سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 282 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.11.27
 
دیدار مدیریت محترم حوزه علمیه خواهران استان کرمان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در محل دفتر امام جمعه مورخه97/11/25



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان مورخه97/11/25


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله و علی آله ال الله

قال الله الحکیم فی کتابه: « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ »(1) .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.

خوش آمد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران سرکار خانم محمدی و معاونین محترم ایشان و شما بزرگواران خوش آمدید.

اولین جلسه ای است که از مرکز استان ما در خدمت شما هستیم، گزارش بسیار خوبی ارائه شد، بنده از جزئیات حوزه علیمه خواهران شهرستان اطلاع نداشتم اینکه نزدیک 500 طلبه خانم داریم واین می تواند در شهرستان بسیار موثر باشد ،کارهای پژوهشی بسیار خوبی در این مدرسه انجام گرفته است و طلاب خوبی تربیت شده است که جای تشکر و قدردانی دارد. سرکار خانم انصاریان وهمسرشان مدیران موفقی هستند. ایشان علاوه بر مدرسه در بسیج و کارهای فرهنگی در سطح شهرستان بسیار فعال هستند ، هر چند وقتی یکبار هم ما را دعوت می کنند و سرکشی داریم

مشکلات جذب طلاب حوزه علمیه:

ولی از جزئیاتی که شما فرمودید ،بنده اطلاعی نداشتم.آنچه از دست بنده بربیاید، در حدتوانم کمک می کنم، شما خودتان می دانید وجوهات با این وضعیت اقتصادی کاهش پیدا کرده است و هم بر دفاتر مراجع و هم برای ماهم اثرگذار بوده است، مثلا دفتر آقای سیستانی قبلاً در طول 50 روز ما حدود 20-30 میلیون تومان می فرستادیم اما الان این مبلغ 200هزار تومان شده است، یا آیت الله صافی هر دو سه ماهی 200-300 هزار تومان می فرستیم ،وجوهات بسیار کم شده است ولی در بحث نماز و روزه همانطور که قبلا کمک کردیم، بازهم می توانیم خواهران و برادران طلبه را معرفی کنیم. اگر در این زمینه هم دستمان باز بوده وامکانش بود،می توانیم کمک کنیم. وضعیت مدرسه فاطمیه در شهر جا افتاده وخوش سابقه است و تاکنون هیچ نکته منفی مشاهده نشده است والحمدالله مدرسه فاطمیه زرند بسیار خوب و خوشنام است و خوب درخشیده ولی یک مشکلی در سطح کشور داریم آن هم مشکل جذب در ادارات و آموزش و پرورش است باید از مراکز استانها ظرفیتی ایجاد شود و به شهرستان منتقل شود تا طلاب نیز در اداره ارشاد اسلامی ویا آموزش و پرروش جذب شوند ،شاید یکی از علت هایی که اقبال برای تحصیل در حوزه های علیمه کم شده است، وضعیت اقتصادی است که روی مردم اثرگذار است. وقتی مردم می بینند که بعد از سالهای متمادی تحصیل نمی توانند جذب بازار کار شوند، یک مقدار انگیزه شان را برای فرستادن فرزندانشان به حوزه از دست می دهند، اگر ما بتوانیم روی این مطلب کار کنیم و در نماز جمعه و خطبه ها همین طور در مساجد تبلیغ کنیم که تحصیل و کسب علم فقط برای جذب بازار کار شدن نیست بلکه برای داشتن یک زندگی بهتر و تربیت بهتر فرزندان هم هست، یک فرد تحصیل کرده بهتر می تواند ، بر روی تربیت نسل کار کند. مخصوصا در این زمان که در فضاها ی مجازی تبلیغات سوء علیه اسلام و دین و امامت و ولایت زیاد شده است. در این راستا تشکیل یک گروه پژوهشگر از حوزویان می تواند خیلی موثر باشد.

برنامه ریزی جهت پاسخ به شهبات فضای مجازی:

بنده قبلا هم در جلسات گفتم و تاکید کردم که ما باید جواب این شبهات را بدهیم و برای این کار باید شبهات دسته بندی و بروز باشد . ما که به ماهواره دسترسی نداریم ، بعد از اینکه شبهه ای در ماهواره مطرح شد، بعد از اینکه یکی دوماه شبهه همه جا پخش شده و اثر خودش را گذاشته ، تازه طلاب ما بخواهند آن را جمع آوری کنند وتا برای پاسخ گویی به ما برسانند، کهنه شده است و دهها شبهه جدیدی ذهن ها را پُر کرده است ، در این زمینه ما یک مقدار عقب هستیم، مراکزی هم که این مطلب را رصد می کنند ،خوب منتقل نمی کنند. باید طوری باشد که مادر فضای مجازی به روز باشیم و شبهات را به سرعت پاسخ بدهیم، شاید شما بتوانید در مرکز چنین کاری را انجام بدهید و هفته به هفته شبهات جمع آوری و پاسخ داده شود.باید دید دشمن و ماهواره ها در طول هفته روی چه مسائلی مانور می دهند، اینها رصد شود و به طلاب ویا اساتید انتقال داده شود، تا درفضا مجازی به آنها جواب داده شود که می تواند خیلی موثر باشد. هرچه ارتباطات بیشتر شود، موثر تر است . مشکلات مدرسه را سرکار خانم انصاریان وهمسرشان جناب آقای انصاریان بر دوش می کشندو هرطور شده خودشان مشکلات را حل می کنند و کمتر منتقل می کنند ولی اگر کاری باشد که از دست ما بربیاید، انجام می دهیم و می توانیم با مسئولین صحبت کنیم و جلساتی را بگذاریم تا شاید مفید باشد .هرچه ارتباطات بیشتر باشد و بنده هم بر موضوعات اشراف داشته باشم، شاید شخصا نتوانم کمک کنم ولی از جایگاه امامت و اعتباری که دارم ، می توانم کمک حال و گره گشا باشم.

از حضور شما بزرگواران تشکر می کنم ،جلسه بسیار خوبی بود . بنده واقعاً جزئیات ریز مدرسه فاطمیه را نمی دانستم ، خوشحال شدم.ارادت داشتیم به مدرسه ، ارادت ما بیشتر هم شد. ان شاءالله که موفق باشید و با ائمه سراسر استان که مدارس علمیه دارند ،بیشتر مرتبط باشید .

مدارس مستقل هستند و زیر نظر ائمه جمعه نیستندولی هرچه ارتباطات بیشتر باشد و ائمه جمعه بیشتر در جریان قرار بگیرند، بهتر می تواند حمایت کنندو گره ها را باز کنندو مشکلات حل شود. بنده هم مانند ائمه جمعه دیگر در خدمت شما ومدرسه هستم ، ان شاءالله بتوانید مُثمر ثَمر باشیم، بالاخره پوست و گوشت واستخوان ما از حوزه علیمه است ، رشد ما هم از حوزه است، ما مدیون به حوزه هستیم .حوزه علمیه برادران زرند تا کنون متولی خاص داشت و زیر نظر آیت الله جعفری بود و بعد از فوت ایشان، آقای زمانی را متولی خاص گذاشتند وبه دلایلی ایشان استعفا دادند و الان مسئول آن امام جمعه است و با مدیری که با همفکری انتخاب شده ، کار ها پیش می رود . با توجه به اینکه شهر زرند زلزله خیز است و مدرسه آسیب دیده بود، آن را جابجا کردند و محیط جدید هم مشکلات خاص خودش را داشت که الحمدالله یکی پس از دیگری مشکلات آن برطرف می شود. چون بنده متولی آنجا هستیم، یک سری کمک ها هم به آنها می شود ولی مدرسه فاطمیه مستقل است و الحمدالله طبق شنیده ها نسبت به حوزه برادران از بودجه خوبی برخوردار است و می توانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند .البته ما هم در خدمت شما هستیم و اگر هر کاری از دستمان بر بیاید،انجام می دهیم. بنده خودم را مدیون حوزه می دانم .

تاثیر حوزه علمیه خواهران از نظر اخلاقی ورفتاری:

تاثیر حوزه خصوصا حوزه خواهران زیاد است. منتهی یک کاری هم از نظر اخلاقی و رفتاری باید صورت بگیرد، دختران طلبه وقتی ازدواج می کنند باید سازگاری بالایی از خود نشان بدهند و عدم سازش نباشد. اگر حتی از صد طلبه یک نفر هم ناساگاز باشد در جامعه بازتاب بدی دارد و همین بازتاب منفی باعث می شود تا دختران خوب نتوانند ازدواج کنند. به دختران طلبه توصیه می کنم خصوصا آنهایی که با طلبه ازدواج می کنند ،اگر ناسازگاری باشد وخدای نکرده به طلاق بیانجامد و زندگی شان از هم بپاشد، تاثیر منفی آن در جامعه زیاد است و ما با دست خودمان به خودمان ضربه می زنیم این را توجه داشته باشید وقتی یک طلبه ازدواج می کند ، هم در زندگی شخصی خودش و هم تاثیرآن درجامعه بسیار است، آنها باید خیلی از مسائل را باید مراعات کنند. حتی اگر یک مورد جر وبحث و مراجعه به دادگاه باشد، بیشترین ضربه را وارد میکند .
هرچه جلسات شما با مسئولین بیشتر باشد،بهتر می توان با مشکلات مدرسه آشنا شد، وقتی من ندانم که مدرسه چه مشکلاتی داردچگونه می توانم برای آن راه حل پیدا کنم ولی وقتی من بدانم و مرتبط باشم وخبرداشته باشم ، نمیتوانم نسبت به مشکلات مدرسه بی تفاوت باشم، می نشینیم وبا همکاری هم گره را باز میکینم. بالاخره امام جمعه هر شهر با مسئولین آن شهر در ارتباط است وقتی بنشینند و صحبت کند وآنها هم درصحنه باشند بخشی از مشکلات را می توان حل کرد.

از حضورتان تشکر می کنم ، خداوند به شما خیر بدهد.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه المجادلة،آیه 11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2555.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.