سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

راه رسیدن به آرزوها از بیان امیرالمومنین(ع)/سال جدید ؛ سال فرصت وگشایش

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 512 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.01.07
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/02/02



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال علی (ع) : « وُصولُ المَرءِ اِلى کُلِّ ما یَبتَغیهِ مِن طیبِ عَیشِهِ وَ اَمنِ سِربِهِ وَ سَعَةِ رِزقِهِ بِحُسنِ نیَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِهِ.» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

امروز نماز جمعه یک ویژگی بسیار مهم دارد و آن هم اینکه در جمع مخلصین و معتکفین و در جمع دلهای پاک که روز وشب را خلوت گزیدند و عاشق ربنا شدند ، برگزار می شود. این ویژگی مهم نماز جمعه ماست که نفس می کشیم در نماز جمعه ای که بیش از 120 معتکف در آن حضوردارند، ان شاءالله خدای متعال نظر لطف و عنایت خودش را شامل حال همه ما بگرداند.

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس، اقشار مختلف ،ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ،از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،مداح محترم، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای تهامی و همه دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

اولاً سال نو را به همه شما نمازگزاران تبریک عرض میکنم. ان شاءالله خدای متعال این سال را سالی پُر از خیرو برکت برای جمیع مسلمانان و شیعیان و همشهریان عزیز قرار بدهد. امروز هم روز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) است که به ساحت مقدس مولایمان حضرت صاحب الزمان(عج) تسلیت عرض میکنم.

سعی کردم برای اول سال و اولین مطلب ، موضوع مهم و تاثیرگذاری را انتخاب کنم که به ذهنم آمد این حدیث مهم و قیمتی و راهگشا از امیرالمومنین را خدمتتان عرض کنم.

راه رسیدن به آرزوها از بیان امیرالمومنین(ع):

امیرالمومنین (ع) می فرمایند : « وُصولُ المَرءِ اِلى کُلِّ ما یَبتَغیهِ مِن طیبِ عَیشِهِ وَ اَمنِ سِربِهِ وَ سَعَةِ رِزقِهِ بِحُسنِ نیَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِه »(1)راه رسیدن به ارزوها، راه رسیدن به زندگی خوش که همه ما دوست داریم زندگی گوارا همراه با آرامش داشته باشیم و در امنیت وبا وسعت رزق زندگی کنیم. در ابتدای سال جدید هم همین را می گوییم خدایا به ما آرامش عطا کن ، رزق وروزی فراوان عنایت کن ،خداوندا به همه مسلمانان امنیت بده و زندگی گوارا و عیش خوبی را از خدا می خواهیم که در روایات آمده است . حال راه آن چیست؟ امیرالمومنین راه رسیدن به همه اینها را بیان می کنند. آروزی ما در زندگی چیست؟ « مِن طیبِ عَیشِهِ » پاکی زندگی و زندگی گوارا (اوقات خوش) « اَمنِ سِربِهِ » زندگی امن و راحت و بدون دغدغه و دردسر « وَ سَعَةِ رِزقِهِ »با وسعت رزق،( فقر کمرشکن است) برای رسیدن به کل این آروزها امیرالمومنین می فرماید دوچیز است: « بِحُسنِ نیَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِهِ. » مطلب اول نیت خوب داشتن است،دوم اخلاق خوش داشتن. برخی می گویند مگر نیت در زندگی اثر دارد؟ مومنین و متدین، نیت خیلی مهم است اساس نیت است ، من چند مثال خدمت شما عرض می کنم.

نیت زیربنای عمل است:

دو نفر با تیراندازی شخصی را به قتل می رسانند دو حکم برای آنها بریده می شود،نفر اول محکوم به قصاص می شود و نفر دوم باید دیه بپردازد. علت این دو حکم متفاوت چیست؟ تیر انداختن همان تیر انداختن است و کشته شدن هم همان کشته شدن است ولی چرا دو حکم برای این دو نفر بریده شده است؟ تفاوتش در نیت آن دو نفر است. نفر اول از ابتدا نیت داشته آدم بکشد بنابراین حکم او قصاص می شود ولی نفر دوم نیت نداشت انسان بکشد ، قصد داشت حیوانی را شکار کند ولی اتفاقی به آن فرد برخورد کرد و کشته شد .بنابراین نیت اثر دارد وخیلی مهم است، نیت زیر بنای عمل است .

تاثیر نیت در انجام عمل:

شخصی در جنگ نهروان به امیرالمومنین(ع) گفت : من برادری داشتم که خیلی دوست داشت تا در رکاب شما شمشیر بزند اما مرحوم شد.
حضرت هم فرمودند: نه تنها برادرت بلکه کسانی که در آینده می آیندو در پشت پدران و مادران هستند و در قلبشان طرفدار ما هستند، آنها هم در ثواب ما شریک هستند . سوال شد چگونه طرفدارشما هستند ؟ جواب این است که نیت آنها این بود که اگر در زمان امیرالمؤمنین (ع) بودند ،حضرت را همراهی می کردند و در جهاد با علی (ع) شرکت می کردند، این تاثیر نیت است. ماجرای دیگری را عرض می کنم تا تاثیر نیت را نشان می دهد: يك نفر در جنگ احد كشته شد. مسلمانان گفتند: خوش به حالش به درجه ی رفیع شهادت رسید. پیامبر وقتی که فهمید فرمود: اين شهيد نيست. گفتند: در جبهه شهيد شد. فرمود: اين قصدش خدا نبوده است. اين در جبهه نگاهش به اسب و الاغ طرف خورد. خوشش آمد و گفت من می روم و این کافر را می کشم و اَسترش را مالک می شوم و با این قصد حرکت کرد ولی تا خواست حمله کند آن مشرک پیش دستی کرد و او را کشت . اين «قتيل الحمار» است. يعني شهيد راه خر. او نیتش این بود که آن کافر را بکشد و بعد از کشتنش الاغ او را به عنوان غنیمت صاحب شود ،پس شهید راه خدا نیست و او هم اکنون در جهنم است. (2) این تاثیر نیت است، همانطور که نیت خوب اثر دارد ، نیت بد هم اثر دارد. یک مثال و سوال دیگر اگر کسی در ماه مبارک رمضان روزه واجب گرفته باشد، وسط روز نیت می کند روزه را افطار بکند و بشکند ولی افطار هم نمی کند، در اینجا فقها می گویند این روزه را باید تا غروب به سر ببرد و اثر ندارد و باید قضای آن را هم بجا بیاورد.

نیت واراده خوب داشته باشیم:

روایت داریم هر مؤمنی که شب بخوابد به این نیت که برای نماز شب بیدار شود و با خدا مناجات کند ولی خوابش ببرد و بیدار نشود . خداوند چون حسن نیت داشته و قصد خواندن نماز شب را داشته است ، ثواب نماز شب را هم برای او می نویسند. اول سال است راه اصلاح اخلاق و رفتار و داشتن زندگی خوش این است که ما نیت و اراده خوبی داشته باشیم و تسلیم تصمیم خوب داشته باشیم و این نیت هم برای خدا باشد، فی سبیل الله و قربت الی الله باشد این راه رسیدن به آرزوها از دیدگاه امیرالمومنین است ، از آن طرف هم اگر انسان نیت کار شر داشته باشد،در زندگی او اثر دارد.نیت بد، برخی امورات را باطل می کند ولی در برخی امورات تا نیت بد او واقع نشود،گناهی برای او نوشته نمی شود. مثلا اگر کسی نیت غیبت داشته است تا زمانی غیبت نکرده باشد ، خداوند برای او گناهی نمی نویسد ولی اثر دارد. پس یک بار دیگر این حدیث مولا امیرالمومنین را برایتان می گویم، درهای قلب خود را باز کنید تا این کلام امیرالمومنین(ع) در وجود شما بنشیند. امیرالمومنین(ع) می فرماید: « وُصولُ الْمَرْءِ اِلى كُلِّ ما يَبْتَغيهِ مِنْ طيبِ عَيْشِهِ وَ اَمنِ سِرْبِهِ وَ سَعَةِ رِزْقِهِ بِحُسْنِ نيَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلْقِه » انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محيط و روزى زياد، دست مى‏يابد.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی

در توصیه به تقوی نیت ما این باشد که به فرمایشات ولی امر مسلمین و فرمایشات جانشین امام زمان(عج) و فرمایشات رهبر انقلاب ، ولی فقیه ، حضرت آیت االله العظمی امام خامنه ا ی(حفظ الله تعالی) عمل کنیم تا ان شاءالله زندگی ها گوارا شود.

نوروز وانتظار فرج در آن:

اولین نکته در خطبه دوم این است که نوروز امسال با ایام اعتکاف مصادف شده است .ابتدا سخنی را در باب نوروز از امام صادق(ع) خدمتتان عرض می کنم: امام صادق می فرمایند: «وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ » روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن در پی فرج هستیم «لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا » برای اینکه آن روز از ایام ما و ایام شیعه ماست (3) . بنابراین در هر نوروزی ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، ان شاءالله خدای متعال این سال را سال ظهور حضرت قرار دهد و اخلاق ورفتار ما مورد پسندامام زمان(عج) باشد. حضرت آیت الله بهجت فرمودند در همه حالات نشسته و ایستاده بگو یا صاحب الزمان . شب که میخوابی و صبح که بلند می شوی ، بگو : السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) که در همه حالات شما بیمه امام زمان هستید .

اعتکاف عبادتی شیرین واثرگذار:

امسال نوروز ، مصادف با ایام اعتکاف شده است، اعتکاف خیلی مهم است ویک عبادت بزرگی است که پیامبر خداو اهل بیت هر سال انجام می دادند و بیشتر هم انجام می دادند و از برکت امام و شهدا توفیقی نصیب شد تا اعتکاف در کشور ما جان گرفت که یک عبادت بسیار شیرین اثرگذار است و تاثیرش آن است که یک انسان پاک می شود مانند روزی که از مادر متولد شده است، سه روز روزه گرفتن و انجام بخشی از اعمال حج باعث شده است تا اعتکاف مانند معجونی از همه عبادات باشد. خوشا به حال شما معتکفین. بنده به شما تبریک عرض می کنم واقعا سعادت بزرگی است که نصیب شما شده است، ان شاءالله از برکت نفس کشیدن شما ،خداوند به ما هم لطف و عنایتی ویژه داشته باشد. امرو زعصر هم اعمال ام داوود انجام می شود که این بسیار مهم است و راه رسیدن به حوائج را نشان می دهد . در مورد اعمال ام داوود توضیحی خدمتتان عرض می کنم.

فلسفه اعمال ام داوود:

ام داوود مادر رضاعی امام صادق (ع) بودند که پسری داشت به نام داوود؛ در زمان منصور دوانیقی عباسیان داوود را بی گناه دستگیر و به زندان انداختندو در کنج سیاه‌چال منصور شکنجه می دادند و در انتظار اعدام بود. این درحالی بود که مادر از سرنوشت فرزند خود خبر نداشت. گاهی به او می‌گفتند که فرزند کشته شده است و گاهی می‌گفتند که او اسیر است و گاهی نیز عنوان می‌شد که جنازه‌ داوود را لای دیواری گذاشته‌اند. مادر سرگشته مدام دعا می‌کرد و از اشخاص مومن و صالح برای آزادی و سلامت پسرش التماس دعا داشت، اما ام‌داوود از دعاهایش نتیجه نمی‌گرفت. مادر دیگر ناامید شده بود و فرزند جوانش را شهید می‌پنداشت. در همین روز‌ها بود که مادر فهمید امام صادق(ع) بیمار شده است. او در کودکی امام را شیر داده بود و مادر رضاعی حضرت بود. به عیادت امام(ع) رفت و در هنگام خروج امام از وضع پسرش پرسید. مادر که داغش تازه شده بود، داستان را تعریف کرد و از بی‌خبری و اضطراب و دعاهای بی‌نتیجه گفت و از امام خواست برای نجات فرزندش دعایی بخواند، امام صادق(ع) که وضع مادر پریشان فرزند مبارز را دید فرمود که چرا مادر از دعاى استفتاح غفلت کـرده است و مـگـر نمى‌داند که بوسیله این دعا درهاى آسمان گشوده مى‌شود و فرشتگان الهى دعاکـننده را مژده اجابت مى‌دهند و هیچ حاجتمند و دردمند و دعاکننده‌اى از خواندن پس از به جای آوردن این دعا مایوس نمى‌شود و خداوند هم پاداش خواننده این دعا را بهشت قرار داده است.

تاثیر دعای ام داوود در برآورده شدن حاجات:


عزیزان معتکف، امروز عصر این دعای عظیم الشان را می خوانند و چند سوره از قران هم قبل از آن باید خوانده شود که چند ساعت طول می کشد و به اعمال ام داوود مشهور شده است، بعد از قرآن، این دعا را می خوانند و حاجت می گیرند . این دعا خیلی مهم و تاثیرگذار است چون اسم اعظم دارد و بر هر در بسته ای که خوانده شود، باز می شود و دعا و اسم خداست که جانشین حضرت سلیمان برخی از آنها را می دانست و چند کلمه ای از آن خواند ، قبل از اینکه سلیمان پلک بر هم بزند تخت بلقیس را از یمن به فلسطین آرود ، این قدر این دعا مهم است . ان شاءالله در این دعا که اسم اعظم دارد، هرکس هر حاجتی دارد، برآورده بخیر شود. ایندعا را بخوانید و ابتدا برای سلامتی امام زمان و سلامتی رهبر انقلاب و همین طور برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الامر دعا کنید.

فرمایشات کار گشای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزیشان:

خداوند حفظ کند مقام معظم رهبری را ، این مرد بزرگ و حکیم را . خداوند سایه او را بر سر ما وهمه مسلمانان نگه دارد که کشور را این گونه هدایت می کنند چون دست او در دست امام زمان است و قلب او در ارتباط با امام زمان است . ایشان یک رهبر الهی هستند و از طرف مردم انتخاب نشده اند بلکه خداوند او را تعیین کرده اند. همان گونه که پیامبران و امامان را خدا تعیین کرده است ، جانشینی امام زمان در عصر غیبت راهم خدا تعیین کرده است و مورد عنایت پروردگار است وگرنه یک فرد عادی نی متواند چنین هدایتگری داشته باشد. حضرت امام یک فرد عادی نبود ، جانشین حضرت صاحب الامر بود . امروز هم مقام معظم رهبری جانشین حضرت ولی عصر هستند و امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده اند. سال گذشته هم سال حمایت از تولیدکالای ایرانی بود. از آن سالی که مقام معظم رهبری راه حمایت از تولیدات داخلی را جلوی ما گذاشتند، انصافا اگر مدیران و مسئولین و مردم به فرمایشات ایشان عمل کرده بودند، امروز این همه مشکل و گرفتاری و گرانی نداشتیم. به شهادت تاریخ، هرکجا ما به حرف ولِّی گوش دادیم، موفق شدیم و هرکجا به خواست خودمان عمل کردیم و حرف ولِّی را توجه نکردیم، شکست سخت خوردیم. سخنان رهبر معظم، یک حرف عادی و معمولی از یک انسان عادی نبود. اگر بخش های مختلف صحبت رهبر را گوش بدهید،بنده خودم بارها آن را گوش دادم، اگر به این صحبتها گوش بدهید انگار صحبت امام زمان را گوش داده اید، اگر ما امروز به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش ندهیم ، فردا هم که امام زمان آمدند به صحبت های ایشان هم گوش نمیدهیم. حکم رهبر عزیز، حکم امام زمان و حرف اوحرف امام زمان است . ایشان حجت برهمه ما هستند باید به حرفش گوش بدهیم، دریکی از فرمایشات گفته بودند عده ای می خواهند تلقین کنند که امسال تهدید دشمن خیلی بیشتر از گذشته است و مشکلات می تواند ما را از پا درمی آورد ولی رهبر انقلاب فرمودند عده ای می خواهند طوری جا بیندازد که دشمن دست به کار شده است تا ما را از پا دربیاورد. مانند جنگ احد که آن قدر تبلیغات سوء کردند که ای مردم نمی دانید که چه کسانی بر علیه ما به میدان آمده اند، یک نفر از آنها ، هزار نفر را یک تنه حریف است و شکست می دهد وتبلیغات سوء زیادی راه انداختند. سران (آن دونفر) اگر تاریخ را بخوانید ، شبانه بت می پرستیدند و بت های خود را زیر خاک مخفی کرده بودندکه پیامبر(ص) به امیرالمومنین(ع) فرمودند بت ها را از زیر خاک بیاورند که امیرالمومنین(ع) ضامن شدند و نگذاشتند اینها رسوا بشوند. خیلی ها با این تبلیغات سوء، ترسیدند . یکی از دشمنان هم که ادعای قدرت می کرد و نعره می زد و هل من مبارز می طلبید و می گفت مگر شما نمی گفتید اگر کشته بشوید به بهشت می روید. ترس و وحشت زیادی را ایجاد کرده بود ولی امیرالمومنین(ع) فقط با یک ضربه او را از پای در آورد . امیرالمومنین(ع) معمولا با یک ضربه دشمن را نابود می کرد و نیازی به ضربه دوم نبود. چنان ضربه ای زد که او که نعره می زد ، بی درنگ به زمین افتاد وجان داد. امروز هم مانند آن زمان تبلیغات سوء زیاد شده است و یک عده مدام القا می کنند که باید با امریکا ببندیم وگرنه فلان و بهمان می شود. ویا اگر به حرف اروپا گوش ندهیم ، بدبخت و بیچاره می شویم ولی این مرد بزرگ چون جدش امیرالمومنین(ع) با زبانی چون ذوالفقار صحبت کردند و فرمودند: بنده مطلقا این حرفها را قبول ندارم، امسال سال فرصت و گشایش است و همه نقشه های این غربزدگان را نقش برآب کرد. منتهی آنچه مهم است این است که ما نباید تحت تاثیر شایعات و تبلیغات سوء این افراد قرار بگیریم. رهبر انقلاب در ادامه فرمودند: یک زمانی تقی زاده هایی بودند که می گفتند ما باید از فرق سر تا نوک پا به اروپایی ها وامریکایی ها وابسته باشیم و سبک زندگی ما کاملا غربی باشد و هیچ چیز از خودمان نداشته باشیم. این غربزدگی آفت بزرگی است، همه حرف انقلاب و امام این بود که ماهم می توانیم. اینها همه از برکت این شعار است تا خودمان را باور کنیم که می توانیم. رهبر انقلاب فرمودند: مواظب باشید تقی زاده ها روی کار نیایند و به اروپا امید نبندید و در مورد رابطه با کشورهای اروپایی فرمودند : ما نمی توانیم دور خود دیوار درست کنیم و با دنیا رابطه نداشته باشیم، گفتگو با دنیا باشد ولی مراقب باشید تا سرتان کلاه سرمان نرود. از هیاهو نترسید ،آینده بسیار درخشان تر از امروز است این یک حرف عادی نیست ودرست است و یا آن جمله ای که جمعیت را به اوج آمد این بود که درست است امریکایی ها به سعودی ها هسته ای می دهند تا سلاح و موشک بسازند ولی بنده نگران نیستم زیرا می دانم ( ولی فقیه است، اگر دروغ بگوید از ولایت ساقط است . امتیاز جمهوری اسلامی بر حاکمیت دیگر کشورها این است که ولِّی و امام و پیشوا اگر گناه انجام بدهد ، ولایت و رهبری از او ساقط می شود و دیگر ولایت ندارد) می فرماید من می دانم مثل روز برایم روشن است که این سلاح ها در آینده در اختیار مجاهدان اسلام قرار می گیرد.

سال جدید ؛ سال فرصت وگشایش:

بنابراین برادران و خواهران آینده بسیار درخشان است، فرمودند امسال سال فرصت وگشایش است ، نگاه شما و اعتماد به غرب نداشته باشید . به نسل جوان اعتماد کنید و به جوانان میدان بدهید، نسل اول کار خودش را کرد و شاه ساقط شد و جنگ اداره شد و تهدیدات از سر ما برداشته شد. امسال هم نسل جوان در بحث جهاد اقتصادی وظیفه سنگینی بر دوش دارند که فرمودند: دوچیز نیاز است یکی جهاد ، دوم بحث علمی وتخصصی.اینها بر دوش جوانان عزیز است. بعد نصیحت کردند که به حواشی نپردازید و جای دوست و دشمن را عوض نکنید وحدت بین همه حفظ شود و دشمن تراشی صورت نگیرد. این ها کلام ولی است نمی توان به برخی از فرمایشات ولی گوش داد و به برخی سخنان گوش ندهیم. امسال را هم سال رونق تولید نامیدند ان شاءالله بعد از خطبه ها بیشتر توضیح می دهیم شما هم در اعتکاف هستید و باید اعمال را انجام بدهید ، خطبه را طولانی نکنم.

حواشی برگزاری مسابقه فوتبال در شهرستان:

آخرین نکته اینکه اواخر امسال یک مسابقه فوتبال برگزار شد ،حضور بسیار خوبی و برنامه هم خوب بود و در برگزاری آن حرام و خلافی صورت نگرفت ولی یک حواشی داشت که عزیزان باید مراعات کنند نباید ورزش را به مسائل خلاف شرع آلوده کنیم. کسی این را نمی پسندد وقتی مراجع فتوی می دهند بانوان نباید به ورزشگاه بروند، این به خیر و صلاح شماست، الحمدالله اینجا به خیر گذشت و اتفاقی نیفتاد ولی در شهرهای بزرگ وقتی بردو باخت صورت می گیرد ، یک عده ای که باختند، دعوا راه می اندازند و همه چیز را به هم می ریزند و چه حرفهایی هم که زده نمی شود و خلافهای زیادی انجام می شود، حالا ناموس مردم هم اگر در این جمع باشد چه اتفاقی می افتد؟ برای حفظ کرامت بانوان است که مراجع فرمودند بانوان در ورزشگاه حضور پیدا نکنند ، چون خلاف شرع و توهین صورت می گیرد و جسارت می شود . الحمدالله در شهر ما همه متدین و پاک هستند و مشکلی پیش نمی آید متاسفانه حواشی دیگری هم داشت . برخی آدرس غلط می دهند و گل به خودی می زنند، حالا من نمی خواهم وارد این مسئله بشوم. از دادستان محترم خواستم تا رسیدگی شود که تا اگر این مطلب از روی سوء نیت و علم و آگاهی و عمد بوده است، برخورد شود ولی اگر سونیتی در کار نبوده باشد ایشان تذکر بدهند. تعهدی گرفته شود تا از این به بعد ورزش ما آلوده به خلاف شرع نشود. شاید برخی بگویید اتفاقی نیفتاده وطوری نشده است درست است ولی باید بدانید گاهی اوقات حرمت شکنی ها کم کم شروع می شود و گسترش پیدامی کند .خلاف مانند آتش است، اگر جایی آتش روشن شد، باید همان ابتدا خاموش شود چون اگر خاموش نکنیم ، خانه همسایه و کم کم بقیه جا را می گیرد و دیگر نمی شودکاری کرد .به هر حال همه ما مومن و متدین هستیم و در راه اسلام خون دادیم و می خواهیم جامعه پاک باشد و مانند جامعه غربی نباشد. بنده از دادستان محترم درخواست کردم به هر دو مورد رسیدگی بشود اگر قصدونیت سویی در این میان بوده است حتما رسیدگی شود و اگر نیت سویی هم نبوده است تعهدی گرفته شود تا باعث رنجش خانواده شهدا و مومنین در شهر نباشد.

از همه شما قدردانی می کنم با اینکه ایام عید است و می توانستید در خانه هایتان باشیدو پذیرای مهمانان ولی با همه این احوال ، چنین حضور باشکوهی را در نماز جمعه داشتید، انصافا جای تشکر دارد. خدای متعال بالاترین خیرات را به همه شما مردم خوب و مؤمن و متدین ودوست داشتنی عنایت بفرماید ماهم نوکر شما هستیم و دنبال وحدت وهمدلی وپیشرفت شهرستان هستیم. ان شاءالله همه نگاهها به سمت مقام معظم رهبری باشدو همه گوش به فرمان ولی فقیه باشیم. سال پر از خیر و برکتی را برای همه شما آرزو می کنم. خداوندا عزت روز افزون به ملت ایران و همشهریهای عزیز ما عنایت بگردان.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص. ۹۲، ح. ۱۶۰۷

2- محجة البيضاء، ج 8، ص 103 و 104.

3- مستدرک ‏الوسائل ج : 6 ص: 353 ، بَابُ اسْتِحْبَابِ صَلَاةِ یوْمِ النَّیرُوزِ وَ الْغُسْلِ فِیهِ وَ الصَّوْمِ وَ لُبْسِ أَنْظَفِ الثِّیابِ وَ الطِّیبِ وَ تَعْظِیمِهِ وَ صَبِّ الْمَاءِ فِیهِ


http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2935.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2936.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2937.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2938.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2939.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2940.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2941.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2942.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2943.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2944.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/uz2945.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.