سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در همایش پیشتازان یاوران انقلاب

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 303 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.11.30
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در همایش پیشتازان یاوران انقلاب که مورخه97/11/29 با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و 400 دانش اموز دختر و پسر زرندی در محل دبستان دخترانه معلم برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در همایش پیشتازان یاوران انقلاب مدرسه معلم مورخه97/11/29


الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی اله آل الله

قال رسول الله (ص) : «اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرافَحالَـفَنِى الشُّبّانُ وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ »(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا.
جلسه، جلسه بسیار خوب در جمع فرزندان بسیار عزیز ، پیشتازان و آینده سازان است.

برنامه های بسیار خوبی را تا کنون اجرا کردید که باعث تقدیر و تشکر است . از جناب آقای علیزاده وهمه دانش آموزان عزیز و مربیان تشکر می کنم، از فرماندارمحترم ومسئولین محترمی که شرف حضور دارند نیز تشکر می کنم. به آقای کاظمی ریاست آموزش وپرورش برای چنین فرزندان خوب ودرسخوان و آینده نگری تبریک می گویم. برنامه های بسیار خوبی در سراسر مدارس شهرستان برگزار شد که انصافا جای تشکر دارد، از آقای کاظمی و همکارانشان وهمه مدیران و اساتید نیز تشکر می کنم.

سفارش رسول خدا(ص) در خصوص جوانان:

حدیثی که خدمتتان عرض کردم،رسول خدا (ص) به پدران و مدیران و مسئولین و به همگان سفارش می کنند : « اوصيكُمْ بِالشُّبّانِ خَيْرا» شما را به نيكى با جوانان سفارش مى كنم، « فَاِنَّهُمْ اَرَقُّ اَفـْئِدَةً » چرا كه آنان، دل هاى رقيق ترى دارند، (وحق را می پذیرند)«اِنَّ اللّه َ بَعَثَنى بَشيرا وَ نَذيرا» به راستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده فرستاد «فَحالَـفَنِى الشُّبّانُ » پس جوانان بامن هم پیمان شده (یاری ام کردند) «وَ خالَفَنِى الشُّيوخُ،» و پیرمردها مخالفت کردند.(1)بنابراین جوان و نوجوان قلب نازکی دارد و حقایق را زود می پذیرد و تابع حق است ، نهضت های انبیاء را جوانان پیش بردند .یاران حضرت امام(ره) همین جوانان بودند.

یاران من در گهوراه هستند:

سال 41 وقتی امام(ره) را دستگیر کردند، از او سوال کردند یاران شما هستند؟ شما با کدام نیرو می خواهید امریکا را بیرون کنید وحکومت شاه را سرنگون کنی؟ که امام(ره) فرمودند یاران من در گهواره هستند. سال 57 همانطور امام فرموده بود این جوانان بودند که درتمامی شهرها به میدان امدند وشاه را بیرون کردند و هشت سال دفاع مقدس را همین جوانان ،دانش آموزان و دانشجویان اداره کردند . دانشجویان بودندکه به عنوان فرمانده جنگ پیچیده ترین عملیات ها را انجام می دادندو در مقابل تمام دنیای پر از ظلم و ستم ایستادند، در مقابل همه زور گویان عالم، استکبارجهانی، امریکا و اسرائیل و فرانسه و آل سعود حتی شوروی آن زمان ایستادند آنها که پیچیده ترین کارها را در جنگ انجام می دادند ولی همین جوانان هشت سال مقاومت کردند و کشور را نجات دادند و ما پیروز شدیم.

خود را به علم ودانش آراسته کنید:

می خواهم این را بگویم فرزندان عزیزم اولین نکته ای که باید در زندگی توجه کنید این است که شما در بهترین دوران زندگی هستید خودتان را آراسته به علم و دانش کنید و با همت والا و با کوشش و استقامت قله های علم را یکی بعد ازدیگری بپیمایید ، درکنار بال موفقیت، ایمان و تقوی، پاکدامنی، توجه به خدا ، تلاوت قرآن، خوش اخلاقی و احترام به معلم و استاد را داشته باشید. وهمانطور جناب آقای علیزاده اشاره کردند در هر روز یک کار خوب انجام دهید. همانطور که اشاره کردندآقای علیزاده این دو بال موفقیت شماست.

دشمنان را بشناسید:

نکته بعدی اینکه عزیزان این انقلاب با این همه زحمت که آرزوی همه پیامبران و امیرالمومنین بوده است و آرزوی امام زمان و حضرت زهراست به شما امانت داده شده است،این انقلاب زمینه ساز ظهور را فراهم می کند و دشمنان فراوانی دارد ،دشمنان خونریز و بی رحم که شما چند روز پیش شنیدید یک خانواده ی شیعه به مدینه برای زیارت رسول خدا رفته بودند که یک پسر 7ساله به نام زکریا داشتند، این راننده وهابی وقتی متوجه می شود اینها شیعه و دوستندار علی هستند ،چاقو که نداشت ، یک شیشه نوشابه را می شکند وجلوی مادرش سر این بچه را می برد. ما چنین دشمنان رذلی داریم.آل سعود ،صهیونیست و در راس همه آنها رئیس جمهور امریکا ، دشمنان ما هستند و دائما به فکر نابودی ما هستند، ما نباید ازاین دشمنان غفلت کنیم باید دشمن شناس باشیم ،دشمنان ما دنبال خشکاندن ریشه ما هستند. داعش جنایتکار در سوریه سر بچه های شیعه می برید و ماشین ها ی خودشان را تزیین می کرد، عکسهای انها در فضای مجازی وجود دارد، ما چنین دشمنان خونخواری داریم ، نباید غفلت کنیم . دشمن از راههای مختلف نیرو جذب می کند، از طریق فضای مجازی و اینترنت و گوشی ها روی نسل جوان ما و فکر آنها کار می کند تا آنها را منحراف و نسبت به دین اسلام ، تشیع، امیرالمومنین(ع)، انقلاب، امام(ره) و رهبر بدبین کند و شبهه درست میکنند . خودشان را به دروغ خوب جلوه می دهند وحامی ملت ایران جلوه می دهند بنابراین انقلاب به دست شما سپرده میشود باید دشمن شناس باشید؛ ممکن است گرگ به لباس میش دربیاید ولی شما باید اینها رابشناسید، اینها کسانی بودند که27 نفر از پاسداران مرزبان ما را به شهادت رساندند، این همه شهید به دست همین ها کشته شده است. بنابراین دشمن دشمن است او را بشناسیم و فریب نخوریم.

پشتیبان وگوش به فرمان ولِّی فقیه باشید:

علاوه بر دشمن شناسی محبت ما به حضرت امام و مقاوم معظم رهبری باید بیشتر شود چون تنها کسانی که خیرخواه مملکت ما بودندو هستند امام و رهبر ما هستند، اول شخصیت دوستدار و خیرخواه مردم که همه زندگی و حیات خودش را گذاشت و ملت ایران را سربلند کرد ، امام(ره) بود و بعد از آن پرچم انقلاب بردوش مقام معظم رهبری قرار گرفت،گوش ما باید در دهان ولی باشد، رهبر و امام خود را روز به روز بیشتر دوست داشته باشیم .دشمن دو کار انجام می دهد، کار اول این است که خودش را خوب جلوه میدهد وکار دومش این است که امام و رهبری را بد جلوه دهد. ما باید حواستان جمع باشد، این پرچم و این سرافرازی ، زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر است که به شما سپرده می شود ، باید مراقب باشیم این امانت را به نسل بعد برسانیم تا ان شاءالله زمان ظهور صاحب الامر برسد. خداوند وعده داده است این پرچمی که به برکت امام وانقلاب و برکت شهدا برافراشته شده است در دستان با برکت امام زمان قرار می گیرد، ایرانیها زمینه را برای امام زمان(عج) در سراسر جهان فراهم می کنند، این امانت امروز به شما سپرده شده است، ان شاءالله که امانت دار بسیار خوبی باشیم و این اسلام ناب واین تشیع به دست ما سپرده شده است، خیانت نکنیم وبه دست صاحب اصلی آن برسانیم و این امر با خوب درس خواندن و افزایش علم وآگاهی و اخلاق خوب میرس می شود، ان شاءالله. از اینکه توجه دادید و گوش کردیدو فرصت دراختیار بنده حقیر قرار گرفت صمیمانه تشکر میکنم ان شاءالله زنده و پاینده باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- سفینه البحار، جلد2، ص176



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2601.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2602.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2603.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2604.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2605.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2606.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2607.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2608.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2609.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2610.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2611.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2612.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2613.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2614.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2615.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2616.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2617.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.