سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تبیین وتفسیر علم از دیدگاه اميرالمؤمنين (عليه‌السلام‎)(کلام دوم)/ وعده مقام معظم رهبری نسبت به آینده درخشان ایران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 403 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.02.14
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/02/13




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

علم چهار کلمه است:

در خطبه گذشته حدیث شگفت انگیز و بسیار مهم از امیرالمومنین علی (ع) (1) خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض کردم : «سُئِل أَميرُالمُؤمِنينَ‏ علیه السلام عَنِ العِلْمِ» ، از اميرالمؤمنين علیه السلام از «علم» سؤال شد،« فَقالَ: أَربَعُ كَلِماتٍ » فرمودند: چهار كلمه است ( یعنی اگر این چهار کلمه را بدانید به علم حقیقی دست پیدا می کنید. در خطبه گذشته دو مورد آن را خدمتتان عرض کردم،کلام اول : ) « أَنْ تَعْبُدَ اللهَ بِقَدْرِ حاجَتِكَ إلَيْهِ » خداوند را به اندازه ای که به او نیازمندی، عبادت کنی.(همه چیز ما وابسته به خداوند است، اگر یک لحظه خداوند عنایتش را از ما بردارد، ما نیست ، می شویم. همه ما لحظه به لحظه نیاز به خداوند داریم ، چون او هست و حیات بخش است ، ما هستیم .

خدا را به اندازه ای که طاقت تحمل آتش را داری، معصیت کن

در این خطبه کلام دوم را خدمت شما عرض میکنم : ) «وَ أَنْ تَعْصِيَهُ بِقَدْرِ صَبْرِكَ عَلَى النَّارِ» خدا را به اندازه ای که طاقت تحمل آتش را داری، معصیت کن. آیا من و شما تحمل آتش شعله یک کبریت را روی دست و پایمان می توانیم تحمل کنیم ؟ پس چگونه می توانیم آتش جهنم را به آن شدت ، تحمل کنیم. ابتدا باید بدانیم قیامت چه خبر است و عذاب خداوند در روز قیامت نسبت به معصیت کاران چه اندازه است و چه عذابی در انتظار گناهکاران است تا ببینیم می توانیم براین آتش صبر کنیم یا نه؟ به قرآن مجید مراجعه می کنیم.خدای تبارک و تعالی در قرآن می فرماید: « إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ * طَعامُ الْأَثِيمِ» گناهکاران نیز مانند بهشتیان در قیامت نیازبه آشامیدنی و نوشیدنی دارند ، درخت زقوم طعام گناهکاران(الْأَثِيمِ) است، حال غذایی که از این درخت به گناهکاران می دهند چگونه است؟ « كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ» " مُهْلِ " فلز گداخته است. وقتی مس جوشیده می شود گداخته می شود. زقوم مانند مسِ مذاب است و در شکمها ميجوشد . « كَغَلْيِ الْحَمِيمِ » مانند جوشش چرکابه جوشان (همانند آب در کتری می جوشد، این غذای گناهکاران در داخل شکم آنها می جوشد. ) این یک نوع غذای جهنم است چه کسی می تواند این غذا را تحمل کند؟ اینهارا خداوند در قرآن بیان کرده است، باید اینها را باور کنیم. در ادامه هم آمده است: « خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَى سَوَاء الْجَحِيمِ » (در آن حال به ماموران عذاب خطاب میشود که) بگيريدش و به وسط جهنم بکشيدش. « ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِيمِ » آنگاه از بالاي سرش از آن عذاب جوشان بر او بريزيد. پس غذای گناهکاران ، غذایی است که هم از درون انسان را می سوزاند و هم از بیرون. اینها غذای جسم است و این جسم در جهنم چنین وضعیتی دارد اینکه امیرالمومنین می فرماید: اگر می توانی آتش جهنم را تحمل کنی و صبر کنی ،گناه کن؛ این علم است این حقیقت را انسان باید با تمام وجود درک کند. « ذُقْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ » (در آن موقعیت به خود آنها خطاب میشود که) بچش که تو (به نظر خودت) آن عزتمند گرامي بودي. تویی که در دنیا خودت را متکبرانه صاحب عزت نمی دانستی، « إِنَّ هَذَا مَا كُنتُم بِهِ تَمْتَرُونَ » اين همان چيزيست که در آن ترديد مي کرديد و به آن شک داشتید. وقتی در دنیا به آنها می گفتند قیامتی در کار است ، می گفتند: چه کسی از آن دنیا آمده است؟ مگر می شود انسان بعد مرگ زنده شود؟ بعد از مرگ ما خاک می شویم و همه چیز تمام می شود. « ذُقْ إِنَّكَ أَنتَ الْعَزِيزُ الْكَرِيمُ * إِنَّ هَذَا مَا كُنتُم بِهِ تَمْتَرُونَ» خداوند می فرماید : این عذاب نتیجه عملکرد توست، تویی که به قیامت شک داشتی ودنیای بعد از مرگ را باور نداشتی و به حرف پروردگار ایمان نداشتی.(2) این یک نمونه از آیاتی بود که در آن خداوند از جهنم سخن می گوید. آیات دیگری را خدمتتان عرض می کنم :

اوصاف اصحاب شمال:

درسوره دیگری از قرآن آمده است: « وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ » و اصحاب شمال چه اصحاب شمالي ؟ (كه نامه اعمالشان به نشانه جرمشان به دست چپ آنها داده مي‏شود).سرنوشت اینها چیست؟ « فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ » آنها در ميان بادهاي كشيده و آب سوزان قرار دارند. مانند مواد شیمیایی، وقتی شیمیایی می زنند از پوست و سوراخ های ریز بدن عبور می کند و شخص به انواع و اقسام بیماریها مبتلا می شود، خداوند هم می فرماید اصحاب شمال (گناهکاران که پرونده اعمالشان دست چپ آنهاست) در زمان قیامت میان" فِي سَمُومٍ " باد داغ متراکم، "حَمِيمٍ" آتش زا ( که به هر جا می خورد آتش می خورد .) قرار دارند، مانند مواد تاول زا که به پوست برسد، تاول می زند. چقدر امروز استکبار جهانی علیه مردم جهان از مواد شیمیایی استفاده کرده است ، در حلبچه و جاهای دیگر چقدر شیمیایی زدند ، در قیامت هم همین طور گازهای شیمیایی به آدمهای گناهکار زده می شود. از باد داغ و آتش زا انسان باید به سایه خنک پناه می برد،ولی در جهنم « وَظِلٍّ مِنْ يَحْمُومٍ » و در سايه دودهاي متراكم و آتش زا! (سایه های آنها هم آتش بار است). « لَا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ » سايه‏ اي كه نه خنك است و نه مفيد. این سایه قیامت برای گناهکار است. چرا این گونه است؟ « إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ » آنها پيش از اين در عالم دنيا مست و مغرور نعمت بودند.دائماً به خوشگذرانی مشغول بودند. مُترف به انسانهایی گفته می شود که چشم پُرکن هستند مثلا می گویند فلانی میلیارد میلیارد پول دارد، از زیادی مال و مکنت او ، همه تعجب می کنند. اینها چون در دنیا دنبال خوشگذرونی بودند مست و مغرور نعمت بودند. « وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنْثِ الْعَظِيمِ » و بر گناهان بزرگ اصرار داشتند. خداوند می فرماید: این انسانهایی که در قیامت برآنها ین چنین سخت می گذرد، اینها در دنیا دوست داشتند تا دائما گناه کنند. افراد مصیت کاری بودند که اصرار بر انجام گناه داشتند و نصیحت دیگران بر آنها اثر نداشت. « وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ » و مي‏گفتند: هنگامي كه ما مرديم و خاك و استخوان شديم آيا برانگيخته خواهيم شد؟« أَوَآبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ » چگونه خداوند ما یا نياكان نخستين ما برانگيخته خواهد کرد ؟ خداوند به پیامبر می فرماید: به آنها بگو: « قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ » بگو اولين و آخرين، « لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَعْلُومٍ » همگي در موعد روز معيني جمع مي‏شوند. و این کار برای خداوند آسان است، به آنها بگو وقتی هیچ بودید ،من شما را خلق کردم. الان که مواد اولیه شما هست،می توانم دوباره شمارا زنده کنم.(3)

قدرت خداوند در زنده کردن مردگان:

در قرآن قصد ابراهيم ـ عليه السلام ـ كه از خداوند كيفيت زنده كردن مردگان را خواست، اين گونه بيان شده است: «وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتَي » و هنگامی كه ابراهيم گفت: خدایا! به من نشان بده چگونه مردگان را زنده می‌كنی؟ « قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِنْ» فرمود: مگر ايمان نداري؟ « قَالَ بَلَي وَلَكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْبِي» گفت بلي، ولي براي آن‌كه دلم آرام گيرد. « قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَي كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ» فرمود: چهار پرنده بگير و (بكش) و پاره پاره كن، سپس بر سر هر كوهي پاره‌اي از آن‌ها را بگذار، آن‌گاه آنان را به خود بخوان تا شتابان به سوي تو آيند و بدان كه خداوند پيروزمند و فرزانه است.(4) در اینجا خداوند قدرت زنده کردن مجدد را به حضرت ابراهیم نشان داد.

قدرت خداوند در تغییر فصول:

تغییر فصول هم نشانی از قدرت خداوند است . چنانچه در قرآن هم آمده است : « وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَى بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ» (5)خداست که بادها را فرستاد تا ابری را برانگیزند، پس ما آن را به سوی سرزمین مرده راندیم و زمین را پس از مردگی اش به وسیله آن زنده کردیم؛ زنده شدن مردگان هم این گونه است.بهار بعد از پاییز برگریزان و زمستان سرد می آید و بر تن درختان خشک این گونه لباس سبز می پوشاند و میوه ها و گلهای متنوع از همان درختان خشکیده و بی روح سر بر می آرود. قیامت هم همین گونه است چرا شما که هر سال همه این معجزات را به چشم می بینید، بازهم ایمان نمی آورید و خداوند را در زنده کردن مردگان ناتوان می بینید؟خداوند می فرماید مانند یک بنا که ساختمانی را ساخته است و می تواند بعد از خراب شدن ساختمان،آن را دوباره بسازد، من هم که شما را از خاک آفریده ام ، بعد از مرگ دوباره شما را زنده می کنم. این کار برای خداوند بسیار آسان است. این بخشی از آیاتی بود که مربوط به قیامت و وضعیت گناهکاران در جهنم بود. البته چون این آیات متناسب با بحث بود، بیان کردم . زیرا امیرالمومنین فرمودند اگر می توانی جهنم را تحمل کنی، گناه کن. به همین علت جهنم راتشریح کردم که ببینیم آیا می توانیم تحمل کنیم یا نه ! اگر نمیتوانیم بیشتر مراقب اعمال و رفتارمان باشیم و از همین امروز توبه کنیم و سعی کنیم واجبات خود را به صورت کامل انجام دهیم.

سرنوشت حرام خواران در روز قیامت:

یکی از آیات دیگر را که در همین باب است عرض می کنم و بحث را جمع می کنم.خداوند می فرماید:« يَوْمَ يُحْمي‏ عَلَيْها في‏ نارِ جَهَنَّمَ » در آن روز که آن را در آتش جهنم گرم و سوزان می اندازند، روزی که این اموال را جمع می کنند (اموالی که از راه حرام رشوه و دروغ و ربا کم کاری و گران فروشی و واجبات مالی آن را ادا نکرده اید جمع کرده بوده اند.)« فَتُکْوي‏ بِها جِباهُهُمْ » در قدیم برای رفع سردرد با استفاده از سنگ عقیق پیشانی را داغ می کردند، روز قیامت هم با پولهایی که از حرام جمع آوری شده است و حق و حقوق آن را ادا نشده است، او را داغ می کنند. یا پولی که از راه معصیت جمع شده و از راه حرام است و سه نقطه از بدن گناهکار را داغ می کنند. « فَتُکْوي‏ بِها جِباهُهُمْ وَ جُنُوبُهُمْ وَ ظُهُورُهُمْ » و با آن صورتها و پهلوها و پشتهایشان را داغ می کنند « هذا ما کَنَزْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ » ( و به آنها می گویند ) : این همان چیزی است که برای خود اندوختید ( و گنجینه ساختید ) ! « فَذُوقُوا ما کُنْتُمْ تَکْنِزُونَ» پس بچشید چیزی را که برای خود می اندوختید!(6) قیامت عکس العمل اعمال ماست ،مثلا در کوه صدا بزنید ، صدا شما برمیگردد و تکرارمی شود . کارهایی هم که در این دنیا کرده اید در قیامت به شما برمی گردد . برادران و خواهران امیرالمومنین می فرماید : علم این است که بدانید جهنم را نمی توان تحمل کرد ، پس گناه نکنید. امیدوارم خداوند توفیقی عنایت کند تا ادامه این حدیث را در خطبه های دیگر خدمتتان عرض کنم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی این است که زیاد قرآن بخوانید و ترجمه آن را هم بخوانید و به حرف پروردگار ایمان داشته باشید و زندگی خود را گلستان کنید.

تشکر از حضور تیم فوتسال ناشنوایان در نماز جمعه:

من در اغاز خطبه از حضور همه شما عزیزان و عزیزانی که به مناسبت روز کارگر حضور پیدا کرده اند وبرادران عزیز ناشنوا که درنمازجمعه حضور پیدا کرده اند و ورزشکار هستندو فوتسال کار می کنندوبرای مسابقه جام مبارک رمضان به زرند آمده اند و امروز در نماز جمعه نیز حضور پیدا کردند ، تشکر می کنم . از جناب آقای مولا هم که مسئول تیم ناشنوایان فوتسال کشوری هستند، نیز تشکر می کنم،ایشان انسانی شریف و دلسوز هستند و در شهرستان هم جناب آقای قویدل مسئول این امر هستند از ایشان هم تشکر می کنم . لازم به ذکر است این عزیزان ورزشکار، 9 سال است در آسیا و در تمام دنیا اول هستند و در تمام مسابقات جهانی رتبه برتر آوردند که جای تشکر دارد امروز به نماز جمعه تشریف آورده اند، امیدواریم سالهای سال این پیروزی ها را برای خودشان حفظ کنند که مایه افتخاری برای کشور ،استان و برای شهرستان ماست.

رتبه اول شهرستان در پیشگیری از وقوع جرم:

نام دادستان محترم برده شد، عرض کنم که ایشان مسئول شورای پیشگیری از وقوع جرم هم هستند. چندسال متوالی است، شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان رتبه اول را گرفته است. ما همیشه می گوییم شهرستان زرند بایددر همه چیز اول باشد. الحمدالله در خیلی موارد رشد کردیم و رتبه اول را پیدا میکنیم این نتیجه وحدت وهمدلی وتوجه به سلایق نداشتن، اصل را گرفتن خدمت به مردم وایجاد کار و اشتغال است. ان شاءالله با همت عزیزان بتوانیم در همه ابعاد مادی و معنوی شهرستان را که شایستگی آن را دارد به مقام اول برسانیم.

مناسبت های هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

استفاده بهینه از فرصتهای ماه مبارک رمضان:

در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه خدا،هستیم، ماه برکت ، ماه آمرزش، ماهی که اگر یک سال گناه و خطایی داشته باشیم، آمرزیده می شود. در خطبه اول آیاتی را که بیانگر وضعیت گناهکاران در قیامت بود را خدمتتان عرض کردم. از روزها و سحرهای ماه مبارک رمضان که ماه مغفرت است،نهایت استفاده را ببرید. الحمدالله در این شهرستان ، روحانیون خوبی در مساجد و تکایا هستند که می توانید در شب های ماه مبارک رمضان و شبهای قدر می توانید از وجود آنها و از تلاوت قرآن آنها بهره ببرید. ماه رمضان، ماه جمع کردن تقوی، پاک کردن روح و تزکیه روح است .از لحظه لحظه این ماه استفاده کنید، زمانی می رسد که آرزو می کنید ای کاش می توانستیم یک بار دیگر در تابستان و هوای گرم روزه بگیرید. اگر از اهل قبرستان بپرسند که شما چه آرزویی داری؟ می گویند دوست داریم به دنیا برگردیم و برای خدا روزه بگیریم. این اعمال عبادی را دست کم نگیرید. خداوند که کمبود ندارد او خالق و هستی بخش ماست، او ما را به وجود آورده است و مانند کارخانه ای که برای وسیله ای که ساخت آن کارخانه است کاتالوگ می فرستد که اگر بخواهید از این وسیله بهتر استفاده کنید، نحوه استفاده از وسیله را نوشته است وگفته شده است اگر از این مواد استفاده کنید، بهتر این است و به نفع آن وسیله است. خدایی هم که ما را به وجود آورده است، پیامبر و کتاب را فرستاده است و فرموده است اگر این کارها را انجام بدهید، به نفع شماست . پس ما هم استفاده کنیم و خود ، قلب و روح خودمان را در مقابل دستورات پررودگار خاضع بگردانیم.هرگز نخورد آب زمینی که بلند است، از تکبر انسان ، به هیچ جا نمی رسد. باید در مقابل پررودگار تواضع داشت، ان شاءالله که از ماه مبارک بیشترین بهره را ببرید.

وعده مقام معظم رهبری نسبت به آینده درخشان ایران

نکته دوم اینکه مقام معظم رهبری در این روزهای اخیر مطالب بسیار مهی در سخنرانی های متعدد داشتند از جمله در جمع معلمان عزیز مطالب بسیار مهمی را بیان کردند وعده قطعی و بدون تردید نسبت به آینده درخشان ایران اسلامی دادندو فرمودند : ما درآستانه تمدن نوین اسلامی برمبنای اسلام ناب در جهان معاصر هستیم.آموزش و پرورش باید این افراد را تربیت کند این معلمین عزیز کار بسیار بزرگ و مهمی را برعهده دارند و فرمودند : آموزش و پرورش باید انسان‌هایى «دانا، توانا، خردمند، پرهیزكار، پاكدامن، كارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت كند كه اگر چنین شود، همان آرزویى كه بارها بیان كرده‌ام، محقق مى‌شود و ایران عزیز به جایگاهى مى‌رسد كه تا پنج دهه بعد، هر كسى در هرجاى جهان بخواهد از مرزهاى جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسى یاد بگیرد.فرض کنید کسی می خواهد پزشک شود ، در جهان امروز همه کتب پزشکی به زبان انگلیسی هستند، پس او الزاما باید زبان پزشکی یاد بگیرد تا بتواند از این دانش بهره ببرد در آینده طوری می شود که هر کس بخواهد ،اهل علم شود و دانشمند بشود باید زبان فارسی یاد بگیرد . ببینید چه آینده درخشانی جلوی روی ماست. بعد رهبر انقلاب فرمودند : بدون تردید جوانان عزیز ایران سرافراز، شكست آمریكا و به زانو درآمدن صهیونیزم و عزت و عظمت نهایى ملت ایران را مشاهده خواهند كرد. اینها وعده ای است که یک رهبر الهی بیان می کند .کسی که هرگز به ناحق صحبت نمی کند.پس آینده ای درخشان در انتظار ماست ،بنابراین دبیران و معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب و اسلام و در تراز آینده تمدن نوین اسلامی تربیت کنند تا فرهنگ فاطمی و علوی در دنیا بدرخشد. چه افتخار بزرگی است که جهان بشریت از نور امیرالمومنین وحضرت زهرا و امام زمان(عج) بهره ببرد، آینده به دست جوانان عزیز است و پرورش دهندگان این جوانان ،دبیران و معلمان هستند .

انتقاد رهبر معظم انقلاب از اجرای سند 2030 درایران:

همین طور رهبر انقلاب فرمودند: اجراى سند تحول در آموزش و پرورش بسیار مهم است.و اشاره ای هم به سند2030 کردند که در یونسکو تصویب شده است و متاسفانه بدون سروصدا در کشور ما در حال اجراست و انتقاد کردند فرمودند: غربى‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما كه علاقه‌مند به آینده كشور هستند، در كلاس درس خود براى آن‌ها سرباز تربیت كنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشى‌هاى كروات‌زده‌ى ظاهرسازى شود كه به راحتى آدم مى‌كشند و به آدمكش‌ها كمك مى‌كنند.از روزى كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با معلمان نگرانى خود را از سند 2030 ابراز داشتند، به یكى از مسائل مهم حوزه علمى و فرهنگى كشور تبدیل شده است. معظم له در اردیبهشت ماه سال گذشته با انتقاد شدید از این موضوع، فرمودند: «این سند و امثال آن مواردى نیستند كه جمهورى اسلامى ایران تسلیم آن‌ها شود».این‌كه سند۲۰۳۰ یونسكو مغایرت آشكار با مبانى فرهنگى و اسلامى ما دارد جاى تردیدى نیست. هم‌چنین بر كسى پوشیده نیست كه یونسكو مرجع پى‌گیرى و ناظر بر اجراى این سند است، مانند دیگر آژانس‌هاى بین‌المللى تحت سیطره نظام سلطه قرار دارد تا از این طریق، بتوانند مردم جهان را به شهروندانى تابع تبدیل كنند و نظام‌هاى سیاسى را كاملا در اختیار خود بگیرند. اما این سؤال همچنان باقى است كه پذیرش و اجراى‌بى‌سر و صداى سند موسوم به ۲۰۳۰ در كشور اسلامى ما با چه اهدافى صورت‌گرفته است.خدا این مرد بزرگ و بیدار را حفظ کند، اگر خدای نکرده رهبر نبودند، چه می شد؟ و چه بلاها سر ما می آمد؟ یک روزه خون شهدا هدر می رفت وغربزده ها کشور ما را می فروختند. خدا را شکرگزاریم که چنین رهبری خوش فکر و آینده نگری داریم که این چنین حافظ کشور است . یک عده تهمت می زنند ولی ایشان مانند جدشان امیرالمومنین روشنگر وهدایت گر هستند، او جانشین امام زمان است و به دلها گرمی می بخشد و هدایت میکند. خدارا براین نعمت بزرگ شکرگزاریم.

سالروز کنار گذاشتن برجام توسط امریکای جنایتکار:

سالروز کنار گذاشتن برجام توسط امریکایی را در همین هفته داریم.امریکایی ها نه تنها از قوانینی که در برجام تصویب شده بودکنار کشیدند، بلکه از دیگر قوانین بین المللی هم سرپیچی می کنند. البته در بحث برجام به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نشد. ایشان بارها فرمودند: از امریکایی ها تضمین بگیرید ولی گفتند امضای کری وزیر امورخارجه امریکا تضمین است . هرچه رهبر انقلاب فرمودند تضمین محکم بگیرید تا امریکا نتواند زیر قول و قرار ها بزند و یا اینکه ا اورانیوم را به یک مرتبه از ایران خارج نکنید و همه چیز را به برجام پیوند نزنید و کارهای کشور را معطل برجام نکنید ولی متاسفانه گوش ندادند. و دیدید که چند سال وقت کشور معطل برجام بود و در نهایت چه آثاری بر جای گذاشت! به طور کلی از ابتدا تاریخ اسلام، هرکجا مسلمانان به حرف پیامبر خداو ائمه و رهبران جامعه اسلامی گوش دادند کارها پیش رفت و هرکجا کوتاهی کردند ضربه خوردند. امروز هم همین است، اگر به سخنان و هدایتگری های این رهبر بیدار گوش ندادید، کشور ما آسیب پذیر میشود . ایشان سالهاست که می فرمایند: اقتصاد مقاومتی ؛اگر گوش داده بودند حتی اگر امریکایی ها می توانستند فروش نفت ما را به صفر برسانند، هیچ خللی در کشور وارد نمی شد! البته الحمدالله کارهای خوبی در کشور انجام شده است ،ما نباید ناامیدانه صحبت کنیم. ببینید وقتی امریکایی تهدید میکنند که ما می خواهیم فروش نفت ایران را به صفر برسانیم، اولا نمی توانند ، ثانیا آب در دل کسی تکان نمی خورد. زیرا همه می دانند این کار نشدنی است وتنها 4درصد بودجه کشور وابسته به نفت است و 96 درصد آن غیرنفتی است . الحمدالله کارهای بزرگی صورت گرفته است ولی اگر توجه به فرمایشات ولی شده بود وضعیت امروز ما خیلی بهتر از این بود.

دشمن آرایش جنگی گرفته است:

یک نکته دیگر هم که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که : دشمن آرایش جنگی گرفته است و با تمام وجود درصدد جنگ با نظام جمهوری اسلامی است و فرمودند همه مردم و مسئولان باید آرایش جنگی بگیرند، دشمن با تمام وجود علیه ما به میدان آمده است.همه ما بایدگوش به فرمان ولی باشیم واین سخن را درک کنیم، دشمن دلسوز ما نیست و دنبال این است که ریشه ما را بخشکاند. امیدواریم که خدای تبارک و تعالی به همه ما عنایت کند و شر دشمن را به خودش برگردد.
مناسبت های دیگری را چون روز بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی ، روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ، روز جهانی مطبوعات ، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر وهمین طور روز جهانی ماما را هم در این هفته داریم که همه آنها را گرامی میداریم.

برمحمدو آل محمد صلوات


پی نوشت:

1- مجموعه ورام، ج: 2 ص: 37

2- سوره مبارکه الدخان، آیات 43-50

3- سوره مبارکه واقعه ،آیات 41-50

4- سوره مبارکه بقره ،آیه260

5- سوره مبارکه فاطر،آیه 9


6- سوره مبارکه التوبه ،آیه 35


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2598.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2599.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2600.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2601.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2602.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2603.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.