سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با خبرنگار فولاد زرند ایرانیان در خصوص فولاد زرندبه مناسبت روز جهاین کاروکارگر

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 410 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1398.02.17
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با خبرنگار فولاد زرند ایرانیان در خصوص فولاد زرندبه مناسبت روز جهاین کاروکارگر مورخه 98/02/10




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله، الصلاةو السلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

قال علی (ع) : « الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا بقیة الله ، یا اباصالح ادرکنا واغثنا.

خوشامد عرض می کنم خدمت شما عزیزان از روابط عمومی مجموعه فولاد .

سوال: شهر زرند چه پتانسیل هایی از لحاظ اقتصادی دارد؟ با توجه به بحث کشاورزی که در سالهای اخیر دچار رکود شده است، بخش صنعت چه پتانسل هایی در شهرستان دارد؟

ج: خدای تبارک و تعالی پتانسیل های زیادی در شهرستان برای ارزتزاق مردم ، قرار داده است و خداوند فراخور هر منطقه ای ،منابعی متعددی را در آنجا قرار داده است تا مردم آن منطقه بتوانند استفاده کنند، منتهی تنها برخی منابع کشف شده اند و برخی هنوز کشف نشده است و به طور بالقوه در طبیعت وجود دارد. از جمله در شهرستان ما منابع مهمی برای زندگی وجود دارد، آب و زمین خوبی داریم و سالهای سال است که مردم استفاده می کنند، حتی قبل از انقلاب هم مردم کشاورزی می کردند و قنات داشتند و با آن پیشرفت علمی که انجام شده بود قناتهایی را احداث کرده بودند و کشاورزی می کردند ، بعد از انقلاب که بحث چاه ، موتور و تلمبه مطرح شد البته کارشناسی نشده بود و ضرر و زیان زیادی را به آبهای زیر زمینی در منطقه وارد کرد. بهرحال یکی از منابع زندگی مردم بحث کشاورزی است در عین حال دامداری هم در شهرستان رونق بسیار خوبی دارد، از گذشته بوده و امروز هم هست . در بخش صنعت هم الحمدالله ، خدای متعال منابع صنعتی فراوانی را نصیب شهرستان کرده است ، برخی از این منابع مانند زغالسنگ در گذشته استحصال و مصرف می شده است و رونقی در بحث صنعت نداشتیم ولی به برکت انقلاب اسلامی و فرمایش امام و رهبر انقلاب که " ما می توانیم" ، در کشور خودمان بسازیم و از خام فروشی جلوگیری شود، در بحث صنعت هم پیشرفت های خوبی داشتیم . اما برخی امروز منتقد هستند که مصرف آب در بخش صنعت زیاد است ولی بنده این حرف را قبول ندارم. ما اگر به آمار نگاه بیندازیم، کمترین مصرف آب و بیشترین بازدهی را در بخش صنعت داریم. این خیلی مهم است آب که متعلق به مردم است در جایی مصرف بشود که بیشترین بازدهی را داشته باشد الان بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی داریم ولی بازدهی آن واقعا کم است. متاسفانه سرعت خشک شدن قنات ها در این چهل سال بسیار زیاد بوده است وامروز شما هیچ قنات آب دهی را نمی توانید پیدا کنید علت آن هم حفر بی رویه چاه در بخش کشاورزی است.

کارشناسان آب و خاک معتقدند که ما فقط مجازیم 40 درصد از آبهای زیرزمینی را استفاده کنیم و اگر بیش از 40 درصد مصرف داشته باشیم،آن منطقه فقیر و غیر قابل سکونت می شود ولی امروز بالای 83 درصد آب های زیر زمینی در بخش کشاورزی مصرف می شودو در صد ناچیزی در بحث صنعت استفاده می شود ولی متاسفانه نمیدانم چه دست هایی درکار است که تا تانکری آب را برای صنعت می برد ، سروصدا ایجاد می شود و می گویند چرا این همه آب در بخش صنعت استفاده کردید . در حالی که آبی در بخش صنعت استفاده می شود ،بسیار ناچیز است و آبی هم که امروز در بخش صنعت استفاده می شود از آب های تقریبا رو سطحی شهر کرمان است که در شهر کرمان بالا آمده و خانه های مردم را تهدید می کندوحتی بخشی از مسجد جامع را آب گرفته است. همین طور در شهرستان زرند هم آبهایی که در بخش صنعت استفاده می شود از این نمونه آبهاست ، امروز هم که بحث استفاده از فاضلاب شهری در بحش صنعت مطرح شده است ، نگاه صنعت به آب مانند بخش کشاورزی نیست که زمین را فقیر ونابود کند. صنعت نگاه جامعی دارد و این گونه نیست آب هدر برود و تا قطره قطره آب به نظر من در صنعت بازیافت ومورد استفاده قرار می گیرد. همانند گلخانه هیدروپونیک که آب برگشت داده می شود و به چرخه برمی گردد ، درصنعت هم تا جایی که می شود از اسراف آب جلوگیری می کنند و یا آب را تا آخرین قطره و حساب شده استفاده می شود. امروز بخش صنعت شهرستان ، یک بخش ویژه و بسیار درخشان است ، پیشانی پیشرفت شهرستان در آینده بخش صنعت است .من در اینجا هم به مجموعه فولاد و هم به عزیزانی که دنبال این هستند که بخش صنعت شهرستان پیشرفت کند، آمادگی شهرستان را برای پذیرش ایشان و هیمن طور صنایع پایین دستی فولاد اعلام می کنم . همه مدیران شهرستان با آغوش باز پای کار وپذیرای افرادی هستند که دلسوزانه به دنبال توسعه صنعتی شهرستان هستندو تلاش می کنند تا از خام فروشی دربخش صنعت جلوگیری بشود .

سوال: جایگاه شهرستان زرند را در بحث معادن نسبت به شهرستان های دیگر چگونه می بینید.

ج: الحمدالله کوههای بهم پیوسته ای را درشهرستان قرار دارد وبرخی منابع شناخته نشده اند. ذغالسنگ را ما در همه جای استان نداریم و این نعمت را خداوند به شهرستان زرند داده است و طبق نظر کارشناسان تادویست سال دیگر هم ما ذغالسنگ خواهیم داشت. همین طور نعمت های دیگری چون سنگ آهن و مس . وچه بسا عناصر ناشناخته دیگری هم هنوز در دل این کوهها قرار داده است که مهندسین جوان ما باید بیایند و اینها را کارشناسی واکتشاف کنند و زمینه استفاده از آن را فراهم کنند ، به نظر من معادن بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد مثلا در قسمت یزدان آبادو جاده سیریز به بافت بحث فولاد را داریم.من اهل سیریز هستم، به برخی کوهها که رفتم،آثاری بود که نشان می داد در قدیم الایام هم کارهایی برای فراوری معادن مس یا طلا در آن کوهها انجام داده اندف کوره های ذوبی هم بوده است البته نمی دانم چه چیزی را آنجا ذوب کرده اند ولی امروز آثار آن هست. در مکانی که امروز معدن سادات قرار گرفته است، قدیم رودخانه بوده است است و من کنار رودخانه قندیل هایی دیدم که از سمت کوره های ذوب شده به آن سمت آمده بود ومربوط به صد یا دویست سال قبل بوده است، دقیق نمی دانم. بنابراین در گذشته هم شهرستان ما یک شهرستان صنعتی بوده است ، علاوه بر آن درکتابهایی که در مورد شهرستان زرند نوشته شده است، هم به آن اشاره شده است، یکی از دلایلی هم که به زرند، در گذشته زراوند گفته می شد هم می تواند به این علت باشدکه قبلا در این منطقه طلا و زر بوده است . در کتابها هم نوشته اند که از جاهای مختلف به معادن اینجا می آمدند و خاک را استحصال می کردند و برای استخراج طلا و دیگر منابع می بردند، اینکه این معادن امروزکجاست نمی دانم و ناشناخته هستند ولی در کتاب ها نوشته اند تا به حدی کار حفر چاه پیش می رفت رسید که دیگر نمی توانستند کار کنند ، چون تونل های طولانی زده بودند که دیگر هوا نداشتند و نمی توانستند ادامه بدهند و پیشروی کنند وکار را رها کردند و دهانه تونل را می بستند .به همین علت امروز مکان آنها مشخص نیست، شاید در مورد اینکه این معادن کجا قرار داشتند هم یا تحقیق نشده و یا تحقیق به جایی نرسیده است. بنابراین شهرستان زرند از گذشته دور آوازه معدنی داشته است ولی امروز آوازه آن در کشور بلند شده است.

سوال : این آوازه چه تاثیری در رونق اقتصادی شهرستان داشته است؟

ج: در زمان طاغوت وقتی معادن در منطقه زرند و پابدانا کشف شد ، روسها کار را آنجا شروع کردند و علاوه براینکه جوانان زرندی آنجا کار می کردند از سایر مناطق استان هم برای کار به زرند می آمدند. جوانان زیادی از بافت برای کار به منطقه پابدانا رفتند حتی از اهل سنت هم انجا کار میکردند. دلیل آن هم وجود مسجد اهل سنت در پابداناست. حتی ازخارج استان هم جوانان برای کار به شهرستان می آمدند.بنابراین این معادن تاثیر زیادی در رونق اقتصادی شهرستان و جذب نیروی کار داشتند و از گذشته تا به امروز افرادی جویای کار زیادی به شهرستان می آمدند و مشغول شدند، افرادی از سیستان و بلوچستان و آذربایجان و ... تعداد زیادی برای کار به زرند آمدند، الان هم الحمدالله معادن شهرستان فعال هستند واز جای جای ایران اسلامی وهمین طور جوانان زرندی در آنها مشغول کار هستند. بنابراین تاثیر بسیارخوبی در زندگی مردم داشته است.

سوال: خود زیسکو به صورت خاص چه تاثیری در ایجاد اشتغال و در آمار بیکاری و پیشرفت شهرستان داشته است؟

ج: البته فولاد نقش بسیار ممتازی دارد. اولا در گذشته خام فروشی می شد و ذغالسنگ را بعد از استخراج بلافاصله به اصفهان انتقال می دادند و در زرند از آن استفاده نمی شد . سنگ آهن را هم به صورت خام می فروختند. از وقتی مقام معظم رهبری فرمودند: خام فروشی ممنوع ! یک حرکت منسجم در کشور ایجاد شد ، ازجمله زیسکو و فولاد برنامه ریزی کردند و به نظر بنده خدمت بزرگی به کشور ، استان و شهرستان صورت گرفت که از خام فروشی جلوگیری شد و برنامه این است که چرخه کامل فولاد در خود شهرستان انجام بگیرد. این امر از چند جهت خدمت بسیار بزرگی است، اولا از خام فروشی جلوگیری می شود. در خام فروشی سودی نیست و سود در تبدیل این مواد به عناصر مختلف است . اگر ما سنگ آهن را خام بفروشیم ، نفع آن را کشورهای خارجی می برند چون سنگ آهن را از ما می خرند، آن را تبدیل به آهن و یا انواع و اقسام آهن آلات می کنند و با قیمت چندین برابر آن را به خود ما می فروشند! ولی بگر جلوی خام فروشی گرفته شود، سنگ آهن در خود کشور تبدیل به آهن و آنچه مورد نیاز است می شود، از جهت دیگر باید حساب کنید در بحث اقتصاد نظام جمهوری وقتی موفق است که زندگی و دنیای مردم را درست کند اینکه ما بتوانیم بگوییم نظام جمهوری اسلامی توان این را دارد که هم دنیا و هم آخرت مردم را درست کند. اگر ما نتوانیم زندگی دنیا را درست کنیم در واقع نظام جمهوری اسلامی شکست خورده است. از این جهت دشمن همواره تلاش می کند تا اجازه ندهد نظام جمهوری اسلامی الگو شود . زیرا اگر زندگی مردم در داخل کشور درست و روبراه شد و مردم در رفاه قرارگرفتند، الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان می شود. در نتیجه دشمن نمی گذارد این الگو صورت بگیرد و همواره سنگ اندازی می کند وبا تحریم و توطئه های دیگر ، مشکلات زیادی را برای ما ایجاد میکند و از طرفی با خام فروشی و تعطیلی کارخانه ها جوانان ما هم بیکار می شوند ، همین بیکاری بالاترین آفت است و ایجاد اشتغال جوانان بزرگترین خدمت است. حدیثی را هم که ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم. امیرالمومنین (ع) می فرماید: « الْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤْمِنِ» (1) کار شعار مومن است، ما در زبان عربی یک دسار و یک شِعار داریم وآن لباس رو وعبا را دسار می گویند ویک لباسی داریم که مثل زیر پوش به بدن می چسبد و به آن شِعار می گوئیم واز نظر لغوی شِعار به آن زیر پوشی می گویند که به بدن می چسبد چرا امیرالمومنین(ع) این چنین تعبیری را کرده اند : عمل وکار شِعار مؤمن است چون همانگونه که لباس زیر به بدن می چسبد، کار نیز به جان مومن چسبیده است و مومن اهل کار است. بنابراین ایجاد کار و اشتغال امر بسیار مقدسی است ، تولید هم در کشور امر مقدسی است. زیسکو و فولاد بزرگترین خدمت را که جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال است را انجام دادند، امروز جوانان زیادی در فولاد مشغول کار شدند و رسماً هزارنفر از جوانان جذب شدند و بنابر قولی که داده اند در آینده حدود 4-5 هزار نفر در فولاد جذب خواهد شد. بنابراین زیسکو کار بسیار مهمی را در منطقه انجام می دهند. تاجایی که بنده اطلاع دارم زیسکو فقط نیمی از سرمایه اش را فقط در زرند برای ساخت کارخانه فولاد اختصاص داده است و همانطور که مسئولین آن توضیح داده اند اولین کوره بلند در این کارخانه احداث شده است و این اولین کوره بلندی است که توسط متخصصین داخلی ساخته می شود ، قبلا هم کوره بلند داشتیم ولی توسط خارجی ها ساخته می شود واین اولین کوره بلندی است که در کشور و توسط متخصصین داخلی ساخته می شود، و افتخار این است که در شهرستان زرند احداث می شود که این امر اولا نشان توانمندی ماست و موجب شور و نشاط است.کشور ما در زمان طاغوت وابسته بود وما از خود هیچ چیز نداشتیم ولی امروز می بینیم که مهندسین جوان ما پشت دستگاههای پیشرفته نشسته اند و خودشان بچرخان هستند و موجب می شود انسان را از درون احساس شعف و خوشحالی کند. این همان شعار ما می توانیم است که حضرت امام(ره) دادند وامروز عملی شده است. به نظر من یکی از خدماتی که فولاد انجام داده است تحقق شعار ما می توانیم است و جوانانی که کسی آنها را باور نداشت، امروز پشت سیستم های پیچیده می نشینند و هدایتگر هستند و چه بسا بهتر از خارجی ها اداره می کنند . مثلا در بازدیدی که بنده از کارخانه برق داشتم، دیدم برخی از وسایل که فرسوده شده بودند را همین جوانان ایرانی حتی بهتر از خارجی ها آنها را بازسازی کرده بودند. این نشان می دهد چه خدمت بزرگی به جامعه زرندو استان از ناحیه فولاد صورت گرفته است.

سوال : دریکی از خطبه های نمازجمعه ، از زیسکو به عنوان خط مقدم مبارزه با استکبار نام بردید با توجه به سال رونق تولید در این رابطه صحبت بفرمایید.

بنده این حرف را از مقام معظم رهبری گرفتم که ایشان در چند سخنرانی بیان کردند خدمت به مردم ، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد در رأس مبارزه با امریکاست و این سخن مقام معظم رهبری است.ایشان در بیانات خود در مراسم چهاردهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) فرمودند: « البته من به همه مسؤولان کشور بارها گفته‌ام، امروز هم مجدّداً در این محضر عام تکرار میکنم: بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هر که میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند.» وقتی از جهت خدمت به مردم نگاه می کنیم، می بینیم ایجاد اشتغال و جوانی را سرکار بردن، بالاترین خدمت به مردم است و از نظر مقام معظم رهبری مهمترین راه مبارزه با دشمن همین است. همچنین رهبر انقلاب در سخنرانی خود در دیدار اعضای ستادهای نمازجمعه، جمله مهمتر و روشن تری را بیان کردندو فرمودند: « امروز بزرگترین مبارزه‌ی با آمریکا کار کردن در این کشور است؛ کار، کار، تلاش، مجاهدت برای اصلاح امور کشور. این بزرگترین مبارزه‌ی با آمریکاست.

چون آمریکاییها این را نمیخواهند. مسؤولان دولتی و بخشهای مختلف باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و باز کردن گره‌های امور معیشت مردم و رونق دادن به اقتصاد کشور، حقیقتاً کار و تلاش کنند. هر کس در این زمینه‌ها مجاهدت و کار کند، بزرگترین مبارزه را با آمریکا کرده است؛ چون آمریکاییها نمیخواهند گره‌های این کشور و این ملت باز شود؛ آنها میخواهند این مشکلات بماند.» پس اگر مسئولین کشور ایجاد اشتغال کنند،این مبارزه با امریکاست.پس اینکه من در خطبه های خود گفتم پیشتاز مبارزه با امریکادر شهرستان ما ، فولاد است ،این سخن برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است و واقعا من از مدیران دلسوز میتکو تقدیر و تشکر می کنم که صادقانه این خدمت بزرگ را به مردم شهرستان زرند انجام می دادند ، صمیمانه به آنها دستمریزاد می گویم واز طرف این مردم ازآنها تشکر می کنم. ما نمی توانیم به آنها مزدی بدهیم،آن شاءالله مزد آنها را خدای تبارک وتعالی بدهد . بنده دست و بازوی آنها را می بوسیم که بزرگترین خدمت را به مردم منطقه انجام دادند و در واقع بزرگترین مبارزه با امریکا را این عزیزان با ایجاد اشتغال، انجام می دهند .

سوال : در ارتباط با بحث همکاری و همراهی و مدیران شهری و مردم با مجموعه زیسکو که موجب افزایش سرعت رشد منطقه، شده است ،صحبت کنید.

ج: زیر بنای پیشرفت در یک جامعه وحدت و همدلی است اگر دریک منطقه تفرقه باشد آن منطقه پیشرفت نمیکند، مثلا در قدیم وقتی خیرین در یک روستا می خواستند مدرسه بسازند، بین مردم بالا ده وپایین ده بحث بود که این مدرسه در کجا ساخته شود و اختلافها که بالا می گرفت، مدرسه سازان بی خیال می شدند و تصمیم می گرفتند مدرسه را به یک محله بی دردسر ببردند، بنابراین پیشرفت یک پیشنیاز داردکه آن وحدت و همدلی است ، پس اگر بین امام جمعه ، فرماندار ، نماینده ومدیران ومسئولین وحدت و همدلی نباشند و حرکت پشت سر رهبری نباشد و تفرقه باشد، پیشرفت نمی کنیم. اگر مدیران باهم اختلاف داشته باشند قطعا این اختلاف به سطح جامعه کشیده می شود و وقتی که اختلاف به جامعه کشیده شد و در جامعه هرکسی حرف خودش را زد، نمی توان کار کرد و پیشرفت کرد. بنابراین اولین قدم برای پیشرفت شهرستان زرند این است که علی رغم همه اختلاف سلیقه ها، بین همه مسئولین شهرستان وحدت باشد ، مثلا در یک خانواده هم اختلاف سلیقه وجود دارد وهمه مانند هم فکر نمی کنند ولی اختلاف سلیقه ها نباید منجر به اختلافات اساسی بشود، مسئله اساسی و خط قرمز همه ما پیشرفت شهرستان است. یعنی هیچ مدیری نباید به اختلاف دامن بزند و در مسیر پیشرفت شهرستان اخلال ایجاد شود، همه مامسئولین باهم عهد بستیم که در مسئله پیشرفت شهرستان یکدیگر را کمک کنیم، الحمدالله زمینه ایجاد شده است و وحدت هم بین مردم ایجاد شده است ، همین وحدت بین مردم و مسئولین موجب پیشرفت و رونق اقتصادی شهرستان شده است و این زمینه فراهم شده است که سرمایه گذاران یکی پس از دیگری به شهرستان بیایند وکارخانه احداث کنند و کار و فعالیت اقتصادی داشته باشند، بنابراین اگر اختلاف بود قطعا نه فولاد ونه هیچ شرکتی در شهرستان موفق نمی شدکه در بخش صنعت قدمی بردارد . بنابراین بحث وحدت و همدلی یکی از بحث های اصولی در شهرستان است ومدیران و مسئولین به هیچ قیمتی حاضر نیستند این مسئله اصلی و مهم را از دست بدهند ، مردم شهرستان زرند هم بایدتوجه داشته باشند که فولاد در آغاز راه است.نمی توان توقع کرد که همه بار شهرستان را روی دوش فولاد بیندازیم و متوقع باشیم که از هر جهت باید ایجاد اشتغال بکند، ان شاءالله کم کم این امر محقق می شود، هنوز فولاد در شهرستان به طور کامل به بهره برداری نرسیده است و در حال ساخت است ، مردم باید فرصت بدهند. برای آزمون فولاد، حدود 7000 نفر ثبت نام کردند که تنها هزار نفر پذیرش و جذب شدند و شش هزار نفر بازماندند . نباید آن شش هزار نفر دردسر ومشکل ایجاد کنند. بلکه باید تحمل و صبر کنند تا همین هزار نفر جذب کار شوند و زمینه جذب دوهزار نفر دیگر فراهم شود. مردم هم باید بدانند که فولاد به جامعه خدمت می کند و به حرفهایی که زده می شود توجه نکنند و در روند پیشرفت فولاد خللی ایجاد نکنند، که اگر ضربه بزنند، در واقع بزرگترین ضربه را به خودشان زده اند.تا کنون کدام کارخانه را در زرند توانستید احداث کنید که هزار نفر را جذب کند؟آن هم در زمانی که هنوز کامل راه نیفتاده است، این مقدار جذب نیروی کار، حتی در استان هم بی نظیر است ومردم باید قدرشناس باشند .این مجموعه ای است که توانسته است تا الان به دست خود زرندیها بچرخدو به فرزندان شما بها می دهند . مردم یادشان است در زمان طاغوت روسها در شهرستان بودند، و اجازه نمی دادند ایرانی ها حتی یک پیچ از دستگاهها باز کنند ودور تا دور مجموعه خودشان دیوار کشیده بودند و حتی از اجازه استفاده از جاده را به مردم ما نمی دادند ولی امروز فولاد در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر ایجاد اشتغال چه خدمات عام المنفعه ای را داخل شهرستان آورده است. منتهی اول کار و ابتدای راه است و تازه سرزده است، اجازه بدهند این ماه به بدر کامل برسد ،آن وقت خواهید دید که چه خدمت بزرگی به شهرستان شده است و چه خدمات دیگری هم می تواند برای شهرستان انجام بدهد. هم خدمت معنوی و هم مادی . هم در مساجدو تکایا و مدارسمی تواند کمک کند و هم به بحث ورزش وامور بانوان و برادران ، اگر فولاد دستش باز شود با شناختی که ما از مدیران فولاد داریم ،آنها انسانهای خیری هستند و تا جایی بتوانند خدمت می کنند ، به نظر بنده کار بزرگی صورت گرفته است . شکرگزار این نعمت خداوند باشید وکمک کنید این عزیزان بهتر بتوانند کار کنند. همین جا یک نکته دیگر هم عرض کنم بالاخره شمش فولاد وآهنی که تولید می شود نیاز به صنایع پایین دستی هم دارد، من به جوانان زرندی سفارش می کنم در مراکز فنی و حرفه ای آموزش قطعه سازی را ببینید چون در آینده این کارخانه هاو جاهای دیگر به پیچ و مهره و قطعه نیاز خواهند داشت، هر خانه ای می تواند یک کارگاه کوچک قطعه سازی باشد، مانند کشور چین که همه مردم داخل خانه هایشان یک کارگاه کوچک دارند و یک سری مواد را تولید می کنند واینگونه اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده است چون همه به میدان آمده اند، ان شاءالله جوانان زرندی هم آموزش های فنی و لازم را یادبگیرند که ان شاءالله آینده درخشان درانتظارشان است. از حضور شما تشکر می کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- عبدالواحد آمدي: غرر الحكم، ح 2777 / تمیمی آمدی، 1366، ص151

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.