سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رمز گشایی حروف مقطعه کهیعص /طرح استعماری دشمن در اقتصاد ایران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 422 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.03.18
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/03/17




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعا صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد و ان شاءالله این حضور مومنانه مورد توجه پروردگار قراربگیرد و روزه و عبادت شما قبول باشد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف، ستاد برگزاری نماز جمعه ،عزیزانمان در مصلی نماز جمعه ومسئول سیستم صوت و همه کسانی که زحمت می کشند تا فضای مصلی را برای نماز آماده می کنند، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ،از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ،جناب حجه الاسلام والمسلمین قلیزاده صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. از دست اندرکاران مسجد امام حسن (ع) محمد آبادکه ما را در امر برپایی نماز جمعه یاری کردند نیز تشکر می کنم.

موارد پرداخت زکات فطره:

نکته ای را در فرمایشات جناب حاج آقای قلیزاده بود که برایتان توضیح می دهم، اینکه زکات فطره را به چه کسی می توان داد. زکات فطره باید به فقیر داده شود وتا جایی که فقیر هست، ما نمی توانیم زکات فطره را درجای دیگری خرج کنیم. مثلا فرض کنید در همسایگی مسجد خانواده فقیری زندگی می کنند ،ما نمی توانیم زکات فطره را خرج خرید سیستم صوتی و یا خرید فرش برای مسجد بکنیم. اولویت با فقیر دوازده امامی است.سوال بعدی این است که آیا می توان زکات فطره را به هر فقیری داد؟ خیر زکات فطره به فقیری که واجب النفقه ماست ، تعلق نمیگیرد. مثلا فرزند من یا پدر و مادر من فقیر هستند، من نمی توانم زکات فطره خودرا به آنها بدهم. پس فتوای مراجع این است که زکات فطره به کسانی که واجب النفقه ما هستند، تعلق نمی گیرد. اگر پدر ومادری فقیر باشند ، بر فرزند واجب است که به آنها کمک کند و آنها واجب النفقه فرزند می شوند، همین طور اگر فرزند فقیر باشد وپدرومادر دارا باشند، بر آنها واجب است که به فرزند خود کمک کنند وزکات فطره به واجب النفقه نمی رسد. این نکته را مد نظر داشته باشید.

خواص قرائت سوره مریم :

اگر خداوند توفیق بدهد، قصد داریم تا در خطبه های نماز جمعه گشت و گذاری در برخی آیات قرآن داشته باشیم. امروز و در این خطبه برخی از آیات سوره مریم را خدمتتان عرض میکنم. سوره مریم خواص متعددی دارد اگر کسی ، بر خواندن این سوره مداومت داشته باشد،ان شاءالله به هر آرزویی که داشته باشد، می رسد و هر نیازی از نظر علمی و مالی و... داشته باشد ، خداوند نیاز او را برطرف و او را حاجت روا می کند.

جوانی که ازدواج نکرده است می تواند با مداومت بر قرائت این سوره، گره از مشکل ازدواج خود باز کند. خواص تلاوت سوره مریم بسیار زیاد است. قرآن راهنما ما برای زندگی و درس زندگی برای ماست. سیمای کلی این سوره یعنی آنچه این سوره به ما می گوید این است که اگر شما در زندگی راه خدا را بروید ودر مقابل پروردگارتواضع داشته باشید، خدا نعمتهای فراوانی را نصیب شما می کند و اگر مقابل پروردگار تکبر و ایستادگی کردید و از دستورات خداوند سرپیچی کردید،سخت مجازات می شوید و نه تنها در این دنیا عواقب آن را می چشید بلکه در آخرت هم مکافات آن را می بینید. فضای کلی سوره مریم این است که انسان باید در مقابل پروردگار تواضع داشته باشد تا نعمات و رحمت الهی شامل حال او شود و اگر انسانی در مقابل حکم پروردگار ایستاد ،گرفتار خواهد شد.
رمز گشایی حروف مقطعه کهیعص در آیه اول سوره مریم
این سوره این گونه آغاز می شود : « کهیعص » آغاز سوره با حروف مقطعه است، برخی از سوره های قرآن با حروف مقطعه شروع می شوند. حروف مقطعه در واقع رمزی است بین خدا و پیامبرخدا و اهل بیت(ع) . در این آیات خداوند رمزگونه صحبت کرده است . برخی که در حروف مقطعه قرآن تحقیقات کرده اند ،معتقدند : حروف مقطعه یکی از معجزات قران است . مثلا در سوره مریک که با کهیعص شروع شده است،در آیات این سوره ،از این حروف بیشتر استفاده شده است. که این واقعا معجزه است، واقعا سخت است که گوینده ای در کلام خود به صورتی صحبت کند که از "حرف ص" زیاد استفاده کرده باشد. این که بخواهید در سخنرانی خود از حروف خاصی استفاده کنید بسیار دشوار است. امیرالمومنین خطبه ای دارند که بدون الف است ویا یک خطبه دیگر خواندند که بدون نقطه بود، این معجزه است و کار هر کسی نیست.سوره مریم هم که با « کهیعص » شروع شده است، به گونه ای است که از حروف "کهیعص" بیشتر استفاده شده است ، این یک نظریه و احتمال است .

احتمال دیگر این است که حروف مقطعه به اسم خداوند (اسماء الحسني) اشاره دارد. بر اين اساس که «کاف» اشاره به «کافي» که از اسماء بزرگ خداوند است. و «هاء» اشاره به «هادي»، «يا» اشاره به «ولي» ، «عين» اشاره به «عالم» و «ص» به «صادق الوعد» (کسي که در وعده خود صادق است) اشاره دارد.(1) خداوند 99 اسم دارد. هر کدام از این حروف اشاره به اسم خدا .

ارتباط آيه «كهيعص» با واقعه كربلا

یک احتمال دیگر هم هست که روایات هم آن را تایید می کند و اشاره به ماجرای کربلا دارد . یعنی این حروف مقطعه سوره مریم به ماجرای امام حسین(ع) و شهادت او اشاره دارد. نقل شده اسـت که روزی حضرت زینب(س) در درس تفسیر خود، «کـهیعص» را تـفسیر می کرد. حضرت علی(ع) وارد شد و فرمود: « یا نور عینی سمعتکِ تفسّرین کهیعص؟ » ای نـور دیـده، شنیده ام که تفسیر «کهیعص» را بیان می کنی؟ «فقالت: نـعم » گفت: بله. « فـقال»امام علی(ع) فرمود: «هذا رمزٌ لمصیبة تصیبکم عترة رسـول الله این کلمه، رمزی اسـت بـر مصیبت شما اهل بیت. »« ثمّ شرحَ لها المـَصائبَ فـبَکَت بکاءً عالیاً» سـپس اوضـاع کـربلا را تشریح کرد و حـضرت زیـنب با صدای بلند شـروع بـه گریه کرد. (2)

روایت امام حسن عسکی(ع) از تفسیر "کهیعص"

در روایتی دیگر ، سعد بن عبداللَّه قمی می‌گوید به امام حسن عسکری عرض کردم: «یا بن رسول الله! تأویل "کهیعص" چیست؟». فرمود: «این حروف، از اخبار غیبی است که خداوند، بنده اش زکریّا را از آن مطلع کرد و بعد از آن، داستان آن را به حضرت محمد (صلّی اللّه علیه وآله وسلم) باز گفته است. داستان آن، به این قرار است که زکریّا، از پروردگارش درخواست کرد که اسمای خمسه (پنج تن) را به او بیاموزد، خدای تعالی، جبرییل را بر او فرو فرستاد و آن نام ها را به او تعلیم داد. زکریّا، هر وقت محمد و علی و فاطمه و حسن را یاد می کرد، اندوه اش برطرف می شد و گرفتاری اش زایل می گشت، ولی همین که حسین را یاد می کرد، بغض و غصّه، گلویش را می گرفت و چندان می گریست که گلویش می گرفت و نفس اش قطع می شد.روزی گفت: "بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد می کنم، غم و غصه هایم تسکین می یابد، ولی وقتی حسین را یاد می کنم، اشک ام جاری می شود و ناله ام بلند می شود؟" خدای تعالی، او را از این داستان آگاه کرد و فرمود: "کاف، اسم کربلا است و هاء، رفر هلاک عترت است، و یاء، نام یزید ظالم بر حسین (علیه السلام) است، و عین، اشاره به عطش، و صاد، نشان صبر آن حضرت بر این بلاها است.". .. .(3)آیات بعدی را هم عرض می کنم و بحث را جمع می کنم. « ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا» (اين)يادى از رحمت پروردگار تو (در باره) بنده‏ اش زكرياست.

"امید داشتن" درس بزرگ سوره مریم:

در آغاز سوره مریم ،خداوند به ما درس بزرگ امید داشتن را می دهد که انسان نباید هیچگاه در زندگی از رحمت خداوند ناامید شود. اگر امید از انسانها گرفته شود ، دچار یأس می شوند که یأس خود گناه کبیره است. در این سوره آمده است که حضرت زکریا پیر شده بود و موهای سرش سفید شده بود و هنگام راه رفتن پاهای او می لرزید و استخوانهایش سست شده بود، همسرش او هم پیر وناتوان از بچه دار شدن شده بود شده بود ولی از رحمت خدا ناامید نشدند. حضرت زکریا کفالت و سرپرستی حضرت مریم را برعهده داشت،هروقت که به نزد حضرت مریم می آمد ، می دید که میوه های غیر فصل را خداوند نصیب حضرت مریم کرده است وقتی از او سوال می کرد که این میوه ها از کجاست؟ حضرت مریم به او می گفت اینها از جانب پروردگار من است.

درخواست حضرت زکریا از خداوند:

حضرت زکریا وقتی اشتیاق حضرت مریم برای عبادت را دید که چه خالصانه خداوند را عبادت می کند و خود فرزندی ندارد، به داشتن فرزند علاقمند شد وزمانی که کسی نبود به محراب عبادت رفت و فریاد زد : خدایا من پیر و ناتوان شده ام، به من فرزندی سالم عطا کن که وارث من و وارث یعقوب نبی باشد . همسر حضرت زکریا از نسل حضرت یعقوب بود . « ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا » (اين) يادى از رحمت پروردگار تو (در باره) بنده‏ اش زكرياست، (اگر انسان بنده باشد ، رحمت خداوند بر او نازل می شود. زکریا بنده خدا و مطیع امر او بود) «إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا » آنگاه كه(زكريا) پروردگارش را ندا كرد .( ندا یعنی صدای بلند و خفی یعنی در مکان پنهانی و مخفی )« قَالَ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْبًا وَلَمْ أَكُنْ بِدُعَائِكَ رَبِّ شَقِيًّا » گفت پروردگارا من استخوانم سست گرديده و (موى)سرم از پيرى سپيد گشته و اى پروردگار من هرگز در دعاى تو نااميد نبوده‏ ام.( این تشبیه زیبایی است که همان طور آتش فراگیر شده است، سفیدی تمام سر مرا فراگرفته است.)« وَإِنِّي خِفْتُ الْمَوَالِيَ مِنْ وَرَائِي وَكَانَتِ امْرَأَتِي عَاقِرًا فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا» و من پس از خويشتن از بستگانم بيمناكم و زنم نازاست پس از جانب خود ولى (و جانشينى)به من ببخش . (من وارثی ندارم و خویشاوندان من از اشرار بنی اسرائیل هستند، راه پیغمبری و راه دینداری گم می شود و اقوام من کسانی نیستند که راه را نگه دارند. میراث دار من باشند و اموال مرا حفظ کنند و به حق برسانند. چون همسر زکریا میراث بر حضرت سلیمان بوده است و درآمد هم داشته است.)فرزندی که مورد رضایت تو مباشد ومیراث بر من نیز باشد، به من عطا کن.(4)

ان شاءالله ادامه تفسیر سوره مریم در خطبه آینده خدمتتان عرض می کنم.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی وانجام دستورات الهی . یکی از دستورات پروردگار اقامه نماز ، خصوصا اقامه نماز جمعه است. ان شاءالله کوشش کنید همان گونه که در ماه مبارک رمضان نماز جمعه را باشکوه برگزار می کردید، بعد از ماه مبارک هم، در نماز جمعه شرکت کنید. همسایه های خودتان را هم که دوست دارند در نماز شرکت کنند ولی وسیله ندارند را هم کمک کنید تا با وسیله نقلیه شما به نماز بیایند تا ان شاءالله نماز جمعه باشکوه تمام برگزار شود، خداوند همه شما را حفظ کند.

مناسبتهای هفته:

مناسبتها را کوتاه خدمتتان عرض می کنم. اولا از حضور مومنانه همه خواهران و برادران در نماز عید تشکر می کنم که نمایش سالیانه مسلمانی در شهرستان زرند بود و باشکوه هر چه تمام تر برگزار شد، همین طور از حضور مومنانه همه شما عزیزان در راهپیمایی روز جهانی قدس که بسیار باشکوه بود تشکر می کنم.

سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی :

نکته دوم این است که سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) را در همین هفته داشتیم و مراسم آن نیز برگزارشد و مقام معظم رهبری سخنران مراسم سالگرد حضرت امام(ره) بودند و یکی از کلید واژه های سخنرانی ایشان که بر روی آن تاکید داشتند، اندیشه ومکتب حضرت امام(ره) بود و مهمترین اندیشه حضرت امام که باعث شکست طاغوت و موجب عقب نشینی دشمنان شده است اندیشه مقاومت و ایستادگی و سارزش ناپذیری است این نکته را مقام معظم رهبری اعلام کردند که اندیشه ما می توانیم بر اندیشه آنهایی که می گفتند ما نمی توانیم استقامت کنیم و با شاه نمی توان مقابله کرد و باید تسلیم امریکا بشویم، پیروز شد.

مقاومت وایستادگی اندیشه امام راحل:

اندیشه امام(ره) ، مقاومت و ایستادگی بود وامروز هم دنیا به اندیشه حضرت امام پی برده است و با ایستادگی می توان در مقابل کفر ایستاد و ما مشاهده می کنیم که این اندیشه تاثیر خودش را در جهان گذاشته است و نه تنها روز به روز دشمن قوی تر نشده است بلکه رو به ضعف و زوال و روبه افول رفته است. درهمین سخنرانی اخیر رهبر انقلاب فرمودند : جوانان نابودی صهیونیستها را با چشم خودشان خواهند دید، البته شاید در ظاهر بگوییم : همه ابرقدرتها پشت سر اسرائیل هستند و خود اسرائیل نیز قدرتمند است و اعراب هم از او حمایت می کنند و نفت و دلار سعودی ها در اختیار آنهاست، بنابراین شکست ناپذیر هستند، اما بخاطر بیاورید زمانی را که اگر می گفتند حکومت پهلوی سرنگون می شود ،کسی باور نمی کرد و می گفتند با این همه قدرت مگر می شود که پهلوی نابود شود ولی همه ضعف و نابودی پهلوی را به چشم دیدیم شد. امروز هم مقام معظم رهبری همین اندیشه سازش ناپذیری را دارند و همین راه را ادامه می دهند و فرمودند هزینه مقاومت وایستادگی کمتر از هزینه تسلیم شدن است ، درست است سعودی ها خیانت کردند و همزمان با روز جهانی قدس سه کنفرانس علیه ایران برگزار کردند و هدف این بود که سران کشورهای عربی در روز جهانی قدس در مکه دور هم جمع کنند تا اولا با صهیونیستها آشتی کنند ، ثانیا به جای اینکه اسرائیل را دشمن قرار دهیم ، با ایران مبارزه کنیم و ایران دشمن بدانیم و ثالثا فلسطین را بفروشیم تا فراموش شود و به جای آن دولت فلسطینی کوچکی را درست کنیم . همان طرح ترامپ که نام آن را معامله قرن گذاشته بود. سعودی ها می خواستند اجماعی را درست کنند تا این امر تحقق پیدا کند. در بحرین هم همین کنفرانس تشکیل شد ولی اینها نتیجه نمی دهد ، خداوند وعده داده است که صهیونیستها نابود می شوند و قدس آزاد می شود . مقام معظم رهبری نیز با همان دید الهی خود فرمودند: اسرائیل 25 سال آینده را نخواهید دید. بنابراین هر تلاشی که در جهت سازش با کفر انجام میگیرد محکوم به شکست است ، منتهی خیانت سعودی ها بیشتر از یهودی هاست، ان شاءالله بزودی نتیجه ظلمی را که به مسلمانان می کنند را ببیند و قبل از صهیونیستها ، سعودی ها به درک واصل بشوند.

شهادت آیت الله سعیدی:

شهادت آیت الله سعیدی را در هم در این هفته داریم ، مرد بزرگی که همراه و همگام حضرت امام (ره) بود ، طاغوت ایشان را به شهادت رساند ،به قدری این مرد بزرگ سازش ناپذیر و مقاوم بود که در مقابل طاغوت می گفت: « به خدا قسم اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره خون من نام مقدس امام خمینی(ره) را خواهید دید. » خدارحمت کند این سید عالیقدر را و روحش را شاد کند.

وحدت امت اسلامی:

یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب مورد تاکید قرار دادند ، وحدت امت اسلامی بود که اندیشه حضرت امام و رهبری و اندیشه قرآنی است. ما یک جمعیت دومیلیاردی در جهان هستیم، اگر امت واحده اسلام تشکیل شود و مسلمانان جهان همه پشت سرهم باشند دشمن هیچ غلطی نمی توانند بکند ولی دشمنان ساکت ننشسته اند و دائما بین مسلمانان تفرقه ایجاد می کند ، همان طور که بین شیعه اختلاف ایجاد می کند.احزاب چپ ، راست و تند ،کند و اصولگرا ، اصلاح طلب را ایجاد کرده است و به هر نحوی سعی دارند بین ما اختلاف ایجاد کنند، دشمن برای اختلاف افکنی بین مسلمانان جهان هم برنامه دارد و کاری می کند تا پشت هم نباشند. اندیشه مقام معظم رهبری و اندیشه قرآنی که درهمین سخنرانی اخیر فرمودند: ندای امت واحده است که ان شاءالله یک دست در مقابل دشمنان بایستیم . آخرین کلام را عرض و خطبه را جمع کنم.

طرح استعماری دشمن در اقتصاد ایران:

یکی از طرح های استعماری دشمن در زمینه فرهنگی سند 2030 بود که با تذکر رهبری از دستور کار خارج شد ولی دشمن رها نمی کند ،دانشگاه استنفورد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است که در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قراردارد، یک طرح تحقیقاتی – پژوهشی در این دانشگاه انجام شده است و میلیاردی هم روی آن هزینه شده است و موضوع آن اقتصاد ایران است و به سند 2040 معروف شده است،اینکه اقتصاد ایران در 2040 باید چگونه باشد ، متاسفانه برخی از دستگاهها این طرح استعماری را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اجرا می کنند . آیا دشمن دلش برای ما سوخته است که میلیاردی هزینه کرده است ؟ خیر، آنها با طراحی این سند قصد دارند، دانشمندان جوان ما را تحقیر کنند که برای رفع مشکل کم آبی و رفع مشکل اقتصادی ایران طرح می دهند. قصد آنها ناامید کردن جوانان دانشمند ماست، حال اینکه معتبرترین وبالاترین دانشگاهها در ایران قرار دارند، دانشمندان بزرگ وجوان ما در مباحث مختلفی مانند هسته ای، نانو ، هوافضا و... پیشرفت زیادی کردند.هدف دشمن تحقیر دانشمندان ماست، بنابراین همه باید مراقب نفوذ این طرحهای استعماری باشند، یک دانشگاهی امریکا در آن سردنیا کلی هزینه بکند و پژوهش بکند که ایران پیشرفت کند؟! این امر محال است. آنها دنبال نابودی ما هستند پس چگونه ممکن است در پژوهش های خود به ما خط می دهند که ما چطور پیشرفت کنیم؟ هرگز همچنین راهی را پی نمی گیرند . بنابراین دستگاههای مختلف باید به هوش باشند و مراقب و مواظب باشند، طرح های استعماری مانندموریانه ازدرون همه چیز را نابود می کنند و موجب دلسردی و ناامیدی دانشمندان جوان ما می شوند پس باید در مقابل آنها بایستیم.

خدایا به حق محمدوآل محمد شر دشمنان را به خودشان برگردان.


پی نوشت:

1- حويزي، عبدعلي، تفسير نور الثقلين، قم، اسماعيليان، 1412ق، ج3، ص320.

2- عوالم العلوم ؛ ج 11 , ص 957

3- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج44: 223 / سید رضا حسینی الارزی، 72 داستان از شفاعت امام حسین (ع): 33-34

4- سوره مبارکه مریم،آیات 1-5



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3184.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3185.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3186.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3187.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3188.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3189.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.