سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با ویژه برنامه ماه مبارک رمضان رادیو کرمان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 414 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1398.02.22
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با ویژه برنامه ماه مبارک رمضان رادیو کرمان مورخه98/02/21



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله، الصلاة و السلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،السلام علیک یا بقیة الله ، یا اباصالح ادرکنا واغثنا.

بنده هم خدمت حضرتعالی و همه شنوندگان سلام عرض می کنم، ان شاءالله نماز و روزه همه هم استانی ها و همشهریان عزیز قبول باشد و تشکر دارم از برنامه بسیار خوبی که برنامه ریزی کردید.

ماه مبارک رمضان فرصت تهجد:

ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم، ماه مبارک فرصت بسیار خوبی است تا چشم دل و چشم عقل را باز کنیم. خصوصا در سحرها که خدای متعال ما را به ضیافت و مهمانی دعوت کرده است . مهمانی همین روزه گرفتن و بیداری در سحر و استفاده از فیوضات رحمانی در سحر است. ائمه معصومین سحرها که بیدار می شدند به تجهد سفارش کردند .

ماه رمضان فرصتی برای تعقل وتفکر درخلقت آفرینش:

هنگامی که بیدار می شویدبه آسمان نگاه کنید و این آیات را تلاوت کنید: « إِنَّ فی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ لآَیات لاِ ُولِی الأَلْبابِ » (1) و در خلقت آسمان و زمین و آمدن روز وشب نشانه هایی برای صاحبان عقل است که فکر می کنند. حال صاحبان عقل چه کسانی هستند ؟ « الَّذینَ یَذْکُرُونَ اللّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فی خَلْقِ السَّماواتِ وَ الأَرْضِ »کسانی که دائما در حال نشسته و خوابیده ذکر خدا را می گویند و در خلقت آسمان و زمین تفکر میکنند.ایام، ایام تفکر است. « رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا » خدایا تو این آسمان و ما را به حق و برای هدفی بزرگ آفریدی، این نتیجه تفکر است. در روایت داریم که همه عبادت به نماز و روزه نیست بلکه به تفکر در امر الهی است و نشان میدهد قبل از اینکه روزه بگیریم ، تفکر کنیم ،خدا را بشناسیم ، حیات الهی و دستورات الهی رابشناسیم. ان شاءالله نماز وروزه همه شما عزیزان قبول باشد، ان شاءالله خدای متعال این روزه را از همه ما قبول بگرداند.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران،آیه 190

2- سوره مبارکه آل عمران،آیه 191


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.