سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اعتکاف معجونی از همه عبادتهاست

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 346 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.12.25
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/12/24



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه‌السلام) : « مَا مِنْ يَوْمِ نَيْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِيهِ الْفَرَجَ » (1)

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى (2)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاًًًً صلوات.

اولاًً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه های امروز جناب حاج آقای عرب که مسائل لازم پزشکی و تغذیه را مطرح کردند و همه دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. ان شاءالله خدای متعال این حضور همگانی و این خدمت را از همه ما قبول بگرداند.

از اینکه دو هفته ای نتوانستم در خدمت شما عزیزان و بزرگواران باشم، عذرخواهی می کنم ،توفیقی نصیب شد تا در جوار مولایمان امیرالمومنین(ع) و کربلای معلا باشم، از ائمه جمعه موقت که در روز جمعه نورافشانی کردند نیز صمیمانه تشکر می کنم.

عید ملی برای ایرانیها:

ما در آستانه عید نوروز هستیم ، پیشاپیش این عید بزرگ باستانی را به محضر صاحب الامر(عج) و مقام معظم رهبری و به همه شما همشهریان عزیز،مومنین ومتدینین،برادران و خواهران عزیز تبریک عرض می کنیم. عید نوروز ،یک عید ملی برای ما ایرانی هاست. نوروز عید شرقی و همراه با جوان شدن طبیعت است و با شادابی و عوض شدن حالت ما انسانها همراه است .نوروز روز کنار گذاشتن کدورت ها و دید و بازدید کردن، احوال پرسی و گره گشایی کردن است. قبل از اسلام هم عید نوروز بوده است ومختص فقط ایران نیست، گرامی داشتن نوروز سنت حسنه ای است که مورد تایید اسلام و وروایات است و در واقع عید نوروز یک عیدبزرگ برای یک اقدام بزرگ است . آنگونه که از روایات برمی آید ، ائمه ما متوقع هستند که نوروز روز ظهور حضرت مهدی (عج) است .

نوروز ریشه در تاریخ دارد:


معلی بن خنیس از شاگردان مورد اعتماد و راز دار اهل بیت است و شاگرد امام صادق و مورد تایید حضرت است. معلی بن خنیس می گوید: در نوروز خدمت امام صادق(ع) رفتم. فرمود: « أَ تَعْرِفُ هَذَا الْیوْمَ » می دانی امروز چه روزی است ؟ گفتم : فدایتان شوم ، این روز روزی است که عجم آن را بزرگ می دارند و در آن هدیه می دهند . امام صادق (علیه السلام) فرمودند:« وَ الْبَیتِ الْعَتِیقِ الَّذِی بِمَکةَ » حضرت سخنشان را با قسم شروع می کنند . امام فرمودند: قسم به بیت عتیقی(کعبه) که در مکه است( یکی از اسامی کعبه بیت العتیق است خانه قدیمی ، اولین خانه ای که برای مردم ساخته شده است )« مَا هَذَا إِلَّا لِأَمْرٍ قَدِیمٍ» این نیست مگر برای امری قدیمی.( الامر القدیم یعنی نوروز یک امر جدیدی نیست، از اول بوده است یک امر ریشه دار در تاریخ است، یک روز تاریخی است). « أُفَسِّرُهُ لَک حَتَّى تَفْهَمَهُ » که آن را برایت می گویم تا آن را بفهمی.( اینکه نوروز چه روزی است را برای تو روشن می کنم). « قُلْتُ یا سَیدِی إِنْ عُلِمَ هَذَا مِنْ عِنْدِک أَحَبُّ إِلَی مِنْ أَنْ یعِیشَ أَمْوَاتِی وَ تَمُوتَ أَعْدَائِی » گفتم : ای سید من! اگر این از جانب شما آموخته شود برای من دوست داشتنی تر است از اینکه اموات من زندگی کنند و دشمنان من بمیرند .« فَقَالَ » پس حضرت فرمود :«یا مُعَلَّى إِنَّ یوْمَ النَّیرُوزِ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی » ای معلی ! روز نوروز روزی است که:«أَخَذَ اللَّهُ فِیهِ مَوَاثِیقَ الْعِبَادِ أَنْ یعْبُدُوهُ » الله از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند.( نوروز مانند یوم الست است، یوم الست روزی است که خداوند بندگانش را گواه گرفت که : « وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ »(3) آيا من پروردگار شما نيستم؟ همه گفتند: « قالُوا بَلي » آري، گواهي مي‌دهيم تو پروردگار ما هستی.

نوروز چه روزی است:

نوروز یعنی روز نو ، وقتی به زبان عربی باشد می شود نیروز ، یوم نیروز) در ادامه امام (ع) فرمودند: نوروز روزی است که :«أَخَذَ اللَّهُ فِیهِ مَوَاثِیقَ الْعِبَادِ أَنْ یعْبُدُوهُ » خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند «وَ لَا یشْرِکوا بِهِ شَیئاً » و بر او شریکی قرار ندهند (نوروز روز توحید است) «وَ أَنْ یؤْمِنُوا بِرُسُلِهِ وَ حُجَجِهِ » به رسول و حجتش ایمان آورند(نوروز روزی است که خداوند از انسان پیمان گرفته است تا به همه انبیا و اولیا ایمان داشته باشند ) «وَ أَنْ یؤْمِنُوا بِالْأَئِمَّةِ ع » و به ائمه (علیهم السلام) ایمان آورند. «وَ هُوَ أَوَّلُ یوْمٍ طَلَعَتْ فِیهِ الشَّمْسُ » اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرده «وَ هَبَّتْ فِیهِ الرِّیاحُ » و بادها در آن وزیدن گرفته اند «وَ خُلِقَتْ فِیهِ زَهْرَةُ الْأَرْضِ » و زینت زمین در این روز آفریده شده است وهمین گونه امام شرح می دهند تا به این جمله می رسند : « وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی حَمَلَ فِیهِ رَسُولُ اللَّهِ‏ ص أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ص عَلَی مَنْکبِهِ حَتَّی رَمَی أَصْنَامَ قُرَیشٍ مِنْ فَوْقِ الْبَیتِ الْحَرَامِ فَهَشَمَهَا »روزی است که در آن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین را بر شانه هایش گذاشت تا بتهای قریش را از بالای بیت الحرام سنگ زند و بشکند.« وَ کذَلِک إِبْرَاهِیمُ ع »و همینطور است درباره ابراهیم علیه السلام. « وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی أَمَرَ النَّبِی ص أَصْحَابَهُ أَنْ یبَایعُوا عَلِیاً ع بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِینَ وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی وَجَّهَ النَّبِی ص عَلِیاً ع إِلَی وَادِی الْجِنِّ یأْخُذُ عَلَیهِمُ الْبَیعَةَ لَهُ وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی بُویعَ فِیهِ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع فِیهِ الْبَیعَةَ الثَّانِیةَ » روزی است که نبی صلی الله علیه و آله و سلم به اصحابش امر کرد که با علی علیه السلام به اسم امیرالمؤمنین بیعت کنند و در آن روز بیعت دوم واقع شد. روزی که مردم در غدیر به امر خدا جمع شدندو پیامبر از مردم برای دوازده امام ، بیعت گرفت. نوروز روزی بود که حضرت آدم و حوا به کره خاکی آمدند ،روزی که آتش بر ابراهیم سرد شد، « وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی اسْتَوَتْ فِیهِ سَفِینَةُ نُوحٍ عَلَی الْجُودِی »نوروز ، روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی استقرار یافت. و همین طور بیان می کنند تا به این جمله می رسند: (نوروز ، روز یک اتفاق بسیار مهم بوده است: ) «وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا وَ وُلَاةُ الْأَمْرِ»روزی است که قائم ما و ولاة الأمر ظهور می کنند.(آیا منظور از ولاة الأمر همین دولت اسلامی است؟ چون حضرت(ع)، نام امام زمان(عج) را جدا می برند و نام ولاة الأمر (جانشینان حضرت) را جداگانه می برند و چنین ادامه می دهند :)«وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ » و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن در پی فرج هستیم «لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا » برای اینکه آن روز از ایام ما و ایام شیعه ماست «حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ » که عجم آن را حفظ کرده «وَ ضَیعْتُمُوهُ أَنْتُمْ»در حالی که شما آن را ضایع کردید . (4) این جایگاه واقعی نوروز است، طبیعت که نو می شود ، انسان باید امیدوار شود. نوروز ، روز امید است،نه ناامیدی ؛ظهور امام زمان به انسان امید می دهد . حضرت مهدی(عج) در نوروز ظهور می کنندو همه جا را پر از عدل و عدالت می کنند،چنین روز ی روز امید بخشی است.

وظیفه منتظران در عصر غیبت:

برادران و خواهران عصر مهدوی و عصر انتظار ، وظیفه ما منتظران در عصر غیبت چیست؟ ما که نمی توانیم مانند یهودیان باشیم که به پیامبر خود حضرت موسی(ع) گفتند: ما اینجا می نشینیم، تو با خدایت برو و با دشمنان بجنگ. ما منتظران باید با هم باشیم و همراه هم زمینه ظهور را فراهم کنیم. جامعه مهدوی و دوستدار امام زمان(عج) نباید کلک و فریب داشته باشد، ویا گران فروشی وکم فروشی کند و نباید حرص و ولع داشته باشد. جناب آقای دادستان می گفتند: یک خانمی می گفته دستهایم خیلی درد می کرد، 100 کیلو مرغ خریدم و پاک کردم و گذاشتم فریزر! این کار چه معنی دارد؟ مگر قحطی می آید. آیا این جامعه مهدوی است؟ چه شباهتی بین ماو جامعه مهدوی است؟ ما باید خیرخواه و دوستدار هم باشیم و از کار گرفتاران، گره گشایی کنیم، متاسفانه یک عده منتظرند یکی به مشکل بخورد و مجبور شود خانه و یا وسیله خود را برای رفع گرفتاری و یا درمان بیماری بفروشد،آنها هم مانند اختاپوس زیر قیمت آن را از او بخرند و بیچاره اش کنند. آیا این جامعه مهدوی است؟ پیامبرخدا (ص) بیع مضطر را نهی کرده اند: « قَدْ نَهَی رَسُولُ اللَّهِ (ص) عَنْ بَیْعِ الْمُضْطَرِّینَ» (5) همین طور در قرآن آمده است : «وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفینَ» (6) وای به حال کم فروشان . بهرحال عید نوروز ، روزی است که توقع ظهور امام زمان (عج) را در آن داریم وحال ماباید در این روز فرق کند. و « أَحْسَنِ الْحَالِ » باشد احسن حال این است که ما با خداو مردم رو راست باشیم ،کدورت ها را کنار گذاشته و آشتی کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

دعای زمان درک غیبت قائم :

در توصیه به تقوی دو نکته را خدمت شما عرض می کنم. نکته اول اینکه در روایتی امام صادق علیه السلام به زراره بن اعین که یکی از اصحاب خاص ایشان بود فرمودند:ای زراره اگر زمان غیبت قائم را درک کردی این دعا را بخوان : « اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ »(7) خواندن دعای عهد و دعای کمیل مستحب است ولی این دعا آن قدر مهم است که امام می فرمایند وظیفه شماست که آن را بخوانید. علمایی چون آیت الله بهجت نیز خواندن آن را بسیار توصیه کردند. بالاتر از همه امام صادق(ع) به زراره فرمودند : واجب است، لازم است که این دعا را زیاد بخوانید.این دعا بسیار مهم است. ترجمه دعا این است: « خدایا، خودت را به من بشناسان، (دعا از توحید شروع می کند) زیرا اگر تو خود را به من نشناسانی، رسول تو را نخواهم شناخت. خدایا، رسولت را به من بشناسان، زیرا اگر رسولت را به من نشناسانی، حجّت تو را نخواهم شناخت، خدایا، حُجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد.» این دعا، طولانی است و دنباله دارد، اگر امام را نشناسیم و او را خلیفه و امام ندانیم ما هم مانند اهل سقیفه خواهیم شد و به سرنوشت آنها دچار می شویم. بالاخره جامعه امام و پیشوا می خواهد اگر امام را نشاسد به سقیفه روی می آورد، برای همین است که می گویند شیعیان برای ما دعا کنید که به امامت وصل شوید .سفارش می کنم این دعا را یادداشت کنید تا با خواندن آن به امام زمان وصل بشوید،هرروز بعد از نماز این دعارا بخوانید تا راه امامت را گم نکنید .خدایا خودت را به ما بشناس تا خداشناس بشویم .

امام صادق (ع) به جناب زراره توصیه می کنندکه در زمان غیبت این دعا را بسیار بخوان: « اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ » خدایا، خودت را به من بشناسان، زیرا اگر تو خود را به من نشناسانی، رسول تو را نخواهم شناخت. خدایا، رسولت را به من بشناسان، زیرا اگر رسولت را به من نشناسانی، حجّت تو را نخواهم شناخت، خدایا، حُجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد. اگر امام زمان را نشناسم ، در عصر غیبت جانشین امام زمان را هم نشناسم، گمراه می شوم. امام صادق(ع) می فرماید: به شیعیان ما بگویید خواندن این دعا این یک وظیفه است، همه بزرگان ما را به خواندن این دعا توصیه داشتند، برای همین است که ما بعد از پایان نماز جمعه این دعا را قرائت می کنیم.

توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص زبان:

توصیه دوم این است که عده ای از علمای فقه الحدیث خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان توصیه هایی کردند :اگر به جهان امروز نگاه کنید، می ببینید جامعه ایران از خیلی جاها پاکیزه تر است. اما یکی از گرفتاریهای ما صدق الحدیث است باید راستگو باشیم و دروغ نگوییم و دوبهم نزنی نکنیم. خیلی از مشکلات جامعه ایران بخاطر همین دو بهم زنی ها ست . اینکه شخصی حرفی را می شنود و تکرار می کند.این واقعا آفت بزرگی است که دچاریم . حفظ زبان لازم است، چون جرم زبان سنگین است؛ امیرمؤمنان(ع) درباره زبان می فرماید: «جرمه صغیرٌ و جرمه ثقیلٌ»(8) حجم و جسم زبان، کوچک است، ولی جرم و گناه آن بزرگ است.عمده گناهان کبیره از زبان است،گناهانی چون : غیبت، تهمت ، دروغ و... .مقام معظم رهبری می فرمایند : درد جامعه ما صدق الحدیث ، راستگویی است. جامعه ما از خیلی از جوامع دنیا پاک تر است، ولی به راحتی دروغ می گوییم که باید این رفتار زشت را ترک کنیم.

اعتکاف معجونی از همه عبادتهاست

اولین نکته در خطبه دوم بحث اعتکاف است، اعتکاف معجونی از همه عبادتهاست. خدای متعال ثواب حج ، نشستن در مسجد خانه خدا ، نماز ، روزه و دیدار مؤمنین(ع) را در معجونی ارزشمند و اثرگذار به نام اعتکاف جمع کرده است. اعتکاف معجونی همه عبادات است و این ارزش آن را هزار بار بالاتر برده است . هیچکس نمی تواند بگوید من به اعتکاف نیاز ندارم . پیامبر خدا(ص) هم با آن همه عظمت که اعظم همه انبیا هستند و هیچ نیازی به بندگی وعبادت نداشتند، خود را مقید می کردند، هرسال ده روز را به اعتکاف بروند. در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است : « یک سال، جنگ بدر در ماه رمضان واقع شد. پس پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم اعتکاف ننمودند؛ از این رو، در سال بعد 20 روز اعتکاف نمودند، 10 روز برای همان سال و 10 روز برای قضای سال قبل » (9) به قدری اعتکاف مهم است که خداوند می فرماید ما بزرگ پیامبر خود را حضرت ابراهیم خلیل را فرمودیم: « وَعَهِدنا إِلى إِبراهيمَ وَإِسماعيلَ أَن طَهِّرا بَيتِيَ لِلطّائِفينَ وَالعاكِفينَ وَالرُّكَّعِ السُّجودِ » (10) ما به ابراهيم و اسماعيل امر كرديم كه خانه مرا براي طواف كنندگان ومجاوران و ركوع كنندگان و سجده كنندگان پاك كنند ، خادم معتکفین باشد.

با اعتکاف، انسان یک سال شارژ می شود

از برکت امام و شهدا و از برکت نظام جمهوری اسلامی این عبادت بزرگ نیز در جمهوری اسلامی شکل گرفت،وقتی انسان سه روز معتکف می شود مانند این است که از مادر متولد شده است و همانند باتری شارژ می کنید،با اعتکاف، انسان یک سال شارژ می شود و گذشته انسان را پاک می کند. کدام فرد تا کنون توانسته است خودش را تغییر بدهد؟ پاک شدن از گناهانی که بار انسان را سنگین کرده است،کار فوق العاده مشکلی است. ولی با سه روز معتکف شدن در خانه خدا و درکنار بندگان پاک خدا بودن ، این امر میسر می شود. تا زنده هستیم و توان داریم و می توانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ زمانی می رسد و چشم باز می کنیم و می بینیم که بدن دیگر یاری نمی دهد، دلمان می خواهد کار خیری انجام بدهیم ولی توان نداریم تا می توانیم ، از این ایام بهره ببریم.

تلاش دشمن برای منزوی کردن ایران در منطقه:

سفر ریاست جمهوری کشورمان را به عراق داشتیم که خیلی مهم است ، اهمیت این سفر به این بود که امریکایی می خواستند ما را در خاورمیانه منزوی کنند و دور ایران خط بکشند و عربها و دنیا را از ما بترسانند وما با هیچ کجای دنیا ارتباط نداشته باشیم، امریکایی ها عراق و سوریه را گرفته بودند، چقدر هزینه کردند و تلفات داشتند، چقدر مجروح و کشته دادندو چقدر پول در این مسیر خرج کردند. رئیس جمهور امریکا ترامپ اعلام کرد ما چند ترلیون دلار خرج کردیم،ولی در نهایت با هواپیما ،شبانه ،دزدانه و چراغ خاموش به عراق سفرکردند. گفتند: چون وارد عراق شدیم باید چراغ خود را خاموش کنیم، سه ساعت دزدانه و با ترس به عراق آمدند و زود برگشتند ، ولی به لطف الهی رئیس جمهور ایران و هیات همراه آن، وقتی وارد عراق شدند با استقبال بی نظیرکشور عراق روبرو شدند. این یعنی شکست آمریکا و اسرائیل و شکست آل سعود. به لطف الهی توافق های بسیار خوبی در این سفر انجام گرفت که آثارش بعدا ظاهر می شود. اینها از برکت چیست؟ از برکت امام و شهدا و از برکت هدایت های مقام معظم رهبری و از برکت سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی است .خدا ایشان را حفظ کند که مقام معظم رهبری یک نشان بسیار بالا که تا کنون به هیچ ارتشی از اول انقلاب نداده بودند، عطا شد: نشان ذوالفقار و رهبر انقلاب برای ایشان دعا کردند، این یعنی تشکر از تمام رزمندگانی که همراه ایشان در سوریه و عراق با داعش مبارزه کردند . اینها از برکت شهدایی مانند علی عظیمی است که امروز این گونه نظام جمهوری اسلامی با قدرت شده است. اگر به یاد بیاورید در زمان صدام وقتی یک کاروان امریکایی قصد عبور در عراق را داشت، هیچ کاروان عراقی جرات نداشت در جاده باشد و همه باید به قسمت خاکی جاده می رفتند تا کاروان امریکایی با احترام و ابهت رد شود ولی امروز رئیس جمهور امریکا سه ساعته ومخفیانه به عراق می آیدو بر می گردد. این افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است که الحمدالله این سفر به خوبی انجام شد.

سالگرد ارتحال حاج سید احمد آقا خمینی:

ارتحال فرزند گرامی حضرت امام را در این هفته داریم خداوند آقا سیداحمدرا رحمت کند .

سالگرد ارتحال همسر امام

ارتحال همسر امام که مادر انقلاب بودند را نیز در همین هفته داریم ، خداوند ایشان را نیز مورد رحمت خود قرار دهد.

انفجار بمب در نماز جمعه را داریم که دهها نفر در این حادثه مجروح وشهید شدند ولی هیچکس نمازجمعه را رها نکرد و مقام معظم رهبری با صلابت خطبه نماز را ادامه دادند، اینها همه از برکت امام و شهدا برای ما ایجاد شده است که ان شاءالله آینده بسیار درخشان خواهد بود، این مصائب می گذرد ، آینده روشن و از آن محمدو آل محمد(ص) است.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- بحار الأنوار ، علامه مجلسی ج ‏۵۲ ص ۳۰۸ ؛ زاد المعاد، علامه مجلسی، ص ۳۲۶

2- این دعا در کتاب مفاتیح الجنان، باب غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ذکر شده است.

3- سوره مبارکه الاعراف ،آیه 172

4- مستدرک ‏الوسائل ج : 6 ص: 353 ، بَابُ اسْتِحْبَابِ صَلَاةِ یوْمِ النَّیرُوزِ وَ الْغُسْلِ فِیهِ وَ الصَّوْمِ وَ لُبْسِ أَنْظَفِ الثِّیابِ وَ الطِّیبِ وَ تَعْظِیمِهِ وَ صَبِّ الْمَاءِ فِیهِ

5- وسائل الشیعة، ج 17، ص 449. ذیل آیه: وَ لا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَیْنَكُمْ (سوره مبارکه بقره،آیه 237)

6- سوره مبارکه مطففین،آیه1

7- الکافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج‏1 ؛ ص337

8- أبو منصور ثعالبی، عبد الملک بن محمد بن إسماعیل، اللطائف و الظرائف، ص 104، دار المناهل‏، بیروت، بی‌تا؛ هروی قاری، علی بن محمد، مرقاة المفاتیح شرح مشکاة المصابیح، ج 7، ص 3039، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1422ق؛ هاشمی، أحمد بن إبراهیم، جواهر الأدب فی أدبیات و إنشاء لغة العرب، ج 2، ص 431، بیروت، مؤسسة المعارف، بی‌تا.

9- اعتکاف ابرار به نقل از کافی، ج4 ص 175

10- سوره مبارکه بقره،آیه 125


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2911.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2912.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2913.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2914.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.