سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در گردهمایی کارشناسان ومسئولین روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان در زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 286 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.02.04
 
حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در هفتمین گردهمایی سالیانه کارشناسان ومسئولین روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان به میزبانی زرند در محل تالار فرهنگیان مورخه98/02/04



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در گردهمایی کارشناسان فرهنگی دادگستری کل استان کرمان مورخه98/02/04


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا بقیة الله، یا اباصالح ، ادرکنا واغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

خوشامد عرض می کنم خدمت همه اساتید، کارشناسان فرهنگی ، مدیران ارتباطات و دادگستری وعزیزانی که از دادگستری استان به شهرستان ما تشریف فرما شدند، از طرف مردم شهرستان نیز خوشامد عرض میکنم و تقدیر و تشکر می کنم ازجناب حجه الاسلام محمدی، داددستان محترم و مجموعه قضای شهرستان از این میزبانی، از حضور همه مدیرانی که شرف حضور دارند ،فرماندار محترم و همه عزیزان تشکر می کنم .گرامی می داریم مقدم همه اساتیدی که در این جلسه حضور دارند به ویژه حجه الاسلام اسدی و دوستان دیگر که شرف حضور دارند، خوش امدید.

ابتدا یک حدیث اخلاقی عرض می کنم و سپس چندکلامی راجع به اهمیت کار روابط عمومی ها صحبت می کنم .

توصيه‌ای ناب از اميرالمؤمنين (عليه‌السلام‎)

«سُئِل أَميرُالمُؤمِنينَ‏ علیه السلام عَنِ العِلْمِ» ، از اميرالمؤمنين علیه السلام از «علم» سؤال شد،« فَقالَ: أَربَعُ كَلِماتٍ » فرمودند: چهار كلمه است: « أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِكَ إلَيْهِ» خداوند را به اندازه ای که به او نیازمندی، عبادت کنی. «وَ أَنْ تَعْصِيَهُ بِقَدْرِ صَبْرِكَ عَلَى النَّارِ» او را به اندازه ای که طاقت تحمل آتش را داری، معصیت کنی.« وَأَنْ تَعْمَلَ لِدُنْياكَ بِقَدْرِ عُمُرِكَ فيها» برای دنیایت به اندازه ای که در آن عمر داری، کار کنی « وَ أَنْ تَعْمَلَ لآِخِرَتِكَ بِقَدْرِ بَقائِكَ فيها» و برای آخرتت به اندازه ای که در آن باقی می مانی، عمل کنی. (1)

مردم پایه های نظام جمهوری اسلامی هستند و ما به حضور مردم نیازمندیم . حفظ نظام جمهوری به واسطه مردم است و با توجه به حجم زیاد دشمنی ها در دنیا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ، در صحنه نگه داشتن مردم برای ما بسیار مهم است. روابط عموی مانند یک جاده دو طرفه است از یک طرف آن سازمان را به مردم معرفی میکند و خدماتش را برای آنها بیان می کند واز طرف دیگر باید افکار سنجی کند مثلا مردم در مورد دادگستری در شهرستان چه می گویند.

روابط عمومی باید در جریان باشد که در باب قضا چه مسائلی در شهرستان می گذرد و چه تبلیغات مثبت و منفی صورت گرفته است و افکار سنجی کند. از طرف دیگر هم باید خدمات ارزشمندی که درباب عدالت ، مبارزه با فساد و برخورد با ناهنجاری صورت می گیرد را اطلاع رسانی کند. در فضاهای مجازی ، معاندین ، دشمنی های زیادی علیه نظام جمهوری اسلامی دارند، روابط عمومی باید فضاهای مجازی را هم رصد کند و از این فضا در جهت معرفی سازمان و اداره مربوطه بهره ببرد. به نظر بنده روابط عمومی می تواند قیمت یک اداره و یا یک سازمان را بالا ببرد و هرچه مدیران شایسته تری در روابط عمومی حضور داشته باشند،ارج و قیمت آن دستگاه ، در دید مردم بالا تر است . او می تواند خدمات انجام شده را برای مردم تبیین کند.الحمدالله همه شما استاد هستید و این جلسه تضارب افکار است و بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه قضا و اینکه برای پیشرفت اداره چه بکنیم ، بنابراین روابط عمومی می تواند نقش مهم در یک اداره داشته باشد.نحوه ارتباط مدیریت وکارمندان با خود و مردم کار بزرگی است که وظیفه تشکیلات روابط عمومی است، بنده صمیمانه از حضور همه مشا بزرگواران تقدیر و تشکر میکنم. ان شاءالله موفق باشید و این دو روز ی که در شهرستان زرند هستید به شما خوش بگذرد. امیدوارم خدای تبارک و تعالی عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- مجموعه ورام، ج: 2 ص: 37






http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2523.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2524.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2525.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.