سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضورو سخنرانی امام جمعه محترم در آخرین جلسه شورای اداری زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 237 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.12.16
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان مورخه97/12/25



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

بنده هم به نوبه خودم خوشامدعرض میکنم خدمت همه مدیران عالی رتبه شهرستان زرند ،استفاده کردیم از فرمایشات شهردار محترم انصافا هر کوی و برزنی که قدم بر می داریم آثار خیر خدمات شهردارمحترم مشهود است از زحمات ایشان و همه همکاران زحمتکشان تشکر می کنم و همین طور استفاده کردیم از فرمایشات جناب حجه الاسلام و المسلمین قادری که گزارش بسیار خوبی را از فعالیتهایشان در حوزه اوقاف دادند، از ایشان هم تشکر می کنم.

خدمات ارزنده شهرداری به شهروندان:

وقتی به مجموعه شهرستان نگاه می کنم وکارهای بسیار خوبی که مدیریت شما عزیزان در شهرستان انجام شده است، به مدیریت شما نمره بیست می دهم و از زحمات همه شما بزرگواران تشکر می کنم. ان شاءالله مرضی خدا و مورد رضایت حضرت صاحب الامر باشد،از اینکه به لطف الهی همه شما عزیزان از این فضای آرام بیشترین استفاده را برده و کارهای خوبی که در حد توان مجموعه شما بوده و بلکه بیشتر از حد توان شما بوده است را انجام داده اید ، صمیمانه از تشکر می کنم . ان شاءالله خدای متعال توفیقات روز افزون نصیب همه شما بگرداند. این نیست جز نیت خیر شما عزیزان که برای نظام جمهوری اسلامی کار کنید واینکه این مسئولیت را برای خودتان افتخار می دانید . از برکت ا مام و شهدا و نظام امامت این مسئولیت بر دوش ما گذاشته شده است ، تمام توان خودمان را می گذاریم تا به مردم ، اسلام و دین خدا خدمت کنیم . مسئله اصلاح نیت و نیت صالح داشتن بسیار مهم است ، کلیه اعمال انسان تحت تاثیر این نیت قرار می گیرد. چند مثال خدمت شما عرض می کنم تا حوزه نیت مشخص شود.

تاثیر نیت خوب در انجام کار:

شخصی در جنگ نهروان به امیرالمومنین(ع) گفت : من برادری داشتم که خیلی دوست داشت تا در رکاب شما شمشیر بزند اما مرحوم شد. حضرت هم فرمودند: نه تنها برادرت بلکه کسانی که در آینده می آیندو در پشت پدران و مادران هستند و در قلبشان طرفدار ما هستند، آنها هم در ثواب ما شریک هستند . زیرا اگر در زمان ما بودند ،ما را همراهی می کردند و در جهاد شرکت می کردند. و در مورد دیگر ، شخصی بعد از جنگ از امیرالمومنین غنیمت جنگی در خواست کرد، حضرت فرمود: شما که در جنگ همراه من نبودید . گفت درست است من در جنگ نبودم ولی نیت من همراهی شما بود و حضرت از غنیمت خودشان به او بخشیدند ، این تاثیر نیت خوب است، همانطور که نیت خوب اثر دارد ، نیت بد هم اثر دارد.

تاثیر نیت بد درانجام کار:

يك نفر در جنگ احد كشته شد. مسلمانان گفتند: خوش به حالش به درجه ی رفیع شهادت رسید. پیامبر وقتی که فهمید فرمود: اين شهيد نيست. گفتند: در جبهه شهيد شد. فرمود: اين قصدش خدا نبوده است. اين در جبهه نگاهش به اسب و الاغ طرف خورد. خوشش آمد و گفت من می روم و این کافر را می کشم و اَسترش را مالک می شوم و با این قصد حرکت کرد ولی تا خواست حمله کند آن مشرک پیش دستی کرد و او را کشت . اين «قتيل الحمار» است. يعني شهيد راه خر. او نیتش این بود که آن کافر را بکشد و بعد از کشتنش الاغ او را به عنوان غنیمت صاحب شود ،پس شهید راه خدا نیست و او هم اکنون در جهنم است. (1)

راه رسیدن به تمام آرزوها:

برای اینکه این حرف را مستند خدمتتان عرض کنم. بنده در سفر کربلایی که داشتم(خداوند قسمت همه شما عزیزان بگرداند) مسئول بعثه رهبری این حدیث را خواندند و بنده هم یادگاری خدمتتان عرض می کنم. امیرالمومنین (ع) می فرمایند : « وُصولُ المَرءِ اِلى کُلِّ ما یَبتَغیهِ مِن طیبِ عَیشِهِ وَ اَمنِ سِربِهِ وَ سَعَةِ رِزقِهِ بِحُسنِ نیَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِه »(2) راه رسیدن به ارزوها، راه رسیدن به زندگی خوش که همه ما دوست داریم زندگی گوارا همراه با آرامش داشته باشیم و در امنیت وبا وسعت رزق زندگی کنیم. انسان، با نيّت خوب(اینکه همه کارها انسان برای خدا باشد.) و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محيط و روزى زياد، دست مى‏يابد. این در باب اصلاح نیت است.

خود را بیمه امام زمان(عج) کنید:

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید دست بر سینه بگذارید و بگویید السلام علیک یا صاحب الزمان تا در آن روز بیمه امام زمان بشوید. و بگویید یا صاحب الزمان، من قصد دارم امروز هر آنچه را شما دوست دارید، در زندگی رعایت کنم.

نوروز دربیان امام صادق(ع):

پیشاپیش عید نوروز را تبریک عرض می کنم. درست است عید نوروز، عید ما ایرانی ها و قبل از اسلام هم بوده است و یک عید شرقی است ولی مورد تایید اسلام هم قرار گرفته است و روایات هم آن را تایید کرده است. در مورد نوروز ، امام صادق (علیه السلام) به یکی از شاگردان خود به نام معلی بن خنیس فرمودند: ای معلی ! روز نوروز روزی است که خداوند از بندگان پیمان گرفت که او را عبادت کنند و بر او شریکی قرار ندهند و به رسول و حجتش ایمان آورند و به ائمه (علیهم السلام) ایمان آورند. اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرده و بادها در آن وزیدن گرفته اند و زینت زمین در این روز آفریده شده است وهمین گونه امام شرح می دهند تا به این جمله می رسند روزی است که در آن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین را بر شانه هایش گذاشت تا بتهای قریش را از بالای بیت الحرام سنگ زند و بشکندو همینطور است درباره ابراهیم علیه السلام. روزی است که نبی صلی الله علیه و آله و سلم به اصحابش امر کرد که با علی علیه السلام به اسم امیرالمؤمنین بیعت کنند و در آن روز بیعت دوم واقع شد. روزی که مردم در غدیر به امر خدا جمع شدندو پیامبر از مردم برای دوازده امام ، بیعت گرفت. نوروز روزی بود که حضرت آدم و حوا به کره خاکی آمدند ،روزی که آتش بر ابراهیم سرد شد، « وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی اسْتَوَتْ فِیهِ سَفِینَةُ نُوحٍ عَلَی الْجُودِی »نوروز ، روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی استقرار یافت. و همین طور بیان می کنند تا به این جمله می رسند: (نوروز ، روز یک اتفاق بسیار مهم بوده است: ) «وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا وَ وُلَاةُ الْأَمْرِ»روزی است که قائم ما و ولاة الأمر ظهور می کنند«وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ » و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن در پی فرج هستیم(کلمه نوروز یعنی روز نو وقتی به زبان عربی می شود می شود نیروز ) «لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا » برای اینکه آن روز از ایام ما و ایام شیعه ماست «حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ » که عجم آن را حفظ کرده «وَ ضَیعْتُمُوهُ أَنْتُمْ»در حالی که شما آن را ضایع کردید . (3) این جایگاه واقعی نوروز است، طبیعت که نو می شود ، انسان باید امیدوار شود. نوروز ، روز امید ، رویش و طراوت است .

اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه:

پیشاپیش فرا رسیدن نوروز و سال نو را تبریک عرض می کنم. ان شاءالله سال جدید گامهای بسیار خوبی برای پیشرفت کشور استان و شهرستان ما برداشته شود . البته کارهای خوبی تا کنون در کشور و شهرستان انجام شده است، وقتی در مجموع نگاه می کنیم حرکت کشور رو به رشد است. یک نمونه اش رئیس جمهور امریکاست که چراغ خاموش به سفر می کند، ولی رئیس جمهور ما با استقبال خوب مردم عراق، سه ور زمهمان عراقی ها بود. این نشان اقتدار جمهوری اسلامی است،آنها می خواستند ما را منزوی کنند تا با دنیا ارتباط نداشته باشیم و در این راه چقدرامریکایی کشته شد و هزینه کردند تا عراق مال آنها باشد ولی امروز می بینیم از برکت نظام جمهوری اسلامی چه استقبال خوبی از رئیس جمهور ما شد، اینها همه از برکت امامت و ولایت و از برکت شهدا و مبارزات آنها و از برکت شهدای مدافع حرم و از برکت حماسه های سردار سلیمانی و از برکت مقاومت و استقامت است ، خدا را برای این امنیت و اقتدار شکر می کنیم .

کشتار مظلومانه مسلمانان نیوزلند:

شما شنیدید که دیروز در نیوزلند بیش از 50 نفر از مسلمانان را کشتند و کسی که این جنایت را انجام داده بود، بیانه ای را به سراسر دنیا پخش کردو نوشت من مقلد ترامپ هستم ترامپ پیشوای من است وبحث سفیدپوستی را مطرح کرد . وقتی به همه جنایات دنیا نگاه می کنیم و ریشه تروریسم و خشونت را جستجو می کنیم به امریکا و دولتمردان امریکایی می رسی و اینکه منبع خشونت و تروریسم در دنیا همین هیئت حاکمه امریکا و جمهوری خواهان هستند که از وقتی سرکار آمدند با نژادپرستی ، سفید پوستان رانژاد برتر معرفی کردند. این تفکر یهود است که خودشان را نژاد برتر میدانند و بقیه انسانها را حیوان می دانند ولی از نظر اسلام همه انسانها با هم برابر هستندو فرقی بین سفید و سیاه نیست و انسانی برتر است که با تقوی تر است. وقتی نگاه می کنیم این شیطانک خود را مقلد شیطان اکبر معرفی می کند و این جنایت را انجام ی دهدو بیش از 50 مسلمان را به خاک و خون کشیدند ولی جالب این است که رسانه های غربی حاضر نشدند بگویند این یک جنایت، یک عملیات تروریستی بود، زیرا ترامپ و همدستانش و کشورهای غربی معتقدند مسلمانان همه تروریست نیستند ولی هرکس تروریست است، مسلمان است. عملیات تروریستی کار مسلمانان است. برای همین بود که این حرکت را تروریستی نداشتند ، در حالی که خود مسئولین نیوزلند اعلام کردند این جنایت یک حرکت نژاد پرستی و تروریستی بوده است ولی بنگاههای سخن پراکنی غربی حاضر نشدند، این جنایت را عملیات تروریستی بدانند. خداوند ان شاءالله روح عاملین این جنایت را سیاه بگرداند و به ظلم آنها پایان بدهد. ما باید زمینه ظهور حضرت صاحب را فراهم کنیم تا حضرت به این ظلم و جنایت بین المللی پایان داده دهند.

من از همه شما عزیزان و بزرگواران تشکر می کنم که یک سال در شهرستان زحمت کشیدند، ان شاءالله سال جدید با فکر جدید و طراوت جدید و وسعت کار مخصوصا دربحث کشاورزی که معیشت مردم از کشاورزی است و بسیار مهم است، همت کنیم . در بحث دامداری و دام که غذای مردم است ، توجه بیشتر شود. در بخش صنعت که شهرستان ما یک شهر صنعتی است، و تلاش کنیم تا در بحث صنعت و کشاورزی و دامداری و دینداری با وحدت و همدلی حرف اول را در استان بزنیم و همه کمک کنید تا در این حوزه ها همه سلامت باشیم و دیگر بیکار در شهرستان نداشته باشیم.. مردم ما، مردمی با صفا وخوب هستند، هرچه برای این مردم بیشتر خدمت کنیم ارزش دارد. مقام معظم رهبری یک مرتبه فرمودند: احسن الحال با دو چیز حاصل می شود : آشتی با خدا ومردم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- محجة البيضاء، ج 8، ص 103 و 104.

2- تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص. ۹۲، ح. ۱۶۰۷

3- مستدرک ‏الوسائل ج : 6 ص: 353

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.