سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در جلسه ستاد نماز جمعه واحد خواهران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 278 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.12.09
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در جلسه ستاد نماز جمعه واحد خواهران زرند در محل سالن ولایت دفتر امام جمعه مورخه97/12/08




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه ستاد نمازجمعه خواهران مورخه97/12/08


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

خوشامد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران ، اعضای محترم ستاد نماز جمعه شهرستان زرند، ان شاءالله خدای متعال ما را جز برپاکنندگان نماز قرار دهد.

تعظیم شعائر الهی نشانه تقوی است:

تعظیم شعائر الهی نشانه تقوی است چنانچه خدای متعال می فرماید: وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب (1) هرکس شعائر الهی را بزرگ دارد ، این کار نشانه‌ی تقوای دلها(ی آنها ) است. مایک تقوی اعضا و جوارح داریم و یک تقوی قلب که بالاتر است، تقوی قلب بالاتر از تقوی چشم و گوش و زبان و ... است . در بحث روزه هم همین است، گاهی انسان فقط از خوردن و آشامیدن پرهیز می کند گاهی همه اعضا و جوارح او روزه است ،. قلب هم روزه است.

بالاترین درجه تقوا:

بالاترین درجه تقوی و خداباوری هم این است که انسان در قلبش هم مراقبت کند تا غیر خدا در آن راه نداشته باشد. آیه شریفه می فرماید « وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه » کسی شعائر الهی را بزرگ بدارد.شعائر چیست؟ ما در زبان عربی یک دسار و یک شِعار داریم وآن لباس رو و عبا را دسار می گویند ویک لباسی داریم که مثل زیر پوش به بدن می چسبد وبه آن شِعار می گوئیم واز نظر لغوی شِعار به آن زیر پوشی می گویند که به بدن می چسبد .کارهایی که به دین چسبیده و از دین جدا نمی شود ، اینها جز شعائر الهی است، مانند نماز که هیچ گاه از دین جدا نمی شود. نماز جمعه هم همین طور، برپایی نماز جمعه ،جز مهمترین شعائر الهی است

توفیق در خدمت به نمازجمعه:

الحمدالله خدا توفیقی نصیب کرده که شما هم بتوانید در برپایی نماز جمعه که از شعائر الهی است ،کوشش کنید . ان شاءالله که مأجور باشید ،خدای تبارک و تعالی توفیقات روز افزون به شما عنایت بفرماید، بهر حال شما هم وقت می گذارید و از کارهای دیگر می زنید و روز جمعه که عده ای استراحت می کنند، شما استراحت را کنار می گذاریدو در برپایی این شعائر الهی قدم برمی دارید. این نشانه خوبی یک انسان است و باتقوی بودن او را می رساند که روز جمعه علاوه بر حضور در نماز جمعه، زمینه حضور دیگران را هم فراهم می کند که از ارزش بالاتری برخوردار است. ان شاءالله خدای متعال توفیقات روز افزون به شما عنایت بگرداند . اگر سوالی، پیشنهادی، انتقادی داشته باشید ، بنده در خدمت هستم. شما چشم بینای نماز جمعه و امام جمعه هستید، اگر مسئله ای هست بنده را هم در جریان بگذارید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه حج، آیه 32


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2673.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2674.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.