سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند: مردم زرند در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 388 مرتبه
دسته: مناسبتهاتاریخ: 1397.12.22
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند در پیامی از مردم شهرستان زرند جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دعوت کرد.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



حجت الاسلام “علی ابراهیمی” ضمن دعوت از مردم شهرستان زرند جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، اظهارکرد: انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد.

وی در تشریح و فلسفه اعتکاف افزود: اعتکاف از ماده «عکف» در لغت به معنای اقبال و روی آوردن به چیزی و ملازمت آن بر سبیل تعظیم است.

امام جمعه زرند تصریح کرد: اعتکاف در شرع، به معنای التزام به توقف و درنگ در مسجد به قصد قربت است و در یک تعریف جامع اعتکاف را می توان عبارت: «اقامت کردن برای حداقل سه روز در مسجد به قصد عبادت با مراعات شرایط لازم» دانست.

وی در رابطه ارکان اعتکاف و عبادت گفت: عبادت یعنی اجزایی که اگر به طور عمد یا به طور سهو ترک شوند، عبادت باطل می شود و نیت، توقف در مسجد جامع شهر یا مساجد چهارگانه معروف، کمتر از سه روز نبودن اعتکاف، روزه دار بودن معتکف در ایام اعتکاف از ارکان اعتکاف هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی در خاتمه بیان داشت: اعتکاف زمینه خلوتی را فراهم می­کند، فرصت و مجالی می­دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان، تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگیهای روز­مره، خود را در سرای معبود خویش نظاره گر باشد لذا حضرت امام صادق علیه السلام فرمود«فِی التَّوْرَاهِ مَکْتُوبٌ یَا ابْنَ آدَمَ تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِی أَمْلَأْ قَلْبَکَ غِنًى وَ لَا أَکِلْکَ إِلَى طَلَبِکَ وَ عَلَیَّ أَنْ أَسُدَّ فَاقَتَک‏؛در تورات نوشته شده است: ای فرزند آدم! برای انجام عبادت من فراغتی به وجود بیاور تا من دل تو را از بی نیازی سرشار سازم و بدون اینکه تو طلب کنی، حاجتت را برآورده کنم و من خود را ملتزم می دانم که حوائج تو را برطرف نمایم.»

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.