سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دعا بالاترین عبادت/ اقتدار رهبر معظم انقلاب در مقابل خواست ترامپ

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 391 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.03.25
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/03/24



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول:


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ، جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای میرزایی وعزیزانمان از هیئت اسماعیل آباد که امروز نظم نماز جمعه رابه عهده دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

سیمای کلی سوره مریم :

در خطبه های گذشته گشت و گذاری در قرآن مجید و سوره حضرت مریم داشتیم در این خطبه هم بخش های دیگری از این سوره را مورد بحث قرا رمی دهیم. سیمای کلی این سوره درس رحمت است. انسان باید همواره به پروردگار امید داشته باشد. این وسوره درس رحمت خدا به بندگان خصوصاً به بندگانی است که مطیع دستورات پروردگار هستند. اجمالا خدای تبارک و تعالی نسبت به همه موجودات مهربان است و رحمت دارد. « رَحْمَتي وَسِعَتْ کُلَّ شَيْ ءٍ» (1) رحمت خدا شامل حال همه انسانها ودیگر موجودات است که به آن رحمت رحمانی می گویند. رحمت رحمانی ، رحمت عام خداست که شامل همه موجودات است و مسلمان و غیر مسلمان را شامل می شود. خدای تبارک و تعالی به همه موجودات لطف و عنایت دارد از چرندگان و پرندگان و موجودات در زمین و آسمان؛ همه از لطف پروردگار بهره مند هستند و خداوند یک رحمت رحیم هم دارد .« بسم الله الرحمن الرحیم » رحیم رحمت خاص خدابه بندگانش است که آن هم وسیع است. مثلا فرض کنید خداوند به بنده ای علم داده است و یا بنده بیماری را شفا می دهد ، این شفا دادن و علم دادن او هم رحمت است که وسیع است و هرکسی که اراده کند می تواند به سوی پروردگار حرکت کندو او نیز از رحمت خاص پروردگار بهره مند می شود ؛درگاه خدا درگاه جای ناامیدی نیست؛ پس این نکته اول که سیمای این سوره نشان دادن رحمت خاص پرودگار است.

حروف مقطعه ومعجزه بودن قرآن:

نکته دوم این است که این سوره بعد از « بسم الله الرحمن الرحیم» با حروف مقطعه « کهیعص » شروع شده است که رمز است و در خطبه گذشته مقداری در این باره توضیح دادم. در این خطبه می خواهم این را خدمتتان عرض کنم که حروف مقطعه از یک بُعد نشان از اعجاز قرآن است و معجزه بودن قرآن را می رساند که خدای تبارک و تعالی می فرماید این همان حروفی که بین شماست ، «ک ه ی ع ص» و شما آن را تلفظ می کنید، قرآن از همین حروفی است که شما با هم گفتگو و مکاتبه می کنید ولی شما ( بشر ) نمی توانید حتی یک سوره مانند آن را بیاورید، اگر همه انس و جن جمع شوید نمی توانید یک سوره بلکه یک آیه هم مانند آن را بیاورید. آیات قرآن از همان حروف رایج بین شماست،ولی اگر علمای ادب و علمای عرب و دانشمندان از جن و انس هم به هم کمک کنند باز هم نخواهند توانست یک سوره بلکه یک آیه مانند قرآن بیاورند. این را تحدی یا به مبارزه طلبیدن می گویند. خداوند می فرماید: ای علمای دنیا اگر می گویید این کتاب از غیر خدا نازل شده است و قبول ندارید که معجزه خداوند است، شما که عالم و دانشمند هستیدو این حروفها هم که همان حروفهای رایج بین شماست پس شما هم یک سوره بلکه یک آیه مانند آن بیاورید، هنوز از زمان نزول قرآن تا به امروز هیچکس نتوانسته است یک سوره مانند قرآن بیاورد، حتی مشرکین باسوادی که مسلط و عالم به زبان عرب بودند هر چه تلاش کردند، موفق به این امر نشدند، این هم یکی از رموز قرآن است. ربط دیگر هم که اشاره دارد به ماجرای کربلا که در خطبه گذشته به آن اشاره کردم وهمین طور یکی دیگر از رموز این است که در این سوره بیشتر از این حروف استفاده شده است . تعداد حروف هر سوره را با کامپیوتر حساب کردندو گفتند در سوره مریم بیشتر از حروف " ک ه ی ع ص " استفاده شده است که این حروف در ابتدای سوره به صورت حروف مقطعه آمده است . یا مثلا در "سوره ص" بیشتر از حروف "ص" است، این هم یکی از معجزات قرآن است . بسیار تبحر و تسلط می خواهد که سخنرانی بگوید: من از فلان حرف یا فلان کلمه در صحبتهای خود بیشتر استفاده خواهم کرد. در ادامه تفسیر سوره مریم به این آیه شریفه رسیدیم: خداوند می فرماید: ای پیامبر قبلا به شما گفته بودیم، الان هم می گوییم که متذکر باش که « ذِكْرُ رَحْمَتِ رَبِّكَ عَبْدَهُ زَكَرِيَّا »(2) رحمت خاص خدا نسبت به بنده اش زکریاست، چون عبد و بنده بوده است، مورد توجه خاص خدا قرار گرفته است.البته درب رحمت الهی و درب حرکت به سوی پروردگار برای همه باز است و مسیر باز است و راه آن نیز نزدیک است. مسیر آزاد، درب باز و هم قریب المسافت است . امام سجاد می فرماید: خدایا مسیر حرکت به سمت تو کوتاه است . درب رحمت الهی به روی همه باز است .

رحمت خداوند شامل همه موجودات است:

برادران و خواهران فرعون در حال غرق شدن بود و هرچه به موسی التماس کرد، موسی توجه نکرد و فرعون غرق شد .خداوند وحی فرستاد : اى موسى فرعون را پناه ندادی؛ زیرا او را نیافریدى، و اگر به من پناه آورده بود، البته به فریادش رسیده بودم و نجاتش می دادم. (3) خداوند چنین رحمت و لطفی نسبت به بندگانش دارد ، در رحمت الهی بر روی همه باز است و راه آن هم نزدیک است.

مناجات حضرت زکریا باخدا:

«إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا » (4) در زبان عرب برای صدا کردن شخصی که از ما فاصله دارد،از "یا " استفاده می شود مثلا »" یا علی یاحسن یاحسین " ولی وقتی آن فرد نزدیک وکنار ماست " یا " نمی آوریم و می گوییم "علی حسن حسین " و از "یا" به معنای ای که برای اشاره به دور است ، استفاده نمی شود. انسان هم اول که با خدا صحبت می کند می گوید " یا رب یارب" چون فاصله دارد ولی وقتی از طریق دعا و مناجات به او نزدیک شد، می گویید: " رب رب ". در اینجا هم جناب زکریا به خدا نزدیک بوده است که از " رب " استفاده کرده است و " یارب" نمی گوید. « إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا » ندای مخفی یعنی پنهانی نه آهسته .جناب زکریا به محراب آمد و گفت رب، آنقدر خودش را در محراب عبادت به خدانزدیک دید که گفت رب و نگفت یا رب. «قَالَ رَبِّ إِنِّي وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّي وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَيْبًا » گفت پروردگارا من استخوانم سست گرديده و [موى] سرم از پيرى سفید شده است منتهی من فردی نیستم که از دعا دست بکشم.« وَلَمْ أَكُنْ بِدُعَائِكَ رَبِّ شَقِيًّا » (5) در اینجا هم می گوید رب ، نمی گوید یارب؛ اینها همه نکته دارد.

دعا بالاترین عبادت:

بهترین عبادت این است خدا با انسان حرف بزند، دعا کردن بهترین عبادت است که انسان با خدا گفتگو کند .زکریا می گوید: من نسبت به خدا شقی نیستم ، آدم شقی کسی است که ناتوان از دعا کردن باشد. خوشبخت کسی است که دائما دعا کند. حتی چوب کبریت را هم انسان باید از خدا بخواهد. همه چیز دست خدای تبارک و تعالی است، دعا کردن بالاترین عبادت است در همه چیزها را انسان باید از خدا بخواهد و باید زحمت هم بکشد. مثلا می گوییم : « رَّبِّ زِدْنِی عِلْمًا »(6) هم از خدا علم بخواهد و هم در این راه تلاش کنید. یا دعا می کنیم خداوندا رزق مرا زیاد کن، دعا درکنار کار و تلاش باید باشد، هر دو باهم باید باشد. زکریا گفت من نسبت به دعا شقی نیستم ، سعادتمند هستم و اهل دعا هستم . منتهی « وَإِنِّي خِفْتُ الْمَوَالِيَ مِنْ وَرَائِي » پررودگارا من از پشت سر می ترسم، از اینکه بچه ندارم و جوانان بنی اسرائیل که وارث من می شوند و اموال من دراختیار آنها قرار می گیرد و آنها انسانهای عیاشی هستند، می ترسم. من از پشت سرم از نزدیکان بعد خودم می ترسم، از طرفی « وَكَانَتِ امْرَأَتِي عَاقِرًا » همسر من هم پیر و ناتوان شده است و نمی تواند باردار شود. او در جوانی هم نازا بود حال که پیر هم شده است و قادر به بچه دار شدن نیست. خود من هم پیرمرد شدم و استخوان هایم سست شده است ،چرا از سستی استخوان سخن می گوید ؟ چون آنچه بدن را محکم قرار می دهد ، آن استخوان است. استخوان اگر سست شد انسان نمی تواند درست راه برود ، نگهداری بدن با استخوان است .زکریا فرمود: خدایا استخوان هایم سست شده است. « فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا » (7) از جانب خود ولى [و جانشينى] به من ببخش. « يَرِثُنِي » که وارث من باشد. « وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ » و وارث خاندان يعقوب نیز باشد. چون همسر حضرت زکریا از نوادگان حضرت یعقوب است ، پس فرزند آنها هم وارث حضرت زکریاست و هم وارث مادرش از نسل حضرت یعقوب. « وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا » ﴿8﴾ خداوندا فرزندی راهم که می خواهی به ما عطا کنی تو از او راضی باشی. اگر خدا از اوراضی باشد، مردم هم از او راضی خواهند بود. هدف از ازدواج این است که انسان بعد خودش یادگاری داشته باشد و مومنین باید برای داشتن فرزند صالح باید، دعا کنند از قبل از بارداری باید دعا کنند که خداوند فرزند صالحی به آنها بدهد.

فرزند صالح بهترین نعمت:

بهترین نعمت وبالاترین رحمتی که خدای متعال به بنده اش عنایت می کند ، فرزند صالح است. کوشش کنیم و دعا کنیم و از خدا بخواهیم که فرزند صالحی را به همه ما عنایت بفرماید. خداوندا به حق این لحظات استجابت دعا کسانی که فرزند ندارند را فرزندی سالم و صالح عنایت بگردان و فرزندان ماراصالح بگردان . زکریا در حال عبادت و دعا از خداوند در خواست فرزند کرد و خدا هم خواسته اش را اجابت کرد.این به ما درس می دهد و ما را آگاه می کند که مبادا در زندگی خود ناامید بشوید ،درگاه خداوند جای ناامیدی نیست.این آیه به همه ما درس امید و درس رحمت خاص پروردگار است.

بشارت خداوند به حضرت زکریا:

جواب خداوند این بود : « يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ » اى زكريا ما تو را به پسرى مژده می دهم. در سوره آل عمران این جریان توضیح بیشتری داده است که « فَنادَتْهُ الْمَلائِکَةُ وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ » پس فرشتگان زکریا را در حالی که در محراب خود به نماز و دعا ایستاده بود ، ندا دادند که « أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُکَ بِيَحْيي » خداوند تو را به ( فرزندی به نام ) یحیی مژده می دهد . نام او را هم خداوند انتخاب کرده است، یحیی به معنای همیشه زنده بودن است. « ‏ مُصَدِّقاً بِکَلِمَةٍ مِنَ اللَّهِ » تصدیق کننده کلمه ای از خداوند ( عیسی ) «وَ سَيِّداً » و رهبر و بزرگ ( قوم خود ) «وَ حَصُوراً » و خویشتن دار ( از همه کارهای باطل ) است و سر سوزنی دنبال گناه نیست «وَ نَبِيًّا مِنَ الصَّالِحينَ » و پیامبری از تبار شایستگان است. (9) در سوره مریم هم داریم : « يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَى لَمْ نَجْعَلْ لَهُ مِنْ قَبْلُ سَمِيًّا »(10) غلام در قرآن به معنای پسر است، ما تو را به پسری به نام یحیی بشارت میدهیم، که قبلا همنامى براى او قرار نداده‏ ايم. وقتی این بشارت به جناب زکریاداده شد تعجب کرد. «قَالَ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَكَانَتِ امْرَأَتِي عَاقِرًا وَقَدْ بَلَغْتُ مِنَ الْكِبَرِ عِتِيًّا »(11)گفت پروردگارا چگونه مرا پسرى خواهد بود و حال آنكه زنم نازاست و من از سالخوردگى ناتوان شده‏ ام « قَالَ كَذَلِكَ قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ تَكُ شَيْئًا »(12) گفت چنين است، پروردگار تو گفته كه اين كار بر من آسان است و (و مصداق می آورد که ) تو را در حالى كه چيزى نبودى قبلا آفريده‏ ام پس می توان به تو که سالخورده ای نیز فرزند عطا کنم. همان کسی که قبلا تو را خلق کرده است می تواند به تو پیرمرد و خانم نازای پیرت نیز بچه بدهد . این درس است ، در هیچ یک از حالات زندگی از پروردگار نباید ناامید نشوید.

خدایا عاقبت همه ما راختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی .

تعدادی از نمازگزاران از حد مسجد در مصلی پیامبر اعظم سوال کردند؟ سال گذشته هم اعلام کردیم که از محراب تا زیر گنید ،( زیر گنبد حدود 400 متر است ) را به عنوان مسجد قرار دادیم و نمازی را که در این این قسمت می خوانیم حکم مسجد را دارد . اینجا هم مصلی و مسجد پیامبر اعظم (ص) است .

کمک به ساخت مصلی نماز جمعه:

سوال دوم این بود که نماز جمعه هفته آینده در کجا برگزار می شود ؟ اگر نمازگزاران عزیز دوست داشته باشند،در طول تابستان نماز جمعه را در در همین مصلی اقامه می کنیم. به شرط اینکه کمک کنید تا مصلی زودترساخته شود .همت کنید تا ان شاءالله گره ها باز شود . قرار بوده است که دولت حدود 400-500 میلیون تومان برای ساخت مصلی کمک کند و ما برای نقد کردن ان تلاش زیادی کردیم .قرار است اداره اوقاف این مبلغ را تامین کند ولی به قدری مشکلات درست کردندکه تنها ما توانستیم 33 میلیون تومان از آنها بگیریم ، کلی هم قرض کردیم وآخرش هم معلوم نیست ، بتوانیم از این مبلغ را از دولتی ها بگیریم یا نه. ان شاءالله خداوند رحم کند و یک دولت جوان حزب الهی روی کار بیاید تا گره ها باز شود. در انتخابات حواستان را جمع کنید که به چه کسی رأی می دهید. رأی شما بسیار تاثیرگذار است، به هرکس رأی دادید،ما تسلیم هستیم ،تعیین کننده شما هستید . ان شاءالله یک دولتِ جوانِ حزب الهیِ کار درست که هم کار کشور را درست کند وهم کار مردم را و هم کار امام زمان درست شود، رویکار بیاید. صلواتی مرحمت بفرمایید.

اقتدار رهبر معظم انقلاب در مقابل خواست ترامپ:

رئیس جمهور امریکا آقای آبه نخست وزیر ژاپن را به دیدار مسئولین در نظام جمهوری اسلامی فرستاد تا پیام خودش را از طریق ایشان به مقام معظم رهبری برساند ،چنین رهبری در دنیا پیدا نمی شود. خدااین مرد بزرگ را حفظ کند. به اعتراف خود امریکایی ها، ترامپ ،این رئیس جمهور نادان امریکا ، دروغگوترین رئیس جمهور امریکا است. می گویند او روزانه هشت دروغ بزرگ می گوید و گفتند او تا حالا یازده هزار دروغ در دوران ریاست جمهوری خود گفته است. ترامپ چنین آدمی است . امریکایی ها ابتدا 12-13 شرط برای مذاکره با ایران گذاشتند بعد که ایران قبول نکرد ، تمام شرط ها را برداشتند و گفتند ما بدون پیش شرط حاضریم با ایران مذاکره کنیم. همه شما دیدید که چقدر رئیس جمهور امریکا ، سران مسلمان مانند سعودی ها را تحقیر کرد و گفت: شما مثل یک گاو شیرده هستید، یا محمدبن سلمان را به نزد خود راه نداد و گفت شما شپش دارید و خیلی آنها را تحقیر کرد. حالا آبه نخست وزیر ژاپن به ایران آمده است تا پیام چنین رئیس جمهوری را به مقام معظم رهبری ابلاغ کند که رهبر انقلاب فرمودند : من اصلا حاضر نیستم تا پیام اورا گوش بدهم و با او مبادله پیام کنم. چه عزت و عظمتی! رهبر معظم انقلاب فرمودند: شما از ترامپی صحبت می کنید که به ژاپن آمد و گفته است می خواهیم با ایران مذاکره کنیم و بلافاصله بعد از رفتن از ژاپن، ایران را تحریم جدیدی کرده است و پارس جنوبی ما راتحریم کرده است! این چه صداقتی است؟ ما به هیچ وجه با اینها مذاکره نخواهیم کرد و سخنانی فرمودند که بسیار عالی است ، گفتند : نظام امریکا افول موریانه ای پیدا کرده است. موریانه وقتی به ساختمان چوبی می زند، در عین حال که ظاهر ساختمان خیلی شیک و قشنگ است ولی به یکباره فرو می ریزد. موریانه از داخل و اساس آن را می خورد.امریکا از نظر اقتصادی، بدهکار ترین کشور دنیاست. بعد از جنگ جهانی نصف اقتصاد دنیا در دست امریکا بود ولی امروز تنها 13 درصد در دست امریکاست .در مسایل سیاسی نیز امریکا روز به روز عقب نشینی می کند و دچار ضعف شده است. چنین وضعی را امریکا پیدا کرده است .مدتی هم ایران را می ترساندند و می گفتند همه گزینه ها روی میز است. رهبر انقلاب فرمودند : جنگ نمی شود و تنها راه مقابله با امریکا و جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، این که ما باید قوی باشیم . اگر چنین شود، امریکا که هیچ ، بالاتر از امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.همین طور رهبر انقلاب فرمودند : امریکایی ها نباید به جمهوری اسلامی نزدیک بشوند ، ما هرگز با اینها سازش نمی کنیم، خوی استکباری آنها بیشتر می شود.تنها گزینه استقامت و مقاومت است و فرمودند تمرکز ماباید بر مسئله اقتصاد، رونق تولید، ارزش پول ملی، بهبود کسب و کار ، قطع دست دزدان اقتصادی ، تحول در نظام مدیریت با حضور جوانان مومن و انقلابی و حفظ وحدت و همدلی باشد . این سخنان را بنده از چند صحبت اخیر مقام معظم رهبری خدمتتان عرض کردم که اگر به این نکات توجه شود و همه آنها را مراعات کنند، کشورما ان شاءالله و به خواست خداوند در دنیا یگانه می شود .

تشکر از خدمات فرماندار سابق زرند:

از زحمات جناب آقای خنجری فرماندار سابق نیز صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم، در همین هفته مراسم تودیع و معارفه بود و جناب خنجری تودیع شدند، ایشان زحمت کشیدندو با همدلی و وحدت همه تلاش خود را برای پیشرفت شهرستان کردند و اکنون قسمت شده است تا در مرکز استان خدمت کنند، از زحمات ایشان تشکر می کنم. بارسنگین این مسئولیت بر عهده آقای صادق زاده که برادر دوشهید هستند، گذاشته شده است که ایشان هم فردی با تجربه هستند، ان شاءالله بتوانند سکان دار خوبی برای مدیریت شهرستان باشد و تلاش کند کارهای به جامانده در شهرستان را سروسامان بدهند و شهرستان زرند در بحث اقصادی و سیاسی و فرهنگی حرف اول را در در استان بزند.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه اعراف، آیه 156

2- سوره مبارکه مریم،آیه 2

3- این مطلب در روایتی از امام رضا(ع) آمده است : «...وَ لِعِلَّةٍ أُخْرَى أَغْرَقَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِرْعَوْنَ وَ هِیَ أَنَّهُ اسْتَغَاثَ بِمُوسَى لَمَّا أَدْرَکَهُ الْغَرَقُ وَ لَمْ یَسْتَغِثْ بِاللهِ فَأَوْحَى اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ یَا مُوسَى مَا أَغَثْتَ فِرْعَوْنَ لِأَنَّکَ لَمْ تَخْلُقْهُ وَ لَوِ اسْتَغَاثَ بِی لَأَغَثْتُه‏» / شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 59، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش؛ شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، محقق، لاجوردی، مهدی، ج 2، ص 78، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1378ق.

4- سوره مبارکه مریم،آیه 3

5- سوره مبارکه مریم،آیه 4

6- سوره مبارکه طه ، آیه ۱۱۴

7- سوره مبارکه مریم،آیه 5

8- سوره مبارکه مریم،آیه 6

9- سوره مبارکه آل عمران،آیه 39

10- سوره مبارکه مریم،آیه 7

11- سوره مبارکه مریم،آیه 8

12- سوره مبارکه مریم،آیه 9


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3234.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3235.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3236.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3237.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3238.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3239.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3240.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3241.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.