سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

لزوم تمسک به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 682 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.08.18
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی امام جمعه محترم در جلسه هم اندیشی با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در فرمانداری 88/8/18

http://yascms.ir/emam/gozaresh/887.JPG

بنده به نوبه خود تشکر و قدردانی می کنم از همه شما بزرگواران، برادران عزیز و خواهران مکرمه ، نمایندگان اقشار مختلف شریف بافت و تشکر ویژه دارم از برادر عزیز و گرانقدرمان جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای موسوی مدیر کل صدا و سیمای استان و معاونین محترمشان و همکارانشان با توجه به مشغله فراوان دعوت مردم شریف بافت را لبیک گفتند و از صبح ما در خدمتشان هستیم و استفاده کردیم. انشاءالله در این جلسات نخبگان شهرستان استفاده خواهند کرد.
لزوم تمسک به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)
نظام جمهوری اسلامی و مسئولین نظام جمهوری اسلامی هر چه دارند از برکت پیامبر بزرگوار و از برکت اهل بیت(ع) دارند. انشاءالله نیت این است که کلیه مدیران جا پای پیغمبرخدا(ص) و امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) بگذارند. پیغمبر بزرگوار روحیه مردمی، خدمتگزاری و دلسوزی و کمک به فقرا و تنگدستان را داشتند و در قرآن مجید خدای متعال می فرمایند: شیوه پیغمبرخدا(ص) این بود که دشواری که نسبت به شما مردم می رسید بر پیغمبرخدا(ص) هم سخت بود و غمهای شما غمهای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بود«حریص علیکم» نسبت به شما دلسوز بود نسبت به هدایت شما حریص است. پیغمبرخدا(ص) نمی خواهد یک نفر راه گمراهی را در زندگیش طی کند«بالمومنین رئوف رحیم» و نسبت به توده مردم و به همه مومنین پیغمبرخدا(ص) بسیار مهربان و بخشنده بود. از نظر پیغمبرخدا(ص) مسئولی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد و پستی را اشغال کند از نظر رسول خدا(ص) آن جزء مسلمانان محسوب نخواهد شد. حضرت می فرمایند: «من اصبح ولم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» کسی که صبح کند در حالتی که اهمیتی به زندگی مسلمانان و اهتمامی به امر مسلمین ندارد «فلیس بمسلم» او در واقع مسلمان نیست.

محبوبتریم مردم
از پیغمبرخدا حضرت محمد(ص) سوال کردند «انفع الناس» محبوبترین مردم در نزد خدا چه کسانی هستند؟ فرمودند«انفع الناس لناس» محبوبترین فرد نزد خدا آن کسی است که نفع آن به حال مردم بیشتر باشد و دلسوزتر مردم باشد. پیغمبران، ائمه معصومین ما اینگونه بودند و رهبر عزیز و بزرگوار اینگونه هستند. الحمدلله به برکت دولت نهم و دهم روحیه خدمتگزاری بیشتری ما در مسئولینمان مشاهده می کنیم. من در این جلسه با اطمینان این نکته را عرض می کنم.

روند حرکت شهرستان
برادران و خواهران، نخبگان شهرستان، مسئولین شهرستان همت عالیشان پیشرفت شهرستان است، این را من با اطمینان خدمت شما عرض می کنم. تمام مدیران عالی شهرستان همتشان پیشرفت همه جانبه شهرستان است. انشاءالله با جلسات متعددی که با مسئولین برگزار می شود روند توسعه همه جانبه است. الحمدلله امیدواریم که در دولت دهم خیزهای بلندی نسبت به پیشرفت همه جانبه شهرستان انشاءالله برداشته شود.

ظرفیتهای شهرستان
همانطور که در جلسه صبح حاج آقا موسوی در جریان بودید و هستید و در جریان قرار گرفتید شهرستان بافت یک سکه دو روست که یک طرفش ظرفیتها و تواناییهای فراوانی که واقعا در این شهرستان نهفته است و کمتر شهرستانی مشاهده می کنیم. خدای متعال در این شهرستان چهار فصل را آفریده و یک گوشه سردسیر و میوه های سردسیری و یک گوشه دیگر گرمسیر و میوه های گرمسیری ، با این استعدادها و قابلیتها هم از جهت طبیعت و هم از جهت مردمی ، لطف الهی استعداد و نخبگانی که در این شهرستان پرورش یافته اند کمتر جایی مشاهده می کنیم. کشاورزی و اقلیمی که خدا در این منطقه قرار داده است بسیار حائز اهمیت است. از جهت دامداری وقتی که حساب می کنیم در جلسه صبح هم گفته شد کرکی در این منطقه وجود دارد اگر آنرا بتوانید درست فرآوری بکنیم کیلویی هفتصد هزار تومان قیمتش است. خوب این توانایی های که ما داریم در بخش نخبگانمان، طبیعتمان،کشاورزیمان، دامداریمان، گردشگریمان ولی از طرفی دیگر محرومیت هم در این شهرستان خیلی زیاد است. با توجه به اینکه خدمات ارزشمندی از اول انقلاب تا به امروز انجام شده و نسبت به طاغوت اصلا قابل قیاس نیست نظام اسلامی خدمات برجسته ای انجام داده مخصوصا از دولت جناب آقای احمدی نژاد پایه های درست توسعه گذاشته شده ولی با همه این احوال محرومیت در این شهرستان خیلی فراوان است. انشاءالله شما با همتی که دارید و رویکرد جدید شما این را نشان می دهد با کمک حضرتعالی و رسانه ای که در خدمت شما است استعداد ، توانایی بالقوه ای که در این شهرستان هست نسبت به اقشار انشاءالله شناسانده شود. ضعفها و مشکلاتی و محرومیتهای هم هست چه بسا با رسانه شما بهتر می تواند منتقل کنید و شما هم در جهت اهتمام به امر مسلمین قدم برمی دارید. انشاءالله شهرستان بافت هم که واقعا منطقه محرومی هم هست و بخشدار هم صبح فرمودند ما نه جزء شهرستانهای شمالی استان محسوب می شویم دارا و نه جزء شهرستانهای محروم حساب می شویم فوق محروم ، بین اینها مانده ایم ولی واقعا شهرستان پر استعداد ولی متاسفانه خیلی محروم ، انشاءالله شما هم در این جهت، شهرستان و این مردم خوب را یاری کنید. من هم تشکر و قدردانی می کنم از حضرتعالی و از همه همکاران شما، معاونین محترم انشاءالله این جلسه مایه خیر و برکت برای خودمان و هم برای شهرستانمان باشد.
والسلام علیکم و رحمة الله


http://yascms.ir/emam/gozaresh/888.JPG

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.