سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطیب جمعه موقت زرند: مسئولین سبک زندگی خود را هماهنگ و مطابق با مردم کنند

ارسال شده توسط: عرب بازدید شده: 429 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.12.18
 
نماز جمعه هفدهم اسفندماه 97 شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه موقت.



امام جمعه موقت زرند ضمن گرامیداشت ماه رجب و دعوت همه به دوری از گناه ، مراقبت اعمال در این ماه پیرامون تقوای الهی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در موارد متعددی به تقوای الهی اشاره کرده است که مهم ترین پاداش و ثمره ی کسانی که تقوای الهی را پیشه می کنند عاقبت بخیری است.
وی افزود: انسان هر عملی که انجام دهد چه خوب و چه بد، بزرگ یا کوچک تمام نمی شود و خداوند آن را به انسان نشان می دهد. در نتیجه انسان باید مراقب اعمال و کردار خود باشد چرا که خداوند فرموده است اجر نیکوکاران ضایع نمی شود.
حجت الاسلام محمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تصریح کرد: در این ایام آخر سال مردم هوای یکدیگر را داشته باشند و بدانید اگر در دنیا به خلق خدا کمک کنید خداوند کار شمارا ضایع نمی کند و اگر به احتکار و گران فروشی هم دست بزنید باز هم کار شما ضایع نمیشود و نتیجه آن را خواهید دید.
رئیس دادگستری شهرستان زرند ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی خطاب به مسئولین بیان کرد: کسانی که طرح و برنامه می نویسند و قانون گذاری می کنند نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را بخوانند و مرور کنند. طرح غبار از غربت نهج البلاغه به همت حجت الاسلام عربزاده رئیس حوزه علمیه جعفریه در زرند کلید خورده است و از این پس شنبه شب های هرهفته نهج البلاغه خوانی در مساجد شهرستان برگزار میشود.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرماید: همه مردم رعیت هستند و رعیت دو گروه است، خواص که قشر کمی را تشکیل می دهند و عوام که قشر زیادی و اکثریت جامعه را تشکیل میدهند . ای مالک ! اگر برنامه ریزی ، سیاست گذاری و تقسیم اموال بیت المال را انجام میدهیهوای عوام را داشته باش و به خواص ظلم نکن اما بیشتر به عوام رسیدگی کن زیرا آنها پشتیبان دین خدا هستند ، باعث انبوه جمعیت مسلمین می شوند و آنها در زمان سختی و جنگ به داد اسلام و مسلمانان می رسند. مسئولین کشوری و شهرستان با تاثی از کلام گهربار امام علی (ع) به مردم عوام رسیدگی کنند و برنامه ریزی ها و قانون گذاری ها را در جهت منفعت مردم عوام انجام دهند زیرا انها ولی نعمتان این انقلاب هستند.
محمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ایرانی ما مشکلات اقتصادی و معیشتی است که سختی آن نیز بر دوش مردم است تاکید کرد: صبر مردم ستودنی است اما توقع به حق آنها از مسئولین این است که مسئولین سبک زندگی خود با مردم را یکسان و مثل مردم زندگی کنند. مردم توقع دارند همانطور که سفره های خودشان کوچکتر شده مسئولین و خواص جامعه نیز سفره هایشان کم رنگ تر شود و وظیفه مسئولین در این روزها هماهنگی ، متشابهی و هم دردی با مردم است و زمانی که مردم بر این باور برسند قطعا مردم بار این مشکلات را راحتتر تحمل می کنند.
امام جمعه موقت این هفته ی زرند در راستای فرا رسیدن ماه رجب گفت: ماه رجب ماه خداست، ماه شعبان ماه پیغمبر خداست و ماه رمضان ماه بندگان خداست. ماه رجب ماه میهمانی خصوصی خداست و اعتکاف میهمانی ویژه لذا این ماه را قدر بدانیم و مهم ترین کار و عمل در این ماه برای مردم و مسئولین خدمت به خلق خداست.
محمدی با گرامیداشت روز راهیان نور از همه ی مردم به خصوص جوانان خواست تا حداقل یکبار به این مناطق سفر کنند و ببینند که فرزندان این مرز وبوم چگونه و کجا به شهادت رسیده اند.
وی ضمن تشکر از خدمات بنیاد شهید و امورایثارگران اظهار داشت: خدمات خوب و ارزنده ای از سوی این نهاد به خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه شده است و همچنان باید ادامه داشته باشد زیرا همه ی ما مدیون خون شهدا هستیم.
حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت زرند در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه زرند ضمن اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: بر طبق بیانات مقام معظم رهبری منابع طبیعی یک مسئله درجه دوم نیست بلکه مسئله حیاتی است. همه ی مردم و مسئولین به کمک منابع طبیعی بشتابند و و عوامل و سازه هایی که باعث آسیب رساندن به طبیعت می شود را گزارش دهید تا قیل از اینکه بنایی ساخته شود و نیاز به تخریب داشته باشد.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2892.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2893.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2894.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2895.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2896.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2897.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.