سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای نوروزی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 270 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.01.28
 
در ادامه دیدارهای نوروزی امام جمعه محترم جناب آقای مهندس بابایی مدیرمحترم مجتمع سنگ آهن جلال آباد وجناب آقای دکتر مهنام ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی وجناب آقای سطانی ریاست محترم بنیاد مسکن وشهرسازی زرند در معیت تعدادی از همکاران خود مورخه98/01/28 با حضور در دفتر امام جمعه زرند ضمن دیدار وگفتگوی صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم فرا رسیدن سال جدید را به ایشان تبریک واز سخنان و نصایح ایشان بهره مند شدند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار مسئولین سنگ آهن جلال آباد مورخه98/01/28


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

ان شاءالله سال خوب و پر برکت و همراه با پیشرفت و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری وسالی پر از رونق داشته باشید. امروز هم روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) است. به شما تبریک عرض می کنم.

در زمان طاغوت معادن در دست روسها بود:

بنده واقعا از اینکه مهندسین بومی این تشکیلات را می چرخانند، تشکر می کنم. شما قبلا در منطقه پابدانا بوده اید و دیده اید که تمام معادن دست روس ها بود و آنها دور خودشان دیوار کشیده بودند وکسی نمی توانست به محدوده آنها وارد شود و یک سیستم بسته داشتند و فقط خودشان آنجا را اداره می کردند. عده ای ایرانی آنجا کارگر بودند و کار می کردند. جاهای دیگر هم دست امریکایی ها بود وبرآنجاها مسلط بودند و ما را هیچ حساب می کردند. وقتی انقلاب شد و روسها و امریکاییها از ایران رفتند،گفتند : ایرانی ها توان اداره ندارند و چند روزه ایران نابود خواهد شد ولی الحمدالله امروز می بینیم که در منطقه ما ،سیستم های پیچیده را همین جوانان و مهندسین زرندی اداره میکنند که مایه افتخار است . از اینکه شما و دوستانتان این کارهای سنگین را اداره می کنید مایه افتخار است ، همه اینها از برکت حضرت امام(ره) و بارو « ما می توانیم » است . در گذشته ما را تحقیر کرده بودند و مارا هیچ به حساب نمی آوردند. حتی امریکایی هایی که در ایران بودند علاوه بر حقوق و مزایا یک مبلغی رابه عنوان حق توحش از ما می گرفتند و می گفتند ما بین مردمی وحشی زندگی می کنیم. الحمدالله امروز پیچیده ترین مسائل را همین جوانان مومن و متدین و علاقمند به کشور اداره میکنند ، جوانان شهر ما هم همین طور ، کارنجات شهرستان را اعم از فولاد، سنگ آهن و... را به خوبی اداره می کنند. همین جوانان بعد از انقلاب با تجربه ای که از مهندسین قبلی یاد گرفتند به نحو شایسته و احسن انجام می دهند . اوایل که ما خام فروشی می کردیم و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری تصمیم گرفتیم کم کم دست از خام فروشی برداریم و الحمدالله مرحله به مرحله کارها پیش می رود . از این جهت هم خداراشکرگزارم .

عملی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق تولید:

مطلب دیگر اینکه باید کاری کنیم تا فرمایش مقام معظم رهبری عملی بشود. اگر این فرمایشات عملی بشود و رونق در تولید باشد وهمه از تولید داخل استفاده کنند و از نظر اقتصادی مشکلات را حل کنیم، جهان اسلام و دنیا می بینند که دین می تواند جامعه را اداره کرد ولی اگر خدای نکرده نتوانیم اقتصاد و زندگی مردم را روبراه و درست کنیم می گویند دین و اسلام قادر نیست جامعه را اداره کند و حتی مردم خودمان هم امید شان ناامید می شود و به سراغ حکومت های سکولار و پادشاهی و غیر دینی می روند. بنابراین یک وظیفه سنگینی بردوش مسئولین خصوصا آنها که کار اقتصادی انجام می دهند، قرار گرفته است که اگر کارهایشان درست پیش برود ، موجب خوش بینی مردم خودمان و دنیا به نظام دینی و علوی وفاطمی می شود ولی خدای نکرده اگر ما نتوانیم زندگی مردم را اداره کنیم ،خطر بزرگی است. بالاخره با حرف نمی توان حکومت کردو مردم باید تغییرات مثبت را در زندگی خودشان ببینند.

پیشرفت شهرستان زرند در زمینه صنعت:


خدا را شکر می کنیم شهرستان زرند در بخش صنعت پیشرفت زیادی کرده است و ماهم صددرصد حمایت کردیم و اجازه ندادیم مسائل خطی و جناحی رشد کند و مسئولین بیشتر دنبال مسائل کاری هستند و از بخش های صنعتی حمایت می کنند وبنده هم تاجایی در توانم باشد سعی میکنم وحدت و آرامش در سطح شهر باشد تا مدیران و مسئولین بتوانند کارشان را انجام بدهند این وظیفه بنده است. از باب خدماتتان و کمک تان به مصلی هم تقدیر و تشکر می کنم.

کمک در جهت ساخت مصلی نماز جمعه:

امروز نمازجمعه را در مسجد جامع برگزار می کنیم ولی مسجد جامع در زلزله خیلی آسیب دیده است با ترس آنجا نماز می خوانیم، در این پنج سالی که به بنده به زرند آمده ام، دولت تنها 40-50 میلیون تومان کمک کرده است . شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم 150 میلیون تومان پول به ما داده است، بقیه اش هم کمک های شما در سنگ آهن جلال آباد و کمک های فولاد و واگن سازی بوده است . وهمین طور نیروهای کاری که در اختیار ما قرارداده اید، به همین طریق نگذاشتیم چراغ مصلی خاموش شود که اگر بخواهیم این هارا حساب کنیم از زمانی که بنده آمده ام حدود دو میلیارد هزینه شده است و کار زیادی انجام شده است. ولی آن پولی که رسما داشتیم 450 میلیون تومان بوده است.شماو شرکت های دیگر کمک کردند و مردم در هم بخش های دیگر کمک مان کردند تا به این نقطه رسیده ایم. حالا اگر می خواستیم این را به دست پیمانکار بدهیم و به ریال حساب کنیم کار خیلی جاها تعطیل شده بود. الحمدالله کار مصلی تا اینجا پیشرفت کرده است،که از همه شما بزرگواران تشکر می کنم. در واقع خدمت ماندگاری انجام شده است و این چیزی نیست که جنبه شخصی داشته باشدو تا قیام قیامت باقیات صالحات است وهرکس اینجا نماز بخواندو عبادت کند ، برای شما هم ثواب دارد. البته برگشت کمک به ساخت و ساز مصلی به خود شما هم هست، چون کارگران کارخانجات هم در نماز شرکت می کنند و مسائل مختلف دینی و شرعی را یاد می گیرند و دراینجا مسائل امنیت کاری و امانتداری گفته می شود ،خلاصه خدمات متقابل است و یک طرفه نیست. نکته دیگر اینکه قبلا زغالسنگ ماشین برای ایب و ذهاب نمازگزاران جمعه اختصاص داده بود، بعدها لغو شد وبجای آن مبلغی را می پرداختند تا ائمه جمعه خرج ایاب و ذهاب نمازگزاران کنند ولی یک مدت بعد آن هم لغو شد و ما تا قبل از آمدن بنده به زرند رویه این بود که پولی که درنماز جمعه جمع می شد را بابت هزینه رفت و آمد به رانندگان می پرداختند. زمانی که به زرند آمدم،ایاب و ذهاب را گردن دهیارها انداختیم، آنها هم یه مدت انجام دادند ولی باز برای ایاب و ذهاب نماز گزاران مشکل داریم، حالا هرمقدار شما بتوانید در این زمینه به ما و به برپای نماز وامر دین کمک کنید ، بازهم از شما تشکر می کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2399.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2400.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2401.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.