها نمی توانید حل کنید در مجلس شهدا می توانید حل کنید.

پیام شهید سوره یاسین:

« قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ » است. سوره یس یک پیام از شهید دارد که خدمتتان عرض می کنم و سخن را تمام میکنم.وقتی این شهید بر زمین افتاد، افتادن بر زمین شده همان و واردشدنش به بهشت همان. یعنی برای شهید ، فاصله دنیا تا خوشبختی بهشت فقط جان دادن است . همین که به زمین افتاد، گفته شد وارد بشهت شو .شهید از بهشت پیام داد: « يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ * بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ »(9)کاش ملت من و مردم من و دوستان من عظمت شهادت را درک می کردند خدا من را بخشید و چه مقام ممتازی به من داد، این پیام همه شهداست و پیام این شش شهید والامقام است . امیرالمومنین(ع) مرد جنگ است ولی وقتی در محراب شهادت قرار گرفت «فُزْتُ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ»(10) امروز رستگار شدم.

پیام شهداء به ملت:

مقام شهید و شهادت بسیار بالاست ،نظام جمهوری اسلامی ، میراث شهداست. نگذاریم کسانی که بچه های ما را کشتند ، در فضای مجازی جوانان ما را گمراه کنند و صحنه گردان باشند . امشب درس بزرگ شهدا، آنها که جان خود را در راه خدا دادند تا این نظام جمهوری اسلامی برپا شود که نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنید، جوانان با درس خواندن ، پاکی و تطهارت و دختران با حفظ حجاب ارزش های شهدا را پاسداری کنیم ویکی دیگر از ارزشهای شهدا که در وصیت های نامه های خود نیز نوشتند این است که پیرو ولایت فقیه باشید ،دست از امام برندارید، دست از نماز جمعه برندارید، دشمن شناس باشید؛چندروز دیگر 22 بهمن است پیام شهدا این است که در راهپیمایی 22بهمن حضور پیدا کنید. حضرت امام(ره) فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است . حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است(11)؛ حضور در راهپیمایی 22بهمن دشمن شکن است ونشان بیعت مجدد با خون شهدا و امام و رهبری و نشان وفاداری و استقامت است ، حضور در راهپیمایی نشان از شکست توطئه دشمنان و پیروزی ماست، باعث می شود نهضت های بیداری در سراسر دنیا امیدوار شوند ، جلیقه زردهای فرانسوی می گویند ما قیاممان را از قیام مردم ایران در سال 57 گرفتیم . مستضعفین در سراسر دنیا دلگرم خواهند شد، اگر ما شکست بخوریم امریکایی ها و دشمنان به ملت هایی قیام می کنند، می گویند نه شما رهبری مانند ملت ایران داشتید ونه جوانان شما اراده جونان ایرانی را داشت ، چهل سال استقامت کردند ولی در نهایت ما آنها را شکست دادیم و آنها ناامید می شوند .حضور در 22 بهمن چنین پیامی دارد ومانند حضور در روز عاشورا در رکاب سیدالشهداست. اعلام وفادای است، اگر در 22 بهمن حضور نداشته باشید وبعد از آن حضور پیدا کنید، مانند قیام توابین بعد از شهادت سیدالشهداست، با اینکه توبه کردند5000 و نفر نیز کشته شدند ولی چندان اثری نداشت. بنابراین برادران و خواهران بچه بغل در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنید تا حماسه دیگری در پشتیبانی از دین خدا و حضرت زهرا و امیرالمومنین(ع) و این نظامی که زمینه ساز ظهور امام زمان است، رقم بخورد. این پشتیبانی چنین اثری دارد. حضور در 22 بهمن از حضور در ده جبهه موثرتر است، موقعیت ها را درک کنید و نشان بدهید ما مانند مردم کوفه و مردم زمان رسول خدا(ص) نیستیم ، ملت ایران مردم وفاداری هستند و این پرچمی را که شهدا بلند کردند، به دست صاحبش امام زمان(عج) خواهیم سپرد. ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه یس ،آیات 26 و27

2- بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶

3- الأسرار الفاطمیة شیخ محمد فاضل مسعودی : ( یا أحمد لولاک لما خلقت الأفلاک ، ولولا علی لما خلقتک ، ولولا فاطمة لما خلقتکما ) (الجنة العاصمة : 148 ، مستدرک سفینة البحار : 3 / 334 عن مجمع النورین : 14 ، عن العوالم : 44 . ) هذا الحدیث من الأحادیث المأثورة التی رواها جابر بن عبد الله الأنصاری عن رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم عن الله تبارک وتعالى .( الشیخ محمد فاضل المسعودی - ص 231 ).

4- ينابيع المودة، ص174./ شواهد التنزیل جلد 2 صفحه 11. / شیخ طوسى، محمد بن الحسن،‏ الأمالی، ص 251،دار الثقافة، قم، چاپ اول، 1414ق؛ روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم، ج 8، ص 592

5- فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات کوفی، تهران، سازمان چاپ و نشر وزارت ارشاد، 1410ق، ج1، ص581.

6- بحارالانوار،جلد43، صفحه 134

7- وقایع الایام / ص295.

8- بحارالانوار، ج43، ص46

9- سوره مبارکه یس ،آیات 26 و27

10- الطرائف في معرفة مذاهب الطوائف - السيد ابن طاووس، ص 519 / سبل الهدى والرشاد ، ج11 ، ص 306 / اسد الغابة، ج4، ص 131

11- صحیفه امام خمینی ، جلد ۱۵ ، صفحه ۳۶۵



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2496.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2497.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2498.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2499.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2500.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.